تولید محتوا سئو

امروزه هر جایی که تلاش برای موفقیت در تولید محتوا سئو با کیفیت است، صحبت از SEO نیز هست. پذیرش این موضوع که راحت ترین و ارزان ترین راه ورود به سایت موتورهای جستجویی همچون گوگل، یاهو و… است، ما را بر این داشته که تلاش کنیم تا دیده شویم. نتایج نشان می‌دهند که روزانه کاربران از بین نتایج سرچ خود در موتورهای جستجو، از بین ۵ گزینه اول یکی را انتخاب می‌کنند، که احتمال انتخاب از بین سه مورد اول، از همه بیشتر است. اما تولید کنندگان محتوا با وجود تلاش زیاد برای تولید محتوا، اغلب به این جایگاه نمی‌رسند. پس  سوال مهم اول این است که برای قرار گرفتن در سه جایگاه اول، در نتیجه سرچ چه کار باید کرد؟ شاه کلید این مشکل تولید محتوا سئو شده است. ما در این گفتار به بیان اهمیت سئو در تولید محتوا مشهد و نکات مهمی پیرامون آن خواهیم پرداخت.

[ مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه تاثیری بر توسعه و رشد کسب و کارهای این شهر دارد ؟ ]

معنای لغوی سئو چیست؟

 

بررسی معنای لغوی سئو چیست

پرسش اصلی این است که منظور از SEO چیست؟ چرا تولید محتوا مشهد بدون SEO نتیجه مورد قبولی در پی نخواهد داشت؟ SEO یا سئو مخفف عبارت (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. گوگل با هدف سازماندهی اطلاعات و دسته بندی آن‌ها برای دسترسی راحت‌تر جهانیان تاسیس شد. به این منظور روش‌های متفاوتی را به کار گرفت و در طی تمام این سال‌ها و در همه روش‌ها مفهوم سئو جایگاه ویژه ای داشته است، و هر بار بر روی یکی از مباحث تاکید شده است اما نکته اصلی این است که توجه به تمام الگوریتم‌های گوگل باعث به دست آوردن نتیجه دلخواه می‌‌شود.

تولید محتوا سئو چیست و چه اهمیتی دارد ؟

همانطور که گفته شد سئو یعنی بهینه سازی موتور جستجو: شما با کمک تولید محتوا سئو ، به گوگل -که در حال حاضر مرجع بزرگی برای جهانیان است- کمک می‌کنید تا محتوا شما را در اختیار جهانیان قرار دهد. در واقع سئو یک ابزار تعامل با گوگل است و گوگل بر اساس استفاده درست از این ابزار به تولید کنندگان محتوا امتیاز می‌دهد. اگر بخواهید در تولید محتوای یک متن برای یک کلمه کلیدی امتیاز بالایی کسب کنید و در صفحه اول در نتیجه جستجوی کاربران قرار بگیرید باید متن خود را سئو کنید.

تولید محتوا سئو برای همه

 

محتوا سئو برای همه مناسب است

سئو فقط مخصوص برنامه نویسان و شرکت‌ها و سایت‌های بزرگ نیست، در واقع هر کسی که با سایت و موتور جستجو در ارتباط است، با سئو سر و کار دارد، چرا که محتوای تولیدی بدون مخاطب، تلاشی بر باد رفته است و اگر محتوا تولیدی در صفحه اول جستجو نباشد احتمال دیده شدنش کم است. پس همه باید بدانند که تولید محتوا سئو چیست و به چه کاری می‌آید.

رعایت نکردن قوانین تولید محتوا سئو و پیامد‌های آن

موتور جستجو گوگل برای سنجش و امتیاز دهی از ابر ربات‌هایی استفاده می‌کند که کوچکترین قوانین از دید آن‌ها پنهان نمی ماند، اما این همه ماجرا نیست. جالب است بدانید که محتوا‌ها فقط یک بار توسط رباط‌ها سنجیده نمی‌شوند و چند بار این اتفاق می‌افتد تا دقت کار بسیار بالا رود. بعد از انجام ماموریت رباط‌ها اگر قوانین تولید محتوا سئو رعایت شده باشد، امتیاز محاسبه و به محتوا تعلق می‌گیرد و اما اگر قوانین رعایت نشده باشد اصطلاحا سایت توسط گوگل پانیش می‌شود، و امتیاز سایت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد که این خود منجر به کاهش نرخ بازدید سایت می‌شود و در این صورت باید بدانید که تولید محتوا شما با شکست مواجه شده است.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟

ارائه راهکارهای موثر برای سئو

 

ارائه راهکارهای موثر برای سئو

در ادامه به ارائه راهکارهایی مهم برای به کارگیری سئو و دریافت امتیاز از گوگل می‌پردازیم.

قدم اول در این راه تولید محتوا سئو است که به تفصیل راجع به آن توضیح داده شد و توصیه اتود به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ مشهد به شما این است که قبل از مطالعه این گفتار به مطالعه مقاله بازاریابی تولید محتوا و استراتژی محتوا بپردازید. این محتوا باید با توجه به قوانین سئو تولید شود.

کلیدی ترین راه کار، تولید محتوای جدید

 

تولید محتوا جدید موثرترین راهکار سئو

اولین نکته ای که باید هر تولید کننده محتوایی به آن دقت کند این است که موتورهای جستجو توجه ویژه‌ای به محتوا‌های جدید دارند، محتوای جدید به این معنا که تاکنون سایتی راجع به آن مطلبی ننوشته و یا ویدئویی ساخته نشده و یا اگر محتوای شما راجع به موضوعی است که قبلا در مورد آن محتوا تولید شده شما سعی کنید محتوایی تولید کنید که متفاوت تر از محتواهای موجود باشد – به همین منظور تولید کننده محتوا باید بسیار بخواند و بسیار ببیند- تا بتوانید توجه ارزیابان موتورهای جستجو را برای کسب امتیاز بالا جلب کنید.

[ مطالعه بیشتر: تولید محتوای ویدیویی چه تاثیری بر سئو وب سایت دارد ؟ ]

کلید سئو و کلمات کلیدی

پرسش اصلی که مطرح می‌شود این است که کلمه کلیدی چیست به چه معناست؟

به زبان ساده کلمه یا کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که توسط کاربران جستجو می‌شوند و تولید کنندگان محتوا بر اساس آن‌ها باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنند. بگذارید در قالب یک مثال به توضیح کلمات کلیدی بپردازیم؛ فرض کنید شما صاحب فروشگاه آنلاین لوازم الکترونیکی هستید و قصد تولید محتوا سئو برای سایت خود را دارید. محتوای شما قرار است راجع به کابل های تایپ C  باشد؛ کلمه کلیدی که بعد از آنالیز داده ها به آن می‌رسید عبارت است از ” قیمت کابل تایپ c” . مرحله بعد تولید محتوا مناسب برای کلمه کلیدی است. به جهت اطلاع از چگونگی تولید محتوا بهتر است مقاله انواع تولید محتوا را مطالعه کنید. دقت داشته باشید که کلمه کلیدی باید در طول متن تکرار شود اما نباید بیشتر از اندازه مجاز از کلمه کلیدی استفاده کرد.

تولید محتوا سئو با کلمات کلیدی و آژانس دیجیتال مارکتینگ

برای انتخاب کلمه کلیدی باید بدانید کاربران و خریداران چه چیزی را سرچ می‌کنند. دستیابی به میزان سرچ کلمات کلیدی و آنالیز آن‌ها وظیفه تیم‌های دیجیتال مارکتینگ است. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به طور تخصصی کلمات را با استفاده از ابزارهای داده‌ای آنالیز می‌کنند و به تولید محتوا سئو می‌پردازند. کسب نتیجه مطلوب از تولید محتوا، بدون داشتن تخصص امکان پذیر نیست. همین دلیلی محکم برای کسب و کارهای حرفه ای است تا به قول معروف کار را به کاردان بسپارند.

عده زیادی بدون اطلاع از پیچیدگی های این حوزه ترجیح می‌دهند خود وارد این عرصه شوند، اما بعد از مدت کوتاهی نتیجه مطلوب را دریافت نمی‌کنند و ناامید می‌شوند. این درحالی است که حرفه ای ها با اعتماد به متخصصین این حوزه روز به روز پیشرفت می‌کنند و پیشتاز فروشگاه‌های اینترنتی می‌شوند. شعار تیم اتود پیامی بزرگ برای کسب و کارهاست: “دیدتو اینترنتی کن، الان بیا بعدا دیره.”

رقابت کسب و کارها از قدیم تاکنون

 

رقابت میان کسب و کار های قدیم و جدید

رقابت در کسب و کارها همیشه جدی بوده است، همیشه کسبه بازار و تولید کنندگان علاوه بر رقابت بر سر ارائه کیفیت مناسب به مشتری، برای دیده شدن نیز رقابت داشته‌اند. به عنوان مثال مغازه سر دو نبش فروش چند برابری نسبت به مغازه داخل کوچه داشته است و تولید کننده‌ای که تبلیغات بیشتر و موفق‌تری داشته، شاهد فروش بیشتری بوده است. همه این‌ها به این دلیل است که موفق‌ها قبل از ارائه خدمات و کیفیت به دنبال دیده شدن بوده اند. تولید محتوا سئو الزام دیده شدن فروشگاه‌های آنلاین در دنیای دیجیتال است.

[ مطالعه بیشتر: تولید محتوا B2B چیست و چه تفاوتی با محتوای B2C دارد ؟ ]

سخن آخر

ما در این گفتار به معرفی تولید محتوا سئو و بیان اهمیت آن پرداختیم. حال شما با مطالعه این گفتار می‌دانید که رمز موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ مشهد تولید محتوا مستمر و با کیفیت است تا هم مورد پسند مخاطب واقع شود و او را تبدیل به مشتری و طرفدار واقعی شما کند، و هم امتیاز ویژه موتور جستجو را کسب کنید. شما همواره می‌توانید جهت مشاوره رایگان و تخصصی با تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در ارتباط باشید. “دیدتو اینترنتی کن، الان بیا بعدا دیره”

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن