۶ نکته برتر برای انتخاب شرکت طراحی وب سایت برای کسب و کار شما

انتخاب شرکت طراحی وب سایت

انتخاب شرکت طراحی وب سایت برای کسب و کار یکی از سخت ترین کارها برای اکثر صاحبان مشاغل است. اینترنت در حال پر شدن از طراحان وب در سراسر جهان است که از گروه های تک نفره استارتاپ گرفته تا آژانس های برنده جوایز تأسیس شده را شامل می شود. یک جست و جوی ساده در گوگل ۸/۱ میلیون نتیجه را فقط برای “طراح وب” نشان می دهد! آیا با آژانس های معتبر و قابل اعتماد قرارداد می بندید یا ریسک یک طراح جدید با ایده های جدیدتر را می پذیرید؟ چگونه می دانید کدام شریک به نتایج مورد نظر شما دست خواهد یافت؟

در این مقاله به ۶ نکته برتر جهت کمک به انتخاب شرکت طراحی وب سایت اشاره شده است.

مطالعه بیشتر: ارائه خدمات طراحی سایت در مشهد

طراحی وب چیست و طراحان وب چه کاری انجام می دهند؟
طراحی وب چیست و طراحان وب چه کاری انجام می دهند؟

ابتدا با اصول اولیه شروع می کنیم. قبل از شروع انتخاب شرکت طراحی وب سایت، همیشه باید در جریان باشید که دقیقاً آن ها چه کاری انجام می دهند تا بدانید به دنبال چه چیزی باشید. اگرچه طراحی وب به عنوان “طراحان” شناخته می شود، اما طراحی وب همه چیز در مورد تابلوهای خلق و خو و نمونه های رنگی نیست. البته، زیبایی شناسی و ساختن وب سایتی که عالی به نظر می رسد، نقش اصلی را در طراحی وب ایفا می کند، اما این تنها بخشی از یک سرویس چندوجهی و تخصصی است که هدف آن پشتیبانی از کل تجارت شما به صورت آنلاین است.

هنگام انتخاب شرکت طراحی وب سایت باید بدانیدکه طراحان وب دانش فنی و مهارت ‌هایی برای ساخت وب‌ سایت ‌هایی دارند که کاربرپسند، پاسخگوی تلفن همراه، ایمن و بهینه‌سازی شده برای موتورهای جست و جو باشند. همچنین طراحان وب خوب به صورت استراتژیک سایت هایی را طراحی می کنند تا مردم را در فرآیند خرید راهنمایی و اطمینان حاصل کنند که سایت ها به طور یکپارچه با سایر کانال های بازاریابی آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و ایمیل ارتباط برقرار می کنند.

مطالعه بیشتر: اهداف طراحی سایت

طراح وب در مقابل توسعه دهنده وبطراح وب در مقابل توسعه دهنده وب

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام انتخاب شرکت طراحی وب سایت در نظر داشته باشید این است که با توجه به ماهیت همه جانبه طراحی یک وب سایت، برخی از شرکت ها وظیفه خود را در دو نقش تقسیم می کنند: یک طراح وب برای انجام طراحی گرافیکی، یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب برای انجام کدنویسی فنی و ساخت وب سایت. با این حال، اکثر طراحان وب دارای مهارت های توسعه وب هستند و در برخی از آژانس ها، ممکن است کل فرآیند طراحی و توسعه توسط یک فرد فوق العاده با استعداد مدیریت شود.

نکاتی برای انتخاب آژانس طراحی وب مناسب

  • الزامات وب سایت خود را در نظر بگیرید

قبل از انتخاب شرکت طراحی وب سایت اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که کسب و کار شما چه نیازهایی دارد. آیا به یک سایت تجارت الکترونیک نیاز دارید؟ آیا می خواهید رزرو آنلاین انجام دهید؟ به چند صفحه نیاز دارید؟ اگر محصولات زیادی دارید، چگونه می خواهید آن ها را سازماندهی کنید؟ و غیره. شما می توانید برای الهام گرفتن از رقبا، معیارهایی را انجام دهید یا به کسب و کارهای مشابه نگاه کنید. این کار ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد، اما نگران نباشید، یک آژانس طراحی وب سایت خوب به شما در انجام این فرآیند کمک می کند، چرا که دریافت خلاصه از شروع کار در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه و نتایج بهتر می شود.

  • در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید

قبل از شروع انتخاب شرکت طراحی وب سایت، ایجاد یک بودجه تقریبی می تواند به شما کمک کند تا بدانید چگونه می توانید از عهده آن برآیید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، انتخاب های زیادی وجود دارد و قیمت ها می توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند. با توجه به ماهیت سفارشی طراحی وب، بسیاری از طراحان قیمت گذاری را در سایت خود منتشر نمی کنند، بنابراین شما باید با طرح کلی نیازهای اولیه خود با آن ها در ارتباط باشید و مقدار هزینه را دریافت کنید. در صورت دریافت پیشنهادی که خارج از محدوده قیمتی شما است، همیشه می توانید در مورد چگونگی کاهش پروژه خود برای رسیدن به قیمت مقرون به صرفه تر صحبت کنید. با این حال، بسیار مهم است که انتظارات خود را کنترل کنید و معیار خوب سریع ارزان را در ذهن داشته باشید. بهتر است اولویت های خود را انتخاب کنید. چرا که بهترین طراحان وب می توانند تنها ۲ مورد از این معیارها را در یک پروژه تکمیل کنند.

  • به نمونه کارها و نتایج آن ها نگاه کنید

به نمونه کار ها و نتایج آن ها نگاه کنید

در انتخاب شرکت طراحی وب سایت نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که به نمونه کارهای آن ها نگاه کنید. اکثر طراحان حرفه ای یک نمونه کار طراحی وب از کارهای قبلی در وب سایت خود دارند، بنابراین شما می توانید آن ها را بررسی کنید و ببینید که آیا کار آن ها را دوست دارید یا خیر. شما در این مرحله باید به دنبال ایده‌ها یا رویکردهایی باشید که دوست دارید. ببینید آیا هر یک از کسب ‌و کارهای برجسته را می‌شناسید یا خیر. روی سایت مشتری قبلی کلیک کرده و بررسی کنید که به عنوان کاربر چه احساسی دارد.

در هنگام انتخاب شرکت طراحی وب سایت در نظر داشته باشید که یک طراح وب خوب، سایتی را می‌سازد که متناسب با نیازهای برند شما باشد، بنابراین به دنبال تنوع در طرح‌های آن ها باشید. اگر همه چیز یکسان به نظر برسد، شما نیز همان را دریافت خواهید کرد.

همچنین در انتخاب شرکت طراحی وب سایت در نظر داشته باشید که این شرکت ها با سابقه قوی ممکن است آماری را منتشر کنند تا نشان دهند که چگونه کارشان به نتایج نهایی کسب ‌و کار مشتریان گذشته کمک کرده است، از جمله بهبود در تعداد بازدیدکنندگان، کاهش نرخ پرش، زمان بارگذاری سریع‌تر، فروش بیشتر و حتی بازگشت سرمایه.

مطالعه بیشتر: ۷ اصل جذابیت در طراحی سایت

  • بررسی ها و توصیفات را بخوانید

نکته دیگری که باید در انتخاب شرکت طراحی وب سایت در نظر داشته باشید این است که به دنبال نظرات و توصیفات مشتریان قبلی باشید. زیرا اکثر طراحان معتبر این موارد را دارند. پیشنهاد ما به شما این است که از سایت ‌های مستقل مانند Google My Business و سایر سایت ‌های بررسی مشورت کنید، چرا که نقل قول ‌های ساده در یک صفحه وب به راحتی جعل می‌شوند. همچنین، در مورد نام مشتریان تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آن ها کسب و کار قانونی هستند.

  • به دنبال یک رویکرد متعادل باشید

همه طراحان وب می دانند که چگونه یک طراحی جذاب ایجاد کنند، اما همه آن ها مهارت و تجربه لازم برای در نظر گرفتن تصویر کلی را ندارند. وب سایت شما اوج تمام بازاریابی آنلاین شما است (و حتی گاهی اوقات بازاریابی آفلاین شما). سایت شما باید با چندین عنصر از موتورهای جست و جو تا رسانه های اجتماعی همکاری کند تا در نهایت فروش را افزایش دهد. بنابراین مهم است که در انتخاب شرکت طراحی وب سایت به دنبال طراح وب باشید که درک قوی از فرآیند کلی داشته باشد و بتواند از کسب و کار شما به صورت آنلاین پشتیبانی کند، نه اینکه صرفاً یک وب سایت بسازد.

  • آن ها باید از فناوری آگاه باشند

شما یک طراح وب می خواهید که در مورد جدیدترین و بهترین شیوه ها و روندها برای طراحی وب سایت های کاربر پسند آگاهی داشته باشد. هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت علاوه بر به روز بودن در مورد جدیدترین فناوری، باید بداند که ساخت طراحی وب واکنش گرا فراتر از ظاهر جذاب است. همچنین شرکت طراح باید بداند که چگونه وب سایتی طراحی کند که بازدیدکنندگان را به مشتریان پولی تبدیل کند.

این امر شامل درک طراحی تجربه کاربری، ایجاد فراخوان ‌های متقاعدکننده برای اقدام و آنچه که یک چیدمان را بصری می‌کند، همه بخشی از آن هستند. آن ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که همه کدها، مضامین وردپرس و افزونه ها به روز هستند و به درستی کار می کنند.

۱۰ سوالی که به شما در انتخاب شرکت طراحی سایت کمک می کند

انتخاب شرکت طراحی وب سایت

هنگام انتخاب شرکت طراحی وب سایت علاوه بر نکات ذکر شده در بالا شما باید برنامه ریزی کنید و ده سوال زیر را از شرکت طراح بپرسید تا خدمات و تجربه آن ها را بهتر درک کنید.

  1. آیا از CMS برای بهبود وب سایت خود استفاده می کنید؟
  2. آیا می توانید وب سایت جدید را با سیستم عامل های شخص ثالث مانند CRM، ابزارهای پرداخت آنلاین یا مدیریت رویداد ادغام کنید؟
  3. آیا تا به حال وب سایتی برای شرکت هایی در زمینه مد نظر ما ایجاد کرده اید؟
  4. آیا می توانیم با تیمی که در وب سایت ما کار می کند جلسه ای داشته باشم؟
  5. آیا پیشنهادات و توصیه هایی در مورد بهترین کارها ارائه می دهید تا اطمینان حاصل شود که ما بیشترین سود ممکن را از وب سایت خود دریافت می کنیم؟
  6. آیا به ما آموزش می دهید که چگونه از وب سایت خود استفاده کنیم؟
  7. آیا تعمیر و نگهداری مداوم و به روز رسانی امنیت وب سایت را ارائه می دهید؟
  8. آیا خدمات سئو ارائه می دهید؟
  9. مالک وب سایت چه کسی خواهد بود؟
  10. اگر به توقف همکاری با شرکت شما فکر کنیم، می توانیم وب سایت خود را به شرکت میزبان دیگری تغییر دهیم؟

انتخاب شرکت طراحی وب سایت یک تصمیم ناگهانی و عجولانه نیست. شما می توانید تا جایی که می توانید زمان صرف کنید تا تمام شرکت های طراحی وب سایت را مرور کنید و مطابق با نیاز خود یکی را انتخاب کنید. وب سایت شما اولین برداشت برای شخصی خواهد بود که ممکن است مشتری شما باشد. مطمئناً ارزش زمان و تحقیق را دارد تا یک شرکت طراحی وب پیدا کنید تا به شما در دستیابی به اهداف و نیازهای خود کمک کند.

اگر می‌خواهید درباره اینکه چگونه می‌توانیم از کسب ‌و کارتان به صورت آنلاین حمایت کنیم، بیشتر بدانید، امروز با تیم طراحی وب سایت اتود تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین شرکت های طراحی سایت در ایران در سال ۱۴۰۱ (+۱۰ مورد)

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن