آموزش جذاب نویسی عنوان در ۵ مرحله همراه با نکات

جذاب نویسی عنوان

جذاب نویسی عنوان مهم ترین قسمت نوشتن یک مقاله است. تولید محتوا یک تکنیک بازاریابی عالی برای هر کسب و کاری است. اولین عنصر محتوایی که می تواند مخاطبان شما را جذب کند عنوان شماست. اگر می‌خواهید عناوین موثر و جذابی ایجاد کنید که بتواند تعامل محتوای شما را افزایش دهد، یاد بگیرید که چگونه عناوین جذاب ایجاد کنید. در این مقاله، به این موضوع می پردازیم که جذاب نویسی عنوان چیست، چرا برای محتوا مفید است و چگونه آن را بنویسیم.

مطالعه بیشتر: شناخت ابزارهای تشخیص محتوا کپی

عنوان جذاب چیست؟

تولید محتوا در مشهد

جذاب نویسی عنوان یک مقاله محتوایی است که حاوی عناصری برای ترغیب خوانندگان به خواندن آن است. نوشتن یک عنوان موثر می تواند یک عنصر ضروری از محتوای شما باشد. خواننده با کلیک روی عناوین جذاب محتوا می‌تواند ارزشی را به مقاله شما بیاورد. سرفصل ها می توانند راه خوبی برای تشویق بیشتر خوانندگان و درگیر شدن با محتوا باشند و تأثیر خوانندگان شما را بر مقالات مختلف افزایش دهند. مقاله شما ممکن است حاوی اطلاعات مهمی باشد، اما اگر عنوان آن ها را درگیر کند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را بخوانند.

مزایای ایجاد عناوین جذاب

مزایای ایجاد عناوین جذاب

جذاب نویسی عنوان می تواند بین مقاله ای با ترافیک زیاد و مقاله ای که مخاطبان نادیده می گیرند تفاوت ایجاد کند. برخی از مزایای جذاب نویسی عنوان عبارتند از:

۱. خوانندگان را جذب می کند

جذاب نویسی عنوان توجه خواننده را به خود جلب کند که می تواند به افزایش شانس کلیک روی مقاله شما کمک کند. بر اساس کلمات عنوان شما، کاربران ممکن است تصمیم بگیرند که مقاله شما را به جای مقالاتی با پیام و محتوای مشابه باز کنند. اگر عنوان مقاله ای جذاب باشد بیشتر در ذهن خواننده باقی می ماند و مزیت خوب آن این است که به آن ها امکان می دهد در آینده آن را جستجو کنند یا حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

۲. سئو را افزایش می دهد

بهینه سازی موتورهای جست و جو تاکتیکی است که کپی رایترها و تولیدکنندگان محتوا از آن برای کمک به نمایش محتوای خود در رتبه بندی موتورهای جست و جو استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی عبارت “درخت لیمو” را جست و جو کند، مقاله ای با SEO موثر در ۱۰ نتیجه اول موتور جست جو نشان داده می شود. یکی از نکات سئو این است که عبارت جست و جو را در محتوای خود درج کنید، اما جذاب نویسی عنوان یا همان انتخاب عنوان مختصر با عبارت یا کلمه جستجوی استاندارد مانند «چیست»، «چگونه» یا «بهترین» به بهتر شدن آن کمک می‌کند. همچنین ایجاد یک عنوان مختصر می تواند به شما کمک کند تا رتبه بالایی به دست آورید و به خوانندگان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: مشاهده نمونه کارهای خدمات سئو در مشهد

۳. تأثیر مطلوبی ایجاد می کند.

عنوان شما نشان دهنده پیام و لحن مقاله شما برای خوانندگان قبل از خواندن بقیه مقاله است. جذاب نویسی عنوان می تواند نشان دهد که مقاله به راحتی خوانده می شود و حاوی اطلاعات ارزشمندی برای خواننده است. با صرف زمان برای ایجاد یک عنوان موثر و دقیق، هم می توانید توجه مخاطبان خود را حفظ کنید و هم آن ها را در مورد موضوع محتوای خود آموزش دهید.

چگونه یک عنوان جذاب بسازیم؟

جذاب نویسی عنوان

ایجاد عناوین جذاب می‌تواند نیازمند تحقیق و تمرین باشد. هنگام تمرین نوشتن جذاب نویسی عنوان، این مراحل را به خاطر بسپارید:

۱. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

هر محتوایی موضوع و هدفی دارد که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی محتوایتان کمک کند. کلمات کلیدی کمک می کند که محتوای شما توسط موتورهای جست و جو توسط کاربران به راحتی پیدا شود. به عنوان مثال، اگر مقاله ای در مورد نظافت سگ نوشته اید، در مورد بهترین عبارات جست و جویی که مردم هنگام جستجوی مقالات در مورد نظافت سگ استفاده می کنند، تحقیق کنید. برخی از مثال ها ممکن است “نظافت سگ” یا “حمام سگ” باشد.

بعد از اینکه از محبوب ترین عبارات جست و جو برای موضوع خود آگاه شدید، می توانید یک رویکرد طبیعی برای استفاده از کلمه کلیدی در جذاب نویسی عنوان خود پیدا کنید. به عنوان مثال، عنوان شما می تواند “۱۳ محصول برتر برای نظافت سگ” باشد که کلمه کلیدی را در خود جای داده است. کلمات کلیدی به رتبه بندی مقاله شما در موتورهای جست و جو کمک می کنند. هرچه رتبه سئوی شما بالاتر باشد، احتمال اینکه خوانندگان علاقه مند هنگام جست و جوی مقالات، مقاله شما را پیدا کنند و بخوانند، بیشتر می شود.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع شناخت ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی

۲. مخاطبان خود را مشخص کنید

به این فکر کنید که می‌خواهید چه کسی محتوای شما را بخواند و جذاب نویسی عنوان چه تاثیری بر کاربر دارد. هنگام تعیین هر جنبه ای از برنامه بازاریابی خود، ضروری است که مخاطبان خود را بشناسید تا آن ها را به درستی هدف قرار دهید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما یک مخاطب تخصصی بسیار فنی هستند، می توانید از اصطلاحات فنی خاص در عنوان خود برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده کنید. اگر مقاله شما برای مخاطبان عمومی تر است، می توانید از کلمات کلیدی کمتر تخصصی استفاده کنید تا آن را در دسترس تر کنید.

۳. خواننده را درگیر کنید

در جذاب نویسی عنوان، کلماتی که استفاده می ‌کنید و اینکه چگونه ممکن است بر خواننده تأثیر بگذارند را در نظر بگیرید. می توانید از کلمات عملی در عنوان خود برای ایجاد حس فوریت و قدرت استفاده کنید و استفاده از صفت های توصیفی می تواند به ایجاد تصویری برای خواننده شما کمک کند. مراقب کلمات خاصی که استفاده می کنید باشید و نحوه صدا یا ظاهر آن ها را در هنگام تایپ در نظر بگیرید، زیرا این می تواند بر جذابیت عنوان تأثیر بگذارد. در اینجا هشت نوع عنوانی که می توانید استفاده کنید آورده شده است:

  • عناوین مستقیم: این یک تیتر سریع است که مستقیماً به موضوع می پردازد و مطالب را به تفصیل بیان می کند. به عنوان مثال “۸ نوع سرفصل برتر” است.
  • عناوین غیرمستقیم: این عنوان طولانی‌تری است که از رمز و راز استفاده می‌کند تا با ارائه نکردن موضوع، خواننده را درگیر کند. یک مثال “چگونه تعامل را تنها با چند کلمه افزایش دهیم.”
  • عناوین خبری: این تیتری است که از یک خبر استفاده می کند. به عنوان مثال: «نمایش سئوی سرفصل های تجزیه و تحلیل جدید نشان داد که سئو یک شاخص تعامل خوب است.
  • سرفصل‌های چگونه: می‌توانید از عبارت «چگونه» برای شروع عنوان خود استفاده کنید و یک عبارت رایج موتور جست وجو را به تصویر بکشید. به عنوان مثال “چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم” است.
  • عناوین سوال: از مخاطبان سوال بپرسید تا آن ها را در مورد پاسخ کنجکاو کنید. به عنوان مثال “آیا جذاب نویسی عنوان می تواند تعامل را افزایش دهد؟ نکات و ترفندهایی برای ایجاد یک عنوان موثر.”
  • سرفصل های دستوری: مشخص کنید که مخاطب شما می خواهد چه کاری را انجام دهد و سپس آن را در عنوان نام ببرید تا توجه آن ها را جلب کنید. به عنوان مثال: «عناوین جذاب برای محتوای خود ایجاد کنید.»
  • سرفصل ‌های دلیل: اینها عناوین مقالاتی هستند که مانند فهرست ‌ها قالب‌بندی شده‌ اند. این نوع تیتر فهرست را تنظیم می کند. به عنوان مثال “۱۲ دلیل برای اینکه به جذاب نویسی عنوان نیاز دارید.”

۴. نکته ای را بیان کنید

هنگام جذاب نویسی عنوان، هدف محتوای خود را مشخص کنید و آن را در عنوان خود بیان کنید. عنوان شما می تواند به اکثر محتوای مقاله شما اشاره کند. به عنوان مثال، اگر عنوان شما «۱۲ بهترین مکان برای تماشای پرندگان» است، محتوای مقاله خود را فهرستی از مکان ها قرار دهید، نه توضیحی درباره تجهیزات پرنده نگری خود. عناوین و محتوای ثابت به جلوگیری از گم شدن بینندگان و ترک سایت یا محتوای شما کمک می کند. صادق بودن در عنوان می تواند به شما کمک کند افرادی را جذب کنید که به بحثی که شما مطرح می کنید علاقه مند هستند.

مطالعه بیشتر: چرخه عمر محتوا به چه معناست؟

۵. آن را مختصر بیان کنید

بسیاری از افراد ممکن است بخواهند بدون خواندن عنوان کامل هر مقاله به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. می توانید با مختصر نگه داشتن عنوان خود توجه خواننده خود را حفظ کنید. علاوه بر این، عناوین کوتاه ‌تر نیز ممکن است چندان خاص نباشند، که ممکن است خوانندگان عمومی‌تر را تشویق کند. داشتن عنوان طولانی نیز می تواند توسط موتورهای جستجو قطع شود. به همین دلیل است که می‌توانید عناوین را مختصر نگه دارید، بنابراین یک خواننده معمولی موضوع محتوای شما را می‌داند و آیا این موضوع در مورد آن ها صدق می‌کند یا خیر.

نکاتی برای ایجاد یک عنوان جذاب

انتخاب عنوان جذاب

در اینجا چند نکته اضافی برای جذاب نویسی عنوان وجود دارد:

۱. استفاده از اعداد

استفاده از اعداد در جذاب نوسی عنوان می تواند به شما کمک کند تا ارزش ملموسی را به مخاطبان خود منتقل کنید زیرا اطلاعات قابل اندازه گیری را در مقاله شما به آنها نشان می دهد. اعداد می توانند در خواننده علاقه و اعتماد ایجاد کنند. برای برخی از خوانندگان ممکن است خواندن نوشته های سازماندهی شده مانند یک لیست آسان تر و سریعتر باشد. علاوه بر این، داشتن لیستی با تعداد محدودی از موارد می تواند نشان دهنده آشنایی شما با موضوع باشد.

به عنوان مثال، یک خواننده ممکن است بین دو مقاله یکی با عنوان “ایجاد عنوان جذاب” و دیگری “۳ نکته برای ایجاد یک عنوان جذاب” انتخاب کند. عنوان دوم توضیح واضح تری از محتوا و مزایایی که خواننده تجربه خواهد کرد ارائه می دهد. همچنین عنوان دوم نشان می دهد که خواندن مقاله طولانی نخواهد بود. زیرا فقط سه نکته وجود دارد. این کار باعث می شود که خواننده احساس کند می تواند وقت خود را عاقلانه بگذراند. زیرا عنوان نشان می دهد که کاربر چه چیزی می تواند به دست آورد و چقدر طول می کشد تا آن را کسب کند.

۲. استفاده از صفت های هیجان انگیز

استفاده از صفت‌ هایی که احساس خاصی را به کاربر می دهد در جذاب نویسی عنوان می توانید احساسات خواننده را جذب کنید.صفت ها می توانند به شما کمک کنند لحن مؤثری ایجاد کنید که برای خوانندگان خاص جذاب باشد. به عنوان مثال، اگر موضوع شما ساده و سرگرم کننده است، می توانید از صفت های هیجان انگیز و غیر معمول استفاده کنید تا نشان دهید که مقاله آن لحن را خواهد داشت. علاوه بر این، اگر می‌خواهید لحن جدی‌تری داشته باشید، می‌توانید از صفت‌ های نمایشی ‌تر استفاده کنید. به طور کلی استفاده از صفت های توصیفی و جذاب مفید است. چند نمونه از صفت های خوب که می توانید در عناوین خود استفاده کنید عبارتند از:

  • رایگان
  • سرگرم کننده
  • باور نکردنی
  • بهترین
  • بالا

۳. شروع جمله با کلمات چی، چرا، چگونه یا کی

شروع جمله خود با یکی از این کلمات، تأثیر متقاعد کننده ای در جذاب نویسی عنوان ایجاد می کند. می توان از آن ها برای طرح یک پرس و جو یا شفاف سازی هدف مقاله به گونه ای استفاده کرد که خواننده آن را درک کند. این کلمات توصیفی جهت مقاله را نشان می دهد. به عنوان مثال، مقاله ای که در مورد «چرا عناوین جذاب مهم هستند» بحث می کند، به مخاطب می گوید آنچه در حال یادگیری از این مقاله است با مقاله ای با عنوان «چگونه عنوان جذاب بنویسیم» متفاوت خواهد بود. برخی از اطلاعات موجود در آن مقالات ممکن است مشابه باشند، اما هدف اصلی و اینکه چرا خواننده ممکن است روی آن کلیک کند متفاوت است.

مطالعه بیشتر: خدمات تولید محتوا در مشهد

۴. پرسیدن سوال

یکی دیگر از راه های جذاب نویسی در عنوان پرسیدن سوال است. قالب بندی عنوان جذاب خود در نقش یک سوال می تواند راهی عالی برای همسو کردن عنوان شما با عبارات جستجوی استاندارد SEO باشد. بسیاری از افراد هنگام جست و جوی یک موضوع، سؤالات کامل خود را در نوار جست و جو تایپ می کنند. هنگامی که عنوان خود را به عنوان یک سوال تنظیم می کنید، ممکن است سئوی خود را بهینه کنید تا در آن جست و جوها رتبه بالایی کسب کنید. علاوه بر این، یک سوال می تواند به خواننده کمک کند مقاله شما را شناسایی کند. اگر سوالی است که پاسخ ساده ای ندارد، ممکن است خواننده را ترغیب کند که مقاله شما را بخواند تا پاسخ سوالی را که شما مطرح می کنید بیابد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید در جست و جوی “چگونه پاستا را صاف کنیم” رتبه بالایی کسب کنید باید عنوان خود را به صورت زیر بیان کنید: «چگونه پاستا را صاف کنیم: ۳ نکته آسان».

اگر سوال جالبی دارید که می تواند علاقه خواننده را برانگیزد، می توانید از یک سوال برای تحریک کنجکاوی استفاده کنید. به عنوان مثال می توان به “پس از چه الهه ای، ماکارونی ماکارونی نامگذاری شد؟ ۱۰ حقیقت جالب درباره پاستا که نمی دانستید.”

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن