۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع همان عبارت‌هایی هستند که کاربر در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی درست، کمک زیادی به سئو و دیده شدن سایت می‌کند. اگر کلمه‌های کلیدی به درستی استفاده شده باشند، سایت در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود. در ادامه ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کلمات کلیدی بهتر و بهینه‌تری برای سایت خود پیدا کنید.

[مطالعه بیشتر: خدمات تولید محتوا در مشهد چه کمکی به رشد کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

Google Keyword Planner

یکی از ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی ابزار Google Keyword Planner است. استفاده از این ابزار کلاسیک، رایگان است. کسانی که می‌خواهند سئوی سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی بهبود بخشند، می‌توانند از این ابزار کاربردی برای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنند. خوبی این ابزار این است که به شما نشان می‌دهد در هر منطقه کدام کلمات کلیدی بیشتر جستجو شده‌اند.

ابزار Google Keyword Planner به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی جستجو شده را به صورت ماهانه بررسی کنید و ببینید چه عبارت‌هایی در ماه اخیر بیشتر سرچ شده‌اند. ابزار Google Keyword Planner کلمات کلیدی جدید به شما پیشنهاد می‌دهد تا بتوانید از آن‌ها به صورت بهینه استفاده کنید و همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را سازماندهی کنید.

Moz Keyword Explorer

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که در لیست ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی قرار دارد،Moz Keyword Explorer است. این ابزار مانند ابزار قبلی رایگان نیست و برای استفاده از آن باید به صورت ماهانه هزینه پرداخت کنید. قیمت استفاده از این ابزار به صورت ماهانه از ۹۹ تا ۵۹۹ دلار متغیر است و بستگی به پلنی دارد که شما خریداری می‌کنید. پلن استاندارد این ابزار کمترین قیمت یعنی ۹۹ دلار و پلن پریمیوم آن بیشترین قیمت یعنی ۵۹۹ دلار را دارد.

ابزار Moz Keyword Explorer، کلمات کلیدی خود را بر اساس استانداردهای سئو وب سایت پیشنهاد می‌دهد. با توجه پولی بودن، این ابزار خدمات بسیار خوبی به وبمسترها ارائه می‌دهد. یکی دیگر از امکانات ابزار Moz Keyword Explorer  این است که به کاربر نشان می‌دهد به خاطر کدام کلمات کلیدی، رتبه سئو شما بالا رفته است. علاوه بر آن نشان می‌دهد که افراد کدام کلمه کلیدی را بیشتر جستجو می‌کنند و کدام سایت‌ها در آن کلمه کلیدی از شما قوی‌تر هستند.

[مطالعه بیشتر: خدمات سئو وب سایت در مشهد چه کمکی به رشد کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

SEMrush

یکی دیگر از ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی که بسیار کاربردی هم هست، SEMrush است. این ابزار به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای بهینه سازی سایت بر اساس کلمات کلیدی شناخته می‌شود. SEMrush کلمات کلیدی پولی و ارگانیک را همراه با سایر اطلاعات رقیبان را در اختیار وبمسترها قرار می‌دهد.

یکی از مزیت‌های ابزار SEMrush این است که وقتی شما یک کلمه کلیدی را وارد می‌کنید، تعداد زیادی کلمه کلیدی مشابه به آنچه وارد کرده بودید به شما پیشنهاد می‌دهد که می توانید از آن‌ها برای بهینه سازی و بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. به علاوه کلمات کلیدی دیگری که از نظر معنایی نزدیک به عبارت وارد شده هستند را هم پیشنهاد می‌دهد.

Ahrefs Keywords Explorer

Ahrefs Keywords Explorer | سئو وب سایت مشهد

ابزار Ahrefs Keywords Explorer یکی دیگر از ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی کاربردی و مفید برای وبسمتران و مدیران سایت است. استفاده از این ابزار رایگان نیست و باید بابت آن پول پرداخت کنید. نحوه پرداخت پول به صورت ماهیانه و بسته به پلنی که خریداری می‌کنید از ۹۹ تا ۹۹۹ دلار متغیر است.

این ابزار بسیار قدرتمند است و به صورت ماهیانه اطلاعات و داده‌های خود را به روز می‌کند. پایگاه داده Ahrefs Keywords Explorer بسیار بزرگ است و امکانات بیشتری نسبت به سایر ابزارها به وبمستران ارائه می‌کند.

Brightedge Data Cube

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که در لیست ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی قرار می‌گیرد، ابزارBrightEdge Data Cube است. هزینه استفاده از این ابزار به صورت ماهیانه محاسبه می‌شوند. ابزارهایی که معرفی کردیم، یا ارزان هستند یا اینکه به صورت ماهیانه باید هزینه‌ای بابت استفاده از آن‌ها پرداخت کنید. این ابزار از ابزارهای قبلی کاربردی‌تر است و به خوبی گزارش مشتری را مدیریت می‌کند. ادغام و تجزیه تحلیل در رسانه‌های اجتماعی، مدیریت دامنه و ادغام در گوگل ادز از دیگر ویژگی‌های این ابزار هستند.

Ubersuggest

ابزار Ubersuggest در جستجو کلمات کلیدی | تولید محتوا در مشهد

این ابزار کاربردی توسط یک کارآفرین به نام نیل پاتل ایجاد شده است. استفاده از ابزار Ubersuggest برای همه رایگان است. نحوه عملکرد این ابزار به این صورت است که کلمه کلیدی مورد نظر را در باکس مخصوص وارد می‌کنید و همانند سرچ باکس گوگل عبارت مورد نظر را به صورت خودکار تکمیل می‌کند. بعد از وارد کردن عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر، نموداری بر اساس میزان جستجو و رقابت آن کلمه کلیدی به شما نمایش داده می‌شود.

نکته‌ای که در مورد این ابزار وجود دارد، این است که از API های گوگل برای تکمیل خودکار کلمات کلیدی استفاده می‌کند. Ubersuggest یک ابزار سریع و مفید برای مدیران سایت است که می‌تواند در موضوعات مختلف کلمات کلیدی را بررسی و تحلیل کنند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای سنتی این شهر می کند ؟

KeywordTool.io

ابزار KeywordTool.io در جستجو کلمات کلیدی

یکی دیگر از ۷ ابزار جستجوی کلمات کلیدی که در این مطلب می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، KeywordTool.io است. این ابزار رایگان نیست و هزینه استفاده از آن به صورت ماهانه از ۴۸ تا ۸۸ دلار متغیر است. KeywordTool.io مانند ابزار قبلی که معرفی کردیم، از API های گوگل استفاده می‌کند تا کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر را به صورت خودکار تکمیل کند. بزرگترین مزیتی که این ابزار نسبت به ابزار قبلی دارد این است که کلمات کلیدی را در بینگ و آمازون هم بررسی می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر KeywordTool.io به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزار جستجو کلمات کلیدی، می‌توان به تکمیل خودکار، پیشنهاد کلمات کلیدی مشابه و مرتبط اشاره کرد. اگر می‌خواهید میزان رقابت و حجم جستجو کلمه کلیدی خاصی را بررسی کنید، باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. به عبارت دیگر این ابزار به صورت نیمه رایگان است. KeywordTool.io با اینکه در نمایش دادن کلمات کلیدی مرتبط خیلی خوب عمل می‌کند، اما امکانات خیلی زیادی ندارد.

نتیجه گیری

استفاده از کلمات کلیدی درست باعث بهبود سئوی سایت و فرآیند تولید محتوا مشهد و نمایش آن در نتایج جستجو می‌شود. در این مطلب ۷ ابزار جستجو کلمات کلیدی  را به شما معرفی کردیم. این ۷ ابزار تنها ابزارهای موجود برای جستجو کلمات کلیدی نیستند، اما جزو بهترین و کاربردی ترین ابزار هستند که می‌توانید برای دریافت داده و واطلاعات بیشتر درباره کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کنید. در پایان امیدواریم این مقاله که توسط مجموعه اتود، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد، نگارش شده است، مفید بوده باشد. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با انتخاب مناسب کلمات کلیدی کسب و کار خود با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن