تشخیص محتوا کپی: معرفی ۵ ابزار قدرتمند

در این مقاله از مجموعه مقالات اتود با کمک کارشناسان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود راه های تشخیص محتوا کپی را خواهید آموخت.

یکی از مهم‌ترین اصول کاری سئوکاران، تشخیص محتوا کپی است. هنگامی که محتوایی تولید می‌شود باید بر طبق اصول سئو نگارش شود. اصل سئو بر پایه تولید محتوای غیر کپی است چرا که محتوای کپی شده از امتیاز وب سایت کاسته و از کسب رتبه‌های بالاتر جلوگیری ‌می‌کند. دقت داشته باشید که کپی کردن محتوا یک نوع سرقت ادبی است. در بیشتر اوقات تاثیر محتوای کپی شده همانند شمشیر دو لبه اثر ‌می‌کند چرا که این نوع محتوا هم برای وب سایت دارنده‌ محتوای اصلی و هم برای استفاده کنندگانی که محتوای کپی شده را در وب سایت خود قرار می‌دهند می‌تواند مضر باشد.

اولین و مهم‌ترین قدم برای افزایش تعداد بازدیدکننده وب سایت و شناساندن برند و محصول، تهیه مطالب کاربردی و یونیک است. با این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همراه باشید تا با چگونگی تشخیص محتوا کپی آشنا شده و استراتژی خود را براساس تولید محتواهای یونیک پیش ببرید.

مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟

مقدمه

گوگل توسط الگوریتم‌های فوق پیشرفته خود به تشخیص محتوا کپی می‌پردازد. این موتور جستجو همواره بهترین و با کیفیت‌ترین محتواها را در معرض دید مخاطب خود قرار می‌دهد. دلیل این امر آن است که رضایت کاربران برای گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین از این دیدگاه می‌توان متوجه شد که گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود از جمله پاندا، محتواها و صفحات تکراری را شناسایی کرده و از دید کاربر مخفی ‌می‌کند تا فقط صفحاتی که محتوا با کیفیت دارند در دسترس افراد قرار گیرد. قبل از بررسی راه‌های تشخیص محتوا کپی به طور مختصر در رابطه با تعریف محتوا کپی صحبت ‌می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: آشنایی با عملکرد الگوریتم های گوگل

محتوا کپی شده چیست؟

بارگزاری محتوا کپی شده | تولید محتوا به واسطه محتوا کپی شده

برای تشخیص محتوا کپی باید تعریف درستی از آن داشته باشید. محتوای کپی به محتوایی گفته می شود که عینا از یک وب سایت و یا منبعی دیگر در وب سایت شما بارگزاری شود. معیار تشخیص محتوا کپی برای گوگل تنها محتواهایی است که درون وب سایت های دیگر ایندکس شده باشند. این بدان معنا است که اگر محتوای کتابی را در وب سایت خود بارگزاری کنید که قبل از آن توسط وب سایت دیگری بارگزاری نشده باشد، محتوای کپی تشخیص داده نمی‌شود!

مطالعه بیشتر: سئو سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای این شهر می کند ؟

بدین سان هیچ وب سایتی مجاز به کپی محتوا از وب سایت دیگری نیست و در صورت بروز این مشکل محتوا کپی تشخیص داده می‌شود. به بیانی ساده‌تر، اگر کارشناسان تولید محتوا به جای تولید محتوا منحصر به فرد، محتوا مورد نظر خود را از وب سایت دیگری کپی کنند این محتوا یک محتوا کپی شده است.

چرا محتوا کپی اهمیت دارد؟

تشخیص محتوا کپی برای موتورهای جست و جو و مدیران وب سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه دلایل اهمیت هر کدام را به طور مختصر شرح خواهیم داد.

موتور جست و جو

گوگل محتواهای بارگزاری شده را توسط الگوریتم‌های مختلف بررسی ‌می‌کند و براساس استانداردها به هر محتوایی امتیازی تعلق خواهد گرفت. تشخیص محتوای کپی برای گوگل از آن جهت حائز اهمیت است که هنگام رتبه بندی وب سایت، نمی‌توان براساس محتوای کپی شده رتبه بندی عادلانه ای صورت بگیرد. یا به عبارتی آن‌ها نمی‌دانند که کدام نسخه را برای نتایج پرس و جو رتبه بندی کنند.

صاحبان وب سایت

مشکل اصلی صاحبان وب سایت به خاطر جا به جا شدن رتبه وب سایت و از دست دادن ترافیک خود می‌باشد که این مشکلات اغلب ناشی از این است که موتورهای جست و جو بهترین و با کیفیت‌ترین محتوا را در معرض دید قرار داده و چندین نسخه از یک محتوا، به ندرت نشان داده می‌شود و در این بین آن‌ها انتخاب ‌می‌کنند که کدام نسخه به احتمال زیاد بهترین نتیجه را دارد. این کار در نهایت سبب می‌شود محتواهای تکراری و کپی در معرض دید قرار نگیرند.

چه میزان محتوای تکراری قابل قبول است؟

محتوای کپی مجاز | محتوا کپی در وب سایت

به گفته مت کاتز، تشخیص محتوا کپی در وب سایت‌ها کار راحتی است چرا که ۲۵ تا ۳۰ درصد وب سایت‌ها از محتوای کپی تشکیل شده است. به گفته وی، گوگل این مقدار از محتوای کپی و تکراری را به عنوان هرزنامه تلقی نکرده و سبب جریمه شدن وب سایت شما نمی‌شود.

مگر این که قصد دستکاری نتایج جست و جو را داشته باشید. تنها مشکلی که ممکن است با محتوای کپی مواجه شوید این است که اگر شما در ابتدا محتوا یونیکی را در وب سایت خود منتشر کرده باشید و افراد دیگری کورکورانه آن محتوا را کپی کرده و در وب سایت خود منتشر کنند که در نتایج جست و جوهای مربوطه هر دو محتوا با URL متفاوت نشان داده می‌شوند اما تشخیص این که چه کسی آن را بعدا کپی کرده است سخت خواهد بود.

مشکلات محتوای تکراری چگونه اتفاق می افتد؟

در اکثر مواقع، صاحبان وب سایت‌ها عمداً محتوای کپی شده در وب سایت خود استفاده نمی‌کنند. اما چگونه این اتفاق رخ می‌دهد. در این قسمت به رایج‌ترین روش‌های ناخواسته محتوای کپی شده اشاره خواهیم کرد:

۱.تغییرات URL

پارامترهای URL، مانند برخی از کدهای تجزیه و تحلیل، می‌توانند باعث ایجاد مشکلات محتوای کپی شوند. این مشکل نه تنها به دلیل خود پارامترها است، بلکه ترتیب ظاهر شدن آن پارامترها در خود URL نیز ایجاد می شود.

۲.HTTP در مقابل HTTPS

اگر وب سایت شما نسخه‌های جداگانه‌ای از یک محتوا در «www.site.com» و «site.com» (با و بدون پیشوند «www») داشته باشد شما به طور مؤثری از هر یک از آن‌ها نسخه‌های کپی و تکراری ایجاد کرده‌اید. همین امر در مورد وب سایت‌هایی که نسخه‌های خود را در هر دو آدرس http:// و https:// نگهداری ‌می‌کنند، صدق می کند. اگر هر دو نسخه برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد، ممکن است با مشکل محتوای کپی مواجه شوید.

مطالعه بیشتر: تعرفه خدمات طراحی سایت مشهد 

چرا محتوای کپی بد است؟

مضرات محتوا کپی | محتوای کپی شده و مضرات آن در تولید محتوا

محتوا کپی، گوگل را گیج می کند. صرف نظر از این که چه کسی محتوا را تولید کرده است؛ موتور جست و جو مجبور به انتخاب این است که کدام یک از صفحات یکسان را در نتایج برتر قرار دهد. احتمال زیادی وجود دارد که صفحه اصلی صفحه‌ای نباشد که برای نتایج جست و جوی برتر انتخاب شده باشد.

راه پیدا کردن سارقان ادبی

با استفاده از ابزار search console می‌توانید سارقان ادبی محتوا خود را پیدا کنید. نحوه کار این ابزار بدین صورت است که به شما تعداد زیادی لینک از یک وب سایت مشخص ارسال می‌شود که احتمالا تعدادی از محتوای شما در آن وب سایت مشاهده خواهد شد. جهت اطمینان خاطر می‌توانید به وب سایت آن‌ها مراجعه کرده و صفحاتی که به شما لینک داده شده را بازدید کنید.

ابزارهای تشخیص محتوا کپی در وب سایت

یکی از راه‌های سریع تشخیص محتوا کپی جست و جو عناوین در گوگل است که ممکن است این کار برای بسیاری از افراد سخت و طاقت فرسا باشد. در سال‌های اخیر ابزارهای آنلاینی ایجاد شده‌اند که به راحتی می‌توان وب سایت‌هایی که محتوای شما را کپی ‌می‌کنند پیدا کنید. در

Copyscape

 ادامه مهم‌ترین ابزارهای شناسایی محتوا کپی را اشاره ‌می‌کنیم:

یکی از ابزارهای تشخیص محتوا کپی که استفاده از آن رایگان می‌باشد ابزار Copyscape  است که می‌توانید با استفاده از آن افرادی که محتوای شما را کپی کرده را شناسایی کنید.

Plag scan

ابزار plag scan برای شناخت محتوا کپی است. نحوه عملکرد آن به این صورت است که در ابتدا باید یک اکانت بسازید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

Edubirde

ابزار Edubirde یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تشخیص محتوا کپی می‌باشد. این وب سایت به علت کاربری راحت آن طرفداران زیادی پیدا کرده است و نحوه کار آن به این صورت است که ابتدا عنوان محتوا خود را وارد کرده و سپس متن مورد نظر را کپی و این ابزار برای شما شروع به جست وجو و در نهایت آن را آنالیز ‌می‌کند.

Articlechecker

ابزار Articlechecker برای وب سایت‌های انگلیسی است که در جهت شناخت محتوا کپی به کار برده می‌شود.

Duplichecker

با استفاده از ابزار Duplichecker می‌توان بدون ثبت نام برای پیدا کردن محتوا تکراری وب سایت‌ها استفاده کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود

تولید محتوا تخصصی بدون کپی | تولید محتوا یونیک

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تلاش کردیم تمامی آنچه که شما برای یافتن بهترین ابزار تشخیص محتوا کپی شده لازم دارید را جمع آوری و بازگو نماییم. آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود حوزه دیجیتال مارکتینگ مشهد در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص در حوزه دیجیتال، با ارائه خدمات گسترده در تلاش است تا با بالاترین کیفیت و بیشترین بهره‌وری در حیطه کاری شما، اهداف را از همان ابتدا به خوبی سازماندهی کند. شما می‌توانید برای سفارش تولید محتوا یونیک از طریق تماس با کارشناسان ما اقدام به تولید محتوا یونیک و مطابق با سلیقه مخاطب خود نمایید.

کلام آخر

تشخیص محتوا کپی برای همه افرادی که با تولید محتوا سر وکار دارن لازم و ضروری است. حتی اگر محتوای شما یونیک باشد بازهم نیاز است که از ابزارهای تشخیص محتوا استفاده کنید، چرا که ممکن است کاربری دیگر از روی شما کپی کرده و شما هم ناخواسته دچار خطاهای او شوید. پیشنهاد ما به شما برای جلوگیری از بروز این اتفاق این است که از شبکه‌های اجتماعی (لینکدین، توئیتر و…) استفاده کنید و محتوا را در شبکه‌های اجتماعی به اشترک بگذارید که با این کار به ایندکس کردن آن کمک می‌شود.

همچنین به طور منظم وب سایت خود را به روز رسانی کنید تا نرخ خزش وب سایت بالا رود چرا که با این راه حل محتواها از چشم گوگل دور نخواهد ماند.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن