الگوریتم ونیز چیست؟ تاثیر آن بر سئوی محلی

الگوریتم ونیز

گوگل یکی از پرکاربرد ترین موتورهای جست و جو را دارد که روزانه تعداد بسیار زیادی از کاربران برای رفع نیاز خود به آن مراجعه می کنند. نیاز زیاد کاربران به ارائه نتایج محلی باعث شد که این شرکت برای کسب رضایت کاربران که هدف اصلی این شرکت است، الگوریتم ونیز یا Google Venice algorithm را ارائه کند تا بتواند نتایج نزدیک تری به نیاز کاربران ارائه دهد. ما در این مقاله از مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود درباره عملکرد الگوریتم ونیز، تاثیر آن بر سئو محلی و روش هایی برای بهینه سازی وب سایت برای این الگوریتم ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع الگوریتم های گوگل و نحوه عملکرد آنها

مقدمه

شرکت گوگل برای بهبود عملکرد خود، به صورت مداوم در حال بوجود آوردن تغییراتی در سیستم عملکردی خود است. یکی از اهداف این شرکت، توجه و اهمیت به مخاطبان است و سعی دارد که خواسته و نظر های آن ها را برآورده کند تا مخاطبان تجربه بهتری کسب کنند که یکی از روش های این شرکت ارائه الگوریتم های گوگل است. در سال های گذشته هنگامی که شما عبارتی مانند “کافی شاپ” را جست و جو می کردید، نتایجی برای شما بدون نقشه و یا موقعیت مکانی در صفحه نتایج جست و جو ارائه می شد. حتی اگر شما موقعیت مکانی مورد نظر خود را در کنار عبارت جست و جو می کردید، باز هم نتیجه دلخواه برای شما ارائه نمی شد.

گوگل در ابتدا برای رفع این مشکل، سرویس گوگل مپ را ارائه کرد که پس از آن هنگامی که شما عبارتی را جست و جو می کردید، موقعیت مکانی هم برای شما در نتایج جست و جو ارائه می شد. این قابلیت کمک قابل توجهی به ترافیک جست و جو برای محصولات و خدمات کرد. در ادامه تغییرات این سیستم، شما حتی می توانستید موقعیت را دستی وارد کنید و سپس نتایج جست و جو مرتبط با موقعیت مکانی مد نظر خودتان را داشته باشید.

الگوریتم ونیز به کمک IP و سرویس گوگل مپ، موقعیت جغرافیایی شما هنگامی که به اینترنت متصل می شوید را تشخیص می دهد و سپس نتایج جست و جو را برای شما بر اساس موقعیت جغرافیایی شما ارائه می کند.

مطالعه بیشتر: دریافت خدمات سئو در مشهد

الگوریتم ونیز چیست؟

سئو در مشهد

موتور جست و جوی گوگل تا سال ۲۰۱۲ و معرفی الگوریتم ونیز بهینه نشده بود تا نتایج جست و جو را مرتبط با موقعیت جغرافیایی کاربر ارائه کنند اما در ادامه با نارضایتی کاربران از ارائه نشدن خدمات محلی، گوگل این الگوریتم را معرفی کرد. گوگل در فبریه سال ۲۰۱۲ با انتشار پستی در Inside search blog، خبر از ۴۰ تغییر اساسی در الگوریتم های جست و جو داد. در میان این تغییرات، الگوریتم ونیز معرفی شد که وضعیت جست و جوی محلی را برای همیشه تغییر داد. کاربران پس از معرفی شدن این الگوریتم هنگامی که عبارتی محلی را جست و جو می کنند، می توانند به اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی، شماره تماس و نقشه بر اساس نیاز خود دسترسی داشته باشند.

این الگوریتم موجب شد تا رتبه بندی کلمات کلیدی کوتاه و جست و جوی بسیار دقیق تر در اختیار کاربران قرار بگیرد که کسب و کار ها می توانند با به کار گیری این کلمات کلیدی در جایگاه بهتری قرار بگیرند. ونیز همچنین مانند دیگر الگوریتم ها در ابتدا به زبان انگلیسی و سپس به سایر زبان های دنیا ارائه شد.

مطالعه بیشتر: سئو محلی چیست و چه پارامترهایی دارد؟

عملکرد الگوریتم ونیز

این الگوریتم در ابتدا، هنگامی که کاربران به اینترنت وصل می شوند و سپس وارد گوگل می شوند از طریق IP، موقعیت جغرافیایی آن ها را شناسایی می کند و سپس بر اساس آن نزدیک ترین نتایج عبارت جست و جو از لحاظ مکانی را به آن ها ارائه می کند. الگوریتم هایی مانند کبوتر در ادامه به کمک ونیز آمدند تا گوگل بتواند خدمات محلی را در نسخه های بهتری ارائه کند و دائما در حال پیشرفت عملکرد خود در این موضوع است. به تازگی الگوریتمی با نام MUM معرفی شده که می تواند دقت نتایج محلی را افزایش دهد.

الگوریتم ونیز کمک قابل توجهی به کسب و کار های محلی کرد، برای مثال کسب و کار های کوچک محلی که بودجه ای برای سئو کردن سایت خود اختصاص نمی دادند به کمک این الگوریتم قابلیت دیده شدن بیشتری دریافت کردند. تصور کنید شما در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار هستید که در محیط کاری شما رقابت بسیار زیادی وجود دارد، شما با تمرکز بر سئو محلی و در حقیقت ارائه خدمات محلی بسیاری از رقیب های خود را کنار می زنید. این الگوریتم برای کسب و کار تازه شما مانند یک موهبت عمل می کند و درصورتی که کاربرانی که در نزدیکی محل کسب و کار شما هستند عبارتی مرتبط با شما را جست و جو کنند، می توانند در نتایج جست و جو با کسب و کار شما آشنا شوند.

اسپم های الگوریتم ونیز

پس از معرفی و رشد این الگوریتم، بسیاری از وب سایت ها دست به روش هایی برای سواستفاده از ونیز زدند تا بتوانند رتبه بهتری در نتایج محلی دریافت کنند. برخی از وب سایت ها برای اینکه در نتایج محلی تعداد بیشتر یا همه شهر ها دیده شوند، در قسمتی از وب سایت خود نام برخی یا تمام شهر ها و مناطق را درج می کردند. گوگل در ابتدا توانایی شناسایی این موارد اسپم را نداشت و آن وب سایت ها را در صدر نتایج برای کاربران نشان می داد. برای مثال هنگامی که فرد شرکتی در رابطه با طراحی سایت در مشهد دارد، عنوان هایی مانند طراحی سایت در تهران و طراحی سایت در اصفهان را استفاده می کند تا بتواند در نتایج محلی شهر های تهران و اصفهان هم قرار بگیرد.

سیستم اعتبار سنجی گوگل بعد ها پس از به روز رسانی های متعدد الگوریتم های این شرکت، دشوار تر شد و هدف آن نشان دادن نتایج واقعی به کاربران و جلب رضایت آن ها است، زیرا این نتایج که به کمک روش های اسپم به کاربران ارائه می شد، نیازی از آن ها برطرف نمی کرد و موجب نارضایتی کاربران از این شرکت می شد. یکی از روش های مقابله گوگل با این وب سایت ها ارائه سرویس Google My Business بود که کسب و کار ها جهت ثبت آدرس خود می توانند از این سیستم استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: دریافت خدمات انواع طراحی سایت در مشهد

به روز رسانی های ونیز

الگوریتم ونیز به تنهایی برای سئو محلی و ارتقا عملکرد آن کافی نبود و در حقیقت این الگوریتم شروع کننده سئو محلی بود. در ادامه دو الگوریتم کبوتر و کوش کور ارائه شد تا به کمک ونیز بیایند.

الگوریتم کبوتر (Pigeon Algorithm)

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم به طور متمرکز بر روی سئوی محلی کار می کند و مدتی پس از معرفی ونیز ارائه شد. کبوتر به رشد سئو محلی و ایجاد لوکال پک کمک قابل توجهی کرده است. این الگوریتم هنگامی که کاربران بر مکان خاصی تاکید داشته باشند به کمک آن ها می آید و نتایجی بر مبنای موقعیت مکانی مورد نظر کاربران و آنالیز داده های موجود به آن ها نشان می دهد.

الگوریتم موش کور (Possum Algorithm)

الگوریتم موش کور

موش کور در حقیقت الگوریتمی است که توجه زیادی بر کسب و کار های محلی دارد. این الگوریتم با شناسایی کسب و کار های کوچک و محلی، آن ها را صفحات نتایج جست و جو انتقال می دهد و در دسترس کاربران قرار می دهد.

مطالعه بیشتر: الگوریتم پاندا چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

بهینه سازی برای الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز در حال حاضر به یکی از مهم ترین ابزار های گوگل برای جست و جوی محلی تبدیل شده است و در صورتی که شما می خواهید وب سایت خود را با این الگوریتم سازگار کنید و کسب و کار خود را گسترس دهید، در ادامه این مقاله نکاتی برای بهینه سازی سایت شما برای ونیز آماده کرده ایم.

۱- تمرکز بر روی یک شهر

یکی از بهترین راه ها برای موفقیت در سئو محلی، تمرکز بر روی یک شهر است. همانطور که قبل تر توضیح داده ایم، در صورتی که شما چندین شهر را برای ارائه خدمات خود انتخاب کنید ممکن است سیستم اعتبار سنجی گوگل شما را جزوی از وب سایت های اسپم در نظر بگیرد. پس بهترین راه برای سئو محلی این است که شما بر روی یک شهر تمرکز کنید، شما می توانید در محتوای خود از کلمات کلیدی مرتبط با شهر خود استفاده کنید اما لازم نیست جزئیات بسیار دقیقی از محل فعالیت خود ارائه دهید. برای مثال هنگامی که کسب و کار شما در مشهد است، ذکر کردن منطقه فعالیت و خیابان ها درست نیست و در حقیقت گوگل به کمک سرویس گوگل مپ می تواند محل دقیق فعالیت شما را تشخیص دهد.

۲- تکرار نام شهر

الگوریتم ونیز

برای سئو محلی شما باید در صفحات و محتوا های وب سایت خود نام شهر را چندین بار تکرار کنید. شما می توانید نام شهر را در پاراگراف های محتوا قرار دهید. الگوریتم ونیز با بررسی محتوای وب سایت شما متوجه محل فعالیت شما می شود، پس تکرار نام شهر می تواند کمک بزرگی به سئو محلی شما کند. شما می توانید نام شهر را در کلمات کلیدی خود جای دهید و یا از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه فعالیت خود استفاده کنید.

۳- ثبت وب سایت در سیستم های گوگل

Google My Business

یکی از روش های تاثیر گذاری بر روی الگوریتم ونیز، ثبت کسب و کار خود در سیستم های گوگل است. شما باید اطلاعات کسب و کار خود را به صورت دقیق در Google My Business و سرویس گوگل مپ ثبت کنید چرا که ونیز برای درک موقعیت فیزیکی کسب و کار شما از این سیستم ها استفاده می کند.

سئوی محلی یکی از امکانات بسیار کاربردی گوگل برای تمامی کسب و کار ها و خصوصا کسب و کار های محلی است. الگوریتم ونیز یکی از قابلیت هایی است که علاوه بر تاثیر قابل توجه بر سئو محلی، به کاربران این امکان را داد تا به راحتی به مطالب مورد نیاز خود در موقعیت های جغرافیایی مختلف دسترسی داشته باشند. شما در این مقاله با ونیز و روش های بهینه سازی وب سایت برای این الگوریتم آشنا شده اید، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید به کمک اطلاعاتی که ارائه کرده ایم، رتبه و جایگاه بهتری در نتایج جست و جوی محلی دریافت کنید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن