سئو محلی چیست؟ اشتباهات و ۱۲ نکته برای بهبود سئو محلی

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در مقاله عوامل تاثیر گذار بر سئو محلی چیست ، راهکار هایی جهت افزایش سئو وب سایت مشهد ارائه خواهد کرد.
سئو محلی چیست

سئو محلی چیست؟ اثرات سئو لوکال چگونه بر جذب مخاطب تاثیر گذار خواهد بود؟ توجه به لوکال سئو مناسب چه کسب و کار هایی است؟ این ها اولین سوالات ذهن افراد در مواجهه با این محیط است. سئو محلی یکی از روش های افزایش شناخت و ترافیک کسب و کار هایی است که بخشی از مخاطبانشان را مخاطبان محلی تشکیل داده است. این روشی است که مخاطبان واقعی با آمار مراجعه بالا به خانواده مشتری های شما می پیوندند.

ما در این مقاله از مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به مفهوم سئو محلی که زیر شاخه ای از فعالیت های سئو است پرداخته ایم، ملزومات و اشتباهات رایج را بررسی کرده ایم و به شما کمک خواهیم کرد تا این عوامل را بشناسید و درآمد خود را متحول کنید.

مطالعه بیشتر: دریافت مشاوره و خدمات سئو سایت در مشهد

مقدمه

توجه به مقوله سئو امروزه به یکی از پرطرفدار ترین موضوعات در فضای مجازی تبدیل شده است. چرا که افراد مشاهده کرده اند، کسب و کار هایی که به طور تخصصی وب سایت خود را سئو می کنند، محتوای تخصصی تولید می کنند و با توجه به الگوریتم های گوگل به فعالیت خود ادامه می دهند، همیشه در صدر جست و جو های گوگل هستند و همین موضوع سبب بهتر شناخته شدن آن ها می شود.

لازم به ذکر است که بر طبق تحقیقات، عموما کاربران گوگل تنها سه لینک اول نتایج سرچ را بررسی می کنند. اما تعداد افرادی که صفحه دوم را بررسی می کنند بسیار اندک اند، به طوری که معروف شده است که هر آن چیز که نمی خواهید کسی آن را پیدا کند در صفحه دوم گوگل پنهان کنید. تمامی این سخنان برای بیان اهمیت جایگاه های نخست گوگل است. رسیدن به این جایگاه امکان پذیر نیست مگر با توجه به قوانین سئو محتوایی و سئو فنی وب سایت شما.

سئو چیست؟

سئو چیست

بهتر است در ابتدا اطلاعاتی درباره مفهوم سئو (SEO) داشته باشیم. سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به روش هایی گفته می شود که موتور های جست و جو را بهینه می کنند. در این روش ها به کمک ابزارهایی مانند کلمات کلیدی در یک محتوا، گوگل نیاز کاربر را به بهترین نحو تشخیص می دهد و کاربر را به سایت های مورد نیازش هدایت می کند.

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

سئو محلی

سئو محلی (local seo) مفهومی جدید در بهینه سازی وب سایت شما است و شاخه ای از فعالیت های سئو است که تمرکز آن بر روی رتبه گرفتن سایت ها و کسب و کار هایی است که در یک ناحیه جغرافیایی خاص فعالیت حضوری دارند، اگر کسب و کار شما در یک منطقه جغرافیایی تمرکز بیشتری دارد سرمایه گذاری بر روی سئو محلی انتخاب خوبی برای بهبود عملکرد شما است.

گوگل به منظور برطرف کردن نیاز کاربران به بهترین نحو، موقعیت جغرافیایی آن ها را از طریق IP آن ها تشخیص می دهد و نتیجه جست و جو را وابسته به موقعیت مکانی آن ها تعیین می کند. برای مثال، هنگامی که شما به دنبال کافی شاپ برای قرار های کاری یا دوستانه خود هستید، گوگل کافی شاپ های نزدیک به موقعیت مکانی شما را لیست می کند و به شما ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر: تعرفه طراحی سایت در مشهد

دلایل اهمیت سئو محلی

دلایل اهمیت سئو محلی

 

در سال های گذشته که ارتباط افراد با گوگل و جست و جوی اینترنتی به خوبی حال حاضر نبوده است، مردم برای آشنا شدن با کسب و کار های محلی به صورت حضوری و یا از طریق دوستان و همسایه های خود اقدام می کردند اما در حال حاضر که تعداد قابل توجهی از افراد به اینترنت و دانش استفاده از آن دسترسی دارند و برای بر طرف کردن نیاز های خود از جست و جو در گوگل کمک می گیرند، فرصت مناسبی برای کسب و کار های محلی است که برای جذب کاربران محلی و همچنین غیر محلی از سئو محلی کمک بگیرند.

تحقیقات نشان می دهد که تعداد زیادی از کاربرانی که از جست و جوی محلی استفاده می کنند در نتیجه به صورت فیزیکی به مکان های مورد نظر مراجعه کرده و خرید فیزیکی انجام می دهند. مدت زمان این فرایند ممکن است متفاوت باشد و حتی به مدتی بیش از یک هفته برسد اما نتایج در انتها یکسان است. در ادامه لیستی از دلایل اهمیت سئو محلی را برای شما آماده کرده ایم.

  1.  رشد ۵۸ درصدی جست و جو های محلی در سال های اخیر.
  2. جست و جو های محلی هدفمند و کاربردی هستند.
  3. بخش زیادی از کاربرانی که جست و جوی محلی می کنند تبدیل به مشتری می شوند.
  4.  اعتماد بیشتر کاربران به کسب و کار های محلی.
  5.  تعداد اندک کسب و کارهایی که در این محیط فعالیت دارند.
  6.  بیش از نیمی از کاربران گوگل قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه ها، از سرچ گوگل برای یافتن اقلام مورد نظر خود استفاده می کنند.

روش های بهبود بخشیدن و ملزومات سئو محلی

بسیاری از کسب و کار ها که از اهمیت سئو محلی مطلع شده اند از متخصصین این امور جویا می شوند که عوامل تاثیر گذار بر لوکال سئو چیست؟ عوامل گوناگونی بر افزایش سئو وب سایت محلی شما تاثیر گذار است. در واقع هر عاملی که به گوگل کمک کند تا موقعیت مکانی کسب و کار شما را بهتر شناسایی کند، عوامل تاثیر گذار بر سئو لوکال نامیده می شود. در این بین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱- ثبت منطقه فعالیت در گوگل مپ

ثبت منطقه فعالیت در گوگل مپ

برای شروع سئو محلی در ابتدا شما باید محل فعالیت خود را در گوگل مپ ثبت کنید. برای مثال، شما باید کشور، شهر و حتی در بعضی موارد منطقه شهری که در آن فعالیت می کنید را مشخص کنید تا گوگل بتواند با اطلاعات بیشتری که در اختیارش قرار می دهید شما را به کاربران نزدیک تر معرفی کند. برای مثال، صفحاتی که در عنوان خود کلمات کلیدی مرتبط با شهر یا منطقه خود را داشته باشند در نتایج جست و جو رتبه بهتری می گیرند.

۲- کسب و کار من در گوگل یا GMB

کسب و کار من در گوگل یا GMB

GMB یکی دیگر از عوامل بهبود بخشیدن و ملزومات سئو محلی است که مخفف عبارت Google My Business است. برای GMB شما باید پروفایلی برای کسب و کار خود در سایت کسب و کار گوگل درست کنید، مدتی زمان می برد تا گوگل اطلاعات شما را تایید کند حتی ممکن است این مدت زمان به یک هفته برسد.

در این پروفایل شما باید اطلاعاتی مانند شرح فعالیت های کاری، اطلاعات تماس و روش های برقراری ارتباط، تصاویر مربوط به کسب و کارتان، ساعات فعالیت و نقشه موقعیت مکانی برای دسترسی ساده تر کاربران وجود داشته باشد. به روز رسانی پروفایل همچنین به شما کمک می کند تا بازخورد بهتری داشته باشید.

۳- Citation

سایتیشن در لغت به مفهوم رفرنس دادن است. وقتی کسی در مقاله یا کتاب ها رفرنسی ارائه می دهند درواقع میزان سایتیشن آن مقاله یا کتاب را افزایش داده است. سایتیشن در سئو محلی به منظور اطلاعات کار شما مانند، نام، آدرس و شماره تلفن شما که به صورت خلاصه (NAP) شناخته می شود است تا در دسترس کاربران و باقی کسب و کار ها قرار بگیرد.

بهتر است مطمئن شوید که اطلاعات شما در دایرکتوری مربوط به سبک کاری شما و سایت های محلی مرتبط با سبک کاری شما قرار دارد چون این روند به شناخته تر شدن کسب و کار شما کمک می کند.

۴- بک لینک

بک لینک

زمانی که یک سایت به سایت دیگری لینک می دهد، بک لینک ساخته می شود. بک لینک در دو حالت لینک ورودی، به معنای لینکی که شما را به سایتی دیگر می برد و لینک خروجی، به معنای لینکی که شما را به سایت قبل بر می گرداند وجود دارد. بک لینک یکی از نکات مهم در سئو است که برای بهبود سئو محلی بهتر است شما بک لینک های خود را بهبود ببخشید تا شناخته تر شوید.

۵- موبایل فرندلی بودن سایت

موبایل فرندلی

بخش زیادی از جست و جو های محلی با استفاده گوشی های موبایل انجام می شود و شما باید مطمئن شوید که سایت شما به درستی و در زمان مناسب بر روی گوشی های موبایل نمایش داده می شود تا کاربران بتوانند از سایت شما استفاده کنند و اگر سایت شما بر روی موبایل نمایش داده نشود، سئوی محلی برای شما فایده چندانی نخواهد داشت.

۶- نظرات کاربران

نظرات کاربران

عده زیادی از افراد هنگامی که می خواهند از محصولات یک شرکت استفاده کنند به نظرات مخاطبان قبلی آن محیط اعتماد می کنند پس توجه شما به نظرات کاربران و بهبود فعالیت هایتان قطعا کمک بزرگی به کسب و کار شما و همچنین سئو محلی سایت شما می کند. برای مثال، نظر افراد درباره عملکرد یک کافی شاپ در گوگل به انتخاب شدن آن کافی شاپ توسط مخاطبانی که از طریق جست و جوی گوگل آن جا را پیدا کردند کمک قابل توجهی می کند.

۷- توجه به دیگر بخش های حوزه سئو

کسب و کار شما ممکن است محلی باشد و شما فکر کنید که سرمایه گذاری بر روی سئو محلی برای بهبود روند کاری شما کافی است اما در اشتباهید زیرا سئو محلی فقط یکی از عوامل محبوبیت برند و یا شرکت شما است و شما نباید با توجه به سئو محلی از دیگر بخش های سئو غافل شوید، شما باید با ارائه محتوای کاربردی و باب میل کاربران داخلی خود و کاربرانی که ممکن است در نتیجه جست و جویی غیر محلی به سایت شما رسیده باشند، کاربر را راضی نگه دارید تا بتوانید امتیاز بهتری از گوگل دریافت کنید.

۸- تگ های گوگل

تگ های گوگل

یکی از کار هایی که به سئو سایت شما و یا به عبارت دقیق تر به سئو محلی سایت شما کمک می کند، تگ های گوگل است. روش ها و ابزار های متعددی برای ساخت تگ های گوگل وجود دارد، این تگ ها به کاربران اجازه می دهد تا کسب و کار شما را به راحتی پیدا کنند.

۹- Snippet

Snippet

واژه اسنیپت در برنامه نویسی به کد هایی گفته می شود که قابلیت استفاده مجدد دارند اما این واژه در موتور جست و جوی گوگل مانند توضیحاتی است که در زیر عنوان هر سایت برای کاربران نشان داده می شود. اهمیت این کار چنان بالا است که حتی اگر شما تمام نکات مورد نیاز گوگل را رعایت کرده باشید و همچنین محتوای جذاب و با ارزشی تولید کرده باشید، تا زمانی که اسنیپت سایت شما نظر کاربر را جلب نکند، مخاطب وارد سایت شما نمی شود.

باید اسنیپت را به گونه ای بنویسید که مخاطب به محتوای شما علاقمند شده، وارد سایت شود و سپس جذابیت و میزان کاربردی بودن محتوای شما است که میزان استفاده و ماندن کابر در سایت شما را مشخص می کند.

۱۰- طراحی صفحه های مختلف

اگر کسب و کار شما دارای چندین بخش متفاوت در شهر ها یا مناطق مختلف یک شهر است، بهتر است برای هرکدام از این بخش ها صفحه ای مختلف اما به صورت زیر دامنه سایت اصلی طراحی کنید. نکته ای قابل اهمیت در این کار وجود دارد، شما باید سئو هر صفحه را به صورت جداگانه و طبق سبک همان صفحه انجام دهید تا بازخورد بهتری دریافت کنید.

۱۱- کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی درست و مناسب برای کسب و کارتان یکی از مهم ترین بخش های سئو محلی است. اگر شما بتوانید عبارت هایی که کاربران محلی اطراف شما برای جست و جو استفاده می کنند را به درستی در مقالات خود به کار ببرید، کاربران راحت تر می توانند در نتیجه جست و جو شما را پیدا کنند. یکی از عباراتی که بهتر است شما در کلمات کلیدی خود استفاده کنید، نام شهر یا منطقه در کنار عنوان کسب و کارتان است زیرا بیشتر عباراتی که کاربران سرچ می کنند دارای نامی از منطقه و یا شهر مد نظرشان است.

تحلیل رقبا و مقاله های مرتبط با سبک کاری شما به این امر سرعت می بخشد تا با دشواری کمتر کلمات کلیدی بیشتر و بهتری برای ارائه به مخاطبان خود پیدا کنید.

۱۲- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

به روز نگه داشتن شبکه های اجتماعی کسب و کارتان کمک قابل توجهی به رتبه محلی شما می کند زیرا گوگل توجه زیادی بر روی به روز بودن شما که از طریق بازخورد مخاطبانتان مشخص می شود نشان می دهد. اگر این به روز رسانی در زمان های منظم انجام شود تاثیر بیشتر می گذارد زیرا هم کاربر و هم گوگل از شما راضی تر خواهند بود.

مطالعه بیشتر: تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

 اشتباهات رایج در سئو محلی

اشتباهات رایج در سئو محلی

۱- آدرس دهی و کد تلفن شهر

هنگامی که می خواهید اطلاعات کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید باید کد تلفن شهر خود را هم در سایت وارد کنید، این کار یکی از روش های موثر در رتبه بندی سئو محلی است.

تا به حال برایتان پیش آمده به سایت هایی مراجعه کنید که آدرس کسب و کار خود را فقط به صورت نقشه آن منطقه در سایت قرار داده اند؟ وارد کردن آدرس کسب و کارتان به صورت متنی به گوگل کمک می کند تا شما را در نتیجه جست و جو های محلی به کاربران ارائه دهد زیرا گوگل قابلیت شناسایی نقشه های تصویری را ندارد و ممکن است عده ای از کاربران محلی، کسب و کار شما را در نتیجه جست و جو پیدا نکنند.

۲- فعالیت نداشتن در شبکه های اجتماعی

همان گونه که فعالیت به روز شما بر روی شبکه های اجتماعی جزئی از ملزومات سئو محلی است، فعالیت نداشتن شما آسیب بزرگی به رتبه شما در گوگل می زند. بهتر است کلمات کلیدی را از طریق تحلیل رقیب های خود پیدا کنید و به کمک آن ها برای مخاطبانتان محتوای ارزشمند و کاربردی تهیه کنید.

مطالعه بیشتر: سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

۳- سرعت سایت

سرعت سایت

گوگل توجه زیادی به نظر مخاطبان دارد پس هنگامی که سرعت سایت شما به اندازه کافی بالا باشد تا در زمان مناسب – از نظر کاربر- لود شود، شما رتبه بهتری دریافت خواهید کرد. موبایل فرندلی بودن سایت را فراموش نکنید! زیرا عده زیادی از کاربرانی که از جست و جوی محلی استفاده می کنند جست و جو را با گوشی موبایل خود انجام می دهند و اینکه سایت شما به درستی بر روی گوشی موبایل کاربر لود شود تاثیر زیادی در بازخورد کسب و کار شما دارد.

مطالعه بیشتر: راهکارهای عملی بهبود سرعت وب سایت

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن