تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو

پیش از بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت باید بدانیم که فعالیت و رقابت در فضای مجازی اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد. کسب و کار موفق، کسب و کاری است که از تمامی ابزار‌های در دسترس، برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماید. شبکه‌های اجتماعی امروزه با میلیون‌ها کاربر یکی از قدرتمند ترین ابزار‌های در دسترس هستند که ‌می‌توان از آن‌ها برای اهداف مختلف استفاده نمود. کسب موفقیت با استفاده از این ابزار‌ها زمانی محقق ‌می‌شود که شما از وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، تلفن تماس و غیره به صورت همزمان بهره بجویید.
شما باید از امکانات هر یک استفاده کرده و کاربران خود را در چرخه ارتباطی خود نگهدارید. تاثیر این چرخه بر سئو سایت تاثیری قابل توجه است و ما در این مقاله قصد داریم تا با ارائه روش‌هایی به شما کمک کنیم تا از این ابزار‌ها برای افزایش سئو سایت خود استفاده کنید و با مسئله تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو آشنا شوید. برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه افزایش اعتبار سئو سایت پیشنهاد ‌می‌شود مقالاتی که توسط متخصصین تولید محتوا و سئو سایت اتود تهیه و منتشر شده است را مطالعه کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همواره در تلاش است تا شما مخاطبین عزیز وب سایت بتوانید اطلاعات خود را به روز نگهدارید و به صورت حرفه ای در فضای مجازی به فعالیت بپردازید.

[ مطالعه بیشتر: سئو سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

مقدمه

شبکه های اجتماعی و رشد سئو سایت مشهد

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مقوله ای است که بر هیچ کس پوشیده نیست. همه گیری استفاده از شبکه‌های اجتماعی و توجه شایان افراد جامعه به این شبکه‌های ارتباطی کسب و کار‌ها را بر آن داشت تا از این فضا‌ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. ماهیت شبکه‌های اجتماعی برقراری ارتباط با افراد مختلف است و این موضوع کمک بزرگی به صاحبین مشاغل جهت برقراری ارتباط سریع تر و موثر تر با مشتری خواهد بود، لذا افراد به سرعت خود را به روز کرده و از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده کردند.

در این فضا ما شاهد فروشگاه‌های اینترنتی هستم که ماهیت فیزیکی ندارند و ‌تنها از طریق وب سایت، شبکه‌های اجتماعی و … اقدام به فروش و ارسال کالا ‌می‌کنند. حال سوالی که در این مقاله قصد پرداختن به آن را داریم، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت است.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد

فروش از طریق سایت یا شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی و وب سایت دو جزء به هم پیوسته هستند برای همین موضوع است که تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو مورد بررسی قرار ‌می‌گیرد. شبکه‌های اجتماعی برای فروشگاه شما حکم فروشنده و روابط عمومی را ایفا ‌می‌کند و ایفا کننده نقش صندوق فروشگاه به عهده وب سایت است. شما در شبکه اجتماعی با رویکرد‌های مختلف محصولات خود را معرفی ‌می‌کنید، مشتریان خود را در جریان موجودی‌ها و تنوع‌های کالایی ‌می‌گذارید و به روش‌های مختلف از بستر فضای مجازی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده ‌می‌کنید. کاربران پس از بررسی و مشاهده محصولات معرفی شده توسط شما به وب سایت هدایت ‌می‌شوند و خرید خود را ثبت ‌می‌کنند.

اثر گذاری شبکه‌های اجتماعی

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو به صورت مستقیم نیست بلکه اثر گذاری شبکه‌های اجتماعی به صورت غیر مستقیم و از طریق افزایش ترافیک بر وب سایت اعمال ‌می‌شود. افزایش ترافیک وب سایت برای گوگل به منزله مورد توجه بودن توسط کاربران است و این سبب ‌می‌شود تا الگوریتم‌های گوگل محتوای وب سایت شما را ارزشمند تلقی کرده در نتیجه جایگاه وب سایت شما ارتقا خواهد یافت. برای بهره مندی از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو باید تلاش کنید که مخاطب را از طرق مختلف به استفاده از خدمات وب سایت تشویق کنید. در ادامه چند نمونه از این روش ها ذکر خواهیم کرد.

شبکه اجتماعی و بک لینک

تاثیر بک لینک شبکه های اجتماعی بر سئو سایت مشهد

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو از طریق بک لینک دهی اعمال ‌می‌شود. در واقع هر یک نفر که از سوی شبکه‌های اجتماعی وارد وب سایت شما ‌می‌شود توسط گوگل رصد شده و برای شما امتیاز محسوب ‌می‌شود. نتیجه کسب امتیاز از بخش‌های مختلف کسب جایگاه نخست از گوگل در حوزه کاری مورد نظر شما است که این خود به معنای رشد و کسب مشتری بیشتر خواهد بود.
[ مطالعه بیشتر: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ ]

نکات مهم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

برای بهره مندی از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو باید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره ‌می‌شود دقت کنید؛ این نکات شما را یاری خواهد کرد تا مخاطبین بیشتری تشویق به مشاهده وب سایت شما شوند و این یعنی تاثیر مثبت بر سئو سایت مشهد شما.

استفاده از تصاویر مناسب

در وهله اول به نحوه معرفی محصولات خود بسیار دقت کنید، از عکس‌های مناسبی برای معرفی کالا‌ها، خدمات و محصولات خود استفاده کنید چرا که ثابت شده است افراد ارتباط بیشتری با عکس‌ها برقرار ‌می‌کنند و محتوای بدون عکس عموما دیده نمی‌شود.

بررسی مشخصات محصول

مشخصات محصولات و خدمات خود را به صورت کامل، واضح و خلاصه شرح دهید. اگر مخاطب شما متوجه نوع خدمت رسانی شما و یا جنس و تنوع کالایی شما نشود تشویق به مشاهده وب سایت نمی‌شود.

ارجاع کاربر به وب سایت

ارجاع کاربر از شبکه های اجتماعی به وب سایت

از راهکار‌های مختلف و متفاوت برای ارجاع مخاطب به وب سایت خود استفاده کنید به عنوان مثال اگر شما ارائه دهنده خدمات هستید بهتر است به صورت کلی خدمتی که قرار است ارائه کنید را معرفی کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئی تر مخاطب را به سایت خود ارجاع دهید. و یا اگر محصولی را معرفی کرده اید برای نشان داد رنگ بندی و یا سایز‌های مختلف مخاطب را به وب سایت خود ارجاع دهید.

توجه به محتوا وب سایت

همان گونه که به تصاویر و محتوای شبکه اجتماعی خود باید دقت لازم را داشته باشید به محتوای وب سایت خود نیز باید توجه داشته باشید. مخاطب نباید در وب سایت شما مسیر خود را گم کند بلکه باید مستقیما به آنچه دوست دارد برسد. هر چه پیچیدگی بیشتری بر سر راه خرید خود احساس کند احتمال خرید وی کمتر خواهد شد.
[ مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند؟ ]

ارائه کالاهای مشابه

نمایش کالا‌های مشابه یکی از بهترین روش‌ها برای کسب رتبه از گوگل است. حال که مخاطب وارد وب سایت شما شده است، این هنر شما است که با ترفند‌های مختلف کالای مختلف را به او نشان دهید و او را بین صفحات مختلفی که علاقه به دیدن آن‌ها دارد بگردانید. هر چه مخاطب زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کند، امتیازی که از گوگل کسب ‌می‌کنید بیشتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که این گردش در وب سایت باید در جهت علایق مخاطب باشد نه به خاطر عدم دسترسی به صفحه مورد نظر او چرا که در این حالت مخاطب دلزده خواهد شد و امکان بازگشت مجدد مخاطبی که به دلیل ناکامی از وب سایت شما خارج شده است بسیار کاهش خواهد یافت.

سخن آخر

از تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت مشهد نمی‌توان پشم پوشی کرد و بهره مندی از این تاثیر مستلزم توجه به تمامی نکات ریز و درشت در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی است. رعایت تمامی نکات مهارتی است که در طی زمان به دست خواهد آمد. شما ‌می‌توانید با برون سپاری این مقوله به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از سال‌ها تجربه و مهارت یک تیم حرفه ای بهره مند شوید و زمان خود را صرف کسب درآمد بیشتر کنید.

آژانس اتود با کارنامه ای موفق از همکاری‌های گذشته در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشهد همواره در تلاش برای رونق به کسب و کار‌های اینترنتی بوده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون مدیریت و سئو سایت در مشهد می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن