لینک سازی چیست ؟

به منظور بهبود کیفیت لینک‌های ورودی و افزایش ورودی‌ها به یک صفحه، متخصصان سئو اقدام به لینک سازیمی‌کنند. وقتی متخصصین امر از لینک‌سازی در پروژه های سئو با صاحبین کسب و کار صحبت ‌می‌کنند، چند سوال اساسی در این رابطه مطرح ‌می‌شود. از جمله این سوال‌ها ‌می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: لینک چیست؟ لینک‌سازی چگونه است؟ مزایای لینک‌ سازی چیست؟ لینک‌سازی چگونه باعث افزایش سئو سایت ‌می‌شود؟

برای رسیدن به جواب این سوالات با این مقاله از تیم سئو و بهینه سازی وب سایت اتود همراه باشید. اتود با به کار گیری افرادی متخصص در حوزه دیجیتال مارکتینگ همگام با کسب و کارهای جدید و قدیمی خواهد بود تا افراد بتوانند در دنیای جدید تجارت، به رقابت بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود و دریافت مشاوره رایگان به منظور رقابت در دنیای دیجیتال می توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

[ مطالعه بیشتر: سئو و بهینه سازی وب سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟ ]

انواع لینک سازی

شما ‌می‌توانید به دو روش خارجی و داخلی اقدام به لینک سازی کنید. در روش اول هدف برقراری ارتباط هدفمند بین صفحات مختلف یک وب سایت است. و در لینک‌سازی خارجی با کمک دامنه‌هایی غیر از دامنه سایت هدف، اقدام به لینک‌سازی ‌می‌شود.

بک لینک داخلی

 

بک لینک یا لینک خارجی چیست | سئو وب سایت مشهد

 

به عنوان مثال “برای درک بهتر اهمیت لینک‌سازی بهتر است در ابتدا مقاله بهینه سازی وب سایت یا سئو چیست را به عنوان پیش نیاز مطالعه فرمایید” و یا “به منظور بهبود سئو وب سایت خود باید مطالب و مقالاتی در رابطه با استراتژی تولید محتوا، انواع تولید محتوا در مشهد و … مطالعه نمایید”. در این مثال ها شما شاهد لینک‌سازی داخلی بودید؛ لینک‌سازی داخلی به مخاطب این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به مطالب و یا بخش‌های مختلف یک وب سایت دسترسی داشته باشد، و به ربات‌های گوگل کمک ‌می‌کند تا مطالب مفید را از غیر مفید تمیز دهند. عموما لینک‌های داخلی با رنگ آبی نشان داده خواهند شد. این لینک سازی‌ها بسته به نیاز مخاطب موجب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش امتیاز وب سایت توسط گوگل خواهد شد.

لینک سازی خارجی

منظور از لینک سازی خارجی، لینکی یک طرفه است که از یک دامنه دیگر داده شود. به عنوان مثال توصیه تیم اتود به شما این است که مقالات وب سایت متمم در مورد لینک‌سازی را مطالعه نمایید. لینک دادن وب سایت اتود با دامنه اختصاصی خود، به وب سایت متمم با دامنه اختصاصی، برای وب سایت متمم بک لینک خارجی و برای وب سایت اتود لینک خروجی محسوب ‌می‌شود. همچنین شما ‌می‌توانید برای بک لینک خارجی از اکانت اینستاگرام، تلگرام و یا واس اپ خود نیز استفاده کنید. لینک‌سازی خارجی و یا بک لینک‌ها نشان دهنده اهمیت یک وب سایت برای موتورهای جستجو است هر چه یک وب سایت بک لینک قوی تری داشته باشد محبوب‌تر شناخته ‌می‌شود و امتیاز بالاتری از گوگل دریافت ‌می‌کند.

انواع بک لینک

لینک سازی خارجی انواعی دارد. از جمله آن‌ها ‌می‌توان به لینک دو فالو‌ها Dofollow و نوفالو‌ها Nofollow اشاره کرد. هر یک از این انواع معنای خاصی برای موتورهای جستجو دارند.

بک لینک Dofollow

 

بک لینک Dofollow | تیم سئو و بهینه سازی وب سایت اتود

 

شما با استفاده از بک لینک دوفالو به گوگل این پیام را مخابره ‌می‌کنید که لینک ورودی را نیز بررسی نماید و به آن لینک نیز امتیاز دهد. پیشنهاد ‌می‌شود تعداد محدودی از این نوع بک لینک‌ها در هر صفحه‌ای وجود داشته باشد چرا که تعداد زیادی از این لینک‌ها به صورت spam توسط گوگل تشخیص داده ‌می‌شود و این رتبه و امتیاز وب سایت شما را کاهش می‌دهد.

بک لینک Nofollow

با توجه به الگوریتم‌های گوگل از این نوع بک لینک برای مواقعی استفاده ‌می‌شود که وب سایت هدف مورد تایید ما نیست و به گوگل این پیام مخابره ‌می‌شود که ما این وب سایت را تایید نمی‌کنیم، گوگل نیز به بررسی وب سایت با بک لینک Nofollow نمی‌پردازد و چیزی از اعتبار سایت کم نمی‌شود. این روش برای تبلیغات بیشترین کاربرد را دارد. البته در نظر داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل به صورت دائم در حال تغییر و تحول است و قوانین تغییر پذیر هستند. لازم به ذکر است که الگوریتم‌های جدید گوگل وب سایت‌هایی را که بک لینک به وب سایت‌های غیر مرتبط می‌دهند جریمه ‌می‌کند.

مزایای لینک‌ سازی خارجی و داخلی

 

مزایای لینک سازی در طراحی وب سایت مشهد

 

همانطور که گفته شد، لینک سازی برای مخاطب و برای صاحبین کسب و کار مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک وب سایت فروشگاهی باشید با لینک‌سازی ‌می‌توانید مخاطب را به سمت کالاهای مرتبط سوق دهید. و در طرف مقابل مخاطب با استفاده از لینک سازی‌های داخلی که توسط وب سایت شما طراحی شده است ‌می‌تواند به راحتی به کالاهای مرتبط و مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد و از اتلاف وقت مخاطب جلوگیری ‌می‌شود.

[ مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد، چه نقشی در ورود کسب و کارهای این شهر به بستر دیجیتال دارد؟ ]

اهمیت محتوا در لینک‌ سازی

برای همه انواع لینک سازی روش‌های گوناگونی وجود دارد. اما دقت داشته باشد که تولید محتوای با کیفیت اولین قدم در موفقیت وب سایت شما است. از آنجایی که هدف از انجام تمامی این اعمال جذب مخاطب وفادار است حتی اگر لینک‌سازی را با توجه به اصول انجاده داده باشید اما محتوای شما محتوای با کیفیت و اصیلی نباشد، نمی‌توانید مخاطب را به صورت دائمی جذب کنید. و همه لینک سازی‌ها بعد از مدت کوتاهی اثر خود را از دست می‌دهند.

 

اهمیت لینک سازی در تولید محتوا مشهد | آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود

 

به عنوان مثال اگر مطالب شما در وهله اول جذابیت کافی را برای مخاطب نداشته باشد مخاطب به لینک‌های داخلی شما توجهی نمی‌کند و به سرعت برای یافتن هدف خود به وب سایت دیگری مراجعه خواهد کرد. در نتیجه این عمل تایم حضور مخاطب پایین آمده و شما امتیاز حضور مخاطب را از گوگل دریافت نخواهید کرد و امتیاز وب سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه محتوای بی‌کیفیت تاثیرات مختلفی را متحمل خواهید شد که این تنها یک مثال از تاثیرات گوناگون محتوا بر لینک‌سازی است.

سخن آخر

همه این قوانین و مقرارات برای تضمین حقوق مخاطب طراحی و اجرا ‌می‌شوند و همین قوانین گوگل را به ابر موتور جستجوی جهان تبدیل کرده است چرا که امتیاز دهی به وب سایت‌ها تماما بر اساس شایسته سالاری انجام ‌می‌شود. لینک‌سازی یکی از تاثیرگذار ترین عوامل در سئو یک وب سایت است. با شناخت و توجه به این مهم ‌می‌توانید گامی مهم در جهت افزایش مخاطب و امتیاز وب سایت خود بردارید. ما در این گفتار به بیان چگونگی لینک‌سازی، اهمیت لینک‌سازی و انواع لینک‌سازی پرداختیم. شما ‌می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان تیم اتود، فعال در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد در ارتباط باشید و از تخصص این تیم در جهت پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کار خود بهره مند شوید.

 

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن