۶ نوع از بهترین انواع هاست که باید در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفت

اگر بخواهیم مستقیماً به سراغ پاسخ برویم در اینجا ۶ مورد از انواع هاست و بهترین هاست وب‌ها برای هر نوع ذکر شده است:

  • هاست اشتراکی Bluehost
  • میزبانی VPS InMotion
  • میزبانی وردپرس موتور WP
  • هاست اختصاصی HostGator 
  • هاست ابری SiteGround
  • هاست Reseller میزبانی A2

برای ایجاد وب سایت، نوع هاست وبی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. اگر قصد دارید شروع به کار کنید، باید در مورد انواع هاست وب بیاموزید. به این ترتیب می‌توانید بفهمید که کدام گزینه برای وب سایت شما بهترین است. برای انتخاب هاست وب سایت خود نباید عجله کنید. چرا که انتخاب نوع هاست اشتباه می‌تواند مشکلات بزرگی برای سایت شما ایجاد کند.

مطالعه بیشتر: تاثیر هاست مناسب در طراحی سایت مشهد

مقدمه

بررسی انواع مختلف هاست

هاست ها انوع مختلفی دارند که همه نوع آن‌ها در بازار وجود دارد. اگر به دنبال خرید هاست برای سایت شخصی یا وب سایت‌های تجاری خود هستید، قبل از خرید هاست نکات مهمی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. انواع مختلفی از هاست وجود دارد که براساس استفاده، ذخیره سازی و نیاز به منابع، می‌توان بهترین آن را انتخاب کرد.

چیزی که شما را به این صفحه آورده است ممکن است نارضایتی از وضعیت هاست وب باشد یا به دنبال تغییر آن هستید. در این مقاله از سایت اتود هر آنچه را که باید در مورد گزینه‌های هاست وب خود بدانید را توضیح می‌دهیم.

میزبانی وب چیست؟

هاست یا میزبانی وب یا وب هاستینگ به فضایی گفته می‌شود که فایل‌ها و نرم افزار وب سایت‌ها در آن قرار می‌گیرند. یا به عبارتی دیگر وب سایت‌ها بر روی سرورهایی میزبانی می‌شوند که آن‌ها قطعات سخت افزاری قدرتمندی بوده که وب سایت‌ها و داده‌های مربوط به آن سایت‌ها را در خود جای می‌دهند. هر جزء از وب سایت شما در یک سرور ذخیره می‌شود و از طریق میزبان وب شما قابل دسترسی است.

این شامل عناصری مانند فایل‌ها، متن، تصاویر، ویدیوها و… است. هاست‌ها، فناوری و فضای سرور مورد نیاز برای دسترسی به وب سایت شما در اینترنت را فراهم می‌کنند. این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا سایت شما را جست و جو کنند و صفحات وب شما را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

انواع هاست

همان طور که در بالا به انواع هاست اشاره شد در بین آن‌ها چهار نوع اصلی وجود دارد که عبارتند از؛

  • هاست اشتراکی
  • میزبانی VPS (سرور خصوصی مجازی)
  • هاست اختصاصی
  • هاست ابری

در ادامه به شرح هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت هاست با سرور

تفاوت اصلی بین انواع هاست و سرور در این است که هاست یک رایانه یا دستگاه دیگری است که به شبکه متصل می‌شود در حالی که سرور یک نرم افزار یا یک دستگاه سخت افزاری است که به برنامه‌ها یا دستگاه‌های دیگر در شبکه خدمات ارائه می‌دهد.

مطالعه بیشتر: سرور چیست و آشنایی با انواع آن

کدام نوع هاست برای وب سایت شما بهتر است؟

نوع سروری که انتخاب می‌کنید بر عناصری مانند عملکرد، امنیت، مقیاس پذیری و سطح مدیریت وب سایت شما تأثیر می‌گذارد. تصمیم شما برای انتخاب انواع هاست به نوع وب سایت و میزان ترافیکی که دریافت می‌کنید نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، یک وبلاگ شخصی کوچک با ۵۰۰۰ بازدید کننده ماهانه نیازهای میزبانی متفاوتی نسبت به یک سایت تجارت الکترونیک بزرگ با ۲۵۰۰۰۰ بازدید در ماه دارد. همچنین ضروری است بدانید که گزینه‌های میزبانی مختلف با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌شود. بنابراین مهم است که گزینه‌ای را پیدا کنید که در حد بودجه شما باشد.

۱-هاست اشتراکی

هاست اشتراکی در طراحی سایت مشهد

یکی از انواع هاست که ابتدایی‌ترین نوع میزبانی وب می‌باشد هاست اشتراکی است. این نوع هاست مقرون به صرفه بوده و بهترین انتخاب برای وب سایت‌های کوچک یا ابتدایی است. همانطور که از نام آن پیداست، وب سایت‌هایی که از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند، منابع را با وب سایت‌های دیگر در یک سرور به اشتراک می‌گذارند. به همین علت هاست اشتراکی بسیار ارزان است. چرا که با تقسیم منابع، هزینه کمتری برای میزبان وب دارد.

درک این موضوع را با ذکر مثال شرح می‌دهیم: اجاره یک آپارتمان با هم اتاقی‌های خود در نظر بگیرید. هر کدام از شما و هم اتاقی‌های خود اتاق خواب خود را دارید، اما شما و هم اتاقی‌هایتان منابعی مانند آب، برق و فضاهای مشترک در سراسر خانه را به اشتراک خواهید گذاشت.

ماهیت به اشتراک گذاری سرور با سایر وب سایت‌ها دارای اشکالاتی است. اگر وب سایت دیگری در سرور شما دارای افزایش ترافیک باشد، به طور بالقوه می‌تواند باعث مشکلات عملکرد سایت شما شود که این موقعیت‌ها خارج از کنترل شما هستند.

هاست اشتراکی برای چه کسانی است؟

در بین انواع هاست هاست اشتراکی یک انتخاب عالی برای مبتدیان، صاحبان مشاغل کوچک، وبلاگ نویسان است یا به طور کلی وب سایتی که نیازی به تعامل زیاد در سایت یا منابع زیادی نداشته باشد مناسب خواهد بود. همچنین برای شروع به دانش فنی زیادی نیاز ندارد.

۲- هاست VPS

هاست vps

VPS مخفف “سرور خصوصی مجازی” است. هاست VPS یکی از انواع هاست بوده که یک مرحله بالاتر از هاست اشتراکی است. یک سرور خصوصی مجازی مانند اجاره یک آپارتمان به تنهایی است. شما آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن یا سایر فضاهای مشترک را با هیچ هم اتاقی مشترک نخواهید بود. این به شما آزادی و انعطاف بسیار بیشتری برای انجام آنچه می‌خواهید با فضا می‌دهد. با این حال، شما منابعی را با سایر واحدهای ساختمان به اشتراک خواهید گذاشت. بنابراین باز هم محدودیت‌هایی وجود دارد.

میزبانی VPS برای چه کسی است؟

برای کسب و کارهای کوچک و متوسط که نمی‌توانند از پس خرابی غیرمنتظره وب سایت خود برآیند یا صاحبان وب‌سایت‌هایی که با فناوری آشنا هستند و می‌خواهند تغییرات سفارشی در پیکربندی سرور خود ایجاد کنند میزبانی VPS که از مهم‌ترین انواع هاست می‌باشد بهترین گزینه خواهد بود.

۳- هاست اختصاصی

هاست اختصاصی

بهترین انتخاب در انواع هاست و گران‌ترین نوع میزبانی وب، سرورهای اختصاصی می‌باشند. به این دلیل که شما یک سرور اختصاصی دارید که فقط متعلق به شماست. وب سایت‌هایی که بر روی یک سرور اختصاصی میزبانی می‌شوند، کنترل فنی کاملی بر تنظیمات سرور دارند. معمولاً با میزبانی اختصاصی نیز از مزایای بیشتری مانند آپتایم بیشتر و سرعت بیشتر برخوردار می شوید. از آنجایی که شما منابع یا هر چیز دیگری را با وب سایت‌های دیگر به اشتراک نمی‌گذارید، سایت شما در اوج عملکرد کار خواهد کرد.

یک سرور اختصاصی مانند داشتن یک خانه است. اگر می‌خواهید حصار بسازید، درختی در حیاط بکارید، پاسیو بسازید یا آشپزخانه را بازسازی کنید، همه چیز کاملا به خودتان بستگی دارد.

هاست اختصاصی برای چه کسانی است؟

برنامه‌های هاست اختصاصی معمولاً برای وب سایت‌های سطح سازمانی رزرو می‌شود. سایت‌ها و شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک بهتر است یک برنامه میزبانی اختصاصی در نظر بگیرند. چرا که می‌توانند کنترل کاملی بر عملکرد سرور خود داشته باشند. سایت‌هایی که به بالاترین سطح امنیت نیاز دارند، مانند وب سایت‌هایی که داده‌های مالی یا اطلاعات پزشکی را ذخیره می‌کنند، از یک سرور اختصاصی بهره می‌برند.

۴- هاست ابری

هاست ابری در طراحی سایت مشهد

هاست ابری یکی دیگر از مهم‌ترین انواع هاست است که همانند یک نسخه ترکیبی از VPS است. اما در عین حال مقرون به صرفه‌تر است. برنامه‌های هاست ابری با چندین سرور راه دور ارائه می‌شوند. هر سرور وظایف متفاوتی دارد. اگر یکی از سرورها به خطر بیفتد یا مشکلی داشته باشد، سرورهای دیگر در شبکه این مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند و سستی را برطرف می‌کنند. بهترین بخش در مورد میزبانی وب ابری مقیاس پذیری است. با سرورهای ابری، وب سایت شما نرخ آپتایم بالاتری خواهد داشت و به دلیل خطاهای سرور، خرابی غیرمنتظره زیادی نخواهد داشت و سایت شما روان باقی می‌ماند و در سطح بالایی کار می‌کند.

هاست ابری برای چه کسانی است؟

هاست ابری بهترین گزینه برای وب سایت‌های تجاری متوسط و بزرگ است که با سرعت در حال رشد هستند. اگر ترافیک وب‌سایت شما غیرقابل پیش‌بینی است و قصد دارید در ماه‌ها یا سال‌های آینده مقیاس آن را با نرخ ثابتی افزایش دهید، باید یک برنامه میزبانی ابری در نظر بگیرید. هر وب سایتی با بیش از ۵۰.۰۰۰ بازدید ماهانه از صفحه می‌تواند یک برنامه ابری در نظر بگیرد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد انواع هاست، مفهوم آن و تفاوت هاست با سرور را شرح دهیم. همان طور که در بالا ذکر شد هاست یا میزبانی وب یک نوع سرویس آنلاین است که به شما این توانایی را می‌دهد وب سایت خود را در اینترنت انتشار دهید. اگر چه گزینه‌های مختلفی در هنگام انتخاب هاست وجود دارد. اما مهم‌ترین نکته در نظر گرفتن طرحی مناسب با نیازهای شما و انتخاب شرکت هاستینگ معتبر در بالا بردن سرعت و امنیت طراحی سایت مشهد شما حائز اهمیت است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا به بهترین خدمات سئو و بهینه سازی و طراحی سایت در مشهد را به مشتریان خود ارائه کند. کارشناسان با تجربه ما به شما کمک می‌کنند تا وب سایتی منحصر به فرد داشته باشید. اگر هنوز در انتخاب هاست و سرور دچار شک و تردید هستید با ما تماس بگیرید. مجموعه اتود در طی این مسیر همراه با شماست و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما می‌اندیشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن