چرا سرعت در طراحی سایت برای موفقیت یک وب سایت مهم است؟

هر کدام از ما قطعا چندین بار از یک سایت خارج شده‌ایم فقط به این دلیل که زمان زیادی برای بارگذاری آن نیاز بوده است. همه کسانی که به صورت آنلاین گشت و گذار می‌کنند از اهمیت سرعت در طراحی سایت برای تجربه آنلاین آگاه هستند. ممکن است شما یکی از شگفت‌انگیزترین سایت‌های تاریخ بازدید کنید، اما اگر بارگذاری آن بیش از حد طول بکشد، احتمالاً خیلی زود آن صفحه را ترک می‌کنید و به سایت دیگری رجوع خواهید کرد. یافتن جایگزین آن در چند ثانیه واقعاً کار بسیار ساده‌ای است. کارشناسان ما در مجله اتود بارها در مورد سرعت در طراحی سایت و در مورد اهمیت آن برای تجربه کاربر و موضوعات مشابه صحبت کرده‌اند.

در این مطلب درباره عوامل تاثیرگذار در سرعت طراحی سایت بحث خواهیم کرد چرا که با دانستن آن موجب خواهد شد سایت ایده ال و مناسبی را ارائه دهید.

مطالعه بیشتر: تعرفه انواع طراحی سایت در مشهد

مقدمه

دپارتمان طراحی سایت اتود

برداشت اول همه چیز است!

همان طور که می‌دانیم طراحی یک وب سایت در بازخورد اول بسیار تأثیرگذار است، اما قبل از اینکه کاربران به صفحه اصلی برسند، چطور؟ زمان بارگذاری وب سایت یا همان سرعت در طراحی سایت اولین چیزی است که کاربران در مورد یک سایت متوجه می‌شوند، نه گرافیک زیبا یا محتوای جذاب. ممکن است زمان بارگذاری پنج ثانیه به نظر بی‌اهمیت برسد، اما وقتی نوبت به انتظار محتوا می‌رسد، آن پنج ثانیه یک ابدیت است. اهمیت سرعت سایت برای تجربه کاربر واضح است و باید یک اولویت آشکار برای هر صاحب وب سایت باشد.

از آنجایی که هیچ‌کس نمی‌خواهد برای بارگذاری وب‌سایت صبر کند، مشکلات سرعت بارگذاری می‌تواند منجر به ضررهای زیادی شود. سرعت وب سایت نه تنها برای کاربران وب سایت شما مهم است، بلکه برای رتبه بندی بالا در گوگل نیز مهم است.

برآورده کردن انتظارات مشتری

دپارتمان طراحی سایت اتود

طبق تحقیقاتی که به منظور سرعت در طراحی سایت انجام شده مطالعات نشان می دهد که:

  • ۴۰ درصد از افراد اگر یک صفحه وب را بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند.
  • ۴۷ درصد از کاربران انتظار دارند یک صفحه وب سایت در عرض دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود.
  • ۵۲ درصد از مردم ادعا می‌کنند که بارگذاری سریع صفحه وب برای وفاداری آن‌ها به یک وب سایت مهم است.
  • ۲۴ درصد از مردم اگر سرعت بارگذاری وب سایت پایین باشد، بلافاصله پشتیبان گیری می‌کنند و به وب سایت دیگری می‌روند.
  • ۸۸ درصد از افرادی که از بازدید وب سایت ناراضی هستند در بازدید بعدی به جای دیگری خواهند رفت.

به طور کلی می‌توان این طور نتیجه گرفت که یک ثانیه تاخیر می‌تواند ۷% در فروش شما هزینه داشته باشد.

مطالعه بیشتر: راهکارهای حرفه ای برای کسب درآمد از سایت

اهمیت سرعت در طراحی سایت

دپارتمان طراحی سایت اتود

۱-رتبه بندی جستجو

سرعت در طراحی سایت بر بسیاری از جنبه‌های سایت تأثیر می‌گذارد، که بزرگ‌ترین آن‌ رتبه‌بندی ضعیف در موتورهای جست و جو است. این بدین معناست که وقتی کاربری سعی می‌کند سایت شما را مشاهده کند، اگر زمان بارگذاری آن بیش از حد طول بکشد، کاربر و هر شخص دیگری از سایت خارج شده و به دنبال سایتی بهتر است که همان محتوا را ارائه ‌دهد. پس بنابراین با این کار سایت شما در موتورهای جست و جو رتبه پایین‌تری خواهد داشت. چرا که تعداد بازدیدکنندگان کمی دارد.

مطالعه بیشتر: سئو یا بهینه سازی سایت 

۲-تبدیل

دلیل دوم اهمیت سرعت در طراحی سایت مشهد، نرخ تبدیل است. تبدیل، تعداد بازدیدکنندگانی است که با قصد خاصی از سایت بازدید می‌کنند و با اجرای آن سایت را ترک می‌کنند. به عنوان مثال، خرید یک محصول، اشتراک گذاری یک وبلاگ یا هر چیز دیگری.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که بهترین سرعت سایت برای بهینه سازی نرخ تبدیل، چیزی بین ۱ تا ۴ ثانیه است. با افزایش ثانیه‌ها، نرخ تبدیل به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که نمی‌دانید چرا تبدیل‌های شما کم است، Sytian Web Developer Philippines پیشنهاد می‌کند یک تست سرعت انجام دهید تا مطمئن شوید که سرعت است که بر آن تأثیر می‌گذارد.

۳-وفاداری/وظیفه شناسی

یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که سرعت سایت ممکن است به شدت بر آن تأثیر بگذارد، وفاداری مشتری است. بازدیدکنندگان سایت باید حداکثر اعتماد را داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است شما صاحب یک سایت با کاربری فروشگاه تجارت الکترونیکی باشید، بازدیدکنندگان یا مشتریان باید به شما اعتماد داشته باشند. چرا که آن‌ها پول خود را برای یک محصول/خدمت خاص به شما می‌دهند. هیچ کس حاضر نیست پول خود را در سایتی خرج کند که بارگذاری آن همیشه طول می‌کشد. چرا که آن را غیرحرفه‌ای و غیرقابل اعتماد می‌کند.

عواملی از جمله رتبه بندی جست و جو، تبدیل، وفاداری که در بالا به آن‌ها اشاره شد، سه جنبه مهم هستند که می‌توانند تحت تأثیر سرعت سایت باشند، اما موارد بسیار بیشتری نیز وجود دارد که خارج از بحث است. اکنون که به تأثیرات سرعت در طراحی سایت پرداختیم، در ادامه برخی از مواردی را که ممکن است بر خود سرعت تأثیر بگذارد ذکر می‌کنیم.

عوامل موثر بر سرعت

دپارتمان طراحی سایت اتود

۱-وزن سایت

اولین مورد وزن سایت است. اگر سایت خود را با فایل‌های CSS متعدد، ویدیوهای طولانی، تصاویر با کیفیت بالا پر کنید، مطمئناً باعث کاهش سرعت در طراحی سایت می‌شوید. اضافه کردن تبلیغات بیش از حد در سایت شما نیز یک نه بزرگ است. درج چند آگهی ممکن است برای شما منجر به کسب درآمد شود، اما پر شدن از هزاران تبلیغات در حین بازدید از یک سایت، هر کسی را خسته می‌کند.

۲-هاست

یکی دیگر از مواردی که ممکن است سرعت در طراحی سایت شما را کم کند و شما هیچ دخالتی در آن نداشته باشید، هاست بد است. اطمینان حاصل کنید که روی هاستینگ خوب سرمایه گذاری می‌کنید، از جمله بهینه سازی عملکرد. اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، فاکتورهای زیادی نیز وجود دارد که باید به آن‌ها نگاه کنید. برخی از آن‌ها می‌تواند موضوع سایت WP شما، افزونه‌های بسیار زیاد و موارد دیگر باشد.

مطالعه بیشتر: راه های تشخیص بهترین هاست

بهترین افزونه‌های وردپرس برای افزایش سرعت سایت

دپارتمان طراحی سایت اتود

در این مبحث چند افزونه را به شما ارائه داده ایم تا به شما در دستیابی به یک سایت، سریع‌تر کمک کند. نحوه کار این افزونه‌ها بر برخی ویژگی‌های سایت مانند کش، بارگذاری کند، کوچک سازی و موارد مشابه تأثیر می‌گذارد.

۱- WP Rocket

اولین مورد در لیست پیشنهادی سرعت در طراحی سایت مشهد ما قطعا WP Rocket است. این افزونه به عنوان قدرتمندترین افزونه ذخیره سازی موجود در بازار تبلیغ می‌شود. به محض اینکه این افزونه را فعال ‌کنید، سرعت سایت را به میزان قابل توجهی بهینه می‌کند، بدون هیچ گونه تنظیمات اضافی. این مورد برای بزرگ‌ترین مبتدی‌ها بسیار عالی است. چرا که به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

بیش از یک و نیم میلیون سایت از این افزونه به دلیل ویژگی‌های فوق العاده آن از جمله سرعت در طراحی سایت استفاده می‌کنند. هنگام اولین نصب آن، بلافاصله ویژگی‌های زیادی دریافت می‌کنید. حافظه پنهانی که سرعت سایت شما را کاهش می‌دهد بلافاصله پس از نصب آن از بین می‌رود. این افزونه همچنین سایت شما را روی سرور فشرده می‌کند تا کوچکتر شود و سپس آن را در مرورگر از حالت فشرده خارج می‌کند. در نتیجه این کار فایل‌های شما را کوچک‌تر کرده بدون اینکه چیزی را از بین ببرد، که در نهایت باعث می‌شود محتوای آن‌ها برای بینندگان سریع‌تر دیده شود.

در ضمن دانستن این نکته ضروری است که این افزونه تقریباً با تمام افزونه‌های WP دیگر سازگار است و تقریباً با هر سرویس میزبانی قابل استفاده است. در کنار همه این ویژگی‌ها، می‌تواند بر رسانه، پایگاه داده، کوچک سازی، افزونه‌ها و موارد دیگر سایت نیز تأثیر بگذارد.

۲- Perfmatters

یکی دیگر از افزونه‌های عالی برای بهینه سازی سرعت در طراحی سایت مشهد Perfmatters است. افراد برای استفاده از آن نیازی به دانش اضافی در این زمینه ندارند. درست مانند WP Rocket، با تمام تم‌ها و پلاگین‌ها سازگار است و به خوبی کار می‌کند. این افزونه به روشی بسیار ساده کار می‌کند. به عنوان مثال، تمام ویژگی‌هایی را که ممکن است از آن‌ها استفاده نکنید، غیرفعال می‌کند البته این اطمینان را پیدا کنید که سرعت شما را کاهش نمی‌دهد.

یک ویژگی جدید که به این افزونه اضافه شده است بهینه سازی پایگاه داده است. شما می‌توانید پست‌ها، صفحات، حذف پیش نویس‌ها، پاک کردن نظرات، بهینه سازی جداول پایگاه داده خود و موارد دیگر را حذف کنید. بارگذاری کند مشکل دیگری است که این افزونه می‌تواند به شما کمک کند.

۳- WP Fastest Cache

آخرین افزونه ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم افزونه WP Fastest Cache است. بیش از یک میلیون کاربر می توانند ادعا کنند که این افزونه چقدر موجب بهبودی سرعت در طراحی سایت آن‌ها شده است. این افزونه ویژگی‌های بسیاری را ارائه می دهد، اما انتخاب آن‌ها بر اساس برنامه‌ای است که انتخاب می کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بینش بهتری در مورد اینکه سرعت سایت چیست، چه چیزی بر آن تأثیر می‌گذارد و چگونه آن را بهینه کنید، به شما داده باشیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود، با سابقه بیش از ۱۰ طراحی سایت در مشهد، آماده ارائه مشاوره در تمام موضوعات مربوط طراحی سایت و سئو سایت می باشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن