۶ اصل انتخاب بهترین هاست در سال ۲۰۲۲

وب سایت یکی از نیازهای اساسی برای هر کسب و کار کوچک است اما برای تحقق آن نیازی نیست از ارتش متخصصان فناوری اطلاعات استفاده کنید چراکه یک سرویس میزبانی وب این کار را برای شما انجام می‌دهد. در عصر دیجیتال، وب سایت شرکت شما اغلب به عنوان ویترین اصلی برای کسب و کار شما عمل می‌کند. چه سایتی مملو از جدیدترین فناوری داشته باشید که برای نگهداری آن به ارتشی از متخصصان فناوری اطلاعات نیاز باشد چه فقط یک صفحه وب با اطلاعات تماس باشد، وب سایت شما جایی است که اولین تأثیر بسیار مهم را ایجاد می‌کند. برای بهره برداری از چنین وب سایت باید با پارامترهای انتخاب بهترین هاست آشنایی داشته باشید.

مقدمه

انتخاب هاست مناسب وب سایت

میزبانی وب یکی از اجزای اصلی و بخش اساسی هر وب سایت موفق است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. انتخاب بهترین هاست برای نیازهای شما می‌تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد و فروش را افزایش دهد. همه هاست‌ ها یکسان ایجاد نمی‌شوند و شما باید این اطمینان را پیدا کنید که تمام ویژگی‌های مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. با هزینه‌ای اندک، یک سرویس میزبانی وب می‌تواند به کسب و کار شما یک نام دامنه ارائه دهد و یک وب سایت معتبر و امن منتشر کند که مشتریان را به سمت محصولات و خدمات شما سوق دهد.

میزبانی وب چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

صرف نظر از اینکه این اولین یا ۵۰مین وب سایت شما است، بسیار مهم است که متوجه شوید هنگام خرید و انتخاب بهترین هاست چه چیزی به دست می‌آورید. اساسا، هاست مکانی را برای شما فراهم می‌کند تا تمام فایل‌ها و داده‌های ضروری وب سایت خود را ذخیره کنید. به‌علاوه، از ارائه آن داده‌ها به افرادی که از سایت شما از طریق مرورگرهایشان بازدید می‌کنند، مراقبت می‌کند. اطلاعات ذخیره شده ممکن است شامل تصاویر، ویدئوها، فایل‌های زبان نشانه‌گذاری فرامتن (HTML) باشد که به زمینه سایت شما می‌گوید چگونه رفتار کند.

هنگامی که افراد سعی می کنند از سایت شما بازدید کنند، مرورگرهای آن‌ها از این اطلاعات برای یافتن میزبان وب و دسترسی به محتوای وب سایت شما استفاده می‌کنند. میزبانی وب نه تنها یک عنصر ضروری برای راه اندازی هر وب سایتی است، بلکه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما نیز داشته باشد. این به این دلیل است که میزبان وب شما بر سرعت، امنیت و موارد دیگر سایت شما تأثیر می‌گذارد.

مطالعه بیشتر: سئو سایت مشهد چیست و چه تاثیری بر رشد کسب و کارهای سنتی دارد ؟

چگونه بهترین سرویس میزبانی وب را برای سایت خود انتخاب کنید؟

معیارهای انتخاب هاست

اگر می‌خواهید از همان ابتدا به موفقیت سایت خود کمک کنید، با انتخاب بهترین هاست هم باید هر میزبانی را که در نظر می‌گیرید با چندین معیار زیر بسنجید.

۱. بدانید نیازهای وب سایت شما چیست

برای شروع، ایده خوبی است که بنشینید و لیستی از نیازهای خود تهیه کنید. پس از آن، با مقایسه لیست خود با آنچه که انواع هاست ارائه می‌دهد، می‌توانید به راحتی آن‌ها را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت یک وب سایت عکاسی هستید، ممکن است لازم باشد ویژگی‌های سرعت و ذخیره سازی را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این، برخی از میزبان‌ها گزینه‌های شبکه تحویل محتوا (CDN) را نیز برای سایتهای پر محتوا ارائه میدهند. از طرف دیگر، وب سایت‌های تجارت الکترونیک ممکن است بخواهند روی پهنای باند و امنیت تمرکز کنند. در واقع، برخی از هاست‌ها برنامه‌های مخصوص به تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهند. همچنین، فراموش نکنید که به چه نوع حمایتی (و چقدر) نیاز دارید.

در آخر علاوه بر انتخاب بهترین هاست به سیستم مدیریت محتوایی که می‌خواهید برای سایت خود استفاده کنید فکر کنید. وردپرس با افتخار بیش از ۶۰ درصد از بازار CMS را به خود اختصاص داده است، بنابراین بسیاری از شرکتهای میزبانی وب خدماتی را ارائه میدهند که به طور خاص برای این پلتفرم طراحی شدهاند.

۲. دوره اشتراک قراردادهای میزبانی را تأیید کنید

بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب مجموعه‌ای از گزینه‌های انعطاف‌پذیر را در مورد طول قرارداد ارائه می‌دهند. احتمالاً برنامه‌های ماهانه و سالانه و همچنین نرخ‌های تخفیف‌دار برای قراردادهای چند ساله پیدا خواهید کرد. بدین معنا که شما چه مدت می‌خواهید از قبل متعهد شوید. اغلب، هوشمندانه است که یک میزبان جدید را برای چند ماه امتحان کنید تا تجربه دست اولی با آن داشته باشید. از سوی دیگر، اگر به اندازه کافی برای ثبت نام طولانی مدت مطمئن هستید، می‌توانید پول زیادی را پس انداز کنید. علاوه بر مدت قرارداد، ایده خوبی است که قبل از ثبت نام، شرایط یک طرح را دوباره بررسی کنید.

با انتخاب بهترین هاست به شما اجازه داده می‌شود که بین مدت قرارداد و برنامه‌ها حرکت کنید، اما مطمئن شوید که در مورد هزینه‌ها و/یا جریمه‌های مربوطه سوال کنید.

مطالعه بیشتر: تاثیر هاست بر طراحی وبسایت در مشهد

۳. قابلیت اطمینان سرور و ضمانت‌های Uptime را بررسی کنید

دقت به uptime در خرید هاست

هنگام انتخاب بهترین هاست یکی دیگر از خدمات حیاتی که باید بررسی کنید این است که هاست بالقوه شما از نظر تضمین زمان، کار را ارائه می‌دهد. این بر میزان قابل اعتماد بودن خدمات میزبانی وب تأثیر می‌گذارد. “Uptime” به درصد زمانی اشاره دارد که وب سایت شما آنلاین است و بدون هیچ مشکلی در دسترس کاربران اینترنت قرار می‌گیرد. به طور طبیعی، شما باید بخواهید که سایت شما تا حد امکان زنده باشد و میزبان شما باید چیزی نزدیک به ۱۰۰٪ آپتایم را تضمین کند.

البته هر ارائه دهنده میزبانی وب، آپ تایم را دقیقاً به یک شکل تعریف نمی‌کند. بنابراین، شما باید خط‌مشی شرکت میزبانی بالقوه خود را به دقت بررسی کنید تا ببینید واقعا چه چیزی را تضمین می‌کند.

۴. ویژگی‌های اولیه هاست را بررسی کنید

قبلاً اشاره کردیم که انواع مختلفی از هاست وجود دارد. اگر قبلاً انتخاب بهترین هاست خود را انجام داده و مشخص کرده‌اید که چه چیزی از میزبان وب خود می‌خواهید، بهتر می‌توانید این مرحله خاص را طی کنید. برخی از هاست‌ها خدمات بسیار عمومی ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است ویژگی‌های خاصی را ارائه دهند که می‌تواند زندگی شما را بسیار آسان کند.

۵. محصولات و خدمات افزودنی موجود را ارزیابی کنید

هنگامی که وب سایت شما راه اندازی و اجرا می‌شود، ممکن است با موقعیت‌هایی مواجه شوید که بخواهید ویژگی‌های جدیدی اضافه کنید. انتخاب بهترین هاست با توجه به بررسی آنچه میزبان شما از نظر “اضافی” ارائه می‌دهد در این مرحله ارزشمند است. اگر می‌خواهید کار کوچکی را شروع کنید و با رشد سایت‌تان راه خود را ارتقا دهید، باید مطمئن شوید که می‌توانید عملکردهای جدیدی را بدون نیاز به جا به جایی کامل یا جا به‌ جایی کل وب‌سایت خود به‌طور مؤثری ارائه دهید.

۶. تعیین کنید که آیا هاست از تجارت الکترونیک پشتیبانی می‌کند یا خیر

دقت به خدمات پشتیبانی هاست

اگر در حال ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، بسیار مهم است که مطمئن شوید انتخاب بهترین هاست شما همه چیز مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارد. این ویژگی ممکن است شامل ابزارهای تجارت الکترونیک داخلی، نصب با یک کلیک برنامه‌های کاربردی مفید و حتی اقدامات امنیتی اضافی برای تراکنش‌های آنلاین باشد.

به عنوان مثال، اگر هاست شما گواهینامه‌های لایه سوکت‌های امن (SSL) را ارائه نمی‌دهد، باید گواهی‌هایی را خریداری کنید که مطابق با استانداردهای درگاه‌های پرداختی باشد که قصد استفاده از آن را دارید. به‌علاوه، اگر مطمئن نیستید که چگونه ویترین فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید، می‌توانید میزبان‌هایی که سازنده‌های وب‌سایت یا ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌دهند که به پروژه تجارت الکترونیک شما سود می‌رسانند، خرید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد راهنمای خرید هاست مناسب به طور کامل شرح داده شود. همان طور که در بالا اشاره شد بهترین گزینه برای انتخاب هاست همان میزبانی است که بیشتر از همه با نیازهای شما سازگاری دارد. قرار نیست دنبال بهترین هاست دنیا باشید بلکه باید به دنبال مناسب‌ترین هاست برای خود بگردید. امیدواریم با مطالعه این مطلب فرآیند خرید و انتخاب هاست برای شما در این راه آسان شده باشد.

هاست مناسب در طراحی سایت مشهد

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا به بهترین خدمات طراحی سایت مشهد، سئو و بهینه سازی در مشهد را به مشتریان خود ارائه کند. کارشناسان با تجربه ما به شما کمک می‌کنند تا طراحی سایت مشهد منحصر به فرد داشته باشید. اگر هنوز در انتخاب هاست و سرور دچار شک و تردید هستید با ما تماس بگیرید. مجموعه اتود در طی این مسیر همراه با شماست و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما می‌اندیشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن