اثرات کیورد استافینگ بر سئو وب سایت

کیورد استافینگ یکی از پرطرفدار ترین و مضرترین روش های کسب امتیاز از گوگل است. در این مقاله از دپارتمان دیجیتال مارکتینگ اتود راجع به این روش بیشتر خواهید خواهند.

کیورد استافینگ یکی از پرطرفدار ترین موضوعات در سئو سایت است. این روزها مشاهده می‌کنیم که بسیاری از صاحبین کسب و کار در پی به روز نگه داشتن اطلاعات خود هستند. ممکن است این افراد برای رسیدن به نتیجه بهتر از روش‌های کوتاه مدت که موجب دریافت رتبه بهتر می‌شود استفاده کنند. اما به‌ کاربردن این روش‌های میانبر که به روش‌های کلاه سیاه معروف هستند، نه تنها به بهبود وضعیت سئو سایت شما کمک نخواهند کرد، بلکه خسارت‌های جبران ناپذیری را به کسب و کار وارد خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: سئو سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟

در این مقاله از مقالات دیجیتال مارکتینگ اتود در مورد کیورد استفاینگ صحبت خواهیم کرد. قبل از هر چیز لازم است بدانید بسیاری از افراد خواسته یا ناخواسته به دام کیورد استافینگ می‌افتند لذا برای فرار از این تله تا پایان این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همراه باشید.

مقدمه

کیورد استافینگ یا keyword stuffing یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است. اکثر افرادی که با فضای کسب و کار اینترنتی آشنا هستند به دام آن می‌افتند. همه ما می‌دانیم که سئو مهم‌ترین و معتبرترین راهی است که با استفاده از آن می توان رتبه وب سایت خود را در گوگل ارتقا داد. افراد مبتدی همانند گذشته تصور می‌کنند با تکرار بیش از حد کلمات در یک مقاله می‌توانند جایگاه و امتیاز خوبی از گوگل کسب کنند. این روش، روشی منسوخ شده و کاملا غلط می‌باشد. سئو دنیای گسترده و مفاهیم متعددی دارد که در این مطلب به سراغ یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه، یعنی کیورد استافینگ می‌رویم و پس از تاریخچه و مضرات آن روش‌هایی را معرفی خواهیم کرد که بتوانید بدون استفاده از آن امتیاز وب سایت خود را افزایش دهید.

کیورد استافینگ چیست؟

مضرات کیورد استافینک | سئو و کیورد استافینگ

کیورد استافینگ چیست؟ ترکیبی از دو واژه Keyword به معنای کلمه و Stuffing به معنی پر کردن است. برخی برندها یا صاحبین کسب و کار آگاهانه یا بدون اطلاع، برای بهتر دیده شدن و بدست آوردن جایگاهی عالی در نتایج سرچ گوگل محتوای خود را از کلمه کلیدی مورد نظر خود پر می‌کنند، یا به عبارت ساده‌تر در به‌کاربردن کلمه کلیدی زیاده‌روی می‌کنند به این کار کیورد استافینگ می‌گویند. استفاده از کلمه کلیدی بیش از اندازه، یک تکنیک بهینه سازی برای گوگل است که در گذشته تأثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتور جست و جو داشته است.

تاریخچه کیورد استافینگ

کیورد استافینگ در گذشته بدین صورت بود که برای بدست آوردن رتبه بندی در گوگل از تکرار زیاد کلمات کلیدی استفاده می‌شد. این روش اکنون بسیار قدیمی است و گوگل به این نوع صفحات رتبه خوبی نمی‌دهد. در گذشته حجم زیادی از کلمات کلیدی در صفحه وجود داشت در حالی‌که بازدیدکنندگان توانایی دیدن کلمات کلیدی را نداشتند و فقط برای موتورهای جست و جو قابل شناسایی بود و در نهایت باعث بهبود رتبه آن صفحه می‌شد. پنهان کردن متن کلمات کلیدی به روش‌های مختلفی از جمله برنامه نویسی، استفاده از موقعیت CSS”Z ” و Noscript و… استفاده می‌شد.

افراد در گذشته کیورد استافینگ را روش خوب و مناسبی می‌دانستند و آن را جزو سئو کلاه سفید در نظر می‌گرفتند، اما با گذشت زمان تولید محتوا ها  به سمتی پیش رفت که کاربر هنگام جست و جوی عبارت مورد نظر محتوای مرتبط پیدا نم یکرد و پس از مدتی خسته و کلافه کامپیوتر خود را رها می‌کرد. در واقع محتوای مرتبط با عبارت جستجو شده در صفحه وجود نداشت در حالی‌که به وسیله کیورد استافینگ در صفحه قرار گرفته بود.

انواع کیورد استافینگ

کیورد استافینگ انواع مختلفی دارد که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

کیورد استافینگ قابل رویت

این نوع کیورد به راحتی در متن قابل مشاهده است. تکرار بیش از حد عبارت کلیدی در نوشته‌ها و وب سایت و همچنین استفاده بیش از حد کلمات غیر مرتبط در محتوا یکی از رایج‌ترین نوع کیورد استافینگ است.

کیورد استافینگ غیر قابل مشاهده

تکرار کیورد در کد صفحه، متا تگ‌ها و استفاده از متنی همرنگ با پس زمینه از انواع کیورد استافینگ غیرقابل مشاهده هستند.

با وجود اینکه صاحبین کسب و کار و مدیران وب سایت‌ها با هر یک از انواع آشکار یا پنهان کیورد استافینگ آشنا هستند و معتقدند که از طریق فریب موتورهای جست و جو می‌توانند رتبه‌های بهتری را به دست بیاورند اما در واقعیت هر دوی این روش به کاهش رتبه آن‌ها منجر خواهد شد.

دلایل مضر بودن کیورد استافینگ برای وب سایت

جریمه کیورد استافینگ درمشهد | کلمه کلیدی بیش از اندازه در محتوا

شاید شما هم دارای کسب و کاری باشید و تصور کنید که استفاده از کیورد استافینگ به بهبود وب سایت شما کمک خواهد کرد و بر این باور باشید که بعضی از موتورهای جست و جو فریب این روش را نمی‌خورند در حالیکه چنین نبوده و به این معنا نیست که این موضوع بدون جریمه خواهد بود. چرا که گوگل با توجه به الگوریتم‌هایی که دارد متوجه کیورد استافینگ خواهد شد و وب سایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند را جریمه خواهد کرد.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوا موجب می‌شود که کابران نتوانند با محتوای وب سایت به خوبی ارتباط برقرار کنند، و پاسخ نیازهای خود را دریافت کنند. در نتیجه این امر تأثیر بدی در سئو وب سایت خواهد گذاشت که منجر به از دست دادن ترافیک سایت می‌شود به همین علت است که کیورد استافینگ موجب نارضایتی کابران می‌شود.

جدای از الگوریتم‌های گوگل مطلب دیگری که لازم به ذکر است گفته شود این است که محتوای وب سایت باید آموزنده و مفید باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. اگر محتوا از کلمات کلیدی پر شود تحقق اهداف که کسب رتبه بهتر است غیرممکن می‌شود و به‌جای نوشتن مطلب برای کاربر برای موتورهای جست و جو تولید محتوا خواهید کرد.

راه‌های جلوگیری از کیورد استافینگ

در بالا شرح داده شد که کیورد استافینگ چیست و چگونه به وجود می‌آید. در این قسمت ۵ روش برای جلوگیری از کیورد استافینگ یا به عبارتی روش‌های صحیح به‌کاربردن کلمات کلیدی در دل محتوا را به شما آموزش خواهیم داد.

در نظر گرفتن کلمه کلیدی اصلی

برای قرارگرفتن وب سایت در رتبه‌های بالا باید کلمه کلیدی مشخصی را درست و به‌ جا استفاده کرد. بدین معنا که کلمه کلیدی باید با موضوع و محتوای صفحه ارتباط داشته و میزان محبوبیت آن بالا باشد و رقابت زیادی بر سر آن وجود نداشته باشد.

استفاده از کلمات مترادف با کلمات کلیدی اصلی

به ‌کار بردن کلماتی که با کلمه کلیدی هم معنی و مترادف هستند از دیگر روش‌هایی است که بتوان به موتور جست و جو نشان داد، صفحه وب سایت با کلمه کلیدی اصلی ارتباط دارد. این‌کار به تقویت محتوا کمک می‌کند و در نهایت سبب کسب رتبه از گوگل خواهد شد.

افزایش تعداد کلمات نوشته شده

برای رتبه بندی یک صفحه و تشویق موتورهای جست و جو برای کلمه کلیدی اصلی، تعداد کلمات به ‌کار گرفته شده را باید به بیشتر از ۳۰۰ رساند. به این علت که اگر محتوا دقیق و حاوی اطلاعات مفید و مرتبط باشد در نهایت باعث کسب رتبه بهتری می‌شود.

به ‌کار بردن کلمه کلیدی هدف در موقعیت‌های مناسب

قراردادن کلمه کلیدی در قسمت هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بهینه سازی یک صفحه می‌توان از کلمات کلیدی در مکان‌های مهمی از جمله عنوان صفحه، یکی از تیترهای فرعی، توضیحات متا صفحه، در مقدمه مطلب، در قسمت‌های پایانی متن و…استفاده کرد.

مطالعه بیشتر: تعرفه خدمات طراحی سایت مشهد

چگالی مناسب برای کلمه کلیدی هدف

منظور از چگالی این است که کلمه کلیدی به طور طبیعی و با فواصل منطقی در سراسر مطلب به‌کار گرفته شود.

کسب امتیاز از گوگل بدون کیور استافینگ

کسب امتیاز ازگوگل بدون کیورد استافینگ | کسب رتبه نخست از گوگل در مشهد

کسب امتیاز از گوگل قوانین و قواعد خاص خود را دارد و رسیدن به جایگاه نخست در نتیجه سرچ گوگل آرزویی است که تنها با تخصص می‌توان به آن رسید. کارشناسان تولید محتوا و سئو دپاتمان دیجیتال مارکتینگ اتود با تخصص خود در حوزه خدمات دیجیتال مارکتینگ مشهد، شما را در کسب امتیاز از گوگل و رسیدن به جایگاه نخست یاری خواهند کرد. کافی است تماس بگیرید و نیاز های خود را مطرح کنید. در کمترین زمان ممکن می‌توانید جایگاه نخست گوگل را از آن خود کنید و یکه تاز کسب و کارهای دیجیتال شوید.

کلام آخر

تکرار کلمه کلیدی بیش از حد مجاز با هدف کسب امتیاز بیشتر از گوگل و رسیدن به جایگاه نخست، نه تنها سودی به شما نخواهد رساند بلکه عواقب جبران ناپذیری را برای سئو در برخواهد داشت. برای کسب امتیاز از گوگل باید به روش های اصولی پایبند باشید و قوانین تولید محتوا در گوگل را رعایت کنید تا بتوانید امتیاز مناسبی از گوگل کسب کنید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن