الگوریتم گوگل دنس

یکی از مهم‌ترین الگوریتم ‌های گوگل ب ه‌منظور رتبه‌بندی وبسایت ‌ها الگوریتم رقص گوگل می‌باشد. گوگل برای آن که بتواند سایت‌های گوناگون را به بهترین شکل رتبه بندی کند، الگوریتم‌های متنوعی ایجاد کرده است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از تغییر جایگاه محتوای خود در گوگل ناراضی می‌باشید خواندن این مقاله را از دست ندهید چرا که کارشناسان دپارتمان سئو دیجیتال مارکتینگ اتود در این مقاله راه‌کارهای سازنده‌ای به‌منظور بهبود وضعیت وب‌سایت ارائه داده‌اند و تا حدی می‌توانند نگرانی شما را برطرف سازد.

مطالعه بیشتر: خدمات سئو سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای این شهر می کند ؟

مقدمه

الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل با هدف نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران ساخته شده است. به عبارت ساده‌تر هنگامی‌که سایت تازه تأسیسی را راه‌اندازی می‌کنید گوگل نمی‌داند که محتوای وب‌سایت چقدر ارزشمند است. رفتار کاربر نسبت به محتوای سایت و صرف کردن زمان زیاد در صفحه سایت، گوگل الگوریتم رقص گوگل روی صفحه وب ‌سایت اجرا می‌کند و در نهایت موجب رشد شما می‌شود.

در نتایج نهایی موتور جست‌وجو این الگوریتم می‌تواند به راحتی موجب ارتقاء جایگاه یک سایت یا موجب تنزل جایگاه سایت شود به همین علت این موضوع باعث شده این الگوریتم از اهمیت بالایی برخوردار شود. در هر سال به ‌طور میانگین رقص گوگل هر ۳۶ روز یک ‌بار اتفاق می‌افتد که به وب‌سایت‌های جدید فرصت دیده شدن داده شود. در واقع این الگوریتم تغییراتی که در جایگاه وب‌سایت ایجاد می‌کند سبب می‌شود وب‌سایت رشد پیدا کند و اقدامات مثبتی را برای بهتر شدن وب‌سایت انجام شود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با عملکرد الگوریتم های گوگل

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست

رقص گوگل را نمی توان جزئی از الگوریتم های اصلی گوگل دانست. عملکرد آن در رابطه با تغییر رتبه هر وب سایت است، ممکن است صاحبان کسب و کار های اینترنتی تا به حال متوجه تغییرات ناگهانی رتبه صفحات خود شده باشند. این الگوریتم با هدف نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران ساخته شده است، در حقیقت این تغییرات ناگهانی ایجاد می شوند تا میزان رضایت کاربران از صفحه شما مشخص شود و سپس رتبه ای دقیق تر برای شما تعیین شود. طبق این الگوریتم همه وب سایت هایی که مورد ارزیابی گوگل قرار می گیرند در فواصل زمانی کوتاه احتمال نزول یا صعود رتبه آن ها وجود دارد.
برای مثال، هنگامی که شما وب سایتی را به تازگی ایجاد کرده اید و یا در کلید واژه ای جدید که رقابت زیادی در آن وجود ندارد محتوا تولید می کنید، گوگل این محتوا را بررسی می کند اما برای اینکه بتواند به درستی رتبه ای برای شما مشخص کند، صفحه شما را در نتیجه جست و جوی کاربران نمایش می دهد و بر اساس آنالیز رفتار آن ها نسب به صفحه و محتوای شما، رتبه شما را مشخص می کند. این رفتار بر اساس میزان کلیک بر روی لینک صفحه شما، مدت زمان حضور کاربر در صفحه و.. است.
در نتایج نهایی موتور جست و جو، این الگوریتم می تواند به راحتی موجب ارتقا جایگاه یک وب سایت و یا موجب تنزل جایگاه وب سایت شود. این موضوع باعث شده تا این الگوریتم از اهمیت بالایی برخوردار شود. در هر سال به طور میانگین گوگل دنس هر ۳۶ روز یک بار اتفاق می افتد که به وب سایت های جدید فرصت دیده شدن می دهد.

ریشه الگوریتم رقص گوگل

شاید برای شما جالب باشد که منشا نام رقص گوگل یا Google Dance از کجا می باشد؟ نام الگوریتم رقص گوگل از تغییر موقعیت صفحه وب سایت (ارتقا و نزول) در صفحه نتایج جست و جو گرفته شده است. این نوسانات طبیعی است و بدین معناست که صفحه شما مورد توجه قرار رفته است.

عملکرد رقص گوگل

عملکرد رقص گوگل

گاهی شما محتوایی آماده می کنید که از لحاظ تعداد کلمات و باقی نکات قابل اهمیت هم مشکلی ندارد، اما با بررسی سرچ کنسول متوجه می شوید که بازخورد هایی که دریافت کرده اید مانند، تعداد کلیک های دریافتی و حتی مدت زمانی که کاربر در صفحه شما مانده است قابل قبول نیست. اما بعد از مدتی که دوباره سرچ کنسول را بررسی می کنید و متوجه تغییرات زیادی در این آمار می شوید و دوباره بعد از گذشت زمانی دیگر این آمار به حالت اولیه و پایین تری از دوره اوج بر میگردد. این تغییرات زیاد مرتبط با رقص گوگل است، امروزه برای صاحبین وب سایت ها و سئو کاران این الگوریتم موضوعی نگران کننده است چرا که ممکن است در یک روز کامل صفحه در نتایج جست و جو اولیه گوگل نباشد. برای استفاده بهتر از این الگوریتم باید تولید محتوای جذاب، کاربردی و مفید داشته باشید.
گوگل توجه بسیار زیادی به میزان رضایت کاربران از صفحات وب سایت شما دارد و حتی می توان گفت یکی از فاکتور های بسیار مهم رتبه بندی گوگل و الگوریتم گوگل دنس  رضایت کاربران است. هوش مصنوعی گوگل نمی تواند جای ذهن انسان را بگیرد و بنابراین متوجه موضوع ارزشمند بودن یا نبودن محتوا نخواهد بود پس قادر به نمایش دادن آن در صفحات اول گوگل نیست و به دلیل همین امر است که اساس کار گوگل رفتار کاربرانی است که وارد وب سایت شده اند. برای بررسی میزان رضایت هر کاربر از هر صفحه فاکتور های زیادی مورد بررسی قرار می گیرد، برای مثال سرعت وب سایت و نمایش صحیح در گوشی های موبایل و … برخی از این فاکتور ها هستند.
الگوریتم رگوگل دنس هر وب سایت را برای مدتی به صفحه اول نتایج جست و جو انتقال می دهد و رتبه ای بالا برای آن در نظر می گیرد و در این صورت محتوا و یا صفحه وب سایت شما در معرض دید کاربران بیشتری قرار می گیرد، این همان زمان حیاتی برای مشخص شدن رتبه نهایی شما است. جایگاه و رتبه نهایی شما ارتباط مستقیمی با رفتار و رضایت کاربران دارد. رفتار الگوریتم گوگل دنس  نوعی آزمایش و شانس دادن به محتوای شما است و در صورتی که محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد و این امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارد، این جایگاه خوب برای شما می شود.

اهمیت رقص گوگل چیست؟

دپارتمان سئو سایت مشهد

الگوریتم رقص گوگل از الگوریتم‌های مهم گوگل است که در نهایت می‌تواند موجب رشد سایت‌ها شود. امروزه برای صاحبین سایت‌ها و سئوکاران این الگوریتم موضوعی نگران کننده است چرا که ممکن است در یک روز کامل صفحه در نتایج جست‌وجو اولیه گوگل نباشد. برای استفاده بهتر از این الگوریتم باید تولید محتوای جذاب، کاربردی و مفید برای وب‌سایت خود داشته باشید.

هوش مصنوعی گوگل نمی‌تواند جای ذهن انسان را بگیرد و بنابراین متوجه موضوع ارزشمند بودن یا نبودن محتوا نخواهد بود و در نتیجه قادر به نمایش دادن آن در صفحات اول گوگل نیست. اساس کار گوگل رفتار کاربرانی است که وارد سایت شده و مدت زمان زیادی را صرف آن سایت می‌کنند پس برای کسب رتبه اول در گوگل، محتوایی باید تولید شود که برای کاربران ارزشمند و مفید باشد.

مطالعه بیشتر: خدمات ویژه طراحی سایت مشهد

ارتباط رقص گوگل و سئو

در الگوریتم رقص گوگل، گوگل متوجه تغییرات سئو وب‌ سایت شده و ممکن است به‌طور موقت اثر منفی روی وب‌سایت بگذارد و در نتیجه آن را در رتبه پایین‌ قرار دهد. به عبارت ساده‌تر تغییر مثبت لزوما منجر به ارتقا رتبه نمی‌شود و ممکن است برعکس عمل کند. نکته مهمی که باید مد نظر قرار داشت این است که اگر به نزول رتبه صفحه خود واکنش نشان دهید گوگل فعالیت شما را پرچم گذاری کرده و تشخیص می‌دهد که برای رسیدن به صفحه اول در حال فریب دادن او هستید!

رسیدن به سئو خوب زمان می‌برد. به گوگل دنس اجازه ندهید استراتژی‌هایی که برای سئو سایت مشهد خود به‌کار برده اید آن ‌را تضعیف کند. قطعا گوگل رتبه شما را زمانی ارتقا می‌دهد که نوسانات را جدی بگیرید و اقدامات کیفی سئو رو انجام دهید.

به چه علت سایت با رقص گوگل مواجه می‌شود؟

سئو وب سایت در مشهد

الگوریتم گوگل دنس عملکرد و مدت زمان عملکرد مشخصی ندارد، اعمال این الگوریتم می تواند از چند روز تا چند ماه طول بکشد اما با توجه به بررسی های انجام شده، موارد ذکر شده در ذیل باعث مواجه شدن وب سایت ها با رقص گوگل می شود.

  • وب سایت هایی که با روش های کلاه سیاه، سئوی خود را پیش می برند.
  • وب سایت هایی که از محتوای تکراری استفاده می کنند.
  • وب سایت های تازه تاسیس و در حال پیشرفت.
  • وب سایت هایی که از کلمات کلیدی جدید که برای گوگل ثبت نشده است استفاده می کنند و در حوزه کم رقابت فعالیت دارند.
  • وب سایت هایی که تغییرات مهمی در صفحات خود ایجاد می کنند.

یکی از نکات قابل اهمیت درباره این الگوریتم این است که گوگل دنس زمانی اتفاق می افتد که تغییرات و فعالیت های مثبت انجام شده در صفحات وب سایت شما بیشتر شود. نوسان و تغییرات رتبه در سئو امری طبیعی است و شما باید بدانید که این تغییرات مرتبط با رقص گوگل است و ربطی به خوب یا بد بودن محتوا و یا وب سایت شما ندارد. به عبارتی دیگر هرچه رقابت و فعالیت در یک وب سایت یا صفحه بیشتر باشد، مدت زمانی که گوگل دنس بر آن سایت اعمال می شود بیشتر است و حتی ممکن است با شدت بیشتری اعمال شود.

چه وبسایت‌هایی از رقص گوگل در امان هستند؟

با توجه به توضیحات بالا ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا ممکن است الگوریتم رقص گوگل در سایتی اجرا نشود؟ که پاسخ این سوال مثبت است. سایت‌هایی که دارای سئو داخلی و اصولی هستند و وب‌سایت‌هایی که از تکنیک سئو محتوا استفاده کرده و دارای محتوای با کیفیت هستند و هچنین لینک سازی داخلی و خارجی به صورت اصولی و استاندارد بهینه شده است از جمله مواردی هستند که از آسیب گوگل دنس به دور خواهند بود. برای آشنایی با مفاهیم سئو داخلی می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: سئو داخلی چیست و چه تفاوت هایی با سئو خارجی دارد؟

–      عملکرد رقص گوگل در گذشته

آشنایی با الگوریتم های گوگل

در گذشته الگوریتم رقص گوگل به صورت دوره ای پس از به روز رسانی سایر الگوریتم ها در دوره های ۳ تا ۵ روزه اتفاق می افتاد. در آن دوره گوگل اپدیت جدید را بر نتایج صفحات جست و جو اعمال می کرد و در نهایت کل صفحات ایندکس شده دچار نوسان می شدند که تغییرات زیادی در نتایج حاصل می شد و سپس بعد از اعمال این الگوریتم، رفتار کاربران و رضایت آن ها به تعیین شدن رتبه اصلی هر صفحه کمک می کرد.

در هنگام اجرای رقص گوگل چه اقدامی انجام دهیم؟

بعد از نزول رتبه اکثر صاحبین کسب‌ و کارها دچار سردرگمی و نگرانی می‌شوند و معتقدند که تلاش آن‌ها بی‌فایده بوده است در حالیکه این‌گونه نیست. هنگامی‌که الگوریتم رقص گوگل برای صفحات وب‌سایت رخ می‌دهد می‌توان از راه‌های زیر آن‌ها را به حالت قبل برگرداند: 

  • تولید و انتشار مداوم محتوای با کیفیت و منحصر به فرد
  • اصلاح و بهینه سازی
  • ایجاد تغییرات در وب سایت
  • تغییر در عنوان صفحه یا روش هایی همچون رپورتاژ و تجربه کاربری

اگر صفحه شما بعد از اعمال شدن گوگل دنس در موقعیتی قرار گرفت که باب میل شما نیست، شما می توانید پس از مدتی دوباره به کمک نکاتی که بالا گفته ایم تلاش کنید تا رتبه بهتری دریافت کنید.

مدت زمان رخ دادن رقص گوگل چقدر می باشد؟

تاثیر الگوریتم های گوگل در سئو سایت مشهد

زمانی الگوریتم رقص گوگل طولانی خواهد شد که گوگل نتواند با بررسی دقیق رضایت کاربران، موقعیت صحیحی برای سایت شما در نظر بگیرد. ممکن است این دوره چند روز تا چند ماه طول بکشد. اعداد و رقم دقیقی درباره دفعات یا مدت زمانی که نتایج جستجو را بالا و پایین کند وجود ندارد. اگر وب‌سایت شما در زمان کمی به صفحه اول رسید باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا ببینید که همچنان در ارتقا خواهید بود یا خیر.

اگر افت رتبه شما در نتیجه کلمات کلیدی باشد ضروری است بلافاصله مشکل را برطرف کرده و مجدد در اجرای الگوریتم قرار بگیرید. به‌طور کلی این الگوریتم سیستم پیچیده‌ای دارد بنابراین ضروریست که همواره اقدامات اصلی و استاندارد را برای سئو سایت مشهد در نظر بگیرید.

سخن آخر

در مقاله امروز آشنا شدیم که الگوریتم گوگل دنس یا رقص گوگل یکی از پیچیده‌ترین و ناشناخته‌ترین عملکرد گوگل برای رتبه دهی موقت و دائمی صفحه وب‌سایت است. گوگل با استفاده از این الگوریتم صفحات وب‌سایت را در مدت زمان کمی در نتیجه صفحه اول جستجو قرار می‌دهد تا براساس آن بتواند رفتار کابران را بسنجد که حق واقعی شما در کدام جایگاه می‌باشد. تولید محتوای با کیفیت، ترغیبان مخاطبان به تعامل بیشتر، رابط کاربری و تجربه کاربری از مواردی است که موجب کسب رتبه بالا می‌شود.

لازم به ذکر است که کسب رتبه بالا همیشه به معنای رضایت بخش بودن محتوا نخواهد بود. به عنوان مثال ایندکس نشدن، سئو منفی و… از مشکلاتی هستند که می‌تواند روی رتبه تاثیرگذار باشد.

از اینکه تا پایان این مقاله از مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب برایتان آموزنده و کاربردی واقع شده باشد. اگر هنوز دارای ابهام و سوالی هستید می‌توانید با کارشناسان سئو سایت مشهد اتود فعال در زمینه ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد تماس بگیرید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن