نحوه عملکرد موتورهای جستجو

استفاده گسترده از اینترنت به مرور زمان باعث به وجود آمدن موتور‌های جستجو شد. تا جایی که امروزه استفاده از این ابزار‌ها جزء جدایی ناپذیر جامعه انسانی شده است و تصور دنیایی بدون اینترنت و موتور‌های جستجو بسیار سخت و غیر ممکن است. نحوه عملکرد موتورهای جستجو به شکلی است که در کمترین زمان ما را به پاسخ مورد نظر خود می رساند. استفاده از موتورهای جستجو امروزه محدود به جستجو راجع به یک موضوع با هدف افزایش دانایی نمی‌شود، و افراد به طور گسترده در موتورهای جستجو به دنبال خرید اقلام مورد نظر خود هستند و بدون صرف هزینه رفت و آمد در این فضا به گشت و گذار در فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازند.

و همچنین ‌می‌توانند قیمت کالا‌ها را با هم مقایسه کنند و حتی ‌می‌توانند به راحتی از شهر‌ها و کشورهای مختلف خرید کنند. این قابلیت فرصت بسیار ویژه ای را در اختیار کسب و کار‌ها قرار می‌دهد. کسب و کارها با استفاده از دانش آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و نحوه عملکرد موتور های جستجو کالا و یا خدمات خود را در معرض دید افراد می‌گذارند.متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار شما خواهند بود تا با استفاده از الگوریتم‌های گوگل، تولید محتوا در مشهد ، سئو و بهینه سازی وب سایت در مشهد و … بتوانید کسب و کار خود را به روز کرده، توسعه داده و از ظرفیت بی نهایت فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. برای اطلاع از چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی ‌می‌توانید با ما در تماس باشید و از دانش متخصصین تیم اتود  در این زمینه بهره مند شوید.

[ مطالعه بیشتر: بهینه سازی و سئو وب سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند؟ ]

مقدمه

 

عملکرد موتورهای جستجو و بهینه سازی و سئو وب سایت در مشهد

 

Search Engines و یا موتور‌های جستجو ابزارهایی برای یافتن هر آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. در ابتدا قبل از بررسی نحوه عملکرد موتورهای جستجو باید بدانید که موتورهای جستجو از چه اجزایی ساخته شده اند. موتورهای جستجو از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند؛ بخش اول پایگاه داده اطلاعات است و بخش دوم الگوریتم‌هایی هستند که به اطلاعات بارگزاری شده از پایگاه داده اطلاعات امتیاز می دهند. اما سوال اصلی این است که نحوه عملکرد موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مناسب و نمایش آن در نتیجه ی جستجو کاربر چگونه است.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو در یافتن پاسخ مناسب کاربر

در ابتدا باید بدانید که نحوه عملکرد موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مناسب شما بدین صورت نیست که در لحظه وارد کردن یک کلید واژه توسط کاربر تازه گوگل در بین داده‌هایی که در اختیار دارد به دنبال پاسخ بگردد، بلکه به این صورت است که از قبل یعنی از زمان بارگزاری اطلاعات توسط دارنده یک سایت این اطلاعات توسط الگوریتم‌های موتورهای جستجو طبقه بندی، امتیاز دهی شده و آماده هستند و در لحظه جستجو کاربر، فقط نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل است که وقتی کاربر کلمه ای را سرچ می‌کند در یک میلی ثانیه دست کم صد نتیجه را می‌تواند مشاهده کند.

محبوب ترین موتور جستجو

 

بررسی محبوب ترین موتورهای جستجو | اصول سئو در طراحی وب سایت مشهد

 

گاها به اشتباه موتور جستجو مترادف با گوگل به کار برده می‌شود. اما باید بدانید که گوگل تنها یکی از موتورهای جستجوی موجود است. از جمله موتور‌های جستجو ‌می‌توان به Yahoo , bing , Aol , Ask و … اشاره کرد. اما چرا گوگل برای کاربران مترادف با موتور جستجو است؟ زیرا گوگل به مرور زمان با به کاربردن روش‌های گوناگون که همگی با هدف راحت کردن کار کاربران بود، به محبوب ترین و پرکاربرد ترین موتور جستجو تبدیل شد و امروزه ۸۰ درصد افرادی که دسترسی به اینترنت دارند، عبارت‌های مورد نظر خود را فقط در گوگل سرچ می‌کنند.

به عنوان مثال به یاد بیاورید که چند سال پیش در نتیجه جستجو‌های فارسی نتایج غیر مرتبط زیادی نمایان می‌شد اما امروزه شما ‌می‌توانید در سه نتیجه اول به پاسخ سوال خود برسید و این یعنی شما نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی برای یافتن پاسخ خود در بین میلیون‌ها و یا میلیادرها داده ندارید. نتیجه سرعت در یافتن اطلاعات مورد نظر، اعتماد کاربر به نتایج اولیه گوگل است، که دسترسی به این جایگاه تماما براساس شایسته سالاری و به کار بردن مجموعه ای از عملیات تحت عنوان سئو وب سایت مشهد است. 

پشت پرده جستجو و یافتن پاسخ مناسب

 

بهینه سازی وب سایت | سئو وب سایت در مشهد | طراحی وب سایت مشهد | تولید محتوا مشهد

 

نحوه عملکرد موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ مناسب با عبارت مورد جستجوی شما، از بین میلیون‌ها نتیجه، بسته به الگوریتم‌ ربات‌های جستجوگر است، که همانند یک راز سر به مهر نزد صاحبین موتورهای جستجو نگه داشته می شود. تلاش موتورهای جستجو بر این است که این اطلاعات برای همگان آشکار نشود اما در این بین افراد متخصص در زمینه سئو با بررسی و واکاوی نتایج جستجو و همچنین با بررسی دقیق آمار مرتبط با افزایش ترافیک سایت‌ها سعی می‌کنند تا جای ممکن به چگونگی الگوریتم‌ها دست یابند و از این اطاعات در جهت بهینه سازی وب سایت‌ها در مشهد استفاده کنند.

به عنوان مثال استفاده از کلید واژه‌ها به صورت درست و براساس قوانینی خاص از جمله مهم ترین کارهایی است که یک کارشناس سئو با پیچیدگی‌های آن به خوبی آشنا است. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه بزرگ لوازم خانگی دارید با استفاده از یک وب سایت و کمک یک متخصص سئو می‌توانید ۸۰ درصد افرادی که کلمه آب میوه گیری را جستجو می‌کنند به طرف سایت خود سوق دهید و آنها را مجاب به خرید از خود کنید. با فرض اینکه ماهانه ۲۰۰ نفر کلمه قیمت آب میوه گیری را سرچ می‌کنند بر طبق آمار اگر شما در جایگاه اول گوگل باشید ۱۸۰ نفر وارد وب سایت شما می‌شوند.

اگر تنها یک سوم از این افراد از سایت شما خرید کنند شما به در آمدی بی سابقه خواهید رسید. به طور کلی پیشرفت‌های اخیر گوگل در زمینه به کار بردن الگوریتم‌های مختلف باعث شده است که محتوا‌های با کیفیت و بدون کپی کاری و با استفاده از قوانین سئو در صدر توجه این موتور جستجو قرار بگیرد.

نحوه عملکرد موتور‌های جستجو و اهمیت URL

 

اهمیت لینک سازی در بهینه سازی وب سایت در مشهد

 

تنهای محتوای وب سایت‌ها و به کار بردن کلمات کلیدی و عکس‌ها و ویدئو‌های جذاب نیست که باعث کسب امتیاز از سوی موتور‌های جستجو می‌شود، بلکه حتی اولین قدم‌ها یعنی انتخاب نام دامنه و در ادامه انتخاب نام URL مناسب با محتوای تولیدی بسیار حائز اهمیت است، چرا ربات‌های جستجوگر قبل از بررسی محتوا صفحات بارگزاری شده در وب سایت شما را براساس URL شناسایی می‌کنند. و توجه به URL به جهت بازیابی اطلاعات در گوگل توسط ربات‌های خزنده بسیار با اهمیت است.

[ مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای این شهر می کند ؟ ]

سخن آخر

گوگل به عنوان مجبوب ترین موتور جستجو امروزه به منبعی قابل اعتماد برای انسان ها تبدیل شده است و صاحبین کسب و کار از این فرصت برای عرضه کالاها و خدمات خود استفاده می‌کنند. نحوه عملکرد موتور‌های جتسجو برای نمایش پاسخ مناسب با عبارت جستجو شده بسیار پیچیده و تخصصی است و با الگوریتم‌های بسیار متفاوتی طرح ریزی شده اند و هر چند وقت یک بار در این الگوریتم‌ها تغییراتی اساسی در جهت بهبود روند جستجو برای کاربران ایجاد می‌شود و شما می‌بایست برای اطلاع از این الگوریتم‌ها مقاله مربوط به الگوریتم‌های گوگل را مطالعه کرده و برای پیشرفت و دسترسی به جایگاه اول گوگل از مجموعه ای از افراد متخصص در حوزه طراحی سایت مشهد ، سئو و تولید محتوا استفاده کنید. به این منظور ‌می‌توانید با کارشناسان تیم اتود ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد در ارتباط باشید.

 

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن