بانس ریت چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد

بانس ریت چیست یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که افراد درگیر با آنالیز داده‌های گوگل با آن رو به رو می‌شوند. بانس ریت یکی از داده‌های آماری است که توجه به آن در فروش، و ادامه رقابت در فضای دیجیتال تاثیر گذار است. ما در این گفتار با نظر کارشناسان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود، شما را با بانس ریت آشنا خواهیم کرد و در نهایت با توجه به تجربه چندین ساله خود راهکار‌هایی جهت کم کردن میزان بانس ریت به شما پیشنهاد خواهیم داد.

مطالعه بیشتر: سئو سایت چه کمکی به رشد کسب و کارها در فضای اینترنت می کند ؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود مجموعه ای فعال در حوزه طراحی وب سایت و تولید محتوا در مشهد است که با تکیه بر دانش متخصصین و همچنین دایره مشتریان راضی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. جهت برقراری ارتباط بیشتر با اتود تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقدمه

ابزار‌های آنالیز متنوع هستند و یافتن یکی از بهترین آن‌ها کار دشواری نیست. به عنوان مثال الکسا یکی از معتبر ترین وب سایت‌های آنالیز داده‌های وب سایت است که در مقاله ای تحت عنوان افزایش رتبه الکسا به طور کامل نحوه آنالیز و استفاده از وب سایت الکسا را شرح دادیم و پیشنهاد می‌کنیم به عنوان پیش نیاز این مقاله را مطالعه کنید و از آنالیز الکسا استفاده نمایید. استفاده از این ابزار توجه شما را به بانس ریت جلب خواهد کرد که در مقاله جاری به آن خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر: راه های افزایش رتبه در الکسا چیست ؟

بررسی مفهوم بانس ریت

نرخ پرش | دپارتمان سئو سایت اتود

در توضیح پرسش بانس ریت چیست باید گفت که بانس ریت (Bounce rate) در واقع نرخ پرش است. نرخ پرش نشانگر تعداد افرادی است که وارد وب سایت شما شده اند و بدون مراجعه به صفحات دیگر، بدون خرید و بدون هیچ فعالیت دیگری از وب سایت شما خارج شده اند. نمود عینی بانس ریت در دنیای واقعی مشتریانی هستند که وارد فروشگاهی می‌شوند و بدون خرید از فروشگاه خارج می‌شوند. البته توجه به این نکته ضروری است که تمامی افرادی که وارد فروشگاه می‌شوند قصد خرید ندارند اما بالا رفتن آمار افرادی که خرید نمی‌کنند نشان دهنده اشکالی است که باید پیگیری شود به عنوان مثال ممکن است کالا‌های مورد نیاز و مشتری پسند در جایگاه مناسب قرار نگرفته اند و یا بسیاری دلایل دیگر که با توجه به بانس ریت دلایل ریشه یابی می‌شود.

بانس ریت در وب سایت

همانطور که در پاسخ به پرسش بانس ریت چیست بیان شد نرخ پرش بیانگر میزان مخاطبینی است که از طرق مختلف وارد یک صفحه لندینگ شده اند و بعدا از آن بدون هیچ فعالیتی از وب سایت خارج شده اند نسبت به جمع افرادی که وارد وب سایت شده اند و به درصد اعلام می‌شود. براساس آنالیز گوگل آنالیتیک ما با دو نوع بانس ریت یک صفحه لندینگ و کلی وب سایت مواجه هستیم.

بانس ریت کلی وب سایت

نرخ پرش کلی وب سایت | بهینه سازی سایت مشهد

نرخ پرش کلی وب سایت نشان دهنده بررسی تعداد بانس و یا همان پرش کل صفحات وب سایت نسبت به ورودی کل صفحات وب سایت است. دقت داشته باشید که بالا بودن بانس ریت نشانه خوبی نیست و باید حتما به دنبال دلیل آن در صفحات مختلف باشید و بعد از عیب یابی در صدد بر طرف کردن آن باشید چرا که این آمار در سئو وب سایت شما تاثیر گذار است.

بانس ریت صفحه لندینگ

نرخ پرش هر صفحه جدا از بانس ریت کلی وب سایت قابل بررسی است برای اینکه متوجه شویم دلیل افزایش آن چیست ابتدا به آنالیز نرخ پرش هر صفحه می‌پردازیم. ممکن است محتوای بارگذاری شده در یک صفحه لندینگ دچار مشکلاتی شده باشد که این موضوع دلیل بالا رفتن بانس ریت آن صفحه و در نتیجه باعث بالا رفتن نرخ پرش کلی وب سایت شما شده باشد و با برطرف نمودن آن عامل می‌توان آمار کلی وب سایت را کاهش داد.

مطالعه بیشتر: منظور از طراحی سایت مشهد نقطه شروع تحول در کسب و کارها چیست ؟

نرخ ایده آل نرخ پرش

نرخ پرش ایده آل سئو سایت در مشهد

مرحله بعد پاسخ به این پرسش است که در نهایت نرم ایده آل بانس ریت چیست و چقدر است. نرخ ایده آل آن میزان پرشی است که طبیعی به نظر می­رسد و برای هر حوزه کاری متفاوت است. این بدان معنا است که همه وب سایت‌ها نرخ پرش ایده ال یکسانی ندارند و باید بررسی شود که میزان ایده آل کسب و کار شما چقدر است. تجربه کار درحوزه سئو وب سایت مشهد تیم دیجیتال مارکتینگ اتود حاکی از آن است که رساندن این میزان به زیر ۲۰ درصد بسیار دشوار است و بالای ۳۵ درصد مقداری نگران کننده است. می‌گوییم مقداری چرا که ممکن است ۳۵ درصد برای یک کسب و کار طبیعی به نظر برسد. و در آخر بانس ریت بالای ۵۰ درصد کاملا نگران کننده است و تاثیرات این میزان نرخ پرش بر سئو وب سایت بسیار قابل توجه است.

کاهش نرخ پرش

در این قسمت به شما خواهیم گفت که راه‌های کاهش نرخ پرش چیست چرا که اتود همواره در کنار شما خواهد بود تا به رقابتی عادلانه و لذت بخش در دنیای دیجیتال بپردازید. هنگام طراحی وب سایت و تولید محتوا برای کاهش نرخ پرش به نکات زیر توجه کنید:

  • محتوایی تولید کنید که به لحاظ معنایی با موضوع وب سایت قرابت داشته باشد.
  • به سرعت لود صفحات توجه کنید و تا جای ممکن سرعت لود را بالا ببرید این موضوع مربوط به سئو خارجی وب سایت شما است که برای آگاهی پیرامون باید مقاله سئو داخلی و خارجی را مطالعه نمایید.
  • به مخاطب انگیزه دهید تا بین صفحات مختلف وب سایت شما گشت و گذار کند.
  • در مخاطب ایجاد نیاز کنید تا تمایل به گشت وگذار در صفحات وب سایت شما را داشته باشد.
  • صفحات وب سایت خود را با دانش روز و با جذابیت های بصری طراحی نمایید.

سخن آخر

توجه به تمامی نکاتی که در سئو تاثیر گذار است شما را به کسب جایگاه نخست از گوگل نزدیک تر خواهد کرد لذا توجه به بانس ریت نیز در جهت افزایش سئو سایت مشهد تاثیر گذار است. ما در این مقاله به توضیح نرخ پرش و راه‌های کاهش آن پرداخیتم. ضمنا می‌توانید جهت بررسی هرگونه آنالیز و مشاوره با متخصصان مجموعه اتود، فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشهد تماس بگیرید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن