انواع روش‌ های سئو

شناخت انواع روش‌ های سئو وب سایت پیش نیازی بدست آوردن رتبه های خوب در موتور‌های جستجو است. برای کسب و کارهای فعال در مشهد، طراحی سایت مشهد اولین قدم برای ورود به دنیای بزرگ اینترنت است و قدم بسیار مهم بعد جذب مخاطب و نمایش محتوای وب سایت به مخاطبین و تعامل سازنده با آن‌ها است. اگر شما موفق به نمایش وب سایت به مخاطبان خود نشوید تمامی زحمت‌های شما هدر خواهد رفت، چرا که وب سایت بدون مخاطب هیچگونه سودی برای شما نخواهد داشت. به این منظور شما باید از انواع روش‌ های سئو استفاده کنید و با تولید محتوای اصولی اقدام به جذب مخاطب کنید. برای آشنایی با این روش‌‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

قدم اول در تولید محتوا به کار بستن انواع روش‌های تولید محتوا، داشتن استراتژی تولید محتوا برنامه ریزی شده و منظم است. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود با ارائه مقالاتی پیرامون موضوع تولید محتوا و سئو قصد داریم تا در این راه پر فراز و نشیب همراه شما باشیم. شما می‎‌توانید همواره جهت مشاوره رایگان با متخصصین دپارتمان سئو وب سایت اتود در تماس باشید.

[مطالعه بیشتر: تولید محتوا چه کمکی به توسعه کسب و کارهای در این شهر می کند ؟]

مقدمه

بررسی روش های مختلف سئو کلاه سفید و کلاه سیاه

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimazation به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. بهینه سازی موتور جستجو به مجموعه اعمالی گفته می‎‌شود که سئو کاران برای کسب امتیاز از موتور جستجو انجام می‎‌دهند. کسب امتیاز از موتور جستجو به منزله دستیابی به جایگاه بهتر در نتیجه سرچ مخاطبین است.

وب سایتی که در نتیجه سرچ در صفحه اول نمایش داده می‎‌شود، شانس بالایی برای انتخاب شدن توسط مخاطب دارد و اگر وب سایتی موفق به کسب جایگاه اول تا سوم در صفحه اول شده باشد، در واقع صاحب بهترین جایگاه‌‌ها شده است، زیرا تحقیقات نشانگر آن است که افراد به سه نتیجه اول بیشترین اعتماد را داشته و عموما با بررسی همین سه نتیجه به هدف خود می‎‌رسند و به ندرت کسی به صفحه دوم برای یافتن موضوع مورد نظر خود مراجعه می‌کند. در همین راستا معروف است که می‎‌گویند؛ قاتلین می‎‌توانند جسد مقتول را در صفحه دوم یا سوم گوگل مخفی کنند، چرا که هیچ کس آن صفحات را نگاه نمی‎‌کند. در نتیجه تلاش برای کسب جایگاه اول تا سوم در صفحه اول است و برای رسیدن به آن باید انواع روش‌ های سئو را به کار ببریم.

تقسیم بندی کلی اعمال سئو

انواع روش‌ های سئو از دو طریق را دسته بندی می‎شوند، طریقه اول تمامی اعمال سئو را در دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم بندی می‎‌کند، شما می‎‌توانید برای اطلاع از جزئیات این تقسیم بندی مقاله سئو داخلی و خارجی را مطالعه نمایید. طریقه دوم انواع روش‌ های سئو را به سه دسته تقسیم بندی می‎‌کند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت؛

  • روش سئو کلاه سفید
  • روش سئو کلاه خاکستری
  • روش سئو کلاه سیاه

روش کلاه سفید

سئو وب سایت مشهد کلاه سفید

از بین انواع روش‌ های سئو روش کلاه سفید بهترین و اصولی ترین روش است. این روش شامل تمامی اعمالی است که گوگل به صورت تضمینی به آن امتیاز می‎‌دهد. در واقع اگر شما روش کلاه سفید را برای کسب امتیاز از گوگل انتخاب کنید هرگز جریمه نخواهید شد. البته اگر با الگوریتم‌‌های موتور جستجو آشنایی کامل نداشته باشید و از روش‌‌های سئو طبق اصول استفاده نکنید، اشتبا‌هات شما توسط ربات‌‌های گوگل تشخیص داده می‎‌شود و قطعا جریمه خواهید شد. به همین منظور پیشنهاد می‎‌شود مقاله الگوریتم‌‌های موتور جستجو را به دقت مطالعه نمایید.

تکنیک سئو کلاه سفید

تمامی تکنیک‌‌های سئو کلاه سفید بر طبق دستورالعمل‌‌های به دست آمده از سال‌ها تلاش سئو کاران حرفه ای است. رسیدن به نتیجه مطلوب در این نوع از انواع روش های سئو نیاز به زمان دارد اما در عوض جایگاه با ثباتی را برای وب سایت شما به ارمغان خواهد آورد. مجموعه اعمالی که تحت عنوان سئو کلاه سفید شناخته می‎‌شوند عبارت اند از:

  • تولید محتوا به صورت متنی-تصویری مرتبط با موضوع وب سایت
  • تحقیق پیرامون کلمات کلیدی و نحوه به کار بردن آن‌ها در متن
  • بک لینک داخلی و خارجی
  • استفاده از پروموشن مختلف و موثر
  • انتخاب نام URL مناسب و مرتبط با فعالیت وب سایت
  • آنالیز رفتار مخاطبین
  • افزایش سرعت دانلود محتوا وب سایت با استفاده از روش‌‌های اصولی
  • استفاده از تصاویر، ویدئو‌‌ها، جداول و نمودار‌‌ها به منظور فهم راحت‌تر محتوای متنی مورد نظر
  • ایجاد تعامل مناسب با کاربر
  • بررسی نیاز مخاطب و جهت‌گیری، متناسب با نیاز مخاطب

سئو کلاه خاکستری

سئو وب سایت در مشهد کلاه خاکستری

در استفاده از روش کلاه خاکستری از تکنیک‌‌های روش کلاه سفید استفاده می‎‌شود، با این تفاوت که برای افزایش در سرعت نتیجه گیری از روش‌‌هایی به جهت فریب دادن ربات‌‌های گوگل نیز استفاده می‎‌شود. در واقع استفاده از این روش راه رفتن روی لبه تیغ است، چرا که اگر در نتیجه ارتقاء ربات‌‌های گوگل، تکنیکی که به کار رفته است لو برود تمامی زحماتی که برای تکنیک کلاه سفید نیز کشیده اید هدر خواهد رفت و نزول بسیار زیادی در جایگاه وب سایت را شاهد خواهید بود.

تکنیک‌‌های کلاه خاکستری

دقت داشته باشید که معرفی این تکنیک‌‌ها صرفا جهت آگاهی شما است و هرگز توسط تیم سئو وب سایت مشهد اتود پیشنهاد نمی‎‌شود.

از جمله تکنیک‌‌های کلاه‌‌ خاکستری می‎‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از دامین منقضی شده اما مرتبط
  • استفاده از حساب‌‌های کاربری جعلی در شبکه‌‌های اجتماعی جهت بالابردن میزان تاثیر بک لینک‌‌های داخلی و خارجی

 و…

تکنیک کلاه سیاه

سئو وب سایت کلاه سیاه

تکنیک کلاه سیاه نیز یکی از انواع روش‌ های سئو محسوب می‎‌شود. این روش مقابل تکنیک کلاه سفید است به این معنا که در این روش با استفاده از تکنیک‌‌هایی که بر خلاف قوانین موتور جستجو گوگل است صاحبین وب سایت اقدام به کسب امتیاز می‎‌کنند و به رضایت مخاطبین توجهی نمی‎‌شود. کسب امتیاز از این تکنیک‌‌ها در واقع استفاده از باگ‌‌های ربات‌‌های خزنده است و راه میانبر برای کسب امتیاز است. استفاده از روش‌‌ کلاه سیاه با سرعتی چند برابر شما را به هدف می‎‌رساند و متاسفانه افراد با این روش‌‌ها سئو وب سایت ‌‌مشهد که برای مخاطبین کاربردی ندارد را به جایگاه بالاتری از وب سایت‌‌های با کیفیت می‎‌رسانند، حتی گا‌ها ممکن است در جایگاه‌‌های اول شاهد این وب سایت‌‌ها باشیم.

اما به محض اینکه گوگل توسط ربات‌‌های خود متوجه تکنیک‌‌های کلاه سیاه شود وب سایت شما اصطلاحا پنالتی خواهد شد و برگشتن به حالت قبل بسیار سخت و گا‌ها غیر ممکن است. به همین دلیل استفاده از سئو کلاه سیاه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‎‌شود.

سخن آخر

ما در این گفتار با کمک کارشناسان دپارتمان سئو وب سایت اتود به عنوان آژانس ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد به بررسی انواع روش‌ های سئو پرداخیتم. اتود همواره با استفاده از تکنیک‌‌های کلاه سفید سعی در پیشبرد منافع شما و مخاطبین شما را داشته است. جهت استفاده از تیم تولید محتوا مشهد و سئو وب سایت مشهد اتود با ما در تماس باشید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن