معرفی رپورتاژ آگهی و ۵ روش افزایش اثر گذاری آن

متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در این مقاله از دریچه ای جدید پیرامون رپورتاژ آگهی و روش های اثرگذاری بیشتر این نوع تولید محتوا سخن خواهند گفت.

رپورتاژ آگهی در واقع نام لباسی است که شما تن تبلیغات می‌بینید ! بله درست متوجه شدید اساس رپورتاژ آگهی تبلیغات است، اما نه با ظاهری سنتی. از گذشته‌های دور افراد برای معرفی محصولات، کالا و یا خدمات خود اقدام به پرداخت پول به منابع قابل اعتماد می‌کردند تا در ازای پرداخت پول محصولات آن‌ها معرفی شود. و تبلیغات به مرور زمان تبدیل به صنعتی پول ساز و البته مفید شد. در طی زمان شکل تبلیغات تغییر کرد؛ همانطور که شاهد بودیم تبلیغ از روزنامه‌ها و مجلات شروع شد و به تبلیغ در تلویزیون، رادیو، کامپیوتر‌ها و امروزه در تلفن‌های همراه رسیده است.

تبلیغات قدم به قدم هوشمند تر شد و هر کسب و کاری که در این عرصه هوشمندانه تر و مدرن تر قدم می‌گذاشت موفق تر بود. دنیای امروز دچار تغییرات بسیار زیادی شده است و پیروز می‌دان رقابت کسب و کاری است که هم گام با تغییرات پیشروی کند. اگر صاحب کسب و کار هستید و می‌خواهید به روز و پشگام در دنیای رقابت باشید با این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همراه باشید.

مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟ 

مقدمه

دگرگونی تبلیغات و روش‌های جذب مخاطب ما را به سمتی سوق داده است که روزانه با ده‌ها و یا صدها تبلیغ رو به رو می‌شویم، اما گاهی حتی متوجه آن‌ها نمی‌شویم. نتیجه قرار گرفتن در معرض تبلیغات این است که هنگام دریافت خدمات ترجیح ناخودآگاه ما بر این است که از کسی خدمات دریافت کنیم که بیشتر با برند آن مواجه شده ایم. این موضوع ریشه در علم روانشناسی دارد.

علم روانشناسی بیان می‌دارد که انسان سعی در کنترل محیط خود دارد و زمانی که از برندی خرید می‌کند که بیشتر آن را دیده است و یا آن برند تاثیر عمیق‌تری بر آن فرد گذاشته است احساس شناخت بیشتر نسبت به برند و در نتییجه حس کنترل بیشتری بر زندگی خود دارد، نسبت به موقیتی دارد که یک برند دیده نشده را انتخاب می‌کند.

تعریف رپورتاژ آگهی

تعریف محتوا رپورتاژی | روش های نوین تبلیغات در فضای دیجیتال

همانطور که متوجه شدید رپورتاژ آگهی شکل نوینی از تبلیغات است. در این نوع تبلیغ نباید محتوا در نظر بیننده آگهی تبلیغاتی به نظر برسد، بلکه باید در قالب محتوایی مجزا مخاطب را با کالا و یا خدمتی که مد نظر داریم آشنا کنیم. برای درک بهتر مفهوم رپورتاژ آگهی به جملات زیر توجه کنید.

  • تکنیک گروه متمم در دوره های MBA برای پرورش مدیران موفق چه بود؟
  • راز موفقیت محصولات بهداشتی و آرایشی روژا در بازار چیست؟
  • نظر یکی از بهترین SEO کاران مشهد پیرامون تولید محتوا رپورتاژی

تمامی این جملات تیتر مقالاتی است که به سفارش مجموعه، و یا فروشگاهی خاص نوشته شده اند، اما در قالب یک مقاله آموزشی به مخاطب نشان داده می‌شوند. به مثال سه توجه کنید.

هنگامی که شما چنین تیتری را مطالعه می‌کنید نا خودآگاه متوجه خواهید شد این محتوا مطلبی راجع به محتوای رپورتاژی به شما آموزش خواهد داد و همچنین نظران یک SEO کار ماهر را خواهید خواند. در مقاله با عباراتی همچون “کارشناسان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود معتقد اند” ، “مدیر تیم سئو این مجموعه بیان می‌دارد ….” مواجه خواهید شد و در عین یادگیری، با مجموعه مورد نظر نویسنده محتوا، آشنا خواهید شد.

مطالعه بیشتر: سئو سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟ 

دلیل توجه روز افزون کسب وکار‌ها به رپورتاژ آگهی

تولید محتوا تبلیغاتی اثر گذار | توجه محتوای رپورتاژی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد به مرور زمان افراد جامعه بیشتر و بیشتر در معرض تبلیغات قرار گرفتند و همین موضوع میزان حساسیت افرد به تبلیغات مستقیم را بسیار کاهش داده است. به همین دلیل است که وقتی می‌شنویم به طور روزانه با هزاران تبلیغ مواجه می‌شویم، اندکی تعجب خواهیم کرد. چرا که ممکن است بیشتر از ۵ یا ۶ عدد از آن‌ها را به خاطر نیاوریم و بقیه را به دلیل استفاده از روش‌های قدیمی و گاها بی تاثیر نمی‌بینیم و یا فراموش خواهیم کرد.

در این حالت باید از روش‌های هوشمندانه تر استفاده کرد که محتوای تولیدی اثر بیشتر و طولانی مدت تری روی مخاطب بگذارد. علت توجه به رپورتاژ آگهی این است که هوشمندانه تر و تاثیرگذارتر از تبلیغات مستقیم و بنری است.

افزایش اثر گذاری رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی به عنوان یک تبلیغ غیر مستقیم و تاثیر گذار شناخته می‌شود و هر چه نگارش آن هوشمندانه تر باشد اثرات عمیق تری بر روی مخاطب خواهد گذاشت برای اثرگذاری بیشتر این نوع تبلیغات از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱.راجع به مسائل ترند روز محتوا تولید کنید

محتواهایی که در عنوان خود از مسائل ترند روز استفاده می‌کنند بیشتر دیده خواهند شد. به عنوان مثال “اثرات کرونا و ماسک بر پوست صورت و راه‌های بهبود” آن یک عنوان مناسب برای مقاله ای رپورتاژی از سوی یک کلینیک پوست و زیبایی است. اگر چه این نوع محتوا‌ محتوای همیشه سبز نخواهند بود، اما با استقبال زیادی در مدت زما کم مواجه خواهد شد.

۲.پرهیز از بیان زیاد عنوان و نام مجموعه و یا فرد

هنگام تولید محتوا باید خود را به جای مخاطب فرض کنید، بیان بیش از حد عنوان مجموعه ای که برای آن قصد تبلیغ دارید، مخاطب را متوجه تبلیغاتی بودن محتوا خواهد کرد و این موضوع از اعتبار صحبت‌های شما کم خواهد کرد. زمانی که مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن محتوا شود، نه تنها به نتیجه مطلوب نخواهید رسید، بلکه سرمایه ای که برای این نوع تبلیغ صرف کرده اید، از دست خواهد رفت.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به تحول کسب و کارها این شهر می کند ؟

۳.استفاده از رپورتاژ آگهی در کنار کمپین‌ها

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک کمپین بازاریابی می‌گیرید، بهتر است در کنار مجموعه اقدامات لازم برای کمپین، از رپورتاژ آگهی نیز استفاده کنید. این موضوع قدرت موتورهای کمپین و رپورتاژ آگهی شما را چند برابر می‌کند.

۴.رسانه مناسب پیدا کنید

پیدا کردن رسانه مناسب یکی از مهم ترین اقدامات پیش روی شما است. برای این کار باید جامعه هدف خود را از پیش تعیین کنید و به دنبال رسانه ای باشید که ۷۰تا ۸۰ درصد مخاطبانش تشکیل دهنده جامعه هدف شما باشد. در این صورت بهینه ترین و مفید ترین رپورتاژ آگهی را سفارش داده اید و نیاز به نگرانی پیرامون رسیدن به هدف نخواهید داشت.

۵.از متخصصین استفاده نمایید

تولید محتوای رپورتاژی تخصصی | دیجیتال مارکتینگ و محتوای رپورتاژی

استفاده از متخصصین برای امور رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. به عنوان مثال متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به واسطه تجربیات موفق خود در این زمینه به خوبی با چالش‌های این حوزه آشنا هستند و راهنمای خوبی برای شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان این مجموعه تنها کافی است تماس بگیرید.

سخن آخر

برای حضور فعال در دنیای دیجیتال باید به فعالیت‌های متنوع بپردازید. تنها بازنده‌‌های دنیای اقتصاد، مجموعه‌ها یا افرادی هستند که همگام با نیاز های جامعه قدم بر نمیدارند و دیر یا زود به دست فراموشی سپرده خواهند شد. در این مقاله پیرامون رپورتاژ آگهی سخن گفتیم، اکنون شما می‌دانید که برای قدم نهادن در راه پیشرفت یکی از راه های پیش روی شما استفاده از محتواهای رپورتاژی است. برای مطالعه بیشتر مقالات آموزشی مجموعه اتود را از دست ندهید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن