محتوا همیشه سبز چیست ؟ ۷ راهکار برای به روزرسانی مداوم محتوا

یکی از زیرشاخه‌های محتوای سئو شده؛ محتوا همیشه سبز است. شاید با خود فکر کرده باشید که در پس کسب مداوم ترافیک ارگانیک و رتبه گرفتن در کلمات کلیدی چه علتی نهفته است. علت این امر محتوا همیشه سبز است. این نوع محتوا برای همیشه کاربر دارد به این علت که کامل و جامع بوده و مردم برای یادگرفتن و کسب اطلاعات به آن رجوع می‌کنند. به بیانی دیگر این نوع محتوا هیچ وقت قدیمی نشده و سالیان سال برای کاربر جذاب خواهد بود. در این مطلب که با کمک کارشناسان دپارتمان سئو دیجیتال مارکتینگ اتود توضیح خواهیم داد محتوا سبز چیست، چگونه این نوع محتوا را تولید کنیم و چرا تولید محتوای همیشه سبز مهم است.

مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟ 

مقدمه

محتوا همیشه سبز تاریخ مصرف مشخصی ندارد! بسیاری از محتواهایی که در فضای وب مشاهده می‌کنیم تاریخ مصرف مشخصی دارند. همان‌طور که می‌دانیم نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های علمی با گذشت زمان و با انتشار پژوهشی تازه از ارزش و اعتبار آن کم شده و منقضی می‌شود اما این نوع محتوا تا سال‌ها قابل استفاده بوده و مفید است. اگر بتوان در زمینه کاری خود محتوا سبز تولید کنید قطع به یقین کاربر بیشتری خواهید داشت.

تعریف محتوا همیشه سبز

محتوای بدون تاریخ مصرف | سئو و محتوا سبز

محتوا همیشه سبز یا Evergreen Content محتوایی است که می‌تواند به بالا بردن ترافیک وب سایت شما به صورت ماهانه، سالانه یا برای همیشه کمک کند. عبارت همیشه سبز واژه جدیدی نیست. همه ما از سالیان دور به خاطر داریم که درخت همیشه سبز نماد زندگی ابدی و جاودانگی است به این علت که در تمام فصل سال برگ‌های آن سبز است. این نوع محتوا دقیقا این ویژگی را دارد. به بیانی ساده تر هنامی که ما اقدام به تولید محتوا میکنیم محتوای ما بسته به مطلبی که بیان میکند به دوسته تقسیم می‌شود.

محتواهایی که تا مدت زمانی محدود به در مخاطب خواهد خورد مثال محتوا تولیدی برای اعلام قیمت خودرو در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۲۴ و یا محتوایی که برای زمانی خاص تولید نشده است و مخاطبان می‌توانند در هر زمان به آن مراجع کنند به عنوان مثال صحبت پیرامون شروع به کار گوگل و بیان تاریخچه آن می تواند به عنوان محتوا همیشه سبز در نظر گرفته شود. یکی از خصوصیات خوب محتوا سبز این است که در همه زمان‌ها و همه دوره‌ها قابل استفاده و ارزشمند هستند و قدیمی نمی‌شوند در واقع این نوع محتوا در هر زمانی قادر است نیاز کاربران را رفع و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد و وجود چنین مطالبی در یک وب‌سایت سبب افزایش بازدیدکننده می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد محتوا همیشه سبز متفاوت از محتوا سبز است. محتوا سبز پس از گذشت زمان کاربر خود را از دست می‌دهد در حالی‌که محتوا همیشه سبز تاریخ مصرفی ندارد و از رده خارج نمی‌شود.

علت اهمیت محتوا همیشه سبز

تا این قسمت از مقاله شرح دادیم که منظور از محتوا همیشه سبز چیست. اکنون نوبت آن رسیده تا اهمیت چنین محتوایی در وبسایت‌ها را شرح دهیم. دو دلیل اصلی برای استفاده از این نوع محتوا وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:

افزایش رتبه وب سایت

از راه‌های افزایش رتبه سایت تولید این نوع محتوا می‌باشد. در اینجا کیفیت محتوا از اهمیت بالاتری برخوردار است و صرفاً تولید محتوا سبز کافی نیست. به بیانی ساده‌تر تولید محتوای سبز جامع و با کیفیت در مورد کاهش وزن می‌تواند در افزایش رتبه سایت به شما کمک کند اما تولید محتوا پیرامون کاهش وزن و بیان قوانین و قاعده کاهش وزن در سال ۱۳۸۰ هرگز کمکی به افزایش رتبه شما در سال های آینده نخواهد کرد.

 افزایش ترافیک ارگانیک

این نوع محتوا موجب افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت‌ها می‌شود. به عبارت دیگر ترافیک ارگانیک، تعداد کسانی است که وب‌سایت شما را در موتور جست و جو پیدا کرده و بر روی آن کلیک می‌کنند.

افزایش رتبه در موتور جست و جو

به کاربردن کلمه کلیدی مناسب و قرار دادن در وب‌سایت موجب کسب رتبه بالا در موتورهای جست و جو می‌شود. همیشه افرادی هستند که علاقه به مطالعه مطالب در حیطه تحصیلی و آموزشی و… دارند. پس تولید این نوع محتوا به دلیل جذب چنین مخاطب‌هایی تا حد زیادی در موفقیت سایت تأثیرگذار است.

چگونه محتوا همیشه سبز تولید کنیم؟

تولید محتوا سبز | محتوا در مشهد با تکنیک

هنگام تولید این نوع محتوا باید همیشه از خودتان بپرسید که آیا افراد در سال بعد سراغ این مطلب خواهند آمد یا خیر؟ هدف از این نوع محتوا این است که افراد سالیان سال از این مطلب استفاده کنند و هرگز ارزش خود را از دست ندهد و همواره مخاطبی داشته باشد. در ادامه به طور مختصر راه‌های تولید این نوع محتوا را خواهیم گفت:

انتخاب موضوع مناسب

انتخاب موضوع مناسب سبب افزایش ترافیک سایت می‌شود. برای تولید محتوا می‌دانیم که پست‌های ترند روز در بازه مشخصی مخاطبین خودشان را دارند و جست و جوی این موضوعات بسیار زیاد است. اما به همان سرعت کاهش پیدا می‌کنند در حالی‌ که موضوعات همیشه سبز اگر چه ممکن است به صورت ناگهانی ترافیک وب سایت شما را افزایش ندهد اما در طولانی مدت موجب افزایش ترافیک می‌شود و این افزایش ترافیک مقطعی نخواهد بود.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

بهترین راه برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی و ایده گرفتن از قسمت Related searches با توجه به کلمه مورد نظر می‌باشد.

انتخاب نکردن بحث‌های داغ روز

برای تولید محتوا همه تمرکز شما روی موضوعات داغ روز نباشد. چرا که این دوران سپری می‌شود و تاریخ مصرف آن می‌گذرد به عنوان مثال با سپری شدن دوره کرونا تولید محتوا درباره “چگونه در دوره کرونا در خانه کار کنیم” به سر می‌رسد و کسی سراغ چنین مطالبی نمی‌رود.

پرهیز از ذکر تاریخ در عنوان محتوا

استفاده کردن از تاریخ در عنوان مقاله سبب می‌شود تصور افراد درباره مقاله تغییر کند با هدف اینکه این موضوع قدیمی است و کسی سراغ آن نمی‌رود.

تولید محتوا آموزشی جامع

اکثر افراد در پی یافتن محتوای جامع و کامل و با کیفیت می‌باشند که در نهایت بتوانند پاسخ سوالات خود را از دل آن محتوا پیدا کنند. تولید محتوا آموزشی جامع، محتوا همیشه سبز است که کاربران خاص خود را دارد.

بروز رسانی مرتب محتوا

اگر به دنبال این هستید که محتوای شما همواره رتبه بالایی داشته باشد باید به فکر بروزرسانی محتوا باشید. چرا که استراتژی‌ها در حال تغییر هستند و ابزارهای جدیدی ایجاد شده و محتوا تازگی خود را ازدست می‌دهد.

تولید محتوا برای مبتدی‌ها و منبعی مطمئن برای دیگران

مخاطب محتوا مبتدی‌ها هستند متخصصان به این نوع مطالب رجوع نمی‌کنند. در تولید این نوع محتواها نباید از واژه‌ای تخصصی استفاده کرد بلکه باید به زبان ساده صحبت کرد. زمان گذاشتن برای تولید محتوا سبز سبب می‌شود دیگران شما را به چشم منبع نگاه کنند و برای کسب اطلاعات کامل به سایت شما مراجعه کنند.

چگونه رتبه محتوا همیشه سبز را حفظ کنیم؟

بعد از تولید این نوع محتوا که تاریخ انقضا ندارد نوبت به پیاده سازی ترفندها برای ماندن در صفحه اول می‌باشد. که در این‌جا دو راه‌کار در صفحه اول ماندن را اشاره می‌کنیم:

  • محتوا را همیشه بروز رسانی کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و با گذاشتن هشتگ‌های گوناگون آن را با عده بیشتری به اشتراک بگذارید.
  • با گذاشتن لینک این نوع محتوا در دیگر وب‌سایت‌ها موجب افزایش ترافیک وب‌سایت می‌شود. همچنین اینکار از بهترین راه‌های بهبود سئو می‌باشد.

همه محتوای‌های وب سایت باید همیشه سبز باشند؟

استراتژی تولید محتوا | محتوای خاکستری

با خواندن مطالب بالا حتما با خود فکر کرده‌اید که پس باید همواره بر روی تولید محتوا همیشه سبز وقت گذاشت و چشم را بر روی موضوعات ترند بست. جواب ما به سوال شما این است که همه محتوایی که تولید می‌شود لزوماً نباید سبز باشد یعنی کاربر باید بداند که شما از ترندها و اخبار و بحث‌های داغ روز آگاه هستید. این موضوعات برای کمپین‌های بازاریابی و کسانی که تمایل دارند در بازه زمانی کوتاه ترافیک زیادی داشته باشند مناسب هستند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت در مشهد چه نقشی در تحول کسب و کارهای سنتی در این شهر دارد؟ 

چه محتوایی همیشه سبز نیست؟

به منظور درک بهتر محتوا همیشه سبز، باید در مورد محتوایی که همیشه سبز نیست هم اطلاع داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است تصور کنید که محتوای شما همیشه سبز است اما در باطن اینطور نباشد در ادامه با ذکر چند مثال این موضوع برای شما قابل درک خواهد بود.

  • بهترین هدیه برای ولنتاین
  • روش‌های درمان کرونا
  • ترند زمستان ۲۰۲۰
  • مقالات و محتواهای مربوط به لباس‌‎ها یا لوازم آرایش مد روز
  • مقالات جدید راجع به تکنولوژی یا فناوری‌‎های جدید

محتواهایی با این مضامین همیشه سبز نیستند و علی‌رغم محبوبیت در بین مردم فقط در طی دوره‌ای مشخص بازدیدکننده دارد. طبیعتاً، در بهار ۲۰۲۱، دیگر کسی به فکر فهمیدن ترند زمستان ۲۰۲۰ نخواهد بود. به عبارتی، تاریخ چنین محتواهایی خیلی زود می‌گذرد. فرهنگ، تکنولوژی مد و امثال آن‌ها در حیطه موضوعات پرطرفدار و سبز قرار می‌گیرند اما مصادیق آن‌ها همیشه سبز نیست چرا که با گذشت زمان در حال تغییر هستند و چیزی که امسال طرفدار دارد معلوم نیست سال بعد محبوبیتی داشته باشد یا نه.

طیف رنگی سبزها

محتواهایی سبزی که تاریخ انقضا ندارند دارای خصوصیات صفر و یک نیستند. یعنی نمی‌توان با قاطعیت گفت که یک محتوا همیشه سبز است و محتوا دیگر سبز نیست. قسمت زیادی از محتواها روی یک طیف قرار می‌گیرند. ابتدای این طیف که سبز کمرنگ می‌باشد، محتواهایی هستند که برای مدت کوتاهی ماندگارند و انتهای طیف که سبز پررنگ است محتواهایی قرار می‌گیرند که همیشه ماندگارند و بدون تاریخ انقضا.

برای درک بهتر این طیف با یک مثال ساده آن را شرح می‌دهیم: ویندوز XP که در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۱ پرفروش‌ترین سیستم عامل کامپیوتر بود و محتوا سبز محسوب می‌شد در حالی‌که امروزه در سال ۲۰۲۱ با روی کار آمدن ویندوز ۱۱ دیگر کسی سراغ آن را نمی‌گیرد. شما باید بدانید که برای تولید محتوا باید از تمامی انواع محتوا بهره بجویید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب از محتوای سبز، و محتوای با تاریخ انقضا استفاده کنید تا در طول زمان به ریتمی مناسب برسید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود

تولید محتوا تخصصی در مشهد | افزایش رتبه وب سایت به وسیله تولید محتوا

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشهد ، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا با بالاترین کیفیت و بیشترین بهره‌وری، به تولید محتوا برای وب سایت شما بپردازد و از این طریق کسب و کار شما را توسعه دهد.

این مجموعه با استفاده از بهترین ابزارها و تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ نیازهای کسب و کار شما را به نحوی اصولی و خلاقانه پیاده سازی می‌کند. مجموعه اتود در طی این مسیر همراه با شما است و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما می‌اندیشد. کافی است برای دریافت مشاوره رایگان و آنالیز اولیه بازار کسب و کار خود در فضای دیجیتال با کارشناسان اتود تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله درباره محتوا همیشه سبز و اثرات آن بر پیشرفت وب‌سایت توضیحات مختصری دادیم. این نوع محتوا، تاریخ مصرفش به پایان نمی‌رسد و در همه دوره‌ها ارزشمند و مفید هستند. بهترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از موضوعات ترند روز و موضوعات همیشه سبز است. اگر قصد افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت خود را دارید بهتر است محتوایی تولید کنید که آموزشی بوده و اعتبار برندتان را افزایش دهد. پس خوب است که محتواهای همیشه سبز و مفید را در بازاریابی محتوا بگنجانید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن