ووکامرس چیست ؟ ۱۰ دلیل برای انتخاب آن

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا درحال فعالیت روی بستر CMS ووردپرس هستید و قصد دارید آن را تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی کنید. اگر سوالاتی از قبیل اینکه ووکامرس چیست؟ چرا باید ووکامرس را انتخاب کنید؟ و اینکه این افزونه چگونه کار می کند در ذهن شما نقش بسته است، با ما همراه باشد. ما در بخش های بعد توضیحاتی را در ارتباط با این سوالات ارائه می دهیم. گروه طراحی سایت در مشهد اتود نیز به عنوان یکی بهترین ارائه کنندگان خدمات در این زمینه می تواند شما را در تمام مراحل طراحی، ساخت و مدیریت فروشگاه اینترنتی یاری کند.

ووکامرس چیست؟

دپارتمان طراحی سایت اتود

برای پاسخ به این سوال که ووکامرس چیست می توان گفت که ووکامرس یک افزونه رایگان فروشگاهی برای ووردپرس است که شما بواسطه آن تنها با چند کلیک می توانید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید. این افزونه ضمن دارا بودن تنوع بسیار بالا در بحث قالب های از پیش طراحی شده، امکانات بسیار مهمی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. از جمله این امکانات می توان به مدیریت موجودی و مالیات، پرداخت ایمن و گردآوری دقیق اطلاعات فروشگاه اینترنتی شما اشاره کرد.

ووکامرس امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین افزونه های فروشگاه ساز در دنیای دیجیتال شناخته می شود. از دلایل محبوبیت این افزونه نیز می توان به عواملی چون مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری و کاربری آسان آن اشاره کرد. همه اینها باعث شده است تا هر فردی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارد، این افزونه را در فرایند انتخاب بستری مناسب، در نظر بگیرد. در ادامه برای درک بهتر اینکه ووکامرس چیست توضیحات کامل تری را برای شما ارائه خواهیم داد.

تاریخچه ووکامرس

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

در این بخش قصد داریم تاریخچه مختصری را درمورد نحوه راه اندازی ووکامرس ارائه دهیم. در ابتدا باید بدانید که ووکامرس در سال ۲۰۱۱ راه اندازی می شود و در کمترین زمان ممکن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد به یکی از محبوب ترین افزونه های فروشگاه ساز تبدیل می شود. در سال ۲۰۱۵، صاحبان ووردپرس با خرید این افزونه تحولی عظیم برای شرکت خود رقم می زنند و گام مهمی را به سمت جلو برمیدارند و رشدی انفجاری را تجربه می کنند.

ووکامرس چگونه راه اندازی می شود

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

پیش از آنکه برای شما تشریح کنیم که ووکامرس چگونه کار می کند لازم است بدانید که برای راه اندازی آن به چه مواردی احتیاج دارید. در وهله اول پیش از هرچیز شما باید هاست وردپرس انتخاب و تهیه کنید. در گام بعدی بایستی یک دامنه اختصاصی ، یعنی بک آدرس اختصاصی، داشته باشد. در گام آخر نیز بایستی یک گواهی SSL در اختیار داشته باشید تا در هنگام استفاده از این افزونه گوگل پیامی تحت عنوان “NOT SECURE” ارسال نکند.

پس از اینکه تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید این دغدغه برای شما ایجاد خواهد شد که وکامرس چگونه کار می کند.

  • بخش اول) اکانت ووکامرس بسازید:
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
  1. در گام اول شما بایستی وارد صفحه www.bluehost.com/track/mbalkhi/wpbeginner بشوید و روی گزینه Get Started Now کلیک کنید.
  2.  در ادامه از شما پرسیده می شود که چه نوع برنامه ای را می خواهید برای ادامه کار خود انتخاب کنید. برنامه هایی که در این بخش برای شما قابل رویت است عبارت است از Basic، Plus و Recommended . یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله از شما خواسته می شود که آدرس دامنه خود را وارد کنید یا اگر اقدام به ساخت آن نکردید در این بستر نسبت به ساخت آن اقدام کنید.
  4. در این بخش از شما می خواهند که جزئیات مربوط به برنامه انتخابی خود را وارد کنید. پیشنهاد ما به شما انتخاب یک برنامه ۳۶ ماهه می باشد.
  5. این مرحله به شما گزینه های متعددی پیشنهاد می شود که ما توصیه می کنیم تمام آن ها را حذف کنید چراکه در بدو امر برای شما کارایی ندارد ضمن اینکه بعدا می توانید آن ها را اضافه کنید.
  6. آخرین مرحله در این بخش مروبط به پرداخت صورتحساب و کد تاییدی است که به ایمیل شما اراسل می شود.
  • بخش دوم) وردپرس را راه اندازی کنید:
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
  1.  شما در ابتدای امر بایستی وردپرس خود را راه اندازی کنید. شما می توانید با استفاده از هاست های مختلفی وردپرس خود را راه اندازی کنید.
  2.  پس از راه اندازی وارد بخش تنظیمات بشوید و در بخش عنوان سایت یک عنوان دلبخواهی را در آن بخش قرار بدهید.
  3. گواهی SSL را برای دامنه خود نصب کنید. بهتر است مطمئن شوید که وبسایت شما https را نشان می دهد.
  4. آدرس ایمیلی که در این بخش قرار دادید را چک کنید و از صحت آن اطمینان یابید.
  5. تنظیمات منطقه زمانی خود را تغییر دهید و از صحت آن مطمئن شوید.
  6. تمام تغییراتی که اعمال کردید را بررسی کنید و سپس روی آیکون ذخیره تغییرات کلیک کنید. اکنون ووکامرس شما بر روی وردپرس قابل نصب می باشد.
  • بخش سوم) ووکامرس را راه اندازی کنید:
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
  1.  به این علت که ووکامرس یک افزونه است طریقه نصب آن با دیگر افزونه های وردپرس تفاوت چندانی ندارد. وارد Plugins شوید و روی آیکون Add New کلیک کنید و ووکامرس را سرچ کنید.
  2. ووکامرس را Install کنید.
  3.  پس از مرحله قبل روی گزینه Activate کلیک کنید.
  4.  اکنون افزونه ووکامرس برای شما فعل شده است و شما می توانید با انجام مراحل مربوط به تنظیمات آن کار فروشگاه آنلاین خود را آغاز کنید.

درصورتی که در راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود تردید دارید و راه اندازی و مدیریت آن را امری سخت و دشوار تصور می کنید، می توانید از تیم طراحی سایت مشهد اتود برای این امر راهنمایی بخواهید یا کار راه اندازی و مدیریت فروشگاه خود در بستر اینترنت را به ما بسپارید.

۱۰ دلیل برای انتخاب ووکامرس

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

در این بخش ۱۰ دلیل برای انتخاب ووکامرس را برای شما شرح می دهیم تا دلیل محبوبیت این افزونه برای شما آشکار شود:

  1.  راه اندازی ساده: یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد این افزونه را برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می کنند همین مسئله راه اندازی است که به ساده ترین حالت قابل انجام است.
  2. مدیریت داده ها: حفاظت از داده ها و مدیریت آن ها از دیگر موارد بسیار با اهمیت در رابطه با این افزونه می باشد.
  3. افزونه درگاه پرداخت: از این طریق می توانید به راحتی بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی خود را به خریدار تبدیل کنید.
  4. دسته بندی محصولات: ووکامرس، قابلیت دسته بندی محصولات در انواع مختلف را به آسان ترین شیوه، برای شما فراهم می آورد.
  5. روش های ارسال محصول: قرار دادن راه های بی شماری برای نحوه ارسال مرسولات در سایت و محاسبه هزینه آن ها.
  6. مدیریت مالیات ها: ووکامرس انجام این بخش از کار فروشگاه اینترنتی شما را نیز به عهده می گیرد.
  7. راهنمایی برای سئو: این افزونه همچنین از طریق بهینه سازی موتور جست و جوی گوگل شما را به مشتریان بالقوه معرفی می کند.
  8. آنالیز داده ها: ووکامرس همچنین نحوه عملکرد سایت شما را آنالیز می کند و داده های مورد نیاز شما را درمورد نحوه عملکرد کاربران در فروشگاه اینترنتی را در اختیارتان قرار می دهد.
  9. مدیریت امور مشتریان: ووکامرس با روش های مختلف نحوه ارتباط شما با مشتری را مدیریت می کند و بطور مثال بخش هایی برای ساختن اکانت توسط مشتری را تعبیه می کند.
  10. استفاده از طریق موبایل: قابلیت استفاده مشتریان از فروشگاه اینترنتی شما از طریق تلفن همراه نیز از امکانات دیگری است که این افزونه برای شما فراهم می آورد.

کلام آخر

ما در این بخش ضمن معرفی ووکامرس و ارائه تعریف جامعی از آن، تاریخچه مختصری را نیز در ارتباط با آن شرح دادیم. در ادامه نحوه راه اندازی ووکامرس را بیان کردیم و ۱۰ دلیل برای انتخاب آن را به تفکیک تشریح کردیم. اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را بسازید اما نمی دانید از کجا شروع کنید و مدیریت امور مربوط به آن برای شما دشوار است می توانید با تیم طراحی سایت مشهد اتود تماس حاصل فرمایید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن