الگوریتم سند باکس چیست؟ عملکرد و روش هایی برای خارج شدن از سند باکس

الگوریتم سندباکس

گوگل برای جلوگیری از رشد وب سایت های اسپم و رقابت عادلانه بر سر رتبه بندی نتیجه جست و جو، الگوریتم های متنوعی ایجاد کرده است. الگوریتم سند باکس که در کنار این الگوریتم ها قرار می گیرد، محیط امنی برای وب سایت های تازه تاسیس ایجاد می کند تا پس از اثبات خودشان و بررسی کیفیت محتوای آن ها، وارد رقابتی سالم با دیگر وب سایت ها شوند. اگر به تازگی وب سایتی ایجاد کرده اید و در کنار رعایت نکات سئو، هنوز رتبه ای دریافت نکرده اید با ما در این مقاله از مقاله های آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود همراه باشید تا با شناخت عملکرد الگوریتم سند باکس و راهکار های خروج از آن بتوانید وب سایت خود را وارد رقابت برای دریافت رتبه از گوگل کنید.

مطالعه بیشتر: ارائه خدمات سئو سایت در مشهد

الگوریتم سند باکس چیست؟

 

الگوریتم سند باکس چیست؟

 

گوگل تا الان هیچوقت وجود الگوریتم سند باکس را تایید یا تکذیت نکرده است اما تعداد زیادی از سئو کاران و صاحبین کسب و کار های اینترنتی به وجود این الگوریتم معتقدند. عملکرد اصلی این الگوریتم مرتبط با وب سایت های تازه تاسیس است، روزانه تعداد بسیار زیادی وب سایت جدید ساخته می شود و همه وارد چرخه رقابت با دیگر وب سایت ها می شوند. گوگل برای رتبه بندی درست بین این تعداد وب سایت باید ابتدا وب سایت های تازه تاسیس را از آن هایی که اعتبار دامنه بالایی دارند جدا کند. هدف موتور جست و جوی گوگل از این رتبه بندی این است که وب سایت هایی با محتوای متناسب با نیاز کاربر و به عبارتی وب سایت هایی که بهترین پاسخ را برای کاربران آماده می کنند را در ابتدای نتایج جست و جو بچیند.

یکی از نکاتی که درباره وب سایت های تازه تاسیس مورد توجه قرار می گیرد این است که آیا آن وب سایت قرار است فعالیت خود را ادامه دهد و یا خیر. الگوریتم سند باکس گوگل تمرکز خود را بر روی وب سایت های تازه تاسیس می گذارد تا از ادامه فعالیت و اسپم نبودن آن ها مطمئن شود. در حقیقت این الگوریتم باعث می شود تا وب سایت های تازه تاسیس بلافاصله پس از ساخته شدن وارد رقابت با دیگر رقبا نشوند، حداقل تا زمانی که ادامه فعالیت و نوع فعالیت آن ها مشخص نشده است.

برای مثال، هنگامی که شما وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید، در همان ابتدا وارد چرخه رقابت نمی شوید بلکه برای مدتی داخل سند باکس یا جعبه شنی گوگل قرار می گیرید. جایی که تمام وب سایت های تازه تاسیس در ابتدا در آن قرار می گیرند و با یکدیگر مقایسه می شوند تا گوگل از محتوا و کیفیت آنان مطمئن می شود. پس از اینکه گوگل از اسپم نبودن وب سایت شما و همچنین کیفیت محتوای شما مطمئن شود، شما از سند باکس خارج می شوید و سپس می توانید با وب سایت های دیگر رقابت کنید.

دلیل انتخاب نام سند باکس

 

دلیل انتخاب نام سند باکس

 

اگر دقت کرده باشید در پارک ها، جعبه های شنی وجود دارد که کودکان در آن ها بازی می کنند. این جعبه های شنی محل بازی کودکان را جدا می کند، در حقیقت کودکانی با سن کمتر که اگر در زمین بازی با دیگر کودکان باشند، ممکن است آسیب ببینند در این جعبه ها مشغول بازی هستند. گوگل با وب سایت های تازه تاسیس درست مانند والدین برای این کودکان برخورد می کند و آن ها را داخل الگوریتم سند باکس قرار می دهد و محیطی جداگانه برای آن ها در نظر می گیرد تا زمانی که آن ها به اندازه کافی رشد کنند و بتوانند با دیگر وب سایت ها در یک محیط قرار داشته باشند.

برخی ممکن است فکر کنند که این الگوریتم، جلوی پیشرفت وب سایت هایشان را می گیرد و یا گوگل با اعمال این الگوریتم آن ها را مجازات می کند اما الگوریتم سند باکس در حقیقت به وب سایت های تازه تاسیس کمک می کند تا ناگهان و به سرعت وارد رقابت نشوند و فرصتی داشته باشند تا پیشرفت کنند و سپس وارد رقابت با دیگر وب سایت ها شوند.

تاریخچه

متخصصان سئو و صاحبین کسب و کار ابتدا در سال ۲۰۰۴ متوجه شدند که وب سایت های تازه تاسیس نمی توانند در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل قرار بگیرند، در نتیجه این اتفاق آن ها به این باور رسیدند که گوگل الگوریتم جدیدی را تولید کرده که به وب سایت های تازه تاسیس اجازه ورود به رقابت و صفحه اول نتایج را نمی دهد. گوگل هرگز وجود این الگوریتم را تایید نکرده است، در سال ۲۰۰۵ نمایندگان این شرکت بارها وجود این الگوریتم را رد کردند اما در حقیقت وجود این الگوریتم به نفع وب سایت های تازه تاسیس است.

چرا وب سایت شما در سند باکس قرار می گیرد؟

 

چرا وب سایت شما در سند باکس قرار می گیرد؟

قبل از معرفی برخی از الگوریتم های گوگل مانند پاندا و پنگوئن، وب سایت هایی تنها با هدف ارائه محتوای اسپم ساخته می شدند که به کمک روش های غیرقانونی و سئو کلاه سیاه پیشرفت می کردند و در صفحه اول نتایج گوگل قرار می گرفتند. برخی از ویژگی های این وب سایت ها در لیست زیر آمده است:

  • این وب سایت ها فقط برای تبلیغات ساخته می شوند.
  • محتوای بی کیفیت ارائه می دهد.
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی برای دستیابی به رتبه بهتر.
  • وب سایت هایی که حقوق کاربران گوگل را رعایت نمی کنند.

راه کار گوگل برای مقابله با این وب سایت ها، الگوریتم سند باکس است. همانطور که قبل تر در بخش الگوریتم سند باکس چیست توضیح داده ایم، این الگوریتم وب سایت های تازه تاسیس را تا هنگامی که از هدف فعالیت آن ها مطمئن نشود در جعبه شنی نگه می دارد. در حقیقت هدف این الگوریتم جلوگیری از پیشرفت وب سایت هایی است که می خواهند به کمک روش های سئو کلاه سیاه پیشرفت کنند. قرار گیری در سند باکس به نفع وب سایت شما است زیرا شما پس از خارج شدن از این محیط، وارد رقابتی سالم با دیگر وب سایت ها می شوید.

عملکرد سند باکس

 

عملکرد سند باکس

 

مدت زمان عملکرد این الگوریتم به درستی مشخص نیست اما هر وب سایت می تواند مدتی بین یک الی چهار ماه و یا حتی بیشتر در جعبه شنی گوگل قرار بگیرد اما سند باکس الگوریتمی است که ممکن است برای هر وب سایتی فعال نشود و یا اعمال شدن آن به قدری کند باشد که متوجه وجودش نشوید، می توان گفت به همین دلیل است که برخی از وجود الگوریتم سند باکس بی خبر هستند. این الگوریتم ممکن است برای وب سایت هایی که در زمینه های خاص مانند سلامت فعالیت می کنند، مدت زمان بیشتری فعال باشد زیرا حساسیت گوگل بر این موضوعات بیشتر است. طبق بررسی های صورت گرفته، الگوریتم سند باکس می تواند به سه حالت برای شما اتفاق بیافتد:

  • این الگوریتم اصلا برای وب سایت شما فعال نشود و شما در سند باکس قرار نگیرید.
  • روند اعمال شدن سند باکس به قدری کند باشد که شما متوجه آن نشوید.
  •  ناگهانی و به طور کامل در سند باکس قرار بگیرید.

یکی ابزار هایی که شما می توانید به کمک آن از قرار گیری در سند باکس مطلع شوید، بررسی سرچ کنسول وب سایت است. اگر با وجود فعالیت مناسب و روش های سئو ترافیک وب سایت شما همچنان پایین است و شما به واسطه عباراتی به جز کلمات کلیدی خود ترافیک دریافت می کنید احتمالا در سند باکس قرار گرفته اید.

روش های خروج از سند باکس

 

روش های خروج از سند باکس

 

در صورتی که وب سایت شما تازه تاسیس است، نمی توانید تا زمانی که گوگل شما را معتبر نمی شناسد و در مدتی زودتر از یک الی چهار ماه از سند باکس خارج شوید اما شما در این مدت زمان می توانید متوجه رشد وب سایت خود شوید. روش هایی وجود دارد که می توانید هنگامی که در جعبه شنی قرار دارید از آن ها کمک بگیرید تا گوگل شما را زودتر آزاد کند.

  • از وب سایت های معتبر و مرتبط بک لینک بگیرید.
  • به هیچ عنوان از روش های کلاه سیاه سئو استفاده نکنید.
  • محتوای کاربردی، مفید و کاربر پسند تولید کنید.
  • لینک سازی داخلی وب سایت خود را تقویت کنید.
  • در کنار کلمات کلیدی کوتاه، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این روش ها به معنای بیرون آمدن ناگهان شما از الگوریتم سند باکس نیست بلکه می تواند به روند خروج شما سرعت ببخشد.

سخن آخر

در مقاله امروز با الگوریتم سند باکس که می توان آن را جزئی از الگوریتم های گوگل برای جلوگیری از رشد وب سایت های اسپم در کنار الگوریتم های پاندا و پنگوئن دانست آشنا شدیم، عملکرد و تاریخچه آن را بررسی کردیم و برای شما نکاتی ارائه کردیم که به روند خارج شدن وب سایت تازه تاسیس شما از این جعبه شنی کمک خواهند کرد. مهم ترین هدف گوگل برای رتبه بندی و اجازه ورود وب سایت ها به دنیای رقابت برای رتبه نتایج جست و جو، رضایت کاربران است. توجه و برطرف کردن نیاز مخاطب و تولید مستمر محتوای کاربردی از مواردی هستند که می توانند شما را وارد دنیای گسترده رقابت و کسب رتبه کنند.

مطالعه بیشتر: معرفی جامع (+۲۰) الگوریتم های گوگل و روش عملکرد آن ها

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن