۳ روش ساخت اسکیما در وردپرس

اسکیما یکی از عواملی است که باعث بهبود وضعیت سئو سایت شما می شود. با کمک انواع اسکیما، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو بهتر می‌توانند موضوع سایت شما را درک کنند، در نتیجه سایت شما در دسته‌بندی‌‎های بهتری قرار خواهد گرفت. در این مطلب، از مجموعه مقالات دپارتمان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود، به شما می‌گوییم که اسکیما چیست و ساخت اسکیما در وردپرس به چه روش‌هایی انجام می‌شود. در ادامه همراه ما باشید.

[مطالعه بیشتر: سئو در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

ساخت اسکیما چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایا ساخت اسکیما در سئو وب سایت مشهد

اسکیما یک میکرو دیتا یا متا دیتایی است که می‌توان آن را به وب سایت‌ها اضافه کرد. هدف از اضافه کردن اسکیما این است که موتورهای جستجو دقیقا متوجه شوند وب سایت مورد نظر چه محتوایی دارد و موضوع آن چیست؟ کدهای اسکیما به html اضافه می‌شوند و توضیحات لازم درباره سایت را به موتور جستجو مانند گوگل منتقل می‌کنند. در نهایت موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع و مشخصات سایت پیدا می‌کنند و آن را به کاربران هدف نشان خواهند داد.

استفاده از اسکیما مزیت‌های زیادی برای سئو وب سایت دارد. وقتی از اسکیما استفاده کردید، موتور جستجو سایت شما را بهتر خواهد شناخت. برای مثال می‌داند که سایت شما در چه موقعیت جغرافیایی در حال فعالیت است. بنابراین آن را به کاربران همان منطقه نشان خواهد داد و نام برند شما بیشتر دیده می‌شود؛ مشتریان هدفمند بیشتری هم به دست خواهید آورد.

هنگامی که با کمک اسکیما اطلاعات سایت شما توسط موتور جستجو جمع‌آوری شود، رتبه SERP سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد. اگر شما دارای یک وبلاگ شخصی هستید، با کمک اسکیمای مربوط به وبلاگ می‌توانید دقیقا به موتور جستجو بگویید که این سایت برای کیست و در چه حوزه‌ای فعالیت دارد؟

معرفی محبوب‌ترین اسکیماها

تعداد اسکیماها بسیار زیاد است و در اینجا قصد داریم محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین‌‎ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  •  اسکیما book برای معرفی کتاب
  • Event برای رویدادها
  • restaurant برای رستوران‌ها
  • product, offer برای پیشنهاد محصول
  • movie برای معرفی فیلم
  • person برای شخص
  • FAQ برای سوالات متداول
  • podcast برای پادکست
  • JobPosting برای شغل

به طور کلی اسکیماها روز به روز بیشتر توسعه داده می‌شوند و در هر بار ویژگی‌های جدیدتری به آن‌ها اضافه می‌شود. همچنین تعداد اسکیماها روز به روز بیشتر می‌شود به این دلیل که ساخت اسکیما کمک بزرگی به سئو وب سایت‌ در مشهد می‌کند. به‌علاوه باعث می‌شود که سایت‌ها به صورت صحیح و مطابق با حوزه فعالیت خود، دسته‌بندی شوند و موتورهای جستجو هم از اطلاعات آن‌ها بهینه‌تر استفاده کنند.

آموزش ساخت اسکیما در وردپرس

انواع روش های ساخت اسکیما در وردپرس

برای ساخت اسکیما در وردپرس از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد که در ادامه با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شوید.

روش اول ساخت اسکیما در وردپرس

در روش اول شما می‌توانید خودتان به صورت دستی از مخزن وردپرس افزونه مربوط به ساخت اسکیما یعنی All In One Schema Rich Snippets را دانلود و آن را نصب کنید. خوشبختانه استفاده از این افزونه رایگان است و می‌توانید اسکیماهای زیر را برای صفحه‌های مختلف سایت خود بسازید:

  • Articles
  • Product
  • People
  • Review
  • Event
  • Recipe
  • Software Application
  • Video

نصب این افزونه بسیار ساده است. فقط کافی است نام آن را در مخزن افزونه‌های وردپرس سرچ و بعد از نصب، آن را فعال کنید. وقتی که افزونه به صورت کامل نصب شد، یک منو به نام Rich Snippets به منوی وردپرس اضافه می‌شود که می‌توانید تنظیمات مختلف از جمله قرار دادن ترجمه هر بخش را انجام دهید. همچنین در هنگام ایجاد یک پست جدید، بخش جدیدی را مشاهده خواهید کرد که مربوط به تنظیمات ساخت اسکیما است.

به غیر از افزونه ای که معرفی کردیم می‌توانید از افزونه‌های schema pro، schema and structured data for wp & AMP و wp review plugin استفاده کنید.

روش دوم ساخت اسکیما در وردپرس

ساخت اسکیما با استفاده از افزونه youst

روش دوم برای ساخت اسکیما استفاده از افزونه yoast است. این افزونه، یک افزونه معروف برای سئو کردن سایت‌های وردپرسی است. برای استفاده از افزونه yoast ابتدا آن را دانلود و نصب کنید. سپس در هنگام پیکربندی، تنظیمات مربوط به اسکیما را انجام دهید. اگر این افزونه را از قبل نصب کرده باشید، با رفتن به قسمت تنظیمات و بعد بخش عمومی می‌توانید تنظیمات ساخت اسکیما را انجام دهید.

هنگامی که وارد قسمت عمومی و بخش پیکربندی شوید، نوع سایت یا نوشته را تعیین و همچنین مشخصات وبلاگ یا شرکت خود را هم باید وارد کنید. لازم به ذکر است که اگر از گوتنبرگ وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه yoast به صورت خودکار اسکیمای مربوط به سوالات متداول یا FAQ را به سایت شما اضافه می‌کند. افزونه yoast علاوه بر قسمت FAQ ساخت اسکیما مربوط به آرشیو یا بایگانی سایت، پست‌ها و مقالات را هم انجام می‌دهد.

روش سوم ساخت اسکیما در وردپرس

روش سوم ساخت اسکیما در وردپرس، استفاده از ووکامرس است. تقریبا تمام کسانی که سایت فروشگاهی خود را از طریق وردپرس راه اندازی کرده‌اند، با افزونه فروشگاهی ووکامرس آشنایی دارند. در چنین سایت‌هایی مهم‌ترین نوع اسکیما، Product یا محصول است. ووکامرس به صورت خودکار این نوع اسکیما را می‌سازد و نیازی به انجام دادن کار خاصی نیست. با نصب ووکامرس، اسکیما محصول به صورت اتوماتیک به محصولات سایت شما اضافه می‌شود.

آیا حتما باید از اسکیما استفاده کنم؟

تاثیر اسکیما بر سئو سایت در مشهد

اسکیما باعث افزایش رتبه سئو سایت و CRT می‌شود. اگر دوست دارید که سئو سایت شما بهبود پیدا کند، بهتر است از اسکیما استفاده کنید. ساخت اسکیما سئو on-page را تقویت می‌کند. به‌علاوه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مطالب سایت شما را به صورت دقیق دسته‌بندی کنند. در ضمن لازم است که شما از اسکیمای مرتبط با سایت خود استفاده کنید. برای مثال اسکیمای movie برای سایت‌هایی مناسب است که در زمینه فیلم و سریال فعالیت می‌کنند یا اسکیمای وبلاگ برای سایت‌‎هایی مناسب است که شخصی هستند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای اینترنتی در این شهر می کند ؟ 

کلام آخر

ساخت اسکیما منجر به رشد سئو on-page سایت می‌شود. اگر دوست دارید که رتبه و CRT سایت افزایش پیدا کند، استفاده از اسکیمای مرتبط با سایت خود را نادیده نگیرید. یکی از روش‌های اضافه کردن اسکیما در وردپرس، استفاده از افزونه است. روش دوم استفاده از yoast است که در همین مطلب به آن اشاره کردیم و گفتیم از بخش تنظمیات و قسمت عمومی می‌توانید پیکربندی‌های لازم را انجام دهید. روش سوم نصب ووکامرس است که با توجه به اینکه اغلب سایت‌های فروشگاهی این افزونه را نصب می‌کنند، اسکیمای مربوط به محصولاتشان به صورت خودکار اضافه می‌شود.

در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط مجموعه اتود، ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد، نگارش شده است، مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاع بیشتر از خدمات این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان اتود در تماس باشید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن