سئو تکنیکال چیست

سئو تکنیکال زیر مجموعه ای از سئو داخلی وب سایت محسوب می‌شود. قبل از مطالعه این مقاله پیشنهاد میشود مقالات مفیدی همچون سئو داخلی و خارجی و سئو چیست را مطالعه کنید تا بتوانید به درک بهتری از سئو تکنیکال برسید. همانطور که از عنوان مشخص است این حوزه سئو به بهینه سازی بخش‌های فنی وب سایت مرتبط است و شامل مجموعه ای از اعمال و تکنیک‌ها است، که در نتیجه به ربات‌های گوگل و سایر موتور‌های جستجو برای کراول کردن هر چه بهتر و سریعتر کمک می‌کند. ما در این گفتار با استفاده از تجربیات کارشناسان سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به معرفی چند تکنیک سئو تکنیکال پرداختیم. برای ارتباط با کارشناسان اتود و دریافت مشاوره رایگان جهت بهینه سازی وب سایت خود از بخش تماس با ما می‌توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

[ مطالعه بیشتر: سئو وب سایت مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟ ]

مقدمه

سئو مجموعه ای گسترده از فعالیت‌ها است که در نهایت با هدف بهینه سازی موتور جستجو به راحتی کاربران اینترنت در زمینه جستجو کمک می‌کند. در گذشته بسیار پیش می‌آمد که در نتیجه سرچ به صفحات کاملا غیر مرتبط منتقل می‌شدیم، این در حالی است که امروزه با کمک سئو تخصصی و ربات‌های فوق پیشرفته گوگل حتی اگر به اشتباه عبارتی تایپ شود گوگل عبارت درست را حدس زده و درست ترین پاسخ را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. این موضوع سبب شده تا کاربران بیشترین اعتماد را به نتایج اول تا سوم داشته باشند و اکثرا با یک گشت و گذار کوتاه در سه نتیجه اول به مطلب دلخواه خود دست می‌یابند.

همین موضوع باعث رقابتی بزرگ برای دستیابی به جایگاه اول تا سوم، به ویژه در بین کسب و کار‌ها شده است تا بتوانند به بیشترین مخاطب هدف دست پیدا کنند. به همین منظور سئو برای کسب و کار‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سئو تکنیکال چیست؟

آن دسته از فعالیت‌هایی که سبب راحت‌تر کراول شدن صفحات وب سایت شما، توسط ربات‌های گوگل می‌شود، تحت عنوان سئو تکنیکال شناخته می‌شود. اعمالی که به منظور بهینه سازی تکنیکال انجام می‌شود، سبب راحت‌تر ایندکس شدن صفحه مورد نظر شما خواهد شد. به این مجموعه اعمال سئو تکنیکال می‌گویند، چرا که هیچ ارتباطی با بهینه سازی محتوایی ندارد و تنها بهینه سازی زیر ساخت‌ها هدف این نوع سئو است. در ادامه به بررسی چهار پارامتر اصلی بهینه سازی تکنیکال خواهیم پرداخت؛

بهینه سازی Html

 

بهنیه سازی کدهای پایه در سئو وب سایت مشهد

 

Html به ربات‌ها کمک می‌کند تا صفحه شما را به راحتی بخوانند. در واقع توسط Html صفحه را برای ربات‌ها نشانه گذاری کرده و شما به واسطه کد‌های Html و کد‌های CSS به مرورگر نشان می‌دهید که چه چیزی را تحت چه عنوانی به رباط‌ها نشان بدهد. به عنوان مثال افراد مختلف با عنوان کاربر در یک سایت، اول عنوان صفحه، بعد تصویری مرتبط با موضوع و بعد عنوان اصلی محتوا و بعد محتوا متنی را مشاهده می‌کنند، اما ربات ها اینگونه نیستند و فقط همه چیز را با کد شناسایی می‌کنند. Html ابزاری است که ما به ربات تمامی بخش‌ها را با جزئیات به وسیله کد‌ها معرفی می‌کنیم. حال هرچه این کد گذاری‌ها بهینه تر باشد در نتیجه ربات بهتر اجزا را  شناسایی می‌کند و امتیاز بالاتری در سئو تکنیکال به صفحه ایدنکس شده تعلق می‌گیرد.

جدید ترین نسخه Html در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان ۵ Html به کاربران عرضه شد که کامل ترین نوع Html نیز هست. برای مطالعه بیشتر پیرامون طراحی وب سایت و زبان‌های برنامه نویسی محتوای مراحل طراحی وب سایت را مطالعه فرمایید.

[ مطالعه بیتشر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به رشد کسب و کارهای نوپا در این شهر می کند ؟ ]

وب سایت ریسپانسیو و سئو تکنیکال

 

تاثیر رسپانسیو بودن وب سایت بر سئو مشهد

 

با جایگزین شدن موبایل و تبلت به جای کامپیوتر و لپتاپ‌ها گوگل نیز برای وب سایت‌هایی که قابلیت ریسایز شدن و تغییر رزولوشن برای هر دستگاهی را داشته باشد امتیاز بالایی در نظر می‌گیرد. توجه داشته باشید که اگر وب سایت شما واکنشگرا یا همان ریسپانسیو نباشد، برای سرچ‌های موبایل جایگاه بسیار بدی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ریسپانسیو کردن وب سایت خود به مقاله وب سایت ریسپانسو مراجعه نمایید. امروزه با توجه به این مهم ما با وب سایت‌های ریسپانسیو بسیاری رو به رو می‌شویم و برای ورود به یک سایت با موبایل تبلت و همینطور کامپیوتر با اندازه مانیتور‌های گوناگون مشکل خاصی نداریم اما مسئله مهم بعدی سرعت نمایش محتوا و اطلاعات وب سایت است.

بهینه سازی سرعت سایت

 

تاثیر سرعت وب سایت بر بهینه سازی وب سایت در مشهد

 

صفحات وب سایت شما باید با سرعت توسط ربات‌های گوگل شناسایی شود به همین منظور باید برنامه نویسی سایت، تصاویر، محتوا‌ها، URL و … در بهینه ترین حالت ممکن باشد. سرعت بالا در بهبود تجربه کاربری و سئو تکنیکال تاثیر به سزایی دارد تا آنجا که سرعت وب سایت یکی از معیار‌های گوگل برای تعیین جایگاه وب سایت شما است. اما این موضوع تنها به کسب رتبه اول تا سوم در گوگل ختم نمی‌شود. در نظر بگیرید که مخاطب شما سه نتیجه اول را در تب‌های جداگانه باز کرده است برنده واقعی وب سایتی است که با سرعت بالاتری محتوای خود را به نمایش بگذارد، چون ممکن است در کسری از ثانیه مخاطب به هدف خود برسد و وب سایت شما را بدون نگاه کردن ببندد.

AMP  و سئو تکنیکال

 

تاثیر AMP بر سئو وب سایت مشهد

 

برای مشکل سرعت نمایش اطلاعات و محتوا‌ها، گوگل پیشنهادی ویژه برای صاحبین وب سایت دارد. AMP و یا Accelerated Mobile Pages پیشنهاد ویژه گوگل است که درصورت استفاده نتایج بسیار متفاوتتر خواهد بود. این طرح توسط گوگل پی ریزی و اجرا شده است که در این نوآوری توجه ویژه ای به سرعت، کارایی و بهینه سازی وب سایت شده است. در کنار نام وب سایت‌هایی که از  AMP استفاده می‌کنند این عبارت نشان داده می‌شود و اطلاعات و محتوای این وب سایت‌ها در کسری از ثانیه به کاربر نشان داده می‌شود. برای استفاده از این نسخه باید استاندارد‌های آن را به خوبی بشناسید و با دستورات خاص کد نویسی آن آشنا شوید. تلاش در جهت بهبود سرعت وب سایت و استفاده از چنین پلتفرم‌هایی در راستا بهبود زیر ساخت است، که در واقع در راستای سئو تکنیکال است.

[ مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به رشد وب سایت ها در این شهر می کند؟ ]

سخن آخر

موارد معرفی شده در این مقاله تنها بخشی از اعمال مفیدی است که باید در جهت سئو تکنیکال انجام دهید. اگر به آنها و سایر نکات دیگری که در مجموعه مقالات سئو بیان شده است بی توجه باشید نه تنها به جایگاه‌های برتر در نتیجه سرچ کاربران دست پیدا نمی‌کنید بلکه ممکن است فرصت کسب این جایگاه را برای همیشه از دست بدهید و وب سایت شما در لیست سیاه گوگل قرار بگیرد. به منظور جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد ما مشورت با کارشناسان و متخصصان بهینه سازی و سئو وب سایت است. در این راستا می توانید به راحتی با کارشناسان آژانس اتود، ارائه دهنده انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد تماس حاصل فرمایید.

 

 

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن