تاثیر برندینگ در سئو سایت

تاثیرات برندینگ در سئو سایت چه هستند؟ برندینگ یک راهکار تجاری قدرتمند است. یک برند جذاب به ‌منظور ترغیب افراد به خرید بیشتر، پرداخت مبلغ بالاتر و تبدیل ‌شدن به طرفدار برند، طراحی می‌شود. همچنین برندینگ یک تاکتیک سئو است که اغلب دست‌کم گرفته می‌شود.  برندینگ بر آگاهی تأثیر می‌گذارد، آگاهی موجب جستجو می‌شود و جستجو بر سئو سایت اثر دارد. از آنجایی‌ که مرز بین سئو سایت و بازاریابی روزبه‌روز محوتر می‌شود، ضروری است که چگونگی تأثیرگذاری برندینگ بر سئو سایت را درک کنیم. در این مقاله، به این مهم پرداخته و اثرات مستقیم و غیرمستقیم برندسازی بر سئو سایت را بررسی می‌کنیم.

[مطالعه بیشتر: سئو سایت چه تاثیری بر رشد کسب و کارها دارد ؟]

چرا برندینگ در سئو سایت اهمیت دارد؟

تاثیر برندسازی در سئو وب سایت

چرا گوگل عاشق این است که برندها را در رتبه بالایی قرار دهد؟ برای پاسخ به این سؤال، ابتدا باید به هدف اصلی گوگل در موتور جستجوی خود مراجعه کنیم. هدف اساسی گوگل، ایجاد رضایت در کاربران با ارائه مرتبط‌ترین نتایج جستجو است. حالا بگذارید سؤالی از شما بپرسیم: چند بار کسی به شما توصیه کرده است که وارد یک رستوران خالی نشوید؟

مردم معتقدند که اقبال یا اجتناب عموم افراد نسبت به چیزی، گویای همه‌چیز است! یعنی اگر بسیاری از افراد رستوران خاصی را انتخاب می‌کنند یا از رستوران خاصی اجتناب می‌کنند، در این صورت حتماً آن‌ها چیزی می‌دانند. جالب است بدانید که چنین دیدگاهی، درباره رفتار افراد در فضای آنلاین نیز صدق می‌کند. گوگل شیوه رفتار ما را می‌داند و اساساً عاشق برندهاست، زیرا کاربران آن‌ها را ترجیح می‌دهند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد

تاثیر برندینگ در سئو سایت چیست؟

حالا که اهمیت برندسازی در رتبه‌بندی گوگل را متوجه شدیم، وقت آن است که به تاثیر برندینگ در سئو بپردازیم. برندینگ به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو اثر می‌گذارد که اثرات غیرمستقیم، نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کنند. در ادامه به ‌طور مفصل درباره هر یک از این تأثیرگذاری‌ها صحبت می‌کنیم.

تاثیر مستقیم جستجوهای مربوط به برندینگ در سئو سایت

تاثیر برند بر رشد سئو سایت در مشهد

یکی از اطلاعات جالبی که گوگل چند سال پیش ارائه کرد، درباره این بود که براساس جستجوهای مربوط به برند، کاربران سایت‌های خاصی را می‌پسندند. بنابراین گوگل نه ‌تنها میزان جستجوهای نام یک برند را مورد توجه قرار می‌دهد، بلکه وقتی مشاهده می‌کند افراد بیشتری به جستجوی یک کلمه کلیدی همراه با نام یک برند خاص می‌پردازند، متوجه می‌شود که این دو به هم مرتبط هستند. بیایید نگاهی به یک مثال بیندازیم تا مطمئن شویم که شما مطلب را متوجه شده‌اید.

بسیاری از افراد عبارت «لپ‌تاپ‌های دیجی کالا» را جستجو می‌کنند. چرا؟ چون می‌خواهند به صفحه لپ‌تاپ‌های دیجی کالا دسترسی پیدا کنند و جستجوی آن، سریع‌تر از رفتن به سایت دیجی کالا و مراجعه به قسمت لپ‌تاپ‌ها است.

به این صورت، گوگل متوجه رابطه بین دیجی کالا و لپ‌تاپ می‌شود و فرض می‌کند که این URL (آدرس اینترنتی) نتیجه خوبی برای افرادی است که تنها کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کنند. این جستجوی مربوط به برندینگ در سئو سایت، یکی از دلایلی است که دیجی کالا برای عبارت «لپ‌تاپ» به صفحه اول گوگل راه پیدا می‌کند. در واقع هنگامی ‌که به‌ طور مکرر یک برند با کلمه‌ای دیگر جستجو می‌شود، تنها جستجوی آن کلمه نیز به صفحه برند منتهی می‌شود.

تأثیر غیرمستقیم CTR (نرخ کلیک) در سئو سایت

این حقیقت که جستجوهای مربوط به برند نرخ کلیک بسیار بالاتری دارند، تعجب ‌برانگیز نیست. اما اتفاق جالبی که در مورد جستجوهای غیر مرتبط با برند رخ می‌دهد این است که کاربران بدون آن ‌که حتی خودشان متوجه باشند، اغلب نتایج جستجویی را ترجیح می‌ دهند که مربوط به برندهای شناخته‌ شده هستند. یعنی یکی از اثرات برندینگ در سئو سایت آن است که یک برند معروف، قابلیت دریافت کلیک‌های بیشتری را دارد، حتی اگر دارای رتبه پایین‌تری باشد.

تصور کنید که پس از جستجوی یک عبارت غیر مرتبط با برند، فهرستی از سه نتیجه برتر نمایش داده می‌شود و سومین نتیجه، مربوط به برندی است که درباره آن شنیده ‌اید یا در گذشته از آن استفاده کرده ‌اید. ما حدس می ‌زنیم که به ‌احتمال ‌زیاد روی آن کلیک می‌کنید.

به یاد داشته باشید که حتی اگر CTR تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی گوگل نداشته نباشد، ما می‌دانیم که گوگل آن را دنبال می‌کند و حتی از آن برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو استفاده می‌کند. به بیان ساده، نرخ کلیک برای گوگل مهم است. بنابراین یک برند شناخته ‌شده در SERP (صفحه نمایش نتایج جستجو) بر سئو سایت تأثیر می‌گذارد.

تاثیر غیرمستقیم تعامل کاربر در سئو سایت

از جمله تأثیرات غیرمستقیم برندینگ در سئو ، مربوط به تعامل کاربر با سایت است. نرخ بازدید مجدد و زمان توقف کاربر، تنها چند مثال از اطلاعاتی هستند که گوگل از طریق کروم به آن‌ها دسترسی دارد. زمان توقف کاربر، مدت ‌زمانی است که طول می‌کشد تا یک کاربر عادی پس از کلیک روی یک نتیجه خاص، به صفحه نتایج گوگل برگردد.

اگر سایتی از جانب کاربران بسیاری زمان توقف کوتاهی را دریافت کرده باشد، ممکن است این امر نشان ‌دهنده ارزش پایین آن سایت از نظر کاربران باشد. یک برند قوی‌تر اغلب می‌تواند به ‌وسیله بازدید مجدد بیشتر و زمان توقف بالاتر، بر شیوه‌ تعامل کاربران با سایت پس از کلیک اولیه تأثیر بگذارد.

[مطالعه بیشتر: تاثیر تولید محتوا بر رشد کسب و کارها ]

تأثیر غیرمستقیم لینک‌ها و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در سئو سایت

تاثیر شبکه های مجازی بر رشد سئو سایت در مشهد

یکی از چیزهایی که اکثر افراد غیرمتخصص در حوزه سئو درباره این حوزه می‌دانند، اهمیت لینک‌ها است. از آنجایی ‌که صاحبان سایت‌ها خواهان لینک ‌دهی به منابع شناخته‌ شده و قابل ‌اعتماد هستند، به ‌احتمال ‌زیاد لینک برندهای معروف را بیشتر در سایت‌های خود قرار می‌دهند و این نکته، یکی از تأثیرات برندینگ در سئو سایت است.

در مورد به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیز افراد محتواهایی را بیشتر ارسال می‌ کنند که مربوط به سایت‌ها و منابع شناخته ‌شده باشند. علاوه بر این یکی از دلایلی که افراد در شبکه‌های اجتماعی خود محتوایی را از منابع خارجی به اشتراک می‌گذارند، ارتقاء پروفایل آنلاین خود است و اینجاست که مجدداً برندهای معروف دارای برتری و مزیت هستند.

اما آیا به اشتراک‌گذاری محتوای برندها در شبکه‌ های اجتماعی برای سئو مهم است؟ بله! این موضوع تأثیر مستقیمی در رتبه‌بندی گوگل ندارد، اما اشتراک ‌گذاری‌ در شبکه‌ های اجتماعی، افراد بیشتری را با برند شما آشنا می ‌کند. هرچه افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که برند شما در گوگل مورد جستجو قرار گیرد.

نتیجه‌گیری

برند سازی از راه‌های مختلفی به افزایش فروش و درآمد منتهی می ‌شود. یکی از این راه‌ها، تأثیرگذاری برندینگ در سئو است. برندسازی با افزایش آگاهی مشتریان از برند، موجب افزایش جستجوی آن، بهبود سئو و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. برندینگ از طریق راه‌های مستقیم و غیر مستقیمی بر سئو سایت اثر می‌گذارد که در این مقاله به هریک از آن‌ها پرداختیم. امیدواریم که از این‌ پس به برندسازی بیشتر توجه کنید و نقش آن در بهبود سئوی سایت خود را دست‌کم نگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره در ارتباط با خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد می توانید با کارشناسان مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تماس بگیرید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن