الگوریتم رنک برین چیست ؟ چه تاثیری بر سئو سایت دارد ؟

الگوریتم رنک برین یا RankBrain یکی از الگوریتم‌های گوگل برای سنجش محتوای وب سایت‌ها است. گوگل با به کارگیری الگوریتم‌های مختلف، به روز رسانی‌های مداوم و ارتقا سیستم‌های هر یک از الگوریتم‌ها به جمع آوری و تفسیر داده‌ها می‌پردازد. تفسیر داده‌های جمع آوری شده به گوگل کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را در اختیار کاربران قرار دهد در همین راستا حتی اگر شما عبارتی را به غلط تایپ کرده باشید گوگل متوجه منظور شما شده و شما را به پاسخ مورد انتظارتان می رساند. اگر شما صاحب یک وب سایت هستید به طور قطع باید با الگوریتم‌های گوگل و ارتباط ‌‌آن‌ها با سئو سایت آشنایی داشته باشید.
در این مقاله از مجموعه مقالات اتود با کمک کارشناسان سئو سایت مشهد اتود از الگوریتم رنک برین و تاثیر آن بر سئو سایت سخن خواهیم گفت. بعد از مطالعه این مقاله و به کار بردن نکات کلیدی که بیان خواهد شد، ‌می‌توانید رتبه وب سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. همواره ‌می‌توانید برای برون سپاری امور سئو سایت خود و بهره مندی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود با ما در تماس باشید.

[مطالعه بیشتر: سئو سایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

مقدمه

تاثیر الگوریتم ها بر رشد سئو سایت در مشهد

از ابتدای تاسیس گوگل تا به امروز افراد زیادی با فریب بات های گوگل موفق به کسب امتیاز و جایگاه ویژه در گوگل ‌می‌شدند اما رفته رفته گوگل با به کارگیری الگوریتم‌های مختلف و به روز رسانی ‌‌آن‌ها از هر گونه تخلف جلوگیری به عمل آورد. به عنوان مثال در برهه ای از زمان کاربران با نتایج بسیار بی ربطی در نتیجه جستجو مواجه ‌می‌شدند. این به دلیل به کاربردن کلمات کلیدی به صورت اسپم بود، که گوگل با راه اندازی الگوریتمی‌های فوق پیشرفته خود موفق به شناسایی این سایت‌ها و حذف ‌‌آن‌ها شد و امروزه به ندرت با همچین وب سایت‌هایی رو به رو خواهیم شد.

الگوریتم رنک برین چیست؟

همانطور که گفته شد الگوریتم رنک برین یکی از الگوریتم‌های گوگل است، اما تفاوت این الگوریتم با الگوریتم‌های قبل، این است که الگوریتم‌های قبل توانایی ارتقا نداشتند و آموزش ‌‌آن‌ها توسط انسان و یا با استفاده از یک برنامه دقیق و فنی صورت می‌گرفت، اما این الگوریتم با استفاده از سیستم هوش مصنوعی فوق پیشرفته، توانایی یادگیری خود به خود، پردازش، یادگیری و ارتقا دارد.

مطالعه بیشتر: تعرفه خدمات طراحی سایت مشهد چقدر است ؟

هدف از به کارگیری الگوریتم رنک برین

شرکت گوگل دو هدف از به کارگیری این غول تکنولوژی دارد

  • هدف اول تفسیر عبارات و درک مفاهیم مورد نظر کاربران هنگام جستجو
  • هدف دوم بررسی عملکرد کاربران بعد از نمایش نتایج

نحوه عملکرد رنک برین

الگوریتم رنک برین طوری طراحی شده است که تمامی داده‌های به دست آمده از الگوریتم‌های قبل و حتی بعد از خود را دریافت می‌کند، پردازش می‌کند و به تفسیر داده‌های جدید می‌پردازد. بعد از انجام این امور در صورت نیاز نتایج را به کاربر نشان می‌دهد. اهمیت تفسیر داده‌های جدید آن جا مشخص ‌می‌شود که کاربر عبارتی را به غلط تایپ می‌کند اما الگوریتم رنک برین براساس داده‌های آماری و محلی ‌می‌تواند منظور کاربر از عبارتی که نوشته را درک کرده و مرتبط ترین نتایج را نشان دهد.

به همین دلیل است که وقتی ما عبارت “کفش وزسی دخترنه” را سرچ می‌کنیم باز هم ‌می‌توانیم به هدف خود یعنی “کفش ورزشی دخترانه” در جستجو برسیم. البته کار این الگوریتم همین جا به پایان نمی‌رسد، بلکه بعد از نمایش نتایج رفتار کاربر را آنالیز کرده و براساس آن به وب سایت مورد نظر امتیاز می‌دهد.

رشد سئو وب سایت ها در مشهد با الگوریتم های گوگل

چرا باید به رنک برین توجه کرد؟

از آن جایی که الگوریتم رنک برین سومین عامل تاثیر گذار بر رتبه بندی و سئو سایت ‌ها معرفی ‌می‌شود باید به آن توجه ویژه ای داشت. سئو کاران ماهر به امتیازی که توسط این الگوریتم ‌می‌توانند به دست آورند توجه ویژه ای می‌کنند. قبل از بررسی چگونگی کسب امتیاز از رنک برین باید بدانیم که این الگوریتم بر چه اساسی به وب سایت ما امتیاز می‌دهد.

امتیاز دهی براساس رفتار کاربر پس از جستجو

افزایش امتیاز سئو سایت با الگوریتمهای گوگل

نحوه امتیاز دهی گوگل به وب سایت‌ها با هر الگوریتمی براساس شایسته سالاری است در همین راستا الگوریتم رنک برین نیز رفتار کاربران را پس از نمایش نتایج جستجو مورد بررسی و تفسیر قرار می‌دهد. به همین منظور عبارت جستجو شده، اطلاعات کاربر و وب سایت‌ها و محتواهایی که در نتیجه جستجو نشان داده شده است سیو ‌می‌شود. بعد از انتخاب یکی از وب سایت‌ها توسط کاربر، وب سایت منتخب و مدت زمانی که کاربر در این وب سایت گذرانده است بررسی ‌می‌شود. البته رفتار یک مخاطب به تنهایی تعیین کننده امتیاز وب سایت نیس بلکه برای تخصیص امتیاز رفتار چنیدین مخاطب در طی زمان بررسی و تفسیر خواهد شد.

کسب امتیاز از الگوریتم رنک برین

حال که بررسی استراتژی الگوریتم رنک برین به پایان رسید وقت آن فرارسیده است که نکاتی پیرامون بهینه سازی وب سایت (seo) بیان نماییم تا بتوانید با استفاده از ‌‌آن‌ها امتیاز وب سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

افزایش seo براساس الگوریتم رنک برین

افزایش سئو سایت مشهد در این بخش ارتباط مستقیم با افزایش رضایت کاربر دارد. برای بیان ساده تر این موضوع تمامی مواردی که منجر به رضایت کاربر ‌می‌شود را به دو دسته تقسیم می‌کنیم:

عوامل تاثیر گذار پیش از ورود به وب سایت

عواملی که قبل از ورود کاربر به وب سایت ما موجب رضایت کاربر ‌می‌شود شامل، طراحی وب سایت ریسپانسیو، توجه به سرعت لود صفحه منتخب کاربر، طراحی زیبا، رعایت اصول کد نویسی، استفاده از عکس‌های بهینه شده است.

عوامل تاثیر گذار هنگام ورود به وب سایت

امتیازگیری از رنک برین با تولید محتوا در مشهد

هنگامی که کاربر وارد وب سایت ما ‌می‌شود تنها سلاح ما محتوا است. هر چه محتوایی که در اختیار کاربر قرار می‌گیرد از کیفیت، سادگی و تنوع بیشتری برخوردار باشد احتمال بالارفتن زمان حضور مخاطب در وب سایت شما بالا تر می‌رود. در نتیجه باید به محتوایی که در حال تهیه آن هستید بسیار دقت کنید.

  • مطلب مورد نظر را بسیار گویا و روان بیان کنید.
  • با تقسیم بندی مطلب به بخش‌های کوچک مفهوم را برای مخاطب قابل درک تر کنید.
  • از تصاویر و ویدئو‌های مرتبط استفاده کنید تا بتوانید با مخاطب خود ارتباط بیشتری برقرار کنید.
  • به ظاهر محتوای خود دقت کنید، اگر در ظاهر محتوای شما طولانی و عاری از جذابیت باشد مخاطب از مطالعه آن سر باز میزند.

[مطالعه بیشتر: تولید محتوا در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟]

سخن آخر

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید پیشنهاد می‌شود تا به بررسی و شناخت الگوریتم رنک برین و سایر الگوریتم های دیگر گوگل بپردازید و تغییر در استراتژی تولید محتوای خود را از همین حالا آغاز کنید و به رقابت در دنیای مدرن بپردازید. هر روز که دیرتر این رقابت را شروع کنید به اندازه تمامی محتواهایی که در یک روز در دنیای بیکران مجازی بارگزاری می شود عقب خواهید افتاد. اتود به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد همواره همراهی حرفه ای در راه رسیدن به اهداف والای شما در دنیای کسب و کار خواهد بود، کافی است با کارشناسان سئو سایت مشهد ما تماس بگیرید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن