استراتژی ریبرندینگ؛ رویکردی قدم به قدم

ریبرندینگ

دلایل زیادی برای تصمیم به ریبرندیگ یک شرکت وجود دارد اما هدف اصلی از ریبرندینگ عبارت است از تغییر وضعیت آن شرکت در بازار. اینکار می تواند شامل تغییر بازار هدف یا ادغام دو شرکت باشد در هر صورت هدف اصلی از انجام ریبرندینگ، چیزی نیست جزحاصل شدن نتیجه ای مطلوب برای کسب و کار شما. از این رو آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد اتود در این مطلب به این مسئله می پردازد که اساسا ریبرندیگ چیست و چگونه می توان بصورت فرایندی، آن را عملیاتی ساخت.

ریبرندینگ چیست؟

ریبرندیگ چیست

در پاسخ به این سوال که ریبرندینگ چیست می توان گفت که فرایند تغییر وجهه یک شرکت است که در نهایت منجر به تمایز آن نسبت به رقبای خود در بازار می شود. ریبرندینگ در حقیقت برای یک برند از پیش تثبیت شده صورت می گیرد. بطور کلی دلایل متعددی منجر به نوسازی یک برند می شود، مهم ترین دلیل ارتباط با مشتریان است اما این مسئله می تواند در عین حال خطرآفرین نیز باشد چراکه ممکن است بین رقبای دیگر گم شوید یا مشتریان شما علاقه ای به شخصیت جدید کسب و کار شما نداشته باشند از این رو مهم است که محتاطانه عمل کنید.

برای مثال یک شرکت که آوازه کلاهبرداری آن به تیتر یک روزنامه های کشور بدل شده می تواند از طریق ادغام با یک شرکت دیگر و ریبرندینگ، تاریخچه خود را تا حدودی کمرنگ سازد و کماکان به فعالیت بپردازد.

۱- تعیین اهداف تجاری

برنامه ریبرندینگ

اولین قدم در بحث ریبرندینگ، تعیین اهداف تجاری کسب و کار شماست. باید مشخص کنید که آیا کسب و کار شما به ریبرندینگ نیاز دارد؟ آیا باید در بازار متفاوتی رقابت کنید و یا رقابت با شرکت های بزرگ تر هدف شماست؟ اگر هدف و دلیل خود را از انجام این کار مشخص نکنید این امکان وجود دارد که با هدر رفت میزان قابل توجهی از منابع مالی خود مواجه شوید. برخی از دلایل اصلی برای ریبرندینگ شما عبارتند از:

  • شما باید در یک سطح بالاتر یا در یک بازار جدید رقابت کنید.
  • برند شما دیگر شخصیت شما را نشان نمی دهد.
  • شرکت شما از یک برند دیگر جدا شده است.
  • شما یک دلیل قانونی دارید که شما را مجبور به تغییر می کند.
  • شما باید پیام تجاری خود را ساده و متمرکز کنید.
  • شما یک تیم بازاریابی جدید دارید.
  • شما در حال راه اندازی یک خط تولید جدید هستید.

۲- تحقیق درمورد کسب و کار و بازار هدف

مراحل ریبرندینگ

تحقیق درمورد کسب و کار و بازار هدف گام بعدی در راستی ریبرندینگ می باشد. در این مرحله باید بدانید که شرکت شما در چه وضعیتی قرار گرفته و بازار هدف شما شامل چه نوع افرادی می شود. در این مرحله باید با خودتان صادق باشید چون عدم صداقت می تواند شما را از مسیری که می خواهید در آن قدم بگذارید، منحرف کند. شما احتمالا هنوز نقاط کور وضعیت کسب و کار خود در بازار را مشخص نکرده اید. شناسایی موقعیت شما در بازار و گروه هدف در این فرایند باید برای شما واضح و روشن شود.

۳-خلق پیام رسان قوی

ری برندینگ

خلق پیام رسان قوی زمانی حاصل می شود که شما جایگاه خود را در بازار شناخته اید و متوجه شده اید یک رهبر نوآور و خلاق هستید یا یک ارائه دهنده خدمات و کالای کم هزینه در هر صورت شما به این بینش خواهید رسید که گروه هدف شما چه کسانی هستند و اینگونه مخاطبان خود را پیدا می کنید. پس از پیدا کردن گروه هدف شما بایستی پیامی را به آن ها منتقل کنید این پیام باید شفاف و صریح و در عین حال کوتاه باشد. خلق یک پیام رسان قوی در واقع یعنی ایجاد یک مجرای ارتباطی با بازار هدف و برقراری ارتباط موثر با آن ها.

۴-ساخت هویت

مراحل بازسازی برند

در مرحله ساخت هویت شما از طریق تغییر لوگو، شعار، طراحی کارت ویزیت و… ریبرندینگ را انجام می دهد. اما فراموش نکنید تغییر لوگو نمی تواند به کلی هویت شما را تغییر دهد بلکه شما بایستی تغییراتی را در ارائه خدمات خود نیز ایجاد کنید تا شما را از گذشته خود متمایز سازد.

۵-وب سایت خود را دوباره طراحی کنید

طراحی سایت مشهد

برای ریبرندینگ شما حتما بایستی وب سایت خود را دوباره طراحی کنید؛ چراکه یکی از مهم ترین وب سایت شما مهمترین ابزار ارتباطی و توسعه کسب و کار شماست. سایت شما مکانی است که می توانید داستان جذاب برند خود را برای مخاطبان خود تعریف کنید. سایت شما اولین جایی است که یک مشتری یا کارمند احتمالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما به آن مراجعه می کند.اغراق نیست اگر بگوییم یک وب سایت قلب یک شرکت مدرن است. همه استراتژی های ریبرندینگ در نهایت به تغییر وب سایت شما منجر می شود.

مطالعه بیشتر: برای سفارش طراحی سایت در مشهد اینجا کلیک کنید.

۶-بازاریابی تبلیغاتی

بازسازی برند

در بخش بازاریابی تبلیغاتی بایستی تمام فعالیت های حوزه بازاریابی را باهم پیش ببرید تا به موفقیت دست پیدا کنید. درکنار تمام مراحلی که پیشتر ذکر کردیم به تابلوهای تبلیغاتی،بروشورها، بروشورهای تک برگه و غرفه های نمایشگاهی نیز توجه لازم را داشته باشید چراکه هرکدام از آن ها تکه های پازلی می باشد که قرار است به بازسازی هویت برند شما کمک کند.

۷- برنامه ساخت برند

استراتژی بازسازی برند

عنصر نهایی استراتژی ریبرندینگ شما، تدوین برنامه ساخت برند، برای ترویج و تقویت برند جدیدتان است. همچنین مهم است که برند را به گونه ای بسازید که شهرت و تخصص شرکت شما و همچنین نام آن را به اشتراک بگذارد. باید موقعیت شما را در بازار اعلام کند.

برخی در زمینه استراتژی های ریبرندینگ شکست می خورند زیرا از فرایند برنامه ساخت برند تخطی می کنند. با یک استراتژی ریبرندینگ صحیح شروع کنید. یک متخصص برندینگ با تجربه پیدا کنید و در راستای برنامه تجویزی او پیش روید مطمئنا نتایج مطلوبی از آن کسب خواهید کرد.

کلام آخر

در این مطلب شرکت دیجیتال مارکتینگ اتود به تعریف پدیده ریبرندینگ پرداخته و در ادامه مراحلی را که بایستی برای اجرای این فرایند، پیاده سازی کنید برای شما بطور کامل شرح داده است. این مراحل عبارت است از تعیین اهداف تجاری، تحقیق درمورد کسب و کار و بازار هدف، خلق پیام رسان قوی، ساخت هویت، طراحی وب سایت مبتنی بر هویت، بازاریابی موازی و پیگیری برنامه ساخت برند. درصورت نیاز به برنامه شخصی سازی شده ریبرندیگ برای کسب و کار خود می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن