۶ فروشگاه اینترنتی برتر جهان

فروشگاه‌های اینترنتی نسل جدید تجارت هستند که خدمات خود را از طریق اینترنت به مشتریان ارائه می‌کنند. در یک فروشگاه اینترنتی مشتری یا کاربر بدون حضور فیزیکی و تنها از طریق اینترنت کالای موردنظر خود را خریداری می‌کند. اگر دوست دارید بدانید که بهترین فروشگاه‌های مجازی کدام‌اند و در چه زمینه‎ای فعال هستند، با ما همراه باشید.

بررسی ماهیت یک فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی نوعی کسب ‌و کار آنلاین است که کاربر با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل کالا موردنظر خود را پیدا می‌کند و سپس با کمک پرداخت آنلاین آن را خریداری می‌کند. کسب‌وکارهای اینترنتی به‌ خاطر گستردگی استفاده از اینترنت و راحتی فروش کالا به ‌سرعت محبوب شدند. بیشتر کارآفرینان کسب ‌و کارشان را از طریق ایجاد یک فروشگاه اینترنتی شروع کردند و سود زیادی از این طریق به دست آوردند.

در فروشگاه اینترنتی عکس، اطلاعات و گاهی فیلم بررسی محصولات قرار داده می‌شود تا مشتری بتواند با دیدن آن‌ها محصول موردنظر را خریداری کند. در این فروشگاه ها این امکان برای مشتری وجود دارد تا کالای موردنظر خود را جستجو و در صورت موجودی آن را خریداری کند. بعضی از فروشگاه‌های مجازی هستند که محصول فیزیکی ندارند؛ محصول این نوع فروشگاه‌ها دانلودی است.

فروشگاه‌های اینترنتی که محصولات غیرفیزیکی دارند، معمولاً در زمینه تولید محتوا یا دوره‌های آموزشی فعالیت می‌کنند و افراد می‌توانند در دوره‌های مختلف مانند آموزش برنامه‌نویسی، آموزش گرافیک و فتوشاپ، آموزش ارزهای دیجیتال و غیره شرکت کنند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد نقطه آغاز ایجاد یک فروشگاه اینترنتی

بهترین فروشگاه‌ها در اینترنت کدام‌اند؟

بهترین فروشگاه اینترنتی، فروشگاهی است که به خواسته‌های مشتری توجه کند. مشتری دوست دارد خرید خود را ساده و سریع انجام دهد و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرد. مشتریان بیشتر سمت فروشگاهی می ‌روند که ارسال رایگان داشته باشد و همیشه رو کالاهای خود تخفیف بگذارد. در ادامه بهترین و مشهور‌ترین فروشگاه‌های داخل اینترنت را بررسی می‌کنیم.

آمازون

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام آمازون رو نشنیده باشد. آمازون یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در سراسر دنیاست. در آمازون انواع زیادی کالا به فروش می‌رسد. وسایل صوتی و تصویری، موبایل و تبلت، کتاب، لباس، لپ‌تاپ و غیره، همگی در فروشگاه اینترنتی آمازون پیدا می‌شوند. فروشگاه آمازون در سال ۱۹۹۴ توسط فردی به نام جف بزوس تأسیس شد.

جف بزوس در ابتدای کار خود به‌صورت آنلاین کتاب می‌فروخت و از کمترین امکانات برای راه‌اندازی کسب ‌و کار خودش استفاده کرد و حالا به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل شده است. مردم در آن زمان با خرید اینترنتی آشنا نبودند و تمایلی به آن نداشتند، اما جف بزوس با استفاده از تکنیک‌هایی مانند پشتیبانی مشتری، بیمه کردن کالا و قراردادن تخفیف روی کالاها، مردم را به خرید از آمازون تشویق کرد.

eBay

ebay | دومین فروشگاه اینترنتی جهان

یکی از رمزهای موفقیت کسب ‌و کارها این است که نقطه ‌ضعف رقیب خود را پوشش می‌دهند؛ این نکته برای کسب ‌و کارشان ارزش افزوده ایجاد می‌کند و مشتری‌ها را جذب می‌کند. کاری که هدف eBay بود. یکی از ضعف‌ های آمازون این است که اجازه پیشنهاد محصولات را به کاربران نمی‌دهد؛ ولی در eBay این امکان برای کاربران وجود دارد.

مشتری در eBay می‌تواند کالایی که خریده است را به دیگران هم پیشنهاد دهد. سایت eBay یک حراجی آنلاین است و فروشندگان زیادی در آن حضور دارند؛ بنابراین مشتری می‌توان محصول موردنظر خود را با بهترین قیمت خریداری کند. در فروشگاه اینترنتی eBay امکان خرید کالای دست دوم هم وجود دارد.

Walmart

یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی معروف دنیا، Walmart است. این فروشگاه اینترنتی در زمینه خواربار فروشی و مواد غذایی فعالیت می‌کند. کاربر می‌تواند مواد غذایی مورد علاقه خود را به لیست علاقه‌ مندی های خود اضافه کند.

به‌غیر از مواد غذایی می‌توانید لوازم الکترونیکی، محصولات آرایشی بهداشتی و مکمل‌ها را هم سفارش دهید. از دیگر خصوصیات این فروشگاه اینترنتی این بوده که خریدهای بالای ۳۵ دلار را به‌صورت مجانی برای سفارش‌دهنده ارسال می‌کند. همچنین بعد از خرید امکان مرجوع کردن کالا وجود دارد.

Etsy

etsy |چهارمین فروشگاه اینترنتی جهان

Etsy یکی از فروشگاه‌های اینترنتی بسیار محبوب برای کسانی است که در زمینه هنرهای دستی فعالیت می‌کنند. کسانی که بافتنی، گل‌دوزی، تابلوسازی و سایر کارهای دستی انجام می‌دهند، می‌توانند در این سایت محصولات خود را به فروش برسانند و درآمد کسب کنند.

البته کالاهای این فروشگاه تنها به این چند قلم ختم نمی‌شود. صابون دست‌ساز، انگشتر دست‌ساز و زیورآلاتی که به ‌صورت دستی ساخته شده‌اند را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. با خرید کردن از فروشگاه اینترنتی Etsy از هنرهای دستی حمایت می‌کنید.

Wish

Wish یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف است که ممکن است تا به‌ حال اسم آن را نشنیده باشید. این فروشگاه اینترنتی به داشتن کالاهای ارزان معروف است و در آن می‌توانید انواع کالاها را با قیمت پایین پیدا کنید. اگر کالای مورد نظر شما گران ‌قیمت باشد و هزینه ارسال پستی آن را نمی‌توانید پرداخت کنید، Wish گزینه مناسبی برای خرید است.

علاوه بر قیمت‌ های پایین این فروشگاه، کالاها همواره تخفیف می‌خورند و همیشه فرصت خرید ارزان خواهید داشت. نقطه ‌ضعفی که خدمات ارسال محصول این فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر فروشگاه‌ها ضعیف‌تر است و شما کالاها را از شخص ثالث خریداری می‌کند. به این معنی که فروشندگان مختلفی در Wish کالاهای خود را به فروش می‌گذارند و ممکن است کیفیت کالاهایشان با یکدیگر متفاوت باشد.

Best Buy

best buy | ششمین فروشگاه اینترنتی جهان

Best Buy یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معروف در زمینه فروش لوازم الکترونیکی است. طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی و دیجیتال مانند موبایل، تبلت، اسپیکر، ساعت هوشمند، هدفون و غیره در این فروشگاه اینترنتی یافت می‌شود.

بسته به محل سکونت مدت ‌زمان تحویل کالا از ۱ ساعت تا چند روز متغیر است. اگر بیش از ۳۵ دلار خرید کنید، ارسال کالا برای شما رایگان خواهد بود. نقطه ‌ضعفی که در این فروشگاه اینترنتی دیده می‌شود این است که تنها از طریق تلفن به مشتری خدمات می‌دهد و اینکه مرجوع کردن کالا رایگان نیست.

مطالعه بیشتر: سئو در مشهد موتور محرکه رشد فروشگاه اینترنتی در این شهر

جمع‌بندی

فروشگاه‌های اینترنتی نقش مهمی در خریدهای روزمره و دوره‌ای افراد دارند. با استفاده از فروشگاه اینترنتی به‌سادگی چند کلیک می‌توانید کالای موردنظر خود را به بدون خروج از منزل خریداری کنید. در این مطلب ۶ فروشگاه اینترنتی موفق که در سطح جهانی موفق هستند را به شما معرفی کردیم. انتخاب محصول و خدمات صحیح دو نکته مهم در موفقیت فروشگاه اینترنتی است. در حال حاضر کارآفرینان برای کسب سود بیشتر، فروشگاه اینترنتی خود را طوری ایجاد می‌کنند که به ‌صورت تخصصی در یک زمینه به مشتریان خدمات ارائه دهد. برای مثال فروشگاه خواربار فروشی، فروشگاه لوازم الکترونیکی، فروشگاه لباس، فروشگاه ساعت و غیره.

در پایان امیدواریم که این مقاله که توسط دپارتمان تولید محتوا آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه فعالیت در حوزه مختلف دیجیتال مارکتینگ می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و به صورت کاملا رایگان مشاوره دریافت کنید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن