معرفی اولین سایت‌ های ایرانی

در دنیای امروزی غیر ممکن است که واژه‌هایی از جمله وبگاه، تارنما، وب سایت به گوشتان نخورده باشد و بدون شک با همه این صفحات اینترنتی بنا بر نیازهای مدرن سر و کار داشته‌اید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین سایت‌ های ایرانی از لحاظ بازدید کدام سایت‌ها می‌باشند. رتبه بندی سایت‌های دنیا بر اساس تعداد بازدید به وسیله سایت الکسا صورت می‌گیرد. از دیگر کاربردهای سایت الکسا می‌توان به تعداد بازدید روزانه، هفتگی و ماهیانه، تعداد سایت‌هایی که به سایت مورد نظر لینک داده و طریقه وارد شدن مخاطب از چه سایتی وارد سایت مد نظر شده‌اند اشاره کرد.

اولین سایت های ایرانی

بسیاری از سایت‌ های معتبر ایرانی را می‌توان در لیست بهترین سایت‌های جهان مشاهده کرد. اولین سایت‌ های ایرانی را می‌توان با توجه به فاکتورهای مختلف شناسایی و انتخاب کرد. به طور کلی صاحبین سایت‌ ها در تلاش هستند که تعداد بازدید کنندگان خود را بالاتر ببرند و رتبه خود در سایت الکسا را کاهش دهند. در این مقاله قصد داریم به اولین سایت‌های ایرانی بپردازیم تا شما هم با برترین سایت‌های ایرانی آشنا شوید. در این محتوا تمام تلاش ما بر این است که محتوا ها را به دور از انتخاب شخصی در نظر بگیریم.

۱- سایت آپارات

دپارتمان طراحی سایت اتود

در رتبه بندی الکسا اولین سایت‌ های ایرانی پربازدید که رتبه اول را به خود اختصاص داده سایت آپارات است. آپارات یک سرویس اشتراک ویدیویی است که با قابلیت‌ های ارائه شده ویدیوهای خود را در یک بستر ایرانی و بومی به اشتراک می‌گذارد. در این نوع وب سایت شما می‌توانید برای شناخته شدن کسب و کار خود ویدیو هایی را در این وب سایت به اشتراک بگذارید. وب سایت آپارات به طور میانگین روزانه بیش از ۴ میلیون بازدید دارد که رقم بزرگی محسوب می‌شود.

۲-سایت دیجی کالا

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

دیجی کالا به دلیل خدمات متفاوتی که ارائه می‌ دهد بازدید کننده زیادی داشته و جزو برترین و اولین سایت‌ های ایرانی شناخته می‌شود. در رتبه بندی الکسا سایت دیجی کالا رتبه دوم بهترین سایت ایرانی را به خود اختصاص داده است.

دیجی کالا یکی از فروشگاه‌ های اینترنتی پرطرفدار ایرانی است که فعالیت خود را از ۱۰ سال پیش شروع کرده است و یکی از پربازدید ترین سایت‌ های ایرانی محسوب می‌شود. به این دلیل که حتی افرادی که قصد خرید ندارند به این سایت مراجعه می‌کنند. از امکانات مفید آن می‌توان به امکان جست و جوی پیشرفته آن، سئو بالا، کد نویسی به روز، تجربه کاربری عالی، استفاده از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و زیبا، داشتن نرم افزار نسخه موبایل، خرید آسان، امکان اطلاع از موجود شدن کالا اشاره کرد. دیجی کالا نقش بسیار مهمی در فرهنگ سازی و گسترش کسب و کارهای اینترنتی دارد.

مطالعه بیشتر: دریافت خدمات سئو در مشهد

۳- سایت ورزش ۳

در لیست بهترین سایت‌ های ایرانی انتخاب شده توسط الکسا وب سایت ورزش ۳ است. این سایت که تحت حمایت شبکه ۳ فعالیت می‌کند یک پایگاه اطلاع رسانی ورزش است که با مراجعه به این سایت می‌توان به کامل‌ترین و بروزترین اخبار ورزشی، نتایج بازی‌های جهان و جدول لیگ‌های ورزشی دسترسی داشت. از دلایل دیگری که این وب سایت جزو اولین سایت‌ های ایرانی قرار داده می‌توان به جدید بودن اطلاعات مربوط به ورزش بر اساس نیاز بینندگان و همچنین مناسب بودن کد نویسی قالب سایت، چیدمان مناسب قرار گیری اطلاعات و تبلیغات و به روز بودن طراحی وب سایت اشاره کرد.

۴- سایت تلوبیون

تلویزیون آنلاین تلوبیون در سال ۲۰۱۲ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد. در سایت تلوبیون می‌توان پخش‌های زنده، فیلم، سریال، کارتون، فوتبال ایران و اروپا را همانند تلویزیون تماشا کنید. در رتبه بندی الکسا این سایت رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و روزانه بالای ۵/۱ میلیون بازدیدکننده دارد.

۵- سایت شاپرک

سایت شاپرک از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه پرداخت‌های الکترونیکی آغاز کرده است. شاپرک را می‌توان یک درگاه پرداخت واحد دانست. چرا که هرگونه پرداخت اینترنتی از هر بانکی و هر حسابی توسط این درگاه امکان پذیر است. از سال ۱۳۹۴ کلیه بانک‌ها درگاه پرداخت اینترنتی خود را روی آدرس شاپرک ارائه می‌کنند. به همین دلیل موجب شده علاوه بر راحت‌تر شدن روند پرداخت، نظارت و کنترل بیشتری روی تراکنش‌ها انجام شود و امنیت پرداخت بیشتری برای کاربران فراهم شود. به طور معمول بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم به وب سایت شاپرک مراجعه می‌کنند.

۶- سایت رکنا

سایت رکنا یک پایگاه خبری و اطلاع رسانی در زمینه اجتماعی و فرهنگی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را شروع کرده است. در این سایت می‌توانید تازه‌ ترین اخبار حوزه اجتماعی و فرهنگی را از این طریق مشاهده و پیگیری کرد. یکی از ویژگی‌ های منحصر به فردی که این سایت رو جزو اولین سایت‌ های ایرانی کرده است، ارائه بخشی تحت عنوان پرونده است که از طریق آن می‌توان پرونده‌ های قضایی روز را مورد بررسی قرار داد. وب سایت رکنا روزانه بیش از ۲۰۰ هزار کاربر بازدید دارد و به عنوان ششمین سایت ایرانی برتر از نظر رتبه بندی الکسا شناخته می‌ شود.

۷- سایت دنیای اقتصاد

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

پر مخاطب‌ ترین روزنامه اقتصادی کشور سایت خبری دنیای اقتصاد است. ویژگی که این روزنامه را برای علاقه مندان به حوزه اقتصاد بسیار جذاب کرده است خبر ها و اطلاعات تحلیلی قرار گرفته در این وب سایت است. این وب سایت از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر انتخاب اول افراد برای آگاهی از تغییرات و تحولات بازارهای اقتصادی کشور تبدیل شده است. در این وب سایت علاوه بر تحولات بازارهای اقتصادی در حوزه‌های دیگری از جمله آموزش، انتشار کتب و… تحت پوشش قرار داده است. این وب سایت روزانه بیش از ۵/۱ میلیون بازدیدکننده دارد.

۸- سایت نماشا

سایت نماشا همانند سایت آپارات سرویس اشتراک ویدیو می‌باشد که برای مشاهده ویدیو کاملا بومی طراحی و رونمایی شده است. در این وب سایت همانند آپارات می‌توانید انواع مختلف ویدیو را بارگذاری کرده و به عنوان مخاطب مشاهده کرد. سایت نماشا یک رقیب جدی برای وب سایت آپارات محسوب می‌شود. تعداد بازدید روزانه کاربران بیش از  ۱ میلیون در روز است.

۹- سایت دیوار

در سال ۱۳۹۲ وب سایت دیوار با هدف خرید و فروش مستقیم و بی واسطه فعالیت خود را آغاز کرد. در این وب سایت تمام نیازمندی‌های شما دسته بندی شده و می‌ توانید بر اساس شهر، نوع نیازمندی خود را جست و جو کنید و در زمینه‌های مختلفی از جمله املاک، وسایل نقلیه، خدمات، وسایل شخصی، انواع لوازم بهداشتی و… فعالیت دارد. یکی از ویژگی‌ هایی که این سایت را جزو پر بازدید ترین و اولین سایت‌ های ایرانی کرده است می‌ توان به خرید و فروش بدون واسطه کالا های دسته دوم اشاره کرد.

۱۰- سایت فیلیمو

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

دهمین سایت از نظر رتبه بندی الکسا وب سایت فیلیمو است. این سایت به کاربران امکان خرید اشتراک و مشاهده فیلم و سریال‌های مختلف به صورت آنلاین می‌ دهد. یکی از ویژگی‌ هایی که این سایت را محبوب کرده و جزو اولین سایت‌های ایرانی کرده است مشاهده فیلم‌ های مورد نظر بدون مراجعه به سینما است و با خرید اشتراک می‌ توان آن‌ ها را به صورت آنلاین تماشا کرد.

سخن پایانی

در طی سالیان گذشته دسترسی و مراجعه به اینترنت چندین برابر شده و سایت‌های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده است. این سایت‌ ها در موضوعات متفاوتی طراحی شده است و هر کدام به جذب کاربران اینترنت می‌پردازد. در ایران بیشترین سایت‌ های پربیننده که آن‌ها را جزو اولین سایت‌ های ایرانی کرده است، سایت‌های خبری، سایت‌ های تبلیغاتی و تجاری و شبکه‌های اجتماعی هستند. وجود تعداد زیاد سایت‌ های تفریحی و تفننی، نکته دیگری است که در بین سایت‌ های ایرانی دیده می‌شود. اگر قصد دارید که از طریق سئو و طراحی سایت خوب، رتبه سایت خود را بهبود ببخشید می توانید با دپارتمان طراحی سایت اتود تماس حاصل فرمایید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن