۷ روش اصلی کسب درآمد از سایت

در سال‌های خیلی دور کسب درآمد از سایت در بین مردم چندان قابل توجه نبود. اما امروزه با گسترش روز افزون تکنولوژی میلیون‌ها سایت اینترنتی ایجاد و در پی آن خرید اینترنتی که روزانه به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود در حال رخ دادن است که با این اتفاق خوشایند کسب درآمد از سایت دیگر دور از ذهن نیست. یکی از مزایای خوب این نوع کارها این است که می‌توان بدون نیاز به خارج شدن از منزل برای هر فروش اقدام کرد. هدف ما از این مقاله این است به شما نحوه کسب درآمد از این طریق آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه

راه های کسب درآمد از طریق وب سایت   

این روزها کسب درآمد از سایت بسیار پرطرفدار شده است و هرکس می‌تواند از این طریق، سایتی را راه اندازی کند. اما در این بین افراد زیادی هستند با داشتن وب سایت، اطلاعی درباره چگونگی به دست آوردن درآمد از طرق سایت را نمی‌دانند. این روزها رایج‌ترین نوع سوال در مورد سایت‌های اینترنتی این است که چگونه می‌تواند باعث درآمد شود. راه اندازی وب سایت‌ها با توجه به هدف آن بر میزان درآمد موثر است. در ادامه در ابتدا به چگونگی کسب درآمد از وب سایت و سپس راه‌های درآمد از طریق سایت را بررسی می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت شرکتی در مشهد نقطه شروع کسب درآمد از سایت

چگونگی کسب درآمد از سایت

همانطور که می‌دانیم امروزه غالب افراد به دنبال کسب درآمد از سایت هستند اما نمی‌دانند که اگر بازدیدکننده‌ای از سایت نباشد مشتری هم وجود نخواهد داشت و در نتیجه درآمدی هم در کار نخواهد بود. بهتر است دنبال این باشیم که از چه طریقی می‌توان تعداد بازدیدکننده را زیاد کرد و به درآمد رسید. بهینه سازی و سئو سایت یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مشتری برای سایت‌های شرکتی می‌باشد. به این صورت که اگر کاربر محصولات و خدمات شرکت مورد نظر را در گوگل جست و جو کند سایت مورد نظر در بین گزینه‌های نتایج جست و جو باشد. با اینکار یعنی با افزایش رتبه سایت در گوگل می‌توان تعداد بازدیدکننده را افزایش داد. کسب درآمد از سایت در زمینه مشاغل، تبلیغات اینترنتی است. در واقع تبلیغ در جهت بازدید از سایت آن شرکت در اینترنت است.

مطالعه بیشتر: سئو سایت چیست و چگونه به افزایش فروش کمک می کند ؟

روش های کسب درآمد از سایت

در این قسمت به برخی از متداول ترین روش‌های کسب درآمد از سایت می‌پردازیم که عبارتند از:

  • فروش محصولات
  • فروش خدمات
  • فروش فضای تبلیغاتی
  • قبول کمک‌های مالی
  • رپورتاژ آگهی
  • فروش اشتراک

فروش محصولات

فروش محصول از طریق وب سایت

ممکن است اولین مسئله در ذهن شما برای کسب درآمد از سایت، فروش محصولات باشد. برای راه اندازی وب سایت فروش محصولات ابتدا باید سیستم مدیریت محتوا را ساخت.

فروش خدمات

یکی دیگر از راه‌های متداول کسب درآمد از سایت، فروش خدمات است. کسب درآمد از این بخش به دلیل عدم واسطه سبب شده کلاها با قیمت مناسب‌تری به فروش برسد که در نتیجه جذب مشتریان بیشتر خواهد بود. فروش خدمات ممکن است هر چیزی باشد به عنوان مثال مهارت در نرم افزار یا مهارت در کارهای هنری که می‌توان آن‌ها را در وب سایت به نمایش گذاشت.

فروش فضای تبلیغاتی

کسب درآمد از سایت از طریق نمایش تبلیغات به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند.

  • هزینه به ازای هر کلیک
  • هزینه به ازای هر فروش

هزینه به ازای هر کلیک

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

این روش یک استراتژی محبوب در بین سایت‌هایی است که بازدیدکنندگان بالایی دارد. با بهینه سازی سایت می‌توان ترافیک گوگل را افزایش داد و از این طریق می‌توان با تبلیغات کلیکی کسب درآمد کرد.

هزینه به ازای هر فروش

امروزه به لطف اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان فروش رونق زیادی پیدا کرده است. در این روش مشتریان به سمت سایت میزبان هدایت می‌شوند. هزینه این روش بیشتر از هزینه تبلیغات کلیکی است چرا که موجب افزایش درآمد شرکت‌های وابسته می‌شود.

قبول کمک‌های مالی

راه اندازی سایت آسان است اما همانطور که گفتیم باید بازدیدکننده وفادار داشت و برای آن‌ها محتوای با ارزش تولید کرد چرا که بازدیدکنندگان و کاربران اگر به محتوای سایتی علاقه‌مند باشند تمایل دارند از طریق کمک مالی قدردانی خود را نشان دهند با ذکر مثال درک این موضوع را برای شما آسان می‌کنیم. سایت‌های پادکستی، کمک‌های مالی در بین آن‌ها مرسوم است. آن‌ها برای ادامه فعالیت خود به بودجه‌ای از سمت شنوندگان وابسته هستند. یا ویکی پدیا سایتی است که کمک‌های مالی را دریافت می‌کند. بنیان گذاران این سایت تمایل دارند ویکی پدیا که یک منبع اطلاعات رایگان است همینطور باقی بماند و با این حال کاربران برای قدردانی از منابع، کمک مالی می‌کنند.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ مقاله‌ای تبلیغاتی است که افراد برای معرفی محصول از آن استفاده می‌کنند. پس از افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت و شناخته شدن در بین افراد از طرف سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر پیشنهاداتی ارائه می‌شود. به بیانی دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها از سایتی که ترافیک آن بالا و بازدیدکننده زیادی دارد درخواست می‌کنند مقاله آن‌ها را در وب سایت قرار داده و در ازای آن هزینه‌ای پرداخت می‌کنند.

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد ازاین طریق به این صورت است که با شناخته شدن در تخصص خود ممکن است دیگر افراد در خواست تولید محتوا درباره محصولات خودشان با استفاده از دانش شما داشته باشند.

فروش اشتراک

کسب درآمد از طریق فروش اشتراک

فروش اشتراک مختص روزنامه‌ها و مجلات نیست. همه فعالیت‌ها از جمله تدریس آنلاین، دسترسی به نرم افزار، محتوای دیجیتال و.. از راه فروش اشتراک می‌تواند درآمدزا باشند. با راه اندازی مدل اشتراک وردپرس در سایت می‌توان بخشی ایجاد کرد که تنها برای اعضا باشد. با خرید اشتراک وب سایت می‌توان به همه مقالات، تحقیقات، فیلم‌ها، پادکست‌ها و… دسترسی داشت.

سخن آخر

راه‌های کسب درآمد از سایت می‌تواند از روش‌های مختلفی به دست آید. اما همه این روش‌ها در گرو تعداد بازدیدکنندگان سایت است. یکی از مهم‌ترین راه‌های افرایش بازدیدکننده بهینه سازی و سئو سایت می‌باشد. اگر قصد راه اندازی سایت دارید با شرکت‌های طراحی سایت مشهد و متخصص در سئو و بهینه سازی در جهت راه‌های کسب درآمد مشاوره بگیرید. از روش‌های ذکر شده در بالا هیچ کدام یک شبه شما را به موفقیت نمی‌رساند هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. استفاده از هر روشی به چند مورد بستگی دارد: هدف از طراحی سایت، روش نمایش محتوای خود، میزان دریافت ترافیک ماهانه و تعداد بازدیدکنندگان.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا به بهترین خدمات طراحی سایت مشهد، سئو و بهینه سازی در مشهد را به مشتریان خود ارائه کند.

اگر شما همراهان عزیز نیاز به راه اندازی کسب و کار و طراحی سایت خود دارید می‌توانید جهت استفاده از مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. مجموعه اتود در طی این مسیر همراه با شماست و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما می‌اندیشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن