سوشال سیگنال چیست | راهکارهای و تاثیر آن در سئو

چیستی سوشال سیگنال، سوالی پر تکرار در بین افرادی است که با گوگل در ارتباط هستند. همه افراد، چه کاربر باشند و به دنبال جست و جوی مطلبی خاص باشند و چه صاحب وب سایت باشند که به دنبال راهی برای دیده شدن در دنیای مجازی هستند، به دنبال پاسخ این سوال هستند. ما در این مقاله از مجموعه مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به بررسی پرسش هایی از قبیل مزایای توجه به سوشال سیگنال، راه های کسب سوشال سیگنال و تاثیرات آن بر سئو خواهیم پرداخت. اگر به دنبال کسب تجربه بهتر از وب سایت خود هستید و یا در تلاش برای رقابت در دنیای دیجیتال هستید، با کارشناسان اتود در تماس باشید.

مطالعه بیشتر: سئو سایت چیست و چه تاثیری بر توسعه کسب و کارهای اینترنتی دارد؟

مقدمه

تاثیر بک لینک های شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

شاید برای همه ما بار‌ها و بار‌ها سوال پیش آمده باشد که گوگل بر چه اساس در نتیجه تایپ چند کلمه مرتبط ترین نتایج را به ما نشان می‌دهد، و یا اینکه ممکن است بپرسید ترتیب نتایج گوگل بر چه اساس است. باید بدانید که ترتیب نمایش وب سایت‌ها در نتیجه جستجو بسیار با اهمیت است چرا که اساس سنجش وب سایت‌ها توسط گوگل بر اساس شایسته سالاری است.

شایسته سالاری بدین معنا که هر وب سایتی که از قوانین سئو بیشتر پیروی کند و در نتیجه رفتار کاربران ورودی به وب سایت، بیشترین اینتراکشن را از آن‌‌ها دریافت کرده باشد برای دیده شدن شایسته تر است و در نتیجه رتبه بندی جایگاه های نخست را کسب می­کند. سوشال سیگنال یکی از عواملی است که هم نشان دهنده میزان اینترکشن مخاطبین با محتوا‌های منتشر شده توسط شما است و هم بر سئو سایت مشهد تاثیر گذار است.

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک زیادی را برای وب سایت شما بوجود آورد، در حقیقت سوشال سیگنال به شما کمک می کند تا بتوانید تصویری درست از خود و کسب و کارتان در ذهن مخاطبان ثبت کنید. در حقیقت سوشال سیگنال می تواند به رتبه شما کمک کند و آن را افزایش دهد و از طرف دیگر برای شما کاربران جدید جذب کند.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به تحول کسب و کارها در این شهر می کند ؟

تعریف سوشال سیگنال

برای تعریف اینکه سوشال سیگنال چیست باید گفت که مجموعه اعمالی که مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با یک محتوای تولید شده توسط شما انجام می‌دهند سوشال سیگنال می‌گویند. از جمله این اعمال می‌توان به لایک، کامنت، سیو، شیر، ریتوئیت و بسیاری مثال از قبیل اشاره نمود. توجه به این سیگنال‌ها از این جهت است که شبکه‌های اجتماعی ‌تنها راه برای ارسال یک متن نیستند، بلکه رفته رفته در مسیر تکامل تبدیل به عضو اصلی در زندگی جامعه انسانی شده اند همانطور که مشاهده می‌کنیم بسیاری از افراد حتی از این پلتفرم‌ها برای خرید‌های آنلاین استفاده می‌کنند. در نتیجه بررسی سوشال سیگنال در واقع بررسی میزان اعتبار و اهمیت شما میان افراد جامعه است.

مزایای سوشال سیگنال

تاثیر سوشال سیگنال در سئو مشهد

شرکت MOZ اعلام کرده است که سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی می آیند، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر رتبه بندی وب سایت ها دارند. در صورتی که شما محتوای خوب تولید کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، کاربران بیشتری محتوای شما را می بینند و ممکن است به آن لینک دهند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای سوشال سیگنال می پردازیم:

افزایش بک لینک داخلی و آگاهی کاربران از برند

یکی از قدرتمند ترین اثر های غیر مستقیم شبکه های اجتماعی، لینک سازی داخلی است. در حقیقت بک لینک ها یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین فاکتور های گوگل برای رتبه بندی وب سایت است و هر چه شما در شبکه های اجتماعی بیشتری دیده شوید، بک لینک های بیشتری نیز دریافت می کنید.

افزایش مدت ماندگاری و مراجعه مجدد به وب سایت

کاربرانی که از طریق شبکه های اجتماعی با یک برند آشنا می شوند، برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر به سایت آن برند مراجعه می کنند و مدت زمان بیشتری را در آن سپری می کنند و همچنین امکان مراجعه مجدد به وب سایت برای این کاربران نیز وجود دارد.

تاثیر سوشال سیگنال بر سئو سایت

تاثیر شبکه های اجتماعی بر رشد سئو سایت در مشهد

اثر بسزای سوشال سیگنال بر سئو سایت مشهد یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت و توجه به آن است. با وجود اینکه پلتفرم کلی گوگل از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی مختلف جدا است، اما عموما این دو جزء بخش مهمی از یک استراتژی محتوایی-دیجیتالی جامع و کامل هستند. شما در شبکه‌های اجتماعی راحت تر در دسترس مخاطبین خود قرار خواهید گرفت و این مزیتی بزرگ برای شما است تا از علاقه مخاطبین مطلع شوید و به هر نحوی جهت علاقه مندی آن‌‌ها را به سمت وب سایت تان سوق دهید.

به عنوان مثال هنگامی که توسط تعدادی عکس و ارائه اطلاعات مختصر یک کالا را به مخاطبین خود معرفی می‌کنید و توسط بازاریابی محتوایی در مخاطب خود احساس نیاز ایجاد می‌کنید با ارائه لینک صفحه خرید، هم خرید را برای مخاطب خود راحت تر نموده اید و هم یک بک لینک خارجی بسیار ارزشمند برای وب سایت خود ایجاد کرده اید. و اینگونه اثر یک سوشال سیگنال بر سئو سایت مشهد شما مشخص می‌شود.

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست و چه تاثیری بر رشد سئو سایت دارد؟

راه‌های کسب سوشال سیگنال چیست ؟

در ابتدا برای کسب سوشال سیگنال باید در مخاطبین خود ایجاد اطمینان کنید. اینکه بتوانید مخاطبین خود را آگاه کنید که شما یک فروشگاه و یا ارائه دهنده خدمات واقعی هستید با داشتن یک وب سایت امکان پذیرتر است، چرا که مطالعات نشان می‌دهد مخاطبین برای خرید و یا دریافت خدمات به وب سایت بیشتر از شبکه اجتماعی اعتماد می‌کنند، در نتیجه باید به وب سایت به چشم یک مغازه نگاه کنید و حتما درصدد تهیه آن بر آیید. در وهله دوم باید خدمات و محصولات خود را به صورت کاملا واضح و به دور از ابهام در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

به عنوان مثال هنگامی که شما یک موسسه آموزشی باشید اما به مخاطبین خود اطلاع ندهید که چه آموزشی را ارائه خواهید کرد و یا براساس چه متودی آموزش می‌دهید، سرفصل‌های آموزشی چیست، پلتفرم برگزاری کلاس‌ها چه پلتفرمی است، هزینه شرکت در کلاس‌های آموزشی چقدر است و یا سوالاتی از این قبیل مخاطبین سخت تر به شما اعتماد خواهند کرد. لذا پیشنهاد می‌شود اطلاعات کاملی در اختیار مخاطبین خود قرار دهید تا بتوانید اعتماد بیشتری جلب کنید.

مطالعه بیشتر: تولید محتوا چه کمکی به رشد کسب و کارهای اینترنتی می کند ؟

جزئی نگری

جزئی نگری در ساخت بک لینک سئو سایت مشهد

توصیه ما به افرادی که در جستجوی پرسش راه‌های کسب سوشال سیگنال چیست هستند این است که جزئی نگر باشند جزئی نگری به این معنا است که حتی از کوچکترین اقدامات برای کسب اینتراکشن از مخاطب به سادگی عبور نکنید. در این راستا پیشنهاد می‌شود که:

  • از ساعات پر بازدید شبکه‌های اجتماعی مطلع شوید و محتوای خود را در آن زمان منتشر کنید.
  • در انتها و یا در ابتدا محتوا به مخاطبین یادآور شوید که مطلب را اشتراک گذاری کنند.
  • از عبارت‌های مفید برای تشویق مخاطبین به سیو محتوا استفاده کنید.
  • محتوا را به نحوی تولید کنید که مخاطب را درگیر کند و این درگیری منجر به مشارکت در کامنت‌ها شود که افزایش اعتبار سوشیال سیگنال های شما را به دنبال دارد.
  • اگر محتوای تولیدی شما ویدئو است خلاصه ای از محتوا در قسمت کپشن به مخاطب ارائه دهید چرا که در این حالت مخاطبین سه واکنش نشان می‌دهند یا محتوا را مهم تلقی خواهند کرد و به مشاهده می پردازند یا مطلب را مفید می بینند اما وقت دیدن و بررسی آن را ندارند و محتوا را سیو می‌کنند تا در موقع مناسب مشاهده کنند و یا مطلب را مفید نمی بینند و وقتشان هدر نمی رود چرا که اگر مخاطبین با محتوایی مواجه شود که به او حس ابطال وقت القا شود شانس‌های بعدی خود برای ارائه محتوا را از دست خواهید داد.
  • از ذکر برند خود غافل نشوید.
  • حتما بخشی را برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده محصولات بیشتر در وب سایت در نظر بگیرید و برای هر محتوا حداقل یک بک لینک به وب سایت ارائه دهید.
  • برای محتوا‌هایی که قصد تولید آن را دارید استراتژی داشته باشید برای مطالعه پیرامون استراتژی محتوا مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

مطالعه بیشتر: استراتژی محتوا چیست ؟

سخن آخر

کسب امتیاز از گوگل و رسیدن به جایگاه اول آرزوی هر دارنده وب سایت است اما کسی موفق خواهد شد که یا به تمامی قوانین گوگل اشراف داشته باشد و یا از خدمات دیجیتال مارکتیگ یک شرکت معتبر بهره مند شود. کسب سوشال سیگنال یکی از معیار‌های موثر بر سئو سایت مشهد است، که ما در این مقاله به بررسی پرسش پر تکرار سوشال سیگنال چیست پرداختیم. کارشناسان ما در اتود آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد همواره در تلاش برای ارائه خدمات بهتر و به روز تر هستند. برای آگاهی بیشتر با خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود می توانید با کارشناسان ما در تماس باشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن