سایت مپ چیست

در ابتدا زمانی که افراد به اصطلاح سایت مپ برمی‌خورند، به دنبال پاسخ پرسش‌هایی از قبیل سایت مپ چیست ، چگونه می‌توان برای وب سایت خود سایت مپ تعریف کرد ، ابزار‌های طراحی سایت مپ چیست و بسیاری از این سوال‌ها می‌گردند. در اصطلاح عامیانه سایت مپ به منزله نقشه راه است. این نقشه برای گوگل است تا بتواند بهتر توسط آن موضوع اصلی وب سایت را متوجه شود. اما سوال دیگر این است که فهم موضوع اصلی وب سایت توسط گوگل چه کمکی به ما می‌کند؟ تمامی این پرسش‌ها در این مقاله از اتود وب پاسخ داده خواهد شد.

مطالعه بیشتر: سئو سایت چه کمکی به توسعه کسب و کارهای اینترنتی می کند ؟

اتود وب یکی از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ در مشهد است، که خدماتی از قبیل طراحی وب سایت، تولید محتوا، بهینه سازی وب سایت و مدیریت شبکه های اجتماعی ارائه می کند. توجه روز افزون به سئو و رقابت در دنیای دیجیتال لازمه توسعه کسب و کار است و افراد عموما برای انجام این امور به شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ روی می آورند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهینه سازی و توسعه کسب و کار خود با کارشناسان اتود در تماس باشید.

مقدمه

سایت مپ در پروسه سئو سایت

طراحی وب سایت از اولین مرحله تا آخرین مرحله نیازمند تبحر و دقت است. چرا که باید با دقت مکان و عنوان هر صفحه وب سایت خود را طراحی و انتخاب کنید. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که شما قصد دارید برای وب سایت خود سایت مپ بسازید. ساخت سایت مپ برای تمامی وب سایت‌ها الزامی است، اما اهمیت آن در برخی وب سایت‌ها بیشتر قابل تشخیص است.

سایت مپ چیست

حال موقع پاسخ به پرسش سایت مپ چیست فرا رسیده است. سایت مپ در واقع یک فایل است که باید در آن لیست تمامی صفحات وب سایت وجود داشته باشد و آدرس دقیق هر یک توسط قواعد خاصی به موتور‌های جستجو نمایش داده شود. در واقع افراد به وسیله این فایل موتور جستجو را با صفحات اصلی وب سایت آشنا می‌کنند. آشنایی موتور‌های جستجو و یا بهتر است بگوییم آشنایی گوگل با صفحات اصلی مزایایی برای ما در پی خواهد داشت.

مزایای استفاده از سایت مپ

استفاده از سایت مپ به منزله بهینه سازی وب سایت است و هر گونه عملی که به بهینه سازی وب سایت و یا همان سئو کمک کند، منجر به کسب امتیاز از گوگل خواهد شد. کسب امتیاز از گوگل برای هر وب سایت به معنای کسب جایگاه بهتر در نتیجه سرچ است. اما این تنها یکی از روش‌های کسب امتیاز از گوگل است. شما برای کسب امتیاز بیشتر باید با تمامی قوانین سئو آشنایی داشته باشید به این منظور می‌توانید مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در مورد سئو وب سایت در مشهد را مطالعه نمایید.

هدف از تدوین سایت مپ

یکی دیگر از سوالات پر تکرار این است که هدف از تدوین فایل سایت مپ چیست ؟ هدف همه افرادی که صاحب یک وب سایت هستند این است که مطالب و محتواهایی که منتشر می‌کنند به دست جامعه هدف آن‌ها برسد. در نتیجه هدف گذاری مشخص است، اما راه رسیدن به این هدف آن است که قبل از هر اتفاقی گوگل محتوای ما را درک کند و بتواند با استفاده از داده‌های خود محتوا را به دست جامعه هدف ما برساند.

سایت مپ شامل چه اطلاعاتی است

سوالی که در این قسمت به آن پاسخ خواهیم داد این است که اطلاعات داخل فایل سایت مپ چیست ؟ این اطلاعات شامل موقعیت محتوا و میزان اهمیت آن در وب سایت، مشخص کننده نوع محتوا، و تغییراتی که در طی زمان روی آن اعمال می‌شود است. در واقع هنگامی که سایت مپ را تهیه می‌کنید باید به صورت دقیق هر یک از این اطلاعات را به زبان کامپیوتر در فایل بیان کنید تا بتوانید به راحتی به هدف خود برسید.

انواع سایت مپ

بررسی انواع سایت مپ در سئو سایت

برای پاسخ به پرسش انواع سایت مپ چیست باید بگوییم که در دسته بندی نقشه وب سایت‌ها از لحاظ ساختاری می‌توان آن‌ها را به چند دسته تقسیم بندی کرد. از مهم‌ترین آن‌ها که بیشتر توسط وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ می‌توان به XML و HTML اشاره کرد.

آشنایی با سایت مپ HTML

سایت مپ HTML دربردارنده اطلاعات صفحات وب سایت و جایگاه آن‌ها در سایت است. زبان این نوع نقشه سایت، زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی می‌باشد. در این نوع سایت مپ به صورت دیداری در اختیار مخاطب قرار گرفته و همچنین مخاطب می‌تواند به قسمت‌های مختلف سایت دسترسی پیدا کرده و با اطمینان کامل از مسیر و صفحات سایت آگاهی یابند. رتبه سایت در کلمات کلیدی زمانی بهبود می‌یابد که صفحات به کمک لینک سازی داخلی به یکدیگر اتصال یابند.

آشنایی با XML

زبان این نوع سایت مپ، زبان نشانه گذاری قابل توسعه می‌باشد. XML فقط جهت استفاده برای نشان دادن محتوای سایت به خزنده موتورهای جست و جو کاربرد دارد و برخلاف HTML مخاطب قادر به دیدن آن نیست. هدف از طراحی چنین نقشه ای راهنمایی خزنده‌های موتور جست و جوی گوگل می‌باشد. در واقع با طراحی XML به خزنده‌ها، تعداد صفحات وب سایت را اعلام می‌کند. تغییرات انجام شده در وب سایت اعم از به روزرسانی‌ها در داخل سایت توسط XML به گوگل اطلاع داده خواهد شد و بنابراین گوگل با سرعت می‌تواند محتوای وب سایت را بررسی کند که در نهایت این اتفاق تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت دارد.

اهمیت و مزایا

ارسال پیغام با عنوان خزش و ایندکس کردن محتوا به موتورهای جستجوی گوگل

  • اعلام نوع و زمینه محتوا توسط نقشه سایت XML  به موتورهای جست وجوی گوگل
  • اطلاع دادن از زمان، فاصله زمانی و تکرار  به روز رسانی محتوای وب سایت به موتور گوگل
  • نشان دادن محتوای هر صفحه با استفاده از نقشه سایت XML
  • کمک به ایندکس صفحات داینامیک وب سایت‌ها
  • از بین بردن ایرادات سایت در لینک سازی داخلی
  • افزایش سرعت و دقت در ایندکس کردن سایت‌هایی با محتوای زیاد

تاثیر سایت مپ بر سئو سایت

تاثیر سایت مپ در سئو سایت مشهد

عنوان بعدی که باید به آن پرداخته شود این است که بهینه سازی سایت مپ چیست و چه تاثیری بر سئو وب سایت در مشهد دارد؟ هر چیزی که برای گوگل تدوین می‌شود باید بهینه باشد. هر چند که سایت مپ خود ابزاری جهت بهینه سازی وب سایت است اما خود آن باید به صورت بهینه تدوین شود. بهینه سازی سایت مپ به این معنا است که، نویسنده باید بتواند توسط نقشه راه گوگل را به سمت صفحات مهم راهنمود کند و از ذکر آدرس هر گونه صفحه با url غیر رسمی، صفحاتی که محتوای تکراری دارند، صفحاتی که noindex هستند، صفحات ۴۰۴، صفحات ریدایرکت، صفحات ثبت نام و پرداخت خودداری شود.

مطالعه بیشتر: طراحی سایت مشهد چه کمکی به رشد کسب و کارهای سنتی در این شهر می کند ؟

سخن آخر

ما در این گفتار شما را به صورت مختصر با سایت مپ آشنا کردیم. سایت مپ ابزاری است که شما باید با استفاده از آن بتوانید مسیر خود را برای رقابت در دنیای دیجیتال هموارتر نمایید. رعایت تمامی نکات مربوط به سئو سایت مشهد امری تخصصی و بسیار مهم است که شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه ای به انجام آن‌ها می­پردازند. برای کسب اطلاع از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشد.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن