مهم ترین منابع تولید محتوا وب سایت در ۲۰۲۲

منابع تولید محتوا وب سایت

استفاده صحیح از تولید محتوا برای سایت به کمک منابع تولید محتوا وب سایت یکی از مهم ترین روش های بازاریابی هدفمند و موثر برای رشد وب سایت و کسب و کار شما است. با استفاده از تولید محتوا هدفمند و مفید، مخاطب مورد نظر شما به سمت سایت جذب خواهد شد. محتوا از نظر گوگل اهمیت زیادی دارد و وابسته به هدف اصلی گوگل، کسب رضایت کاربران، یکی از معیار های رتبه دهی این شرکت، محتوای هر وب سایت است. پیدا کردن ایده مناسب برای ایجاد یک محتوای خوب سخت است، در این مطلب مجموعه ای از ابزار های کاربردی را به شما معرفی می کنیم. این ابزار ها به شما در پیدا کردن موضوع مناسب، عکس مرتبط و … کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان تولید محتوا در آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در تماس باشید.

SparkToro

تولید محتوا

استفاده از منابع تولید محتوا وب سایت باید هدفمند باشد. به این معنی که شما موضوع محتوا را با توجه به نیاز و هدف خود باید انتخاب کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا موضوعات مختلفی که به حوزه فعالیت شما مربوط می‌شوند را پیدا کنید. موضوعاتی که توسط این ابزار پیشنهاد می‌شوند، همگی براساس جستجوی افراد در موتورهای جستجو جمع‌آوری شده‌اند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت به اطلاعاتی که SparkToro در اختیار شما قرار می‌دهد اعتماد کنید و از موضوعات پیشنهادی آن جهت تولید محتوای هدفمند استفاده کنید.

با کمک ابزار SparkToro می‎‌توانید محتوای خود را در جهت نیاز کاربران و مخاطبان هدف تولید کنید و به موفقیت زیادی در کسب و کارتان برسید. البته ناگفته نماند که استفاده از این ابزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه پول پرداخت کنید.

Google Trends

منابع تولید محتوا

Google Trends معروف‌ترین و محبوب‌ترین ابزار برای متخصصان تولید محتوا وب سایت است. این ابزار در حین سادگی بسیار کاربردی است. تنها با وارد کردن عبارت یا کلمه کلیدی مورد نظر می‎توان نمودار جستجوی آن را مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های خوب گوگل ترندز این است که روی نقشه رنگی، میزان جستجوی عبارت واردشده را نشان می‌دهد. به‌علاوه می‌توانید دو یا چند عبارت مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید که کدام کلمه کلیدی نسبت به بقیه بیشتر جستجو شده است؟ همچنین نسبت به منطقه هم می‌توانید میزان جستجو را مشاهده کنید. مناطقی که جستجوی بیشتری داشته‌اند، پررنگ‌تر از بقیه هستند.

AlsoAsked.com

تولید محتوا سایت

یکی از ابزارهای مفید و بسیار کاربردی برای بهینه‌سازی سایت و یکی از منابع تولید محتوا وب سایت، AlsoAsked.com است. ابزاری مفید و رایگان که به شما می‌گوید افراد بیشتر چه سوالاتی را جستجو کرده‌اند؟ شما به عنوان تولید کننده محتوا وب سایت می‌توانید از این سوالات برای ایده‌یابی محتوای خود استفاده کنید و یک مطلب جامع برای پاسخ سوال مخاطب آماده کنید. فقط کافی است از میان سوالاتی که این ابزار به شما نشان می‌دهد مرتبط‌ترین‌ها را انتخاب و درباره آن‌ها مطلب تهیه کنید.

remove.bg

تولید محتوا تصویری

ابزارهایی که تا به اینجا معرفی کردیم، به شما در پیدا کردن موضوع و ایده مناسب برای تولید محتوا وب سایت کمک می‌کنند؛ اما این ابزار کاربرد دیگری دارد. با استفاده از remove.bg می‌توانید در عرض چند ثانیه بک‌گراند تصویر خود را حذف و از آن داخل محتوای متنی خود استفاده کنید. تولید محتوا وب سایت تنها شامل محتوای متنی نمی‌شود. تصاویر موجود در متن به مخاطب کمک می‌کنند تا بهتر منظور نویسنده را درک کند.

ابزار canva

تولید محتوا متنی

ابزار قبلی که معرفی کردیم، پس زمینه تصویر را حذف می‌کرد. این ابزار به شما کمک می‌کند تا یک تصویر را از ابتدا تا انتها مطابق آن چه در ذهنتان دارید، ایجاد کنید. برای ایجاد تصویر جهت تکمیل منابع تولید محتوا وب سایت، می‌توانید از فوتوشاپ استفاده کنید. اگر کار با فوتوشاپ برایتان سخت است، با استفاده از canva در کمترین زمان ممکن تصاویر دلخواه خود را ایجاد کنید.

Freepik

تولید محتوا متنی سایت

freepik یکی از منابع تولید محتوا وب سایت است که برای پیدا کردن تصاویر مختلف است. با استفاده از این ابزار نه تنها تصاویر، بلکه انواع کالکشن‌های دیگر مانند آیکون‌ها را هم می‌توانید دانلود و استفاده کنید. استفاده از این ابزار هم مانند canva و remove.bg رایگان است. وبسایت freepik بسیار محبوب است و می‌توانید بی‌نهایت تصویر دلخواه را به صورت رایگان دانلود کنید. ناگفته نماند که این سایت ورژن پریمیوم هم دارد.

Piktochart

تولید محتوا متنی سایت

 علاوه بر استفاده از تصاویر، به کار گرفتن اینفوگرافیک به عنوان یکی از منابع تولید محتوا وب سایت در متن تاثیر زیادی روی درک بهتر مخاطب دارد. با استفاده از Pictochart می‌توانید از طرح‌های گرافیکی جذاب و زیبا برای انتقال بهتر مفهوم به خواننده استفاده کنید. استفاده از این سایت رایگان است و اگر با طراحی و گرافیک آشنایی ندارید، به راحتی می‌توانید طرح دلخواه خود را پیاده‌سازی و از آن در متن خود استفاده کنید.

Giphy

تولید محتوا تصویری سایت

Giphy یکی از منابع تولید محتوا وب سایت برای دانلود گیف‌های متنوع است. استفاده از گیف درون متن نرخ ماندگاری کاربر را افزایش می‌دهد. هر چقدر که کاربر وقت بیشتری برای دیدن محتوای شما صرف کند، امتیاز بیشتری از سمت گوگل دریافت می‌کنید. نتیجه این کار منجر به نمایش سایت شما به مخاطبان بیشتر و دیده شدن برند شما می‌شود.

ویکی پدیا

تولید محتوا برای سایت

ویکی پدیا به ویژه ویکی پدیا انگلیسی یکی از معتبر ترین منابع و مراجعی است که می توان با ورود به آن، اطلاعات مورد نیاز در هر حوزه ای را به دست آورد. در گذشته شاید دایره المعارف ها کارکردی مشابه این دانشنامه را داشتند اما امروزه در عصر اطلاعات، نیازی نیست که به یک دایره المعارف قطور رجوع کنید و با تورق تمام صفحات آن متوجه بشوید آیا چیزی که در جستن آن بودید را می یابید یا خیر؛ شما کافیست با سرچ کلیدواژه موردنظر خود در گوگل و با رجوع به لینک مطلب ویکی پدیا در آن زمینه به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید.

ویکی پدیا به عنوان یک دانشنامه آزاد یکی از بهترین منابع تولید محتوا وب سایت است چراکه این سایت نه تنها اطلاعات ارزشمندی را در هر زمینه ای در اختیار شما قرار می دهد بلکه با رصد دائمی محتواهای بارگذاری شده در آن، صحت یک به یک مطالب را بررسی می کند و از این رو شما می توانید به با اطمینان کامل با استفاده از مطالب این سایت، محتوای متنی خود را تهیه نمایید.

نمناک

تولید محتوا برای وب سایت

خوب است که پس از معرفی ویکی پدیا به نمناک بپردازیم. نمناک یکی از منابع تولید محتوا وب سایت است که اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید و نمی توانید از ویکی پدیا انگلیسی استفاده کنید، میتواند به عنوان یک جایگزین عالی عمل کند. این سایت در اکثر زمینه ها محتوای موثق و مطمئنی را منتشر ساخته و شما می توانید با استفاده از آن مسیر تولید محتوای وب سایت خود را هموار کنید. پس اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید و به دنبال یک منبع مطمئن می گردید، حتما به نمناک سر بزنید.

ویکی هو

منبع تولید محتوا

اگر قصد تولید محتوا برای سایتی را دارید که انجام امور خدماتی در برنامه های آن ها گنجانده شده ویکی هو یکی از بهترین منابع تولید محتوا وب سایت شماست. این سایت همانگونه که از نامش پیداست، ضمن آنکه زیر مجموعه ویکی پدیاست، به سوالاتی پاسخ می دهد که با چگونه شروع می شود. بطور مثال شما برای یک شرکت خدمات کامپیوتری تولید محتوا انجام می دهید و یکی از عناوین مطالب شما مربوط به تعمیر کامپیوتر است، مطمئنا نمی توانید از کارفرما مراحل قدم به قدم تعمیر یک کامپیوتر را جویا شوید اما به راحتی با مراجعه با ویکی هو می توانید محتوای مورد نظر خود را استخراج کنید.

BuzzSumo

منبع تولید محتوا برای سایت

وب سایت BuzzSumo شما را در مسیر یافتن کلیدواژه و عناوین مورد نیاز سایت، راهنمایی می کند. این سایت یکی از بهترین منابع تولید محتوا وب سایت است چراکه همانند یک راهنمای دانا، شما را نسبت به تغییرات روز ترندهای محتوایی، حوزه علاقمندی کاربران و رویه فعالیت رقبا، آگاه می سازد. پس اگر گمان می کنید در مسیر تولید محتوا به یک همراه دانا نیازمندید از وب سایت BuzzSumo دیدن کنید.

مهم ترین ویژگی در بحث استفاده از منابع تولید محتوا وب سایت

منبع محتوایی برای وب سایت

تمام منابع معرفی شده خوب و عالی هستند اما بایستی با مهم ترین ویژگی در بحث استفاده از منابع تولید محتوا وب سایت نیز آشنا باشید.

  • استفاده از اطلاعات موثق

در حین استفاده از منابع، بایستی اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات موثق استفاده می کنید. شما ممکن است در کار خود بینظیر باشید اما سایت شما هویت برند شماست؛ کاربری را تصور کنید که وارد سایت شما می شود و با مطالبی نامرتبط و یا غلط مواجه می شود تفاوتی ندارد که لینک اول گوگل باشید یا خیر سریعا از سایت شما خارج می شود و وارد سایت رقیب شما می شود، پس حتما صحت اطلاعاتی که در سایت خود قرار می دهید را بسنجید.

  • استفاده از اطلاعات به روز

تصور کنید که مطلبی را دیروز در سایت خود بارگذاری کرده اید و محتوای درون مقاله شما مربوط به زمان حال نیست. این می تواند یک فاجعه واقعی را برای سایت شما رقم بزند مخصوصا اگر در حوزه تکنولوژی های روز فعال هستید. بطور مثال درمورد موضوعی به ویکی پدیا اعتماد می کنید اما مطلب موردنظر شما استثنا در آن به روز نشده است، وجود چنین محتوایی در سایت شما موجبات افزایش نرخ پرش را فراهم می آورد و این موضوع برای سلامت سئو سایت شما اتفاق خوبی نیست.

مطالعه بیشتر: دریافت برنامه سئو سایت در مشهد به صورت اصولی.

  • حذف و اضافه مطالب

درمورد مطالب بلاگی سایت خود منعطف باشید. درست است که زمان زیادی را برای نگاشتن هرکدام از آن ها صرف کرده اید اما در بخشی از مسیر اگر متوجه شوید که بایستی خط مشی خود را تغییر دهید بایستی مطالبی را از سایت حذف کنید و یا مطالبی را به آن بیافزایید که شاید اطلاعاتی در آن رابطه ندارید. همیشه می گویند یک رنج آشنا بهتر از یک لذت ناشناخته است. ممکن است به علت خبرگی در یک زمینه محتوایی، از اضافه کردن موضوعات جدید به تقویم محتوایی خود پرهیز کنید اما مطمئن باشید که اینکار راه به جایی نخواهد برد و شما در نهایت برای بهبود وضعیت سایت خود بایستی وارد دنیای محتوایی جدیدی بشوید.

بهترین و کامل ترین منبع تولید محتوا وب سایت چیست؟

انواع منابع تولید محتوا سایت

پاسخ این سوال که بهترین و کامل ترین منابع تولید محتوا وب سایت چیست بسیار آسان است، کافیست به آیینه نگاه کنید. بله خود شما بهترین منبع تولید محتوا هستید! اگر کسب و کاری راه اندازی کرده اید، اطلاعات شما در آن زمینه می تواند کمک شایانی به مطالب داخل وب سایت شما بکند. شما می توانید از طریق تولید محتوای جدید و خلاقانه موجبات ارتقا رتبه صفحات سایت خود را فراهم آورید.

اگر گرداننده یک کسب و کار نیستید و صرفا حرفه تولید محتوا را ب عنوان شغل خود برگزدید نگران نباشید شما هم می توانید با اندکی تحقیقات میدانی و یا کتابخانه ای، محتوایی نو و خلاقانه ایجاد کنید.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با بازاریابی محتوایی کلیک کنید.

تولید محتوا برای وب سایت چه مزیت‌هایی دارد؟

منابع مهم تولید محتوا وب سایت

کسانی که به تازگی وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند، معمولا با این سوال مواجه می‌شوند که تولید کردن محتوا چه مزایایی دارد و آیا ضروری است؟ در جواب باید گفت که بله و محتوا پادشاه است! با تولید محتوا، به مخاطب این پیام را می‌رسانید که شما در حوزه فعالیت خود متخصص هستید. تولید محتوا وب سایت باعث افزایش ترافیک شما می‌شود و این به معنی رشد کسب و کار و کسب سود زیاد است.

ممکن است که مخاطب بار اول بعد از دیدن محتوای شما چیزی خرید نکند، اما نام برند شما و کیفیت محتوایی که دیده بود در خاطرش می‌ماند و در نتیجه شما توانسته‌اید یک مشتری بالقوه داشته باشید. این مشتری بالقوه بعدا برای خرید ابتدا نام برند شما را به خاطر می‌آورد و به سایت شما مراجعه خواهد کرد. به عبارت دیگر شما با استفاده درست از منابع تولید محتوا وب سایت برندسازی هم می‌کنید. در ادامه به مهمترین مزیت های تولید محتوا در وب سایت ها اشاره خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: تاثیر برندینگ در سئو

۱- جلب اعتماد مشتریان

جلب اعتماد کاربران در کسب و کار های اینترنتی اهمیت زیادی دارد که شما به کمک تولید محتوای تخصصی، در میان رقبا برجسته تر به نظر می رسید و گوگل نیز وب سایت شما را به عنوان یک وب سایت مرجع شناسایی می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد و در ادامه کاربران می توانند راحت تر به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند.

۲- افزایش رتبه در نتایج جست و جو

شما با تولید محتوای تخصصی و کاربردی، به گوگل کمک می کنید که کاربران بیشتری را به سوی وب سایت شما هدایت کند. تولید محتوا در سئو وب سایت اهمیت زیادی دارد و در صورتی که شما محتوای خوب و مفید در وب سایت خود منتشر کنید، شاهد افزایش رتبه خود در نتایج جست و جو می شوید که می تواند ترافیک ورودی وب سایت شما را نیز افزایش دهد.

۳- افزایش محبوبیت

در صورتی که شما محتوای مفید و کاربردی برای وب سایت خود تولید کنید، دیگر وب سایت ها از محتوای شما استفاده خواهند کرد و در نتیجه تعداد زیادی از کاربران محتوای شما را مشاهده می کنند که این موضوع می تواند میزان محبوبیت وب سایت شما برای کاربران و دیگر وب سایت ها افزایش دهد و شما می توانید بدون نیاز به تبلیغات، شانس بیشتری برای دیده شدن دریافت کنید.

کلام آخر

تولید محتوا شامل مجموعه‌ای از متن، تصویر و اینفوگرافیک می‌شود. گاهی ایده خاصی برای تولید محتوا به نظر نمی‌رسد. بهترین راهکار در این گونه مواقع استفاده از ابزارهای کاربردی و منابع تولید محتوا وب سایت است. در این مطلب ابزارهای کاربردی مفیدی را معرفی کردیم که بر اساس جستجوهای کاربر به شما موضوع یا کلمه کلیدی پیشنهاد می‎دهند. برای افزایش کیفیت متن بهتر است از تصویر، گیف، نمودار و اینفوگرافیک استفاده کنید. از آنجایی که آماده کردن این موارد زمان بر است، ابزارهای مفید آماده‌سازی محتوای بصری را هم معرفی کردیم. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه تولید محتوا وب سایت می توانید با کارشناسان مجموعه اتود، ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ در مشهد تماس حاصل فرمایید.

آنچه می خوانید ...

مقالات مرتبط

به خواندن ادامه دهید

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن