سئو و بهینه سازی وب سایت

شما هم می توانید ساکن صفحه اول گوگل باشید

کسب جایگاه در صفحه اول گوگل هفته ها طول می کشد. در واقع سئو یک رقابت شانه به شانه برای بدست آوردن رتبه های برتر در موتورهای جستجو است. در این رقابت زمانی می توانید به نتیجه ایده آل خود برسید که ابتدا رقبای خود را به خوبی شناخته باشید و با فعالیت حرفه ای تر پیروز این رقابت شوید. بنابراین موفقیت در سئو سایت نیازمند صرف زمان و تلاش زیادی است ولی دست یابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت که تا مدت ها به یکی از مهمترین کانال های بازاریابی شما تبدیل خواهد شد. آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود با چندین سال تجربه فعالیت در این حوزه و به عنوان یکی بهترین شرکت های ارائه کننده خدمات سئو در مشهد، در این مسیر در کنار شماست.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

مراحل سئو وبسایت

آنالیز و ارائه پورپوزال

اولین مرحله سئو سایت آنالیز حوزه کاری شما در فضای دیجیتال است. در این مرحله تیم سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود به بررسی میزان سختی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار شما و همچنین آنالیز رقبا می‌پردازند. بعد از تهیه این فایل آنالیز کارشناسان اتود به دو مسئله اصلی بازه زمانی و تعرفه خدمات پاسخ می دهند. لازم به ذکر است که آماده سازی این فایل حدود دو روز کاری زمان می برد.

رفع ایرادات و اعمال سئو تکنیکال

پس از تایید آنالیز اولیه توسط شما و ثبت قرارداد، دپارتمان برنامه نویسی و طراحی سایت اتود کار خود را با رفع ایرادات فنی (سئو تکنیکال) مانند بهینه سازی سورس قالب، افزایش سرعت سایت، تست امنیت و … آغاز می کند. در کنار این بخش دپارتمان Ui/Ux اتود، لندینگهای هر کلیدواژه تحت قرارداد را متناسب با رفتار کاربران آن طراحی می کند. عموما این دو مرحله در ماه اول قرارداد به پایان می رسد.

تدوین تقویم و استراتژی تولید محتوا

بعد از برطرف نمودن ایرادات فنی و طراحی لندینگهای اختصاصی نوبت به دپارتمان تولید محتوا می رسد تا متناسب با نوع فعالیت تخصصی شما و البته مطابق با قوانین سئو سایت محتواهای لندینگ ها و بلاگ وب سایت را آماده کنند. انجام این امور توسط تیم اتودوب با تدوین یک تقویم و تعیین استراتژی محتوایی مشخص شروع می‌شود و به صورت منظم مطابق با تقومی که از قبل تدوین شده است، محتوا‌ها بارگزاری خواهد شد. این مرحله عموما از نیمه ماه اول کاری آغاز می شود و تا پایان قرارداد ادامه دارد.

لینک سازی داخلی و خارجی

به جرات می توان گفت که موفقیت در یک پروژه سئو، به نوع فعالیت در حوزه Off page و یا ساخت بک لینک وابسته است، چرا یک اشتباه کوچک در این بخش می تواند به پنالتی شدن وب سایت و خدشه دار شدن یک برند منجر شود. دپارتمان سئو اتود، ساخت بک لینک های کم ریسک (سوشال سیگنال) را عموما از ماه دوم قرارداد آغاز می کند که تا آخر مدت قرارداد ادامه دارد. بک لینک های با ریسک متوسط (بلاگی، کامنتی، پروفایلی و …) از ابتدای عموما از ابتدای ماه چهارم پروژه، و بک لینک های پر ریسک (رپورتاژی) در صورت نیاز از ماه ششم فعال می شوند.

 

آنالیز و تثبیت جایگاه شما در صفحه اول گوگل

استراتژی سئو مجموعه اتود بر رشد کلیدواژه های وب سایت بر پایه محتوا استوار است. شاید تکیه بر این استراتژی منجر به آن شود تا بازه زمانی رسیدن کلیدواژه ها به صفحه اول (حدود دو ماه) طولانی تر شود، اما باعث می شود تا بعد از اتمام قرارداد شما جایگاه کلیدواژ ها در صفحه اول تثبیت شده باشد و تنها در صورت عملکرد بهتر رقیب، جایگاه شما افت داشته باشد. در کنار این عامل، بعد از رسیدن کلیدواژه های شما به صفحه اول، دپارتمان UI/UX اتود، به طور منظم رفتار کاربران شما را آنالیز می کنند تا با ارائه محتوا بهتر به مخاطبان همواره در صفحه اول گوگل رسد داشته باشید.

 

ارائه گزارش ماهانه

بلافاصله بعد از آغاز همکاری شما با اتود، این مجموعه یک پشتیبان سئو تمام وقت که تجربه کاری و دانش لازم را داشته باشد را مسئول پروژه شما می کند. این پشتیبان موظف هست ماهانه گزارش کاملی از اقدامات ماهانه در اختیار شما قرار دهد. مهمترین سرفصل های این گزارش ها میزان رشد ماهانه کلیدواژه های تحت قرارداد، میزان افزایش ورودی وب سایت در بازه های زمانی مختلف، گزارش سئو تکنیکال، فایل جامع تمام بک لینک های ساخته شده، خلاصه اقداماتی که در ماه بعد و …، می شود.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

جهت دریافت مشاوره و آنالیز رایگان با ما تماس بگیرید

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

چرا باید سئو سایت را جدی گرفت؟

تصور کنید شما صاحب یک فروشگاه فروش موبایل هستید. با استفاده از ابزارهای آمار جستجو هر کلیدواژه در گوگل، می توان بدست آورد که ماهانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر واژه خرید موبایل را در گوگل جستجو می کنند. حالا اگر شما روی سئو سایت خود کار نکنید و یا حتی در صفحه اول نتایج موتورهای جست و جو نباشید، به ندرت کسی می تواند با شما ارتباط برقرار کند، و در حقیقت شما ۲۵۰ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال محصول شما بوده اند را از دست داده اید ! 

با توجه به اختلاف ارزش ریال و دلار، کسب درآمدهای دلاری مانند صادارات کالا، فروش خدمات و نرم افزار و … به آرزوی کسب و کارهای ایرانی تبدیل شده است. چرا که پرداخت هزینه به ریال و کسب درآمد به دلار حاشیه سود چند برابری برای هر کسب و کاری به ارمغان می آورد که باعث پیمودن یکساله راه چندساله می شود. اگر به دنبال توسعه بازار خود به خارج از ایران و کسب درآمد در این حوزه هستید، سئو به شما کمک می کند با که با هزینه بسیار کم نسبت به ابزارهای سنتی بازار خود را گسترش دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود با تجربه چهار ساله فعالیت در حوزه سئو کشورهای کانادا، آمریکا، امارات و انگلستان به شما اطمینان می دهد که محصول و یا خدمت تولیدی شما به زبانهای دیگر در موتور جستجو گوگل متقاضیان فراوانی دارد.

با توجه به محدودیت های اخیر در استفاده از شبکه های اجتماعی، سئو می تواند به عنوان یک راه جایگزین و تضمین شده برای شما نقش ایفا کند. چرا که با فعالیت در شبکه های اجتماعی شما در حال سرمایه گذاری در پلتفرمی هستید که هیچ حقی بر مالکیت آن ندارید، و هر اتفاقی مانند فیلترینگ و یا محبوب شدن یک شبکه اجتماعی دیگر (مانند گذار کاربران از فیسبوک به اینستاگرام) می تواند موقعیت شما را شکننده و یا حتی سرمایه شما را به کل نابود کند. اما با فعالیت در حوزه سئو در حال سرمایه گذاری در پلتفرمی هستید (وبسایت) که کاملا تحت مالکیت شما است، و با توجه به محبوبیت بیش از ۹۰ درصدی گوگل در میان موتور جستجو تا چندین سال آینده بعید است جایگزینی به آن نزدیک شود. همچنین با فرض (محال) فیلترینگ گوگل، در صورت انجام درست و اصولی فعالیت های سئو در وب سایت، نتایج سرچ در تمام موتورهای جستجو جایگزین احتمالی (یوز ساخت ایران یا یاندکس ساخت روسیه و یا بایدو ساخت چین) کاملا مشابه است. پس با سئو نه نگران فیلترینگ باشید و نه از دست دادن کاربران خود.

سئو در میان ابزارهای کسب درآمد از فضای دیجیتال مارکتینگ، به عنوان یک رویکرد با بازدهی بلندمدت شناخته می شود که هیچ کسب و کاری را به صورت آنی و لحظه ای به درآمد نمی رساند. این عامل می تواند از جذابیت سئو برای کسب و کارهای نوپا بکاهد. اما مهمترین دغدغه کسب و کارهایی که قدم های اولیه رشد در فضای دیجیتال مارکتینگ را طی کرده اند، تثبیت راه های درآمد زایی خود است تا با فراغ بال بتوانند به دنبال توسعه بازار و رشد خود باشند. بنابراین سئو بهترین پاسخ را نیاز این کاربران فراهم می کند.

سوالاتــــــ

متداول شما

yourquestions

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

تعیین دقیق هزینه و مدت زمان خدمات سئو تنها بعد از آنالیز وب سایت و کلیدواژه های شما توسط دپارتمان سئو آژانس اتود مشخص خواهد شد. تنها کافیست کلیدواژه های مدنظر و آدرس وب سایت خود را برای بخش پشتیبانی اتود (۰۹۱۵۵۲۵۰۴۴۲) ارسال کنید. بعد از حداکثر دو روز فایل آنالیزی خدمت ارسال خواهد شد که به سوالات اولیه شما را پاسخ خواهد داد. در صورتکه مدت زمان و هزینه پیشنهادی مورد تایید شما باشد، جلسه حضوری در محل شرکت ترتیب داده خواهد شد تا علاوه بر آشنایی با مدیریت و کارکنان مجموعه، جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

بعد از بررسی و آنالیز اولیه، حجم فعالیت مورد نیاز برای رساندن کلمات شما به صفحه اول گوگل مشخص خواهد شد. متناسب با این حجم کاری هزینه کل پروژه تعیین می شود که در اقساط ماهانه پرداخت خواهد شد. در انتهای هر ماه گزارش کاری از روند انجام پروژه و رشد کلیدواژه های مدنظر خدمت شما ارسال خواهد شد و بعد از تایید گزارش پرداختی ماهانه انجام خواهد شد.

تمامی کلیدواژه های شما و مدت زمان رساندن تمام آنها به صفحه اول گوگل در قرارداد فی مابین قید خواهد شد. طبق این قرارداد اتود تضمین می دهد که در صورت شکست ۷۰ درصد از کل رقم پرداختی به شما عودت داده خواهد شد.

تعیین هزینه خدمات سئو به پارامترهای مختلفی وابسته است اما مهمترین عوامل را می توان کلمات کلیدی، میزان سرچ کلمات و فعالیت رقبا ذکر کرد. تمام این پارامترها در فایل آنالیز اولیه بررسی خواهد شد، و خدمت شما اعلام می شود.

خیر، آژانس اتود متشکل از ۴ دپارتمان فعال طراحی سایت، سئو، تولید محتوا و گرافیک است که هر کدام به صورت مجزا نیز خدمات ارائه می کنند. یکی از مهمترین مزیت های آژانس اتود آن است که به صورت منسجم و یکپارچه یک تیم کامل و متخصص را در پروژه شما فعال می کند.

بعد از قرارداد، یک کارشناس متخصص سئو و تولید محتوا که تجربه کاری بر روی پروژه های مشابه داشته باشد و تحت قرارداد رسمی مجموعه اتود هست، به صورت تمام وقت مسئول پروژه شما می باشد. امکان تغییر نیروهای فعال بر روی پروژه شما (مانند برنامه نویس و گرافیست و ... ) وجود دارد اما این نیرو تا انتهای قرارداد شما با مجموعه اتود، تغییر نخواهد کرد.

بله، دانش سئو، دانشی نیست که به یک سیستم مدیریت محتوا تنها اختصاص داشته باشد. اگر وب سایت اختصاصی و یا کدزنی هم داشته باشید می توانید از خدمات سئو این مجموعه استفاده کنید. متخصصان اتود تجربه کاری کافی از بهینه سازی وب سایت اختصاصی برخوردارند.

و اگر وب سایت شما با وردپرس توسط شرکت دیگری طراحی شده باشد، در صورت عدم استفاده از قالبهای آماده و بدون اعتبار وردپرسی و پیاده سازی اصولی وب سایت، شرکت اتود با افتخار آمادگی همکاری با شما را دارد.

مهم ترین اقدام قبل از هر جلسه ای با این شرکتها بهتر است پیرامون خدمات سئو وب سایت مطالعه نمایید. این کار به شما کمک می‌کند تا به طور دقیق خدمات مورد نیاز خود را شناسایی کنید و با تسلط به امور سئو بتوانید اهداف خود را بهتر بررسی کنید. به عنوان مثال باید کاملا به این مسئله آگاه باشید که سئو یک ابزار دیجیتال مارکتینگ بلندمدت هست که صبر مهمترین مشخصه آن است.

به طور کلی اعمال سئو به سه روش قابل اجرا است سئو کلاه سفید مجموعه اعمالی است که به صورت قانونی از آن می‌توان کسب امتیاز کرد. سئو کلاه خاکستری با توجه به باگ‌‌ها و خلاء‌‌های سیستمی گوگل اقدام به کسب امتیاز می‌کند. و سئو کلاه سیاه مجموعا با استفاده از روش‌‌هایی است که ممکن است شما را زودتر به هدف برساند اما در صورتی که گوگل توسط ربات‌‌های فوق پیشرفته خود متوجه این خطا‌‌ها شود مستقیما وب سایت خود را از دست خواهید داد.

با توجه به آپدیت های پی در پی الگوریتم های گوگل فضا برای استفاده متخصصان سئو کلاه سیاه کاملا بسته شده است. آژانس اتود با ۴ سال تجربه کاری در این حوزه به شما اطمینان می دهد، که ارائه دهندگان این خدمات کلاه بردار هستند، که فعالیت های آنها تنها به وب سایت و وجهه کاری شما ضربه می زنند. مجموعه اتود اساس فعالیت خود در سئو را اقدامات مجاز و سفید قرار داده است، و گاهی اوقات برای افزایش سرعت پروژه با حساسیت بالا از اقدامات کلاه خاکستری استفاده می کند. لازم به ذکر است که تمام اقدامات کلاه خاکستری در وب سایت های تستی این مجموعه اعمال شده تا از نتیجه کار اطمینان حاصل شود.

گوگل برای امتیاز دادن به وب سایت‌‌ها از الگوریتم‌‌های ویژه ای استفاده می‌کند. در واقع تمامی اعمالی که تحت عنوان سئو وب سایت شناخته می‌شود با توجه به همین الگوریتم‌‌ها انجام می‌شود. این الگوریتم در قالب ربات‌های فوق پیشرفته ای تعریف شده اند که یکی پس از دیگری وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. این الگوریتم‌‌ها توضیحات بسیار گسترده ای دارند که با مراجعه به مقاله الگوریتم‌‌های گوگل می‌توانید به شناخت دقیق تری از این الگوریتم‌‌ها دست یابید.

جریمه شدن توسط گوگل دلایل متفاوتی دارد. یکی از این دلایل ممکن است کپی کردن یک محتوا باشد. گوگل به محتوای اصیل بسیار اهمیت می‌دهد و همانطور که یک محتوای اصیل تاثیر مثبت بسزایی روی سئو وب سایت خواهد داشت در صورتی که مطلب کپی شده تشخیص داده شود هم جریمه ای سنگین متحمل خواهید شد. به همین دلیل شرکت‌‌های دیجیتال مارکتینگ عموما متشکل از یک تیم تولید محتوا هستند تا بتوانند برای وب سایت‌‌هایی که در اختیار دارند محتوای اصیل و با کیفیت تولید کنند.

کلمات کلیدی در واقع کلماتی هستند که شما را به مشتریان و یا مخاطبان بالقوه متصل می‌کند. با استفاده از کلمات کلیدی گوگل محتوای شما را دسته بندی می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر محتوای شما کلمه کلیدی مشخصی نداشته باشد گوگل نمی‌تواند تشخیص دهد که این محتوا مناسب چه کاربری است و اولویت نمایش محتوای شما بسیار تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. لزا پیشنهاد می‌شود حتما پیرامون کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود تحقیق کنید و با توجه به آن‌ها اقدام به تولید محتوا نمایید.

خدمات

سـئو اتـــــــود

Website Seo
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

برند ســازی

برند سازی اصولی در تولید محتوا با توجه به پرسونا مخاطب، همان چیزی است که باعث وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان بیشتر می‌شود.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

افزایش فروش

با خدمات تخصصی اتودوب نظیر سئو، آنالیز رقبا، تولید محتوا  و… تمامی استاندارد‌های لازم برای افزایش فروش در فضای دیجیتال را کسب خواهید کرد.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

افزایش ترافیک

هنگامی ‌که بهینه سازی وب سایت و تولید محتوا به صورت مستمر توسط متخصصین اتودوب پیگیری شوند، شاهد افزایش ترافیک روز افزون خواهید بود.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

آنالیز رقبا شما

ما در اتودوب به صورت مداوم و براساس برنامه ریزی، رقبای شما را آنالیز خواهیم کرد و همواره در تلاش خواهیم بود، با حضور در صفحه اول گوگل از همگان پیشی بگیریم.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

ضمانت برگشت هزینه

ما به کیفیت کاری دپارتمان سئو سایت خود اطمینان داریم، از این رو در صورت شکست در پروژه های خود عین وجه پرداختی شما را عودت خواهیم داد.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

پشتیبانی فنی کامل

وب سایت بدون پشتیبانی فنی به زودی از صفحه رقابت حذف خواهد شد. اما با اتودوب نیازی به نگرانی نیست چرا که به صورت مداوم و گاها روزانه پشتیبانی دریافت خواهید کرد.

- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

بهینه سازی وبسیات

بهینه سازی موتور جستجو، یا به عبارتی seo یکی از مهم‌ترین خدمات اتودوب است که در طی آن تمامی قسمت‌های وب سایت شما بهینه خواهد شد.

سئو چیست ؟

برخلاف گذشته که فعالان اقتصادی عمدتا به صورت فیزیکی به دنبال توسعه خود بودند، امروزه با رشد چشمگیر کاربران اینترنتی، فضاهای جدیدی برای رشد کسب و کارها به وجود آمده است که مدیران آنها را به سمت بازاریابی اینترنتی و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سوق داده است. یکی از مهمترین این ابزارها سئو و بهینه سازی سایت در مشهد است، که منبع درآمدی ثابت و پرسودی برای فعالان اقتصادی شکل داده است. در ادامه سعی خواهیم کرد توضیحاتی در ارتباط با اصول سئو در مشهد ارائه کرده تا بیشتر این مقوله مهم آشنا شویم.

مطالعه بیشتر: سئو و یا بهینه سازی چیست و چگونه به توسعه کسب و کارها کمک می کند ؟

سئو و موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت در مشهد

 بهینه سازی و سئو در مشهد مجموعه ای از فعالیت ها و رعایت اصول مختلف است که در مقایسه با رقیبان شکل خواهد گرفت. این معیارها براساس ربات های موتورهای جستجو براساس متد شایسته سالاری قضاوت خواهد شد. طبق گزارش ها و آمارهای موجود بیش از ۹۰ درصد از کاربران اینترنتی از موتور جستجوگر گوگل استفاده می کنند و بالغ بر ۷۰ درصد از این تعداد فقط از ۳ لینک اول در نتایج گوگل دیدن خواهند کرد. پس در یک نتیجه گیری کلی تنها پروژه هایی در حوزه سئو موفق ارزیابی می شوند که بتوانند خود را به سه لینک اول گوگل برسانند.

راه رسیدن به جایگاه های اول گوگل

همانطور که گفته شد، سئو در مشهد مجموعه از فعالیت ها از جمله طراحی وب سایت، استراتژی و تولید محتوا، لینک سازی، رعایت اصول تکنیکال، سرعت وب سایت، آنالیز رقبا، تحلیل رفتار کاربر و بسیاری از موارد دیگر است. برای رسیدن به جایگاه اول گوگل یا باید تمام این اصول و قواعد را آموزش دیده باشیم و با دقت بالا در وب سایت خود پیاده کنیم و یا اینکه با استفاده از خدمات سئو در مشهد، سئو وب سایت خود را برون سپاری کنیم.

زمان رسیدن به جایگاه های اول گوگل

سئو در مشهد چیست

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فاکتور به منظور بهینه سازی و سئو سایت مشهد شناخته شده است. علاوه بر این میزان فعالیت شما به خصوص در بحث تولید محتوا، پیشینه فعالیت، وضعیت رقبا و میزان سختی کلیدواژه ها و بسیاری از عوامل دیگر بر مدت زمان پروژه تاثیر گذار است. در نتیجه ممکن است ۳ ماه فعالیت در یک پروژه موفقیت چشمگیری به دنبال داشته باشد، و در یک حوزه دیگر سال ها وقت نیاز باشد.

هزینه رسیدن به جایگاه های اول گوگل

تعیین قیمت خدمات سئو در مشهد مانند قیمت گذاری بر روی یک کالا نیست که یک قیمت مشخصی داشته باشد. از آنجا که سئو مجموعه ای از خدمات تخصصی و متنوع است، شرکت های فعال در این حوزه در ابتدا باید آنالیز دقیقی از کسب و کار متقاضی داشته باشند، و با در نظر گرفتن تمامی جوانب هزینه حدودی خدمات خود را اعلام می کنند.

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

نحوه عملکرد موتورهای جستجو

موتورهای جستجو در واقع ابزارهایی در بحث سئو در مشهد هستند که از میان انبوه اطلاعات و داده ها، بهترین پاسخ به موضوع ما را نشان خواهند داد. این موتورها از بخش اصلی پایگاه داده و اطلاعات و بخش الگوریتم های امتیازدهنده به اطلاعات بارگزاری شده، تشکیل می شوند.

مطالعه بیشتر: آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد موتورهای جستجو

یافتن مناسب ترین پاسخ

از زمان بارگزاری داده ها در پایگاه اطلاعات، الگوریتم های طبق پارامترهای خاصی این داده ها را طبقه بندی، امتیازدهی و رتبه بندی می کنند تا در لحظه جستجو کاربر در زمان بسیار کوتاهی به کاربر نشان داده شود.

سئو در مشهد و موتورهای جستجو

امروزه استفاده از موتورهای جستجو علاوه بر سرچ درباره یک موضوع، شامل خرید اقلام نیز می شود. این قابلیت فرصت خارق العاده در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار داده است که با استفاده از ظرفیت این موتورها با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. اما دیده شدن و کسب موفقیت در این حوزه مستلزم برخورداری از دانش سئو سایت در مشهد است، که یک کسب و کار بتواند با کسب جایگاه خوب در موتورهای جستجو، محصول یا خدمات خود را به کاربران ارائه کند.

محبوبترین

موتور جستجوگر گوگل، به دلیل به کاربردن روش های مختلف با هدف راحتتر کردن کاربران، با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصد میزان سرچ در فضای اینترنت به عنوان محبوبترین موتور جستجو شناخته می شود. در حالیکه گاها به سئو در مشهد اشتباه آن را مترادف با موتور جستجو در نظر می گیرند.

نحوه کسب جایگاه در موتورهای جستجو

رشد جایگاه با موتور جستجو

همانطور که اشاره شد، رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو، تماما براساس شایسته سالاری توسط الگوریتم های مختلفی صورت می گیرد. این الگوریتم ها پروسه رتبه بندی خود را براساس پارامترهای اعلام نشده ای انجام می دهند تا رقابت براساس کیفیت محتوا خوب شکل بگیرد. اما در این بین افراد متخصص به سئو در مشهد براساس سه پارامتر تجربه کاری، واکاوی نتایج جستجو و بررسی دقیق آمار مرتبط با افزایش ترافیک سایت ها، سعی می کنند تا جای ممکن از این اطلاعات جهت انجام سئو سایت مشهد، استفاده کنند.

اهمیت URL

به خاطر داشته باشید که تنها محتوا و استفاده درست از کلمه کلیدی به کسب امتیاز از سوی موتورهای جستجو ختم نمی شوند و در کنار محتوا کاربرپسند، انتخاب دامنه و URL های مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که موتورهای جستجو قبل از بررسی محتوا یک صفحه را براساس آدرس آن شناسایی می کنند. و آدرس های صحیح به عنوان خشت اول سئو سایت در مشهد به شناخته می شوند.

یک تیم سئو چگونه کار می کند؟

وظایف تیم سئو در مشهد

یک تیم سئو در مشهد ابتدا باید این نکته در درک کند که هیچ فرمول واحدی برای ایجاد یک تیم سئو داخلی وجود ندارد. تیم ها معمولا متشکل از افراد حرفه ‌ای با پیشینه‌ های مختلف است که مهارت ‌های خلاقانه و فنی را گرد هم می‌آورند. به عنوان مثال سازندگان محتوا نقش مهمی در سئو دارند و معمولاً با سرعت متفاوتی کار می کنند. آن ها به فضایی برای آزمایش چیزهای جدید و کشف خلاقیت خود نیاز دارند. در حالی که بسیاری از شرکت ها این تیم را به بخش فناوری اطلاعات اختصاص می دهند و این امر اغلب منجر به درگیری می شود. با این حال، تصمیم شما باید زمینه خاص و قابلیت های سازمان را در نظر بگیرد.

وظایف یک تیم سئو

ترکیب و وظایف یک تیم سئو در مشهد به نوع کسب و کار، بازار و استراتژی شما بستگی دارد. عوامل ذکر شده در بالا بر اندازه تیم شما تأثیر می گذارد. یک کسب و کار می تواند یک تیم دو نفره یا ده ها نفر در تیم سئو داخلی خود داشته باشد. آنچه مهم است این است که چگونه اعضای تیم سئو نقاط قوت و مهارت های خود را ترکیب می کنند و چقدر با اهداف کلی پروژه شما هماهنگ هستند. پس از در نظر گرفتن ویژگی های اعضای خود دانستن وظایف مهمی که افراد می توانند در در یک تیم سئو داشته باشد نیز مفید است.

۱. رهبر تیم

یک تیم سئو در مشهد باید یک رهبر در مجموعه خود داشته باشد. داشتن رهبر تیم با تخصص در سئو موجب صرفه جویی در زمان زیادی می شود. آن ها باید بتوانند لیستی از منابع مورد نیاز تیم را به آن ها ارائه دهند و در حالت ایده آل، آن ها همچنین می دانند چه کسی را برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود استخدام کنند.

۲. متخصص سئو در مشهد

فردی با دانش فنی عمیق در زمینه سئو برای سمت یک متخصص سئو مورد نیاز است. از جمله وظایف آن می توان به نوشتن متا اطلاعات، نظارت بر الگوریتم های موتورهای جست و جو، توسعه و ادغام استراتژی های بازاریابی محتوا و غیره است.

۳. کارشناس توسعه/لینک سازی

یک متخصص سئو در مشهد باید بتواند کارهای مرتبط با ساختن لینک را انجام دهد، اگر بودجه یک سازمان به اندازه ای باشد که بتوان شخصی که مسئول بازاریابی محتوا و دریافت لینک باشد را استخدام کرد، ایده بسیار خوبی می باشد. در شرکت های برتر سئو و آژانس های دیجیتال مارکتینگ، معمولا یک متخصص روی این موضوعات متمرکز هستند.

۴. مدیر سئو در مشهد

این نقش معمولاً به ترکیبی از مهارت های فنی و مدیریتی نیاز دارد. مدیر سئو اغلب به طراحی استراتژی سئو کمک می کند و در عین حال سایر اعضای تیم را مدیریت کرده و با آژانس ها و کارفرماها ارتباط برقرار می کند.

۵. کپی رایتر

محتوا یکی از ارکان سئو در مشهد است. بنابراین، کپی رایترها بخش مهمی از تیم هستند. این افراد حرفه ای و بسیار خلاق بوده و معمولاً برای غوطه ور شدن در کارشان و تولید بهترین محتوای ممکن به آزادی و فضا نیاز دارند، بنابراین هنگام تشکیل تیم خود این نکات را در نظر داشته باشید.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

تفاوت سئو داخلی و خارجی

افرادی که به هر نحوی برای اولین بار با سئو مواجه هستند، با عبارات و اصلاحاتی مانند سئو کلاه سفید، تولید محتوا، ساخت بک لینک، لینک سازی و … مواجه هستند، که گاها این مفاهیم برای آنها نا آشنا است. به این منظور این مفاهیم را عمدتا در دو دسته بندی کلی سئو داخلی و خارجی تقسیم می کنند که قابل درک باشند و مطابق با آن تمامی اقدامات در حوزه سئو در مشهد به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می شوند.

مطالعه بیشتر: بررسی تفاوت های سئو داخلی و خارجی

سئو داخلی

موارد سئو داخلی

از ابتدایی تا پیچیده ترین اقداماتی که عمدتا توسط وب مستر یا گرداننده ، و در بستر داخلی (دامنه) یک وب سایت صورت میگیرد، در دسته سئو در مشهد داخلی قرار می گیرند. از مهمترین اقدامات این دسته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کلمات کلیدی: کلیدواژه هایی که بیانگر موضوع اصلی یا حوزه محتوایی یک وب سایت هستند که باید براساس سرچ کاربران در موتورهای جستجو انتخاب شوند.
  • تگ های متا: نشان دهنده توضیحات هر صفحه وب سایت هست که در موتور جستجو گوگل یا اصطلاحا SERP دیده می شود.
  • سئو تکنیکال: اشاره به بخشهای فنی وب سایت دارد که پارامترهایی مانند سرعت، امنیت، بهینه سازی سورس و … اشاره دارد.

سئو خارجی

هر اقدامی که خارج از بستر یک وب سایت به منظور بهینه سازی و سئو در مشهد یک وب سایت صورت می گیرد تحت عنوان سئو خارجی شناخته می شود. که مهمترین پارامترهای آن شامل موارد زیر می شود؛

  • ساخت بک لینک: به معنای قراردادن لینک های وب سایت خود در سایر وب سایت و یا شبکه های اجتماعی، با هدف جذب کاربر و افزایش اعتبار سایت مبدأ
  • هاست و سرور: انتخاب هاست مناسب به دلیل تاثیرگذاری در پارامترهای سرعت و امنیت وب سایت، جزو اقدامات سئو خارجی محسوب می شود.

تفاوت سئو داخلی و خارجی

به عبارت ساده تر می توان گفت که تمام اقداماتی که برای جذب مخاطب نظیر تولید محتوا، انتخاب تگ های مناسب، تصاویر مناسب و … به صورت مستقیم برای جذب مخاطب انجام می دهید را سئو داخلی می گویند. اما در سئو خارجی عمدتا فرآیند جذب مخاطب به صورت غیر مستقیم به عنوان مثال از طریق شبکه های اجتماعی و یا لینک سازی در وب سایت های دیگر، انجام می شود.

ممکن است سئو خارجی را به دلیل تاثیرگذاری غیرمستقیم آن به عنوان یک فعالیت جانبی و فرعی در سئو در مشهد در نظر گرفته شود، اما لازم به ذکر است که اقدامات این دسته تاثیر بسزایی در کسب رتبه های بهتر در جایگاه گوگل دارد. در واقع یک سری کلیدواژه های ساده را می توان با تمرکز بر سئو داخلی تنها، به صفحه اول گوگل رساند اما سایر کلیدواژه ها بدون درنظر گرفتن اقدامات سئو خارجی را نمی توان به صفحه اول گوگل رساند.

آشنایی با الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل

در گذشته هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جست و جو می کردند، وب سایت هایی در لیست نتایج برای آن ها نشان داده می شد که ارتباط کمی با نیاز آن ها داشتند. گوگل برای رفع این مشکل و راضی نگه داشتن کاربرانش که یکی از مهم ترین اهداف این شرکت است، الگوریتم هایی را معرفی کرد با دو هدف اصلی؛ کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت و افزایش رتبه وب سایت های مطابق نیاز کاربر.

پس از معرفی الگوریتم ها توسط گوگل، صاحبان کسب و کار ها نیاز به تولید محتوای خوب را حس کردند و به دنبال سئو در مشهد وب سایت های خود برای کسب رتبه بهتر و در نتیجه کسب ترافیک بیشتر رفتند. هنگامی که شما عبارتی را جست و جو می کنید، لیستی از وب سایت ها توسط الگوریتم های گوگل برای شما نمایش داده می شود که درباره آن عبارت محتوا تولید کرده باشند. هرکدام از این الگوریتم ها ویژگی هایی را در وب سایت شما بررسی می کنند و شما را ارزیابی می کنند.

مطالعه بیشتر: شناخت مهمترین الگوریتم های گوگل

۱- الگوریتم پیج رنک

یکی از اولین الگوریتم های گوگل PageRank است که در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. در توضیحی ساده این الگوریتم را می توان ابزاری برای اندازه گیری اهمیت هر وب سایت دانست. پیج رنک میزان اهمیت صفحه شما را به کمک تعداد و قدرت بک لینک های شما به صورت تقریبی مشخص می کند.

۲- الگوریتم رقص گوگل

تمرکز الگوریتم رقص گوگل بر میزان رضایت کاربران از محتوای هر صفحه است. عملکرد آن بر اساس رفتار مخاطب مانند تعداد افرادی که بر روی لینک وب سایت شما کلیک می کنند، مدتی که در صفحه می مانند و … است. گوگل از طریق این الگوریتم رفتار مخاطبان نسبت به هر وب سایت را بررسی می کند و به آن ها رتبه می دهد.

۳- الگوریتم سند باکس

در سال ۲۰۰۴ مدیر وب سایت ها و متخصصان سئو در مشهد متوجه شدند که وب سایت های تازه تاسیس بدون توجه به رعایت اصول سئو از گوگل رتبه ای دریافت نمی کنند و این اتفاق را مرتبط با الگوریتم جدید گوگل می دانستد که گوگل به صورت رسمی آن را تایید نکرده است. گوگل به کمک سند باکس می تواند زمان بیشتری برای بررسی وب سایت های تازه تاسیس داشته باشد.

۴- الگوریتم هیلتاپ

هیلتاپ یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، هدف این الگوریتم شناسایی صفحات معتبر برای رتبه بندی است و به عنوان مکملی در کنار الگوریتم پیج رنک کار می کند.

۵- الگوریتم کافئین

در سال ۲۰۰۹ گوگل الگوریتم کافئین را معرفی کرد که به عنوان یکی از مهم ترین به روز رسانی ها در تاریخچه موتور های جست و جو شناخته می شود. کافئین در حقیقت یک نوسازی کامل سیستم های چیدمان برای هماهنگ شدن با نیاز کاربران بود.

۶- الگوریتم پاندا

دلیل پیدایش این الگوریتم کاهش کیفیت نتایج جست و جو سئو در مشهد و تمرکز الگوریتم پاندا بر روی کیفیت و تجربه کاربر است. پاندا بعد ها به الگوریتم هسته پیوست و هدف آن کاهش رتبه وب سایت های بی کیفیت است.

۷- الگوریتم تازگی محتوا

الگوریتم تازگی محتوا ارائه شد تا نتایج جست و جو را نزدیک تر به قصد مخاطب ارائه کند. طبق این الگوریتم سه دسته محتوای رویداد های اخیر، رویداد هایی که تکرار می شوند و به روز رسانی ها برای مخاطبان در بالای نتایج جست و جو نمایش داده می شوند.

۸- الگوریتم ونیز

الگوریتم ونیز توجه زیادی بر روی وب سایت های محلی و سئو در مشهد محلی دارد. اگر شما موقعیت مکانی خود را در وب سایت ذکر کرده باشید، توسط این الگوریتم برای کاربران نمایش داده می شوید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال زیر مجموعه ای از سئو داخل وب سایت محسوب می شود. این حوزه سئو در مشهد به بهینه سازی بخش های فنی وب سایت مرتبط است و شامل مجموعه ای از اعمال و تکنیک ها است که در نتیجه به ربات های گوگل و سایر موتور های جست و جو برای کراول کردن هرچه سریعتر و بهتر کمک می کند. اعمالی که به منظور بهینه سازی تکنیکال انجام می شود، سبب راحت تر ایندکس شدن صفحه مورد نظر شما خواهد شد. در ادامه به بررسی چهار پارامتر اصلی بهینه سازی تکنیکال می پردازیم.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع سئو تکنیکال و پیاده سازی آن

بهینه سازی HTML

HTML به ربات های کمک می کند تا صفحه شما را به راحتی بخوانند. در واقع شما به واسطه کدهای HTML و کد های CSS به مرورگر نشان می دهید که چه چیزی را تحت چه عنوانی به ربات ها نشان بدهد. هرچه این کد گذاری ها بهینه تر باشد در نتیجه ربات بهتر اجزا را شناسایی می کند و امتیاز بالاتری در سئو در مشهد به صفحه ایندکس شده تعلق می گیرد.

وب سایت ریسپانسیو و سئو تکنیکال

با جایگزین شدن موبایل و تبلت به جای کامپیوتر و لپ تاپ ها، گوگل نیز برای وب سایت هایی که قابلیت ریسایز شدن و تغییر رزولوشن برای هر دستگاهی را داشته باشد، امتیاز بالایی در نظر می گیرد. توجه داشته باشید که اگر وب سایت شما واکنشگر یا ریسپانسیو نباشد، برای سرچ های موبایل جایگاه بسیار بدی خواهد داشت و سئو در مشهد موفق نخواهید شد.

بهینه سازی سرعت سایت

سرعت بالا در بهبود تجربه کاربری و سئو در مشهد تکنیکال تاثیر به سزایی دارد تا آنجا که سرعت وب سایت یکی از معیار های گوگل برای تعیین جایگاه وب سایت شما است. در نظر بگیرید که مخاطب سه وب سایت اول را در سه تب جداگانه باز کرده، وب سایتی که با سرعت بالاتری محتوا خود را به نمایش بگذارد، برنده واقعی است زیرا مخاطب در کسری از ثانیه به هدف خود می رسد و دیگر وب سایت ها را بدون نگاه کردن می بندد.

AMP و سئو تکنیکال

برای مشکل سرعت نمایش اطلاعات و محتوا ها، گوگل پیشنهاد ویژه ای برای صاحبین وب سایت دارد. AMP یا Accelerated Mobile Pages آن پیشنهاد ویژه است. این طرح توسط گوگل پی ریزی و اجرا شده است که در این نوآوری توجه ویژه ای به سرعت، کارایی و بهینه سازی وب سایت شده است. در کنار نام وب سایت هایی که از AMP استفاده می کنند، این عبارت نشان داده می شود و اطلاعات و محتوای این وب سایت ها در کسری از ثانیه به کاربر نشان داده می شود و وضعیت مطلوبی ددر سئو در مشهد داشته باشند.

لینک سازی چیست؟

متخصصین سئو در مشهد به منظور بهبود کیفیت لینک های ورودی و افزایش ورودی به یک صفحه، لینک سازی می کنند. شما به دو روش خارجی و داخلی می توانید برای صفحه خود لینک سازی کنید. در لینک سازی داخلی، هدف برقراری ارتباط هدفمند بین صفحات مختلف یک وب سایت است و در لینک سازی خارجی با کمک دامنه هایی غیر از دامنه سایت هدف، اقدام به لینک سازی می شود.

بک لینک داخلی

لینک سازی داخلی به مخاطب این امکان را می دهد تا راحت تر به مطالب و یا بخش های مختلف یک وب سایت دسترسی داشته باشند، و به ربات های گوگل کمک می کند تا مطالب مفید را از غیر مفید تمیز دهند. این لینک سازی ها بسته به نیاز مخاطب موجب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش امتیاز سئو در مشهد توسط گوگل خواهد شد.

لینک سازی خارجی

اهمیت لینک سازی در سئو

منظور از لینک سازی خارجی، لینکی یک طرفه است که از یک دامنه دیگر داده می شود. لینک سازی خارجی و یا بک لینک ها نشان دهنده اهمیت یک وب سایت برای موتور های جست و جو است. هرچه یک وب سایت بک لینک قوی تری داشته باشد، محبوب تر شناخته می شود و امتیاز بالاتری دریافت می کند.

تقسیم بندی بک لینک ها

لینک سازی خارجی انواع دارد که هر یک از آن ها معنای خاصی برای سئو در مشهد موتور های جست و جو دارد و در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

بک لینک Dofollow

شما با استفاده از بک لینک دوفالو به گوگل این پیام را مخابره می کنید که لینک ورودی را نیز بررسی نماید و به آن لینک نیز امتیاز دهد. اگر تعداد زیادی از این نوع بک لینک در هر صفحه ای وجود داشته باشد، گوگل آن ها را به صورت Spam تشخیص می دهد و این امر رتبه وب سایت را کاهش می دهد.

بک لینک Nofollow

اهمیت بک لینک در سئو

با توجه به الگوریتم های گوگل این نوع بک لینک زمانی استفاده می شود که وب سایت هدف مورد تایید ما نیست و به گوگل این پیام مخابره می شود که ما این وب سایت را تایید نمی کنیم. این روش بیشتر در تبلیغات کاربرد دارد زیرا گوگل این بک لینک ها را بررسی نمی کند و چیزی از اعتبار وب سایت کم نمی شود اما باید این را در نظر داشته باشید که الگوریتم های جدید گوگل در حوزه سئو در مشهد وب سایت هایی که بک لینک غیر مرتبط دارند را جریمه می کنند.

معرفی قویترین انواع بک لینکها

قویترین انواع بک لینک

بسته به وب سایت ها، انواع مختلف بک لینک با سطوح مختلف اهمیت وجود دارد. در ادامه بک لینک های زیر به شما کمک می کند تا طرح های لینک سازی خود را برای به دست آوردن لینک های درجه یک که به نفع سئو در مشهد شما هستند، انجام دهید.

۱. بک لینک های رپورتاژی

بک لینک ایده آل یک توضیح تحریریه با پیوندی به وب سایت شما است که در محتوای مناسب و عالی گنجانده شده است. برای به دست آوردن بک لینک های رپورتاژی ، محتوای همیشه سبز تولید کنید که موقعیت شما به عنوان یک سئو در مشهد را به عنوان یک رهبر فکری تثبیت می کند و سایت و برند شما را به عنوان یک متخصص در کسب و کار خود معرفی می کند.

۲. بک لینک از وبلاگ نویسی مهمان

پیوستن یک لینک سرمقاله به وب سایت خود هنگام ارسال مقالات مهمان به وب سایت های معتبر مانند ویرگول که رایگان هستند اغلب ایده خوبی است. تقریباً هر استراتژی سئود در مشهد باید شامل دسترسی به پست مهمان باشد. یک سئوکار باید سایت هایی با کیفیت بالا برای این فرصت ها پیدا کند.

۳. بک لینک پروفایلی

هنگامی که پروفایل های دیجیتالی را برای کسب و کار خود در وب سایت های فهرست کسب و کار، شبکه های اجتماعی، فهرست راهنمای صنعت و سایت های بررسی تنظیم می کنید، تقریباً همیشه این گزینه را دارید که به وب سایت خود (یا چند مورد) پیوند دهید. موتورهای جست و جو این ورودی ها را به عنوان دلیلی بر این موضوع می دانند که یک سایت سئو در مشهد برای مدت طولانی وجود داشته است.

۴. بک لینک وبینار

وب سایت ها می توانند برای کسب اطلاعات مفید به وبینارها (و ضبط های آن ها) پیوند دهند. وب سایت ها اغلب از وبینارها برای پیوند به کسب و کار شما و ذکر کارهایی که شرکت شما انجام می دهد استفاده می کنند. یک تیم سئو در مشهد می تواند این بک لینک ها را با استفاده از استراتژی هایی مشابه آنچه برای ارتقاء وبلاگ استفاده می شود، به دست بیاورد. وبینارها به طور گسترده در وب سایت ها به عنوان راهی برای پیوند دادن به تجارت شما و بحث در مورد آنچه انجام می دهید استفاده می کنند.

۵. بک لینک های ابزار رایگان

یکی دیگر از راه هایی که یک سئو در مشهد می تواند برای بک لینک انجام دهد استفاده از یک ابزار عالی به صورت رایگان برای جلب توجه و بک لینک است که تاثیر قابل توجه و طولانی مدتی بر سئو در مشهد دارند. این امر می تواند شامل ساخت یک آیتم ساده اما مفید، مانند یک ماشین حساب هزینه که برای افراد در کسب و کار شما مفید باشد، یا ارائه یک نسخه رایگان از یک برنامه تجاری باشد.

مزایای لینک سازی خارجی و داخلی

لینک سازی برای مخاطب و صاحبین کسب و کار مزایای بسیاری دارد. برای مثال صاحب یک وب سایت فروشگاهی می تواند با بک لینک سازی مخاطب را به سمت کالاهای مرتبط سوق دهد و در طرف مقابل مخاطب به کمک بک لینک ها می تواند به کالاهای مورد نیاز خود بدون اتلاف وقت دسترسی پیدا کند.

اهمیت محتوا در لینک سازی

برای همه انواع لینک سازی روش های گوناگونی وجود دارد اما تولید محتوای با کیفیت اولین قدم در موفقیت وب سایت است. هدف از انجام تمام این اعمال جذب مخاطب وفادار است، در صورتی که محتوای شما با کیفیت و اصولی نباشد نمی توانید مخاطب را به صورت دائمی جذب کنید.

انواع روش های سئو در مشهد

انواع روش های سئو

شناخت انواع روش های سئو در مشهد وب سایت پیش نیازی برای بدست آوردن رتبه های خوب در موتور های جست و جو است. اگر شما موفق به نمایش وب سایت به مخاطبان خود نشوید، تمامی زحمت های شما هدر خواهد رفت. چرا که وب سایت بدون مخاطب هیچگونه سودی برای شما نخواهد داشت. شما باید از انواع روش های سئو استفاده کنید و با تولید محتوای اصولی اقدام به جذب مخاطب کنید. وب سایتی که در نتیجه سرچ در صفحه اول نمایش داده می شود، شانس بالایی برای انتخاب شدن توسط مخاطب دارد و اگر وب سایتی موفق به کسب جایگاه اول تا سوم در صفحه اول شده باشد، در واقع صاحب بهترین جایگاه شده است.

تقسیم بندی کلی اعمال سئو

انواع روش های سئو در مشهد از دو طریق دسته بندی می شوند، طریقه اول تمامی اعمال سئو را در دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم بندی می کند. طریقه دوم انواع روش های سئو را به سه دسته تقسیم بندی می کند.

روش کلاه سفید

از بین انواع روش های سئو در مشهد، روش کلاه سفید بهترین و اصولی ترین روش است. این روش شامل تمامی اعمالی است که گوگل به صورت تضمینی به آن امتیاز می دهد. در صورت استفاده از این روش شما هرگز جریمه نخواهید شد مگر اینکه با الگوریتم های موتور جست و جو آشنایی کامل نداشته باشید و از روش های اصولی استفاده نکنید.

تکنیک سئو کلاه سفید

رسیدن به نتیجه مطلوب در این روش نیاز به زمان دارد اما در عوض جایگاه با ثباتی را برای وب سایت شما به ارمغان می آورد. مجموعه اعمالی که تحت عنوان سئو در مشهد کلاه سفید شناخته می شوند عبارتند از:

  • تولید محتوا به صورت متنی-تصویری مرتبط با موضوع سایت
  • تحقیق پیرامون کلمات کلیدی و نحوه به کار بردن آن ها در متن
  • بک لینک داخلی و خارجی در حوزه سئو در مشهد
  • استفاده از پروموشن مختلف و موثر
  • انتخاب نام URL مناسب و مرتبط با فعالیت وب سایت
  • آنالیز رفتار مخاطبین
  • افزایش سرعت دانلود محتوا وب سایت با استفاده از روش های اصولی
  • استفاده از تصاویر، ویدئو ها، جداول و نمودار ها به منظور فهم راحت تر محتوای متنی
  • ایجاد تعامل مناسب با کاربر
  • بررسی نیاز مخاطب و جهت گیری متناسب با نیاز مخاطب

سئو کلاه خاکستری

در این روش از تکنیک های روش کلاه سفید استفاده می شود با این تفاوت که برای افزایش در سرعت نتیجه گیری، از روش هایی به جهت فریب دادن ربات های گوگل نیز استفاده می شود. استفاده از این روش ریسک زیادی دارد، چرا که در صورت لو رفتن استفاده از این روش، شاهد نزول بسیار زیادی در جایگاه سایت خواهید بود.

تکنیک های کلاه خاکستری

  • استفاده از دامین منقضی شده اما مرتبط
  • استفاده از حساب های کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی جهت بالا بردن میزان تاثیر بک لینک های داخلی و خارجی

استفاده از این روش های توسط تیم سئو در مشهد اتود پیشنهاد نمی شود.

تکنیک کلاه سیاه

این روش مقابل تکنیک کلاه سفید است به این معنا که در این روش با استفاده از تکنیک هایی که بر خلاف قوانین موتور جست و جو گوگل است، صاحبین وب سایت اقدام به کسب امتیاز می کنند و به رضایت مخاطبین توجهی نمی شود. این روش در حوزه سئو در مشهد در واقع استفاده از باگ های ربات های خزنده است و شما را با سرعتی چندین برابر به هدف می رساند اما در صورتی که گوگل متوجه شود، وب سایت شما اصطلاحا پنالتی خواهد شد که برگشت به حالت قبل بسیار سخت و گاها غیر ممکن است.

اسکیما چیست و چه تاثیری سئو در مشهد دارد؟

اسکیما

اسکیما یکی از عواملی است که باعث بهبود وضعیت سئو در مشهد شما می شود. با کمک انواع اسکیما و شبکه های اجتماعی، موتور های جست و جو بهتر می توانند موضوع سایت شما را درک کنند و در نتیجه سایت شما در دسته بندی های بهتری قرار خواهد گرفت.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع ساخت انواع اسکیما

ساخت اسکیما چیست و چه مزایایی دارد؟

اسکیما یک میکرو دیتا یا متا دیتایی است که می توان آن را به وب سایت ها اضافه کرد. هدف از اضافه کردن آن این است که موتور های جست و جو دقیقا متوجه شوند وب سایت مورد نظر چه محتوایی دارد و موضوع آن چیست؟ کدهای اسکیما به HTML اضافه می شوند و توضیحات لازم درباره سایت را به موتور جست و جو مانند گوگل منتقل می کنند. استفاده از اسکیما مزیت های زیادی دارد برای مثال، موتور جست و جو می فهمد شما در چه منطقه ای فعالیت دارید بنابراین شما را به کاربران همان منطقه نشان می دهد. هنگامی که با کمک اسکیما اطلاعات سایت شما توسط موتور جست و جو جمع آوری شود، رتبه SERP سایت هم افزایش پیدا خواهد کرد.

معرفی محبوب ترین اسکیما ها

  • اسکیما Book برای معرفی کتاب
  • Event برای رویداد ها
  • Product, offer برای پیشنهاد محصول
  • Person برای شخص

به طور کلی اسکیما ها روز به روز بیشتر توسعه داده می شوند و در هر بار ویژگی های جدید تری به آن ها اضافه می شود.

آموزش ساخت اسکیما در وردپرس

برای ساخت اسکیما در وردپرس از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که در ادامه با هر یک از آن ها آشنا می شوید.

روش اول ساخت اسکیما در وردپرس:  در روش اول شما می توانید خودتان به روش دستی از مخزن وردپرس افزونه مربوط به ساخت اسکیما یعنی All in one schema rich snippets را دانلود و نصب کنید. استفاده از این افزونه رایگان است و می توانید اسکیما های زیر را برای صفحه های مختلف سایت خود بسازید:

  • Articles
  • Product
  • People
  • Review
  • Event

وقتی که افزونه به صورت کامل نصب شد، یک منو به نام Rich snippet به منوی وردپرس اضافه می شود که می توانید تنظیمات مختلف را انجام دهید.

روش دوم ساخت اسکیما در وردپرس: روش دوم استفاده از افزونه Yoast است. این افزونه، یک افزونه معروف برای سئو در مشهد سایت های وردپرسی است. برای استفاده از آن در ابتدا آن را دانلود و سپس نصب کنید و سپس در هنگام پیکر بندی، تنظیمات مربوط به اسکیما را انجام دهید. هنگامی که وارد قسمت عموم و بخش پیکر بندی شوید، نوع سایت یا نوشته را تعیین و همچنین مشخصات وبلاگ یا شرکت خود را وارد کنید.

روش سوم ساخت اسکیما در وردپرس: روش سوم استفاده از ووکامرس است. تقریبا تمامی کسانی که سایت فروشگاهی خود را با ووکامرس طراحی کرده با افزونه های آن آشنایی دارند. در چنین سایت هایی مهم ترین نوع اسکیما، Product یا محصول است که ووکامرس آن را به صورت خودکار می سازد.

آیا حتما باید از اسکیما استفاده کنم؟

اسکیما باعث افزایش رتبه سئو در مشهد و CRT می شود. اگر دوست دارید که سئو در مشهد شما بهبود پیدا کند می توانید از اسکیما استفاده کنید. ساخت اسکیما سئو on-page را تقویت می کند و به موتور های جست و جو کمک می کند تا سایت شما را به صورت دقیق دسته بندی کنند اما لازم است از اسکیمای مرتبط با سایت خود استفاده کنید.

چرا برندینگ کسب و کارهای مشهدی در سئو سایت اهمیت دارد؟

برندینگ در سئو

برندینگ یک راهکار تجاری قدرتمند است. یک برند جذاب به منظور ترغیب افراد به خرید بیشتر، پرداخت مبلغ بالاتر و تبدیل شدن به طرفدار برند، طراحی می شود. برندینگ بر آگاهی تاثیر می گذارد که در نتیجه به جست و جو منجر می شود و جست و جو بر سئو در مشهد اثر دارد. هدف اساسی گوگل، ایجاد رضایت در کاربران با ارائه مرتبط ترین نتایج است. با وجود شناختی که این شرکت از رفتار ما دارد، عاشق برند هاست زیرا کاربران آن ها را ترجیح می دهند.

برندینگ به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سئو اثر می گذارد که اثرات غیر مستقیم، نقش پر رنگ تری ایجاد می کنند.

مطالعه بیشتر: راهنمای جامع تاثیر برندینگ در سئو

تاثیر مستقیم جست و جو های مرتبط به برندینگ در سئو در مشهد

گوگل چند سال پیش بر اساس جست و جو های مرتبط با برند، اعلام کرد که کاربران سایت های خاصی را می پسندند. گوگل نه تنها که میزان جست و جوی نام یک برند را مورد توجه قرار می دهد، بلکه وقتی مشاهده می کند افراد بیشتری در کنار کلمه کلیدی خود نام برندی را جست و جو می کنند، متوجه می شود که آن دو به یکدیگر مرتبط هستند.

تاثیر غیر مستقیم CTR (نرخ کلیک) در سئو در مشهد

جست و جو های مرتبط به برند نرخ کلیک بالایی دارند اما نکته جالبی که وجود دارد این است که حتی در صورتی که کاربران عبارتی مرتبط با برند را جست و جو نکنند، اغلب نتایجی را ترجیح می دهند که مربوط به برند های شناخته شده هستند. یکی از اثرات برندینگ در سئو در مشهد آن است که یک برند معروف، قابلیت دریافت کلیک های بیشتری دارد، حتی اگر رتبه آن پایین باشد. درست است که CTR تاثیر مستقیمی در رتبه بندی گوگل ندارد اما گوکل برای ارزشیابی کیفیت نتایج آن را دنبال می کند.

تاثیر غیر مستقیم تعامل کاربر در سئو سایت

یکی دیگر از تاثیرات غیر مستقیم برندینگ در سئو سایت، مرتبط با تعامل کاربر با سایت است. نرخ بازدید مجدد و زمان توقف کاربر از اطلاعاتی هستند که گوگل به آن ها دسترسی دارد و در صورتی که یک وب سایت زمان توقف کمی داشته باشد، گوگل متوجه می شود که آن وب سایت از نظر کاربران ارزش پایینی دارد.

تاثیر غیر مستقیم لینک ها و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در سئو سایت

از آن جایی که صاحبان سایت ها خواهان لینک دهی به منابع شناخته شده و قابل اعتماد هستند، به احتمال زیاد لینک برند های معروف را بیشتر در سایت های خود قرار می دهند و این نکته، یکی از تاثیرات برندینگ در سئو مشهد است. افراد بیشتر در شبکه های اجتماعی محتواهایی را ارسال می کنند که مربوط به سایت ها و منابع شناخته شده باشند، این موضوع تاثیر مستقیمی در رتبه بندی گوگل ندارد اما اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، افراد بیشتری را با برند شما آشنا می کند که ممکن است برند شما جست و جوی بیشتری دریافت کند.

لینک شکسته چیست؟

Dead Link

لینک شکسته  Broken Link، لینکی است که کاربر را به صفحاتی می برد که وجود ندارند یا قابل دسترس نیستند و زمانی که کاربر تلاش می کند تا به لینک ها دسترسی پیدا کند، سرور های اینترنتی اغلب یک پیام خطا نشان می دهند. لینک های شکسته که با عنوان های لینک های مرده و لینک های خراب نیز شناخته می شوند، کاهش رتبه در کسب و کارهای فعال در حوزه سئو در مشهد ریسک کاهش ترافیک سایت و فرصت های فروش را بوجود می آورند و همچنین ممکن است کاربران وب سایت هایی که لینک های مرده زیادی دارند را غیر قابل اعتماد و غیر خرفه ای تلقی کنند.

علت های ایجاد لینک شکسته

  1. نام سایت تغییر کرده و یا سایت جا به جا شده، ساختار آن تحول یافته و لینک های داخلی اصلاح نشده اند.
  2. محتوای لینک جا به جا و یا حذف شده است.

همچنین گاهی اوقات لینک شکسته می تواند به دلیل ساختار ضعیف لینک دهی داخلی وب سایت شما بوجود آمده باشد که در نهایت منجر به کاهش رتبه سئو در مشهد و ترافیک سایت می شود.

راه های جلوگیری از بوجود آمدن لینک شکسته

در ادامه به صورت خلاصه به مهمترین راه های جلوگیری از ایجاد لینک شکسته در وب سایت اشاره خواهیم کرد؛

۱- به طور منظم لینک های سایت خود را بررسی کنید

شاید نیاز باشد که هر ماه زمانی را به بررسی لینک های سایت خود و یافتن لینک شکسته یا خراب اختصاص دهید. سایت های رایگان بسیاری وجود دارد که خدمات بررسی لینک شکسته را ارائه می کنند، حتی در صورتی که شما محتوای جدیدی به وب سایت خود اضافه نکردید باز هم شما باید لینک ها را بررسی کنید.

۲-محتوای قدیمی را اپدیت کنید

فعالین حوزه سئو در مشهد در صورتی که شما نمی توانید برای اپدیت محتوای قدیمی وب سایت خود زمانی بگذارید، بهتر است در یک اطلاعیه این خبر را با کاربران خود در میان بگذارید و محتوای مناسب و جدید تر به آن ها پیشنهاد کنید.

۳- از سرویس های کوتاه کننده URL استفاده نکنید

این سرویس ها به ایجاد لینک های ساده و کاربر پسند برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و سئو در مشهد کمک می کنند اما در این صورت احتمال بیشتری وجود دارد که این لینک های کوتاه به خطای ریدایرکشن منجر شوند.

۴- روش های خلاص شدن از لینک شکسته

اصلاح لینک شکسته دو حالت دارد، در صورتی که لینک شکسته شما به یک منبع خارجی اشاره می کند، می توانید همان انکر تکست را با لینک دیگری جایگزین کنید و یا با به جای گذاشتن انکر تکست، فقط لینک را حذف کنید. اما در صورتی که لینک های مرده داخلی هستند، شما می توانید از ریدایرکشن ۳۰۱ استفاده کنید. این ریدایرکت به این معناست که صفحه مورد نظر به صورت دائمی جا به جا شده است. در صورتی که لینک شکسته شما در یک صفحه اینترنتی حذف شده قرار داشته باشد، شما باید آن را از ایندکس سئو در مشهد خود حذف کنید.

سایت مپ چیست؟

Sitemap

طراحی وب سایت از اولین مرحله تا آخرین مرحله نیازمند تبحر و دقت است. چرا که باید با دقت، مکان و عنوان هر صفحه وب سایت خود را طراحی و انتخاب کنید و ساخت سایت مپ برای تمامی وب سایت ها الزامی است اما در برخی از وب سایت ها اهمیت بیشتری دارد. سایت مپ در واقع یک فایل است که باید در آن لیست تمامی صفحات وب سایت وجود داشته باشد و آدرس دقیق هر یک توسط قواعد خاصی به موتور های جست و جو نمایش داده شود.

مزایای استفاده از سایت مپ

استفاده از سایت مپ به منزله بهینه سازی و سئو بهتر وب سایت در مشهد است و هرگونه عملی که به بهینه سازی وب سایت و یا همان سئو در مشهد کمک کند، منجر به کسب امتیاز از گوگل خواهد شد. کسب امتیاز از گوگل برای هر وب سایت به معنای کسب جایگاه بهتر در نتیجه سرچ است.

هدف از تدوین سایت مپ

هدف همه افرادی که صاحب یک وب سایت هستند این است که مطالب و محتوا هایی که منتشر می کنند به دست جامعه هدف آن ها برسد. راه رسیدن به این هدف آن است که قبل از هر اتفاقی گوگل محتوای ما را درک کند و بتواند با استفاده از داده های خود محتوا را به دست جامعه هدف ما برساند.

سایت مپ شامل چه اطلاعاتی است

این اطلاعات شامل موقعیت محتوا و میزان اهمیت آن در وب سایت، مشخص کننده نوع محتوا و تغییراتی که در طی زمان روی آن اعمال می شود است.

انواع سایت مپ

در دسته بندی نقشه وب سایت ها از لحاظ ساختاری می توان آن ها را به چند دسته تقسیم بندی کرد. از مهم ترین آن ها که بیشتر توسط وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ می توان به XML و HTML اشاره کرد.

  • آشنایی با سایت مپ HTML: این سایت مپ، دربردارنده اطلاعات صفحات وب سایت و جایگاه آن ها در سایت است. زبان این نوع نقشه سایت، زبان نشان گذاری ابرمتنی است. در این نوع، سایت مپ به صورت دیداری در اختیار مخاطب قرار گرفته و همچنین مخاطب می تواند به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کرده و با اطمینان کامل از مسیر و صفحات سایت آگاهی یابند.
  • آشنایی با XML: زبان این نوع سایت مپ، زبان نشانه گذاری قابل توسعه می باشد. XML فقط جهت استفاده برای نشان دادن محتوای سایت به خزنده های موتور های جست و جو کاربر دارد و برخلاف HTML مخاطب قادر به دیدن آن نیست. هدف از طراحی چنین نقشه ای، راهنمایی خزنده های موتور جست و جوی گوگل می باشد.

اهمیت و مزایا

  • اعلام نوع و زمینه محتوا توسط نقشه سایت XML به موتور های جست و جوی گوگل
  • اطلاع دادن از زمان، فاصله زمانی و تکرار، به روز رسانی محتوای وب سایت
  • نشان دادن محتوای هر صفحه با استفاده از نقشه سایت XML
  • کمک به ایندکس صفحات داینامیک وب سایت ها
  • از بین بردن ایرادات سایت در لینک سازی داخلی
  • افزایش سرعت و دقت در ایندکس کردن سایت هایی با محتوای زیاد

تاثیر سایت مپ بر سئو در مشهد

social media seo

هرچند که سایت مپ خود ابزاری جهت بهینه سازی وب سایت است اما خود آن باید به صورت بهینه تدوین شود. سئو در مشهد مپ به این معنا است که، نویسنده باید بتواند توسط نقشه راه گوگل را به سمت صفحات مهم راهنمود کند و از ذکر آدرس هزگونه صفحه با url غیر رسمی، صفحاتی که محتوای تکراری دارند، صفحاتی که noindex هستند، صفحات ۴۰۴، صفحات ریدایرکت، صفحات ثبت نام و پرداخت خودداری شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی امروزه با میلیون ها کاربر یکی از قدرتمند ترین ابزار های در دسترس هستند که می توان از آن ها برای اهداف مختلف استفاده نمود. شما باید از امکانات استفاده کنید و کاربران خود را در چرخه ارتباطی نگه دارد که این چرخه بر سئو در مشهد شما تاثیر قابل توجهی دارد. ماهیت شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط با افراد مختلف است و این موضوع کمک بزرگی به صاحبین مشاغل جهت برقراری ارتباط سریع تر و موثر تر با مشتری کرده است.

فروش از طریق سایت یا شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای فروشگاه شما حکم فروشنده و روابط عمومی را ایفا می کنند و ایفا کننده نقش صدوق فروشگاه به عهده وب سایت است. شما در شبکه اجتماعی با رویکرد های مختلف محصولات خود را معرفی می کنید و سپس کاربران پس از بررسی و مشاهده محصولات معرفی شده توسط شما به وب سایت هدایت می شوند و خرید خود را ثبت می کنند.

اثر گذاری شبکه های اجتماعی

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو در مشهد به صورت غیر مستقیم و از طریق افزایش ترافیک بر وب سایت اعمال می شود. افزایش ترافیک برای گوگل به منزله مورد توجه بودن توسط کاربران است و سبب می شود تا الگوریتم های گوگل وب سایت شما را ارزشمند تلقی کرده و در نتیجه رتبه شما ارتقا خواهد یافت.

شبکه اجتماعی و بک لینک

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو در مشهد از طریق بک لینک دهی اعمال می شود. در واقع هر یک نفر که از سوی شبکه های اجتماعی وارد وب سایت شما می شود، توسط گوگل رصد شده و برای شما امتیاز محسوب می شود.

نکات مهم در استفاده از شبکه های اجتماعی

برای بهره مندی از تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو در مشهد باید نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را رعایت کنید.

  • استفاده از تصاویر مناسب: به دلیل ارتباط بهتر افراد با عکس ها، شما باید در انتخاب عکس برای معرفی محصولات خود بسیار دقت کنید.
  • بررسی مشخصات محصول: مشخصات محصولات و خدمات خود را به صورت کامل، واضح و خلاصه شرح دهید.
  • ارجاع کاربر به وب سایت: از راهکار های مختلف و متفاوت برای ارجاع مخاطب به وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، خدمات را به صورت کلی معرفی کتید و برای کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات کاربر را به وب سایت ارجاع دهید.
  • توجه به محتوا وب سایت: مخاطب نباید در وب سایت شما مسیر خود را گم کند بلکه باید مستقیما به آنچه دوست دارد برسد. هرچه پیچیدگی بیشتری بر سر راه خرید خود احساس کند، احتمال خرید وی کمتر خواهد شد.
  • ارائه کالا های مشابه: نمایش کالا های مشابه یکی از بهترین روش ها برای کسب رتبه از گوگل است. هرچه مخاطب زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کند، امتیازی که از گوگل کسب می کنید بیشتر خواهد بود.

سوشال سیگنال

sociallsignall

به مجموعه اعمالی که مخاطبین در شبکه های اجتماعی در رابطه با یک محتوای تولید شده توسط شما انجام می دهند سوشال سیگنال می گویند. از جمله این اعمال می توان به لایک، کامنت، سیو، شیر، ریتوئیت و بسیاری مثال از این قبیل اشاره نمود.

مزایای سوشال سیگنال

شرکت MOZ اعلام کرده است که سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی می آیند، تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر سئو در مشهد دارند.

  • افزایش بک لینک داخلی و آگاهی کاربران از برند: بک لینک ها یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین فاکتور های گوگل برای سئو در مشهد است و هرچه شما در شبکه های اجتماعی بیشتری دیده شوید، بک لینک های بیشتری نیز دریافت می کنید.
  • افزایش مدت ماندگاری و مراجعه مجدد به وب سایت: کاربرانی که از طریق شبکه های اجتماعی با یک برند آشنا می شوند، برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه می کنند و همچنین امکان مراجعه مجدد این کاربران بیشتر است.

تاثیر سوشال سیگنال بر سئو در مشهد

اثر بسزای سوشال سیگنال بر سئو در مشهد یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت و توجه به آن است. شما در شبکه های اجتماعی راخت تر در دسترسی مخاطبین خود قرار خواهید گرفت و این مزیتی بزرگ برای شما است تا از علاقه آن ها مطلع شوید و به هر نحوی جهت علاقه مندی آن ها را به سمت وب سایتتان سوق دهید.

راه های کسب سوشال سیگنال چیست؟

در ابتدا برای کسب سوشال سیگنال، باید در مخاطبین خود ایجاد اطمینان کنید. مخاطبین برای خرید و یا دریافت خدمات به وب سایت بیشتر از شبکه اجتماعی اعتماد می کنند. در نتیجه باید حتما به دنبال تهیه یک وب سایت برای کسب و کاز خود باشید. در وهله دوم باید خدمات و محصولات خود را به صورت کاملا واضح و به دور از ابهام در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

جزئی نگری:

جزئی نگری به این معنا است که حتی از کوچک ترین اقدامات برای کسب اینتراکشن از مخاطب به سادگی عبور نکنید. در این راستا پیشنهاد می شود که:

  • از ساعات پر بازدید شبکه های اجتماعی مطلع شوید و محتوای خود را در آن زمان منتشر کنید
  • در انتها و یا در ابتدا محتوا به مخاطبین یادآور شوید که مطلب را اشتراک گذاری کنند
  • از عبارت های مفید برای تشویق مخاطبین به سیو محتوا استفاده کنید
  • محتوا را به نحوی تولید کنید که مخاطب را درگیر کند و این درگیری منجر به مشارکت در کامنت ها شود
  • از ذکر برند خود غافل نشوید
  • اگر محتوای تولیدی شما ویدئو است، خلاصه ای از محتوا در قسمت کپشن به مخاطب ارائه دهید
  • حتما بخشی را برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاهده محصولات بیشتر در وب سایت در نظر بگیرید
  • برای محتواهایی که قصد تولید آن را دارید استراتژی داشته باشید

مهمترین تگ ها در سئو

مهمترین تگ های سئو

هدف هر وب سایت افزایش ترافیک است. بخش بزرگی از افزایش ترافیک، بازدیدکنندگان از موتورهای جست و جو هستند. بنابراین یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب استفاده از تگ ‌های HTML برای سئو در مشهد می باشد. با قرار دادن تگ های سئو در HTML می توانید دید موتورهای جست و جو را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

هنگامی که خزنده موتور جست و جو با محتوای شما برخورد می کند، نگاهی به تگ های HTML سایت می اندازد. این اطلاعات به موتورهایی مانند Google کمک می کند تا مشخص کنند محتوای شما در مورد چیست و چگونه مطالب را دسته بندی کنند. تگ‌های HTML برای سئو در مشهد هستند که بر عملکرد وب‌سایت شما در اینترنت تأثیر می‌گذارند. بدون آن ها، احتمال اینکه واقعاً با مخاطبان ارتباط برقرار کنید بسیار کمتر است.

۱. تگ عنوان

تگ‌ های عنوان برای تنظیم سرفصل ‌های قابل کلیکی که در SERP می‌بینید استفاده می‌شوند. به طور کلی، این کار بر عهده گوگل است که یک عنوان SERP برای صفحه شما ایجاد کند. گوگل می تواند از هر یک از عناوین بخش از داخل صفحه استفاده کند یا حتی ممکن است یک عنوان جدید ایجاد کند. اولین جایی که گوگل می‌خواهد ایده‌های سرفصل را بررسی کند، تگ عنوان است. به این ترتیب، سئو در مشهد تگ عنوان به شما کنترلی بر نحوه نمایش صفحه شما در SERP می دهد.

۲. تگ توضیحات متا

تگ های توضیحات متا برای تنظیم توضیحات در بخش های نتایج جست و جو استفاده می شود. گوگل همیشه از تگ های توضیحات متا برای ایجاد این بخش ها استفاده نمی کند. گوگل گاهی اوقات توضیحات متا را نادیده می گیرد و در عوض متنی از صفحه را نقل قول می کند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که یک بخشی از متن محتوا برای یک جست و جو تطابق بهتری نسبت به توضیحات متا داشته باشد. اساسا گوگل بهترین گزینه سئو در مشهد را برای افزایش شانس کلیک شما انتخاب می کند.

۳. تگ Canonical

تگ Canonical شما را از خطر محتوای تکراری نجات می دهد. اصل موضوع این است که هر صفحه معین، بدون اینکه شما دخالتی در آن داشته باشید، می تواند چندین آدرس داشته باشد. گاهی اوقات این امر از مصنوعات مختلف ناشی می شوند مانند http/https، تگ های ردیابی مختلف و گاهی اوقات از گزینه های مختلف مرتب سازی و سفارشی سازی موجود در کاتالوگ محصولات به وجود می آیند.

برای جلوگیری از این امر باید از تگ Canonical سئو در مشهد استفاده کنید تا به موتور جست و جو بگویید کدام یک از آن آدرس های صفحه اصلی است.

۴. تگ Schema markup

Schema.org میزبان مجموعه ای از تگ ها است که به طور مشترک توسط گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس توسعه یافته اند و این تگ ها توسط وب مسترها برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد انواع مختلف صفحات به موتورهای جست و جو سئو در مشهد استفاده می شود. موتورهای جست و جو از این اطلاعات برای تقویت بخش های SERP خود با ویژگی های قوی استفاده می کنند.

هیچ کس نمی تواند با اطمینان بگوید که آیا استفاده از تگ Schema markup شانس رتبه بندی را افزایش می دهد یا خیر، اما با این حال شکی نیست که بخش های به ‌دست ‌آمده بسیار جذاب ‌تر از بخش های معمولی هستند و بنابراین جایگاه فرد را در جست و جو بهبود می‌بخشد.

چگونه تگ های Canonical می توانند برای سئو مفید باشند

محتوای تکراری تأثیر منفی بر سئو در مشهد می‌گذارد و می‌توان آن را با استفاده از جستجوگر محتوای تکراری یا با اجرای خزیدن با فناوری خزیدن رایگان مانند Ryte شناسایی کرد. تگ‌های Canonical برای سایت‌ هایی با تعداد صفحات انگشت شمار و میلیون‌ها صفحه به چند دلیل زیر ضروری هستند:

۱. شما تگ Canonical را انتخاب می کنید

تگ canonical فرصتی است برای سئو در مشهد که شما می توانید بهترین نسخه از صفحه ای را که می خواهید به کاربران ارائه دهید در وب سایت خود به گوگل پیشنهاد دهید.

۲. محتوای تکراری

محتوای تکراری یکی از آن حوزه ‌هایی است که در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما پیچیده‌تر از آن چیزی است که نامش نشان می‌دهد، و تمایل دارد بار معنایی منفی را به همراه داشته باشد. بنابراین ممکن است فکر کنید، “من هیچ صفحه تکراری ندارم”، اما قبل از اینکه این را بگویید، اجازه دهید نگاهی کوتاه به معنای “تکراری” بر اساس اسناد جستجوی مرکزی گوگل بیندازیم.

صفحات تکراری را می توان به عنوان هر صفحه ای طبقه بندی کرد که حاوی محتوای اصلی یکسان در یک زبان باشد. فرض کنید از صفحات مختلفی برای پشتیبانی از صفحات موبایل (m.، amp، و غیره) و URL های پویا استفاده می کنید که به مواردی مانند پارامترها یا شناسه های جلسه کمک می کند. در این صورت، وبلاگ شما مسیرهایی را در چندین پوشه ایجاد می کند و شما نسخه HTTP و HTTPS سایت خود را دارید و سایت دارای محتوای تکراری است. این موضوع جای نگرانی ندارد و نسبتاً رایج است اما اهمیت کنونیکال در اینجا پررنگ می شود!

مطالعه بیشتر: راههای تشخیص محتوای کپی 

۳. گوگل از Canonicals به عنوان منبع اصلی خود استفاده می کند

یکی دیگر از مواردی که تگ های Canonical می توانند برای سئو در مشهد مفید باشند این است که گوگل برای تعیین محتوا و کیفیت یک صفحه از استانداردهای کنونیکال استفاده می کند. صفحات Canonical بیشتر از صفحات non-canonical خزیده می شوند.

۴. ممکن است با Crawl Budget کمک کند

از موارد مهم دیگری که اهمیت تگ کنونیکال در سئو در مشهد مشخص می شود این است که به کاهش بار بودجه خزیدن کمک می کند. اگر سایت نسبتاً بزرگی دارید، احتمالاً عبارت “بودجه خزیدن” را شنیده اید. وقتی به درستی انجام شود، canonicals می‌تواند به کاهش بار بودجه خزیدن شما کمک کند، چرا که صفحات Canonical بیشتر از صفحات non-canonical توسط گوگل خزیده می شوند.

۵. سیگنال های پیوند را یکپارچه کنید

Canonicals موتورهای جستجو را هدایت می کنند تا داده های متنوعی را که برای چندین صفحه مرتبط دارند در یک URL واحد ترکیب کنند و ارزش آن را افزایش دهند.

چگونه گوگل یک URL کنونیکال را انتخاب می کند

هنگامی که گوگل یک سایت را خزیده و ایندکس می کند، محتوای اصلی صفحه را بررسی می کند. در این خزیدن، احتمالاً صفحات مشابهی را پیدا خواهد شد و سپس گوگل صفحه‌ای را که احساس می‌کند بهترین نمایش دهنده چیزی است که صفحه سعی دارد به کاربران منتقل کند را به‌عنوان کنونیکال انتخاب می‌کند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، یک تگ Canonical یک دستورالعمل سئو در مشهد نیست، چرا که علاوه بر خود تگ کنونیکال، گوگل سیگنال های دیگری را نیز در نظر می گیرد. پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی تنها چند مورد از عوامل اضافی هستند که گوگل با تگ کنونیکال در نظر می گیرد.

توجه: اگر صفحات خود را به صورت داخلی با پارامترهای پرس و جو مانند /?some_parameter=xyz پیوند دهید، احتمال زیادی وجود دارد که Google متا تگ کنونیکال شما را نادیده بگیرد و URL با پارامتر جستجو را به عنوان canonical انتخاب کند. مطمئن شوید که canonical تعریف شده شما با URL های موجود در فید RSS شما مطابقت دارد. چرا که Google RSS را کاملاً تهاجمی اسکن می کند.

انواع چک لیست سئو در مشهد

چک لیست سئو مشهد

از آنجایی که فعالیت های ریزه کاری سئویی زیاد است برای هر بخش می توان چک لیست تهیه کرد.

۱. چک لیست پایه سئو

در این چک لیست کارهایی انجام می شود که باید در نظر داشته باشید رتبه سایت شما قرار نیست در نتایج جست و جو ارتقا یابد. اما این چک لیست به عنوان فعالیت های پایه به شمار می روند که در نهایت موجب ارتقا رتبه سایت می شوند.

از جمله کارهایی که یک سئو در مشهد باید هنگام ایجاد چک لیست پایه سئو انجام دهد: نصب سرچ کنسول گوگل، نصب گوگل آنالیتیکس، نصب یک افزونه سئو، ایجاد سایت مپ، ساخت فایل ROBOT.TXT.

  • نصب سرچ کنسول گوگل: مهم‌ترین ابزاری که برای فعالیت‌های سئو به آن نیاز است سرچ کنسول است. با کمک این ابزار می توان عملکرد سایت‌ در نتایج جستجو بازدید کرد.
  • نصب گوگل آنالیتیکس: این ابزار گوگل هم به شما کمک می‌کند میزان بازدیدهای سایت‌تان را ببینید.
  • نصب یک افزونه سئو: اگر سایت شما وردپرسی است به افزونه ای برای بهینه کردن سایت مپ و تگ ‌های متا و هدینگ ‌ها نیاز دارید.
  • ایجاد سایت مپ: سایت مپ به موتورهای جست و جو نشان می ‌دهد محتواهای مهم سایت شما در کجا قرار دارند.

۲. چک لیست سئو تکنیکال

حتما در نظر داشته باشید که یک سئو در مشهد باید اصول سئو تکنیکال را رعایت کند. عدم رعایت این اصول می تواند رتبه سایت شما کاهش یابد.

از جمله کارهایی که یک سئوکار باید در این چک لیست در نظر داشته باشد طراحی ساختار سایت، قابل خزش بودن سایت، قابلیت ایندکس شدن، موبایل‌فرندلی ‌بودن سایت، بررسی سرعت سایت و… می باشد.

  • طراحی ساختار سایت: کاربران باید به راحتی بتوانند بین صفحات و موضوعات مختلف آن جست و جو و به هر چیزی که می‌خواهند به راحتی دسترسی پیدا کنند.
  • قابل خزش بودن سایت: اگر سایتی صفحات آن قابل خزش نباشد قابلیت ایندکس شدن توسط گوگل را از دست می دهد. به همین علت باید خطاهای مرتبط با فایل ROBOT.TXT را چک کنید.
  • قابلیت ایندکس شدن: ایندکس ‌شدن با خزش ‌شدن سایت متفاوت است. اگر صفحه‌ای از سایت شما از تگ نو ایندکس استفاده شده باشد، صفحه موردنظر خزش می‌شود اما ایندکس نمی‌شود.
  • بررسی موبایل‌فرندلی ‌بودن سایت: در سال ‌های اخیر برای گوگل موبایل‌ فرندلی ‌بودن سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. به این علت که جست و جوهای موبایلی رتبه سایت را افزایش می دهد.

۳. چک لیست سئو داخلی

چک لیست سئو در مشهد داخلی شامل فعالیت‌هایی است که برای بهینه‌ سازی محتوای سایت باید انجام داد. از جمله فعالیت هایی که یک سئو در مشهد باید در این چک لیست در نظر داشته باشد استفاده از url کوتاه و توصیفی، استفاده از عنوان‌ های جذاب و ترغیب‌کننده، توضیحات متای ترغیب کننده، لینک دهی به منابع مرتبط و… می باشد.

  • استفاده از منابع url کوتاه و توصیفی: استفاده از url کوتاه و توصیفی موجب در معرض دید قرار گرفتن کاربران می شود و در نتیجه بهتر می‌توانند موضوع صفحه را تشخیص دهند.
  • استفاده از عنوان‌ های جذاب و ترغیب‌کننده: استفاده از عنوان جذاب موجب ایجاد نقش مهم در ترغیب کاربران می شود.

۴. چک لیست سئو خارجی

در ادامه به فعالیت هایی که یک سئو در مشهد باید در این چک لیست محتوا در نظر بگیرد اشاره شده است:

  • در نظر گرفتن لینک های رقبا: یکی از مهم ترین کار رصد رقبا این است که لینک های خارجی آن ها را بررسی کنید. این کار باعث می شود فرصت های لینک گرفتن را پیدا کنید.
  • باز پس گیری لینک های از دست رفته: نکته ای که باید یک سئوکار در مشهد همواره در نظر داشته باشد این است که لینک های ورودی را با دقت بیشتری در نظر بگیرد. این لینک ها ممکن است به هر علتی خراب شده باشند.
  • مشاهده منشن های بدون لینک: منشن های بدون لینک اثرات خوبی روی سئو خارجی دارند. اما اگر بتوان این منشن ها را به لینک تبدیل کرد قطعا تاثیر بهتری خواهد داشت.

کنیبالیزیشن

کنیبالیزیشن

اکثر تیم های دیجیتال مارکتینگ برای رتبه بندی محتوای خود در نتایج جستجو به بهینه سازی کلمات کلیدی متکی هستند. ایده بیشتر کلمات کلیدی سئو در مشهد بهتر است. به همین دلیل، استفاده از کلمات کلیدی یکسان در چندین صفحه برای افزایش شانس رتبه بندی می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، اگر پست های شما برای کلمه کلیدی مشابه رقابت کنند، این استراتژی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

به عنوان مثال اگر به دنبال “بهترین کفش های دویدن” هستید و دو مقاله از یک شرکت را با این کلمه کلیدی در عنوان مشاهده می کنید، در مورد اینکه روی چه چیزی کلیک کنید بسیار سردرگم خواهید شد. این موضوع نه تنها برای خوانندگان گیج کننده است، بلکه برای سئو در مشهد نیز مضر است.

Cannibalization کلمات کلیدی چیست؟

اگر چندین صفحه در وب سایت شما برای یک عبارت جست و جو بهینه شده باشد، شما اساساً با خودتان رقابت می کنید که می تواند منجر به رتبه ضعیف همه صفحات سئو در مشهد شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، آن را Cannibalization با کلمات کلیدی می‌نامند.

نکاتی برای جلوگیری از Cannibalization کلمات کلیدی

یافتن و رفع کنیبالیزیشن کلمات کلیدی امکان‌پذیر است، اما گاهی اوقات بهتر است از این مشکل جلوگیری کنید تا زمان و هزینه برای رفع آن صرف کنید. در ادامه چند استراتژی توصیه شده توسط متخصصان برای جلوگیری از کنیبالیزیشن کلمات کلیدی آورده شده است.

۱. یک استراتژی سئو در مشهد کلمه کلیدی هدفمند ایجاد کنید

اگر مدتی است که در بازاریابی دیجیتال کار می ‌کنید، می‌ دانید که استراتژی کلمات کلیدی اهمیت دارد. یکی از بهترین راه ‌ها برای جلوگیری از کنیبالیزیشن کلمات کلیدی این است که استراتژی کلمه کلیدی هدف‌مند خود را تقویت کنید، بنابراین دیگر رقابت و همپوشانی مشکل‌ساز وجود ندارد. به طور خلاصه، این به معنای بهینه سازی صفحات مختلف برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی و جستجوهای مختلف است.

بنابراین به جای رقابت پنج صفحه برای جستجوی «نکات سئو در مشهد»، می‌توانید هر صفحه را برای یک سؤال مشابه اما مجزا مانند «استراتژی بازاریابی دیجیتال»، «تکنیک‌های بازاریابی»، « سئو در مشهد برای مبتدیان» و غیره بهینه کنید. به این ترتیب، می‌ توانید ضمن ارائه محتوای مختلف برای جست ‌و جوهای مختلف مرتبط با صنعت خود، در موضوع همچنان باقی بمانید.

۲. رتبه بندی کلمات کلیدی و عملکرد را دنبال کنید

داشتن استراتژی کلمه کلیدی کافی نیست. هنگامی که کلمات کلیدی را که می خواهید با آن ها کار کنید شناسایی کردید، باید عملکرد آن ها را در طول زمان پیگیری کنید. ردیابی مداوم تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما کمک می کند بفهمید کدام کلمات کلیدی رتبه بندی سئو در مشهد می شوند، کدام یک رقابت زیادی دارند، کدام یک از آن ها ممکن است درگیر کنیبالیزیشن شوند و کدام یک نیاز به تقویت دارند.

۳. اول روی موضوعات تمرکز کنید، کلمات کلیدی در رتبه دوم قرار می گیرند

گاهی اوقات کنیبالیزیشن کلمات کلیدی به این دلیل اتفاق می‌افتد که تیم ها بیشتر بر روی بهینه‌سازی کلمات کلیدی متمرکز می‌شوند تا تولید محتوا پیرامون موضوعات مرتبط. اگر از کلمات کلیدی استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که از موضوعات و کیفیت محتوا غافل شوید، که در نهایت پیشرفت شما را در رسیدن به اهداف بازاریابی کاهش می دهد. بنابراین به جای اینکه تمام منابع خود را در تحقیقات کلمات کلیدی بریزید، تمرکز بر موضوعات را نیز بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید.

۴. ممیزی محتوای منظم را انجام دهید

بعد از اینکه شما یک استراتژی کلید واژه قوی را مشخص و ابزارهایی را برای ردیابی عملکرد و تلاش بیشتر برای موضوعات مورد علاقه مخاطبان تنظیم کردید اکنون باید ممیزی محتوای منظم را انجام دهید تا ببینید آیا آنچه منتشر می‌کنید همچنان با علایق و اهداف بازاریابی خوانندگان سئو در مشهد شما مطابقت دارد یا خیر.

ممیزی محتوای شما باید موارد زیر را شامل شود:

  • آیا موضوعات شما هنوز مرتبط هستند؟
  • آیا اطلاعاتی که پست می کنید قدیمی است؟
  • آیا آمار درست است؟
  • آیا کلمات کلیدی مناسب را اولویت بندی می کنید؟
  • کدام موضوعات و کلمات کلیدی به بهترین وجه اهداف بازاریابی شما را برآورده می کنند؟

۵. ایجاد صفحات جامع

برخی از موضوعات برای پوشش در یک پست وبلاگ بسیار پیچیده به نظر می رسند، بنابراین تیم های محتوا تصمیم می گیرند آن را به چندین پست فرعی تقسیم کنند. به عنوان مثال، «چگونگی کسب درآمد از وبلاگ نویسی» یک موضوع پیچیده در سئو در مشهد است، بنابراین اغلب پست های متعددی را پیدا می کنید که به بخش های مختلف موضوع می پردازند. یک جستجوی سریع در گوگل با پرس و جو “چگونه از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنیم” بلافاصله سه نتیجه متفاوت را به دست می آورد. یکی در مورد وبلاگ نویسی برای مبتدیان صحبت می کند، دوم در مورد کسب درآمد از وبلاگ شما در سال ۲۰۲۱ صحبت می کند، و سوم به نگرانی های زمانی کسب درآمد از وبلاگ می پردازد.

حالا تصور کنید که همه اینها از سایت شما باشد نه سه سایت مجزا.

توضیحات تکمیلی جمع کردن

اخبار و مقالات اتود

الگوریتم EMD
- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%
انتخاب شرکت طراحی وب سایت
الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم فرشنس
بردکرامپ

مشاوره رایگان آژانس اتود

اگر هنوز اطمینان ندارید که آژانس اتود می‌تواند در رفع نیاز های کسب و کارتان کنار شما باشد با ما تماس بگیرید.

لطفا اطلاعات زیر را کامل کنید
تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

نمونه کارهای اتود

33 دیدگاه دربارهٔ «سئو سایت مشهد»

    1. سلام روزتون بخیر، در قراردادی که ما با مشتریانمون امضا میکنیم، کلیدواژه ها و مدت زمان رسیدن اونها به صفحه اول گوگل و یا حتی سه لینک اول تعهد می دیم. اگر در بازه زمانی مشخص شده ما نتونیم به تعهدمون عمل کنیم و کلیدواژه رو به جایگاه مشخص شده نرسونیم، ۷۰ درصد از وجه پرداختی رو عودت خواهیم داد.

    1. در برندسازی در حوزه خدمات اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی داره که مهمترینش هم رقبا و شرایط فعلی کسب و کار شماست. برای برندسازی در حوزه اینترنتی باید با مشاوران دیجیتال مارکتینگ ما در تماس باشید که با آنالیزهای مختلف بتونن به سوال شما پاسخ بدن.

  1. عرض سلام و قت بخیر
    ما یک شرکت طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی هستیم وبسایت هم داریم ولی تا حالا بازخوردی مثبت و موثری از طریق سایتمون نداشتیم سوالی که از شما داشتم اینه که آیا سئو سایت میتونه تو بهتر دیده شدن و بهبود کسب و کار ما تاثیر مستقیم داشته باشه و اینکه ایا واقعا تو این حوزه سئو میتونه برای سایت ما مفید واقع بشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام روزتون بخیر، داشتن یک سایت طبیعتا به تنهایی نمیتونه به شما در افزایش فروش کمک کنه. شما باید برنامه ریزی کنید تا از راههای مختلف متقاضیان محصولات و یا خدمات کسب و کار خودتون رو، وارد وب سایتتون بکنید. ممکنه شما دنبال راههایی باشید که در کوتاه مدت اثرگذار باشه، که ما تبلیغات در سایت های مرتبط و یا گوگل ادز رو به شما پیشنهاد میکنیم. البته در این دو تا مسیر هزینتون بالا هست و البته بازه نتیجه گیریتون هم کوتاه مدت خواهد بود. اگر هم دنباله راه هایی هستید که هزینتون مدیریت شده و بازه نتیجه گیریتون هم محدود به زمان نباشه ما به شما سئو رو پیشنهاد میکنیم. البته در نظر داشته باشید که بازه اثرگذاری سئو بلندمدت هست و معمولا بعد از سه ماه اثر گذار خواهد بود.
      با این توضیحات اگر بخوام به سوال شما پاسخ بدم، باید بگم اگر کلیدواژه های هدف شما به درستی انتخاب بشه صددرصد سئو می تونه به شما کنه و تاثیر مستقیم در فروش شما داشته باشه.

    1. پشتیبان اتود

      سلام ممنونم، بعد از تهیه فایل انالیز از کلیدواژه های شما و تعیین خدماتی که باید برای رسوندن کلیدواژه ها به صفحه اول از سمت ما ارائه بشه، رقم کل خدمات مشخص خواهد شد، که نحوه پرداختش به صورت ماهانه خواهد بود.

  2. تسنیم روزیان

    سلام، من یک سایت شخصی دارم که دارم روی حوزه مشاوره برندسازی کار میکنم، به نظرتون سئو میتونه به من کمک کنه؟

    1. پشتیبان اتود

      سلام روزتون بخیر، اینکه سئو میتونه به یک توسعه اینترنتی یک کسب و کار کمک یا نه بستگی به این داره که کلیدواژه های کسب و کار شما توسط کاربران سرچ میشه یا نه. ما الان از کلیدواژه مشاوره برندسازی تست گرفتیم که در ماه بیشت از ۱۰ هزار این کلیدواژه سرچ داره، پس به نظر ما سئو به توسعه کار شما کمک خواهد کرد.

      1. تسنیم روزیان

        اگر الان توانایی نداشته باشم سایتم بدم به کسی برام سئو کنه و خودم بخوام کاراشو انجام بدم، چه پیشنهادی برام دارین ؟

        1. پشتیبان اتود

          پیشنهاد ما اینکه در حده توانایی خودتون براساس پرسونا و علایق کاربرانتون تولید محتوا در وب سایتتون داشته باشید. و اگر وقت بیشتری داشتید سعی کنید سئو رو آموزش ببنید. برای اموزش سئو هم میتونید از پکیجهای آموزشی معتبر استفاده کنید و هم حضوری در بعضی از آموزشگاه شرکت کنید و قدم به قدم تمام آموزشهارو در سایت خودتون استفاده کنید.بعد از این مراحل معمولا وب سایت شما به ورودیهای اول دست پیدا میکنه، که در این مرحله میتونید با یک متخصص صحبت کنید و ماهانه یک سری جلسات مشاوره داشته باشید که به توسعه بیشتر وب سایت شما کمک کنه و نقشه راه برای شما طراحی کنن. هر وقت از درآمدزایی ثابت وبساییتون مطمئن شدید میتونید کاره سئو وب ساییتون رو برون سپاری کنید و خودتون بیشتر روی بحث مارکتینگ کارتون متمرکز بشید.

  3. سلام روزتون بخیر. من سایت دارم که با قالب آماده ساخته شده و خیلی ها بهم گفتن که سئو روش جواب نمیده. اگر بخام سئو کنم باید طراحی سایتمو عوض کنم یا با همون میشه کار کرد ؟

    1. سلام، هر قالب آماده ای نمیتونه برای سئو بد باشه. بعضی از قالب ها که سورسشون بهینه نوشته شده برای سئو مشکل ساز نیستند. پیشنهاد میکنم آدرس سایتتون رو برای همکاران پشتیبانی ما ارسال کنین تا کیفیت قالب شمارو بررسی کنن. اگر قالبتون کیفیت لازم رو نداشته باشه طبیعتا برای سئو باید عوض کنین ولی جای نگرانی نیست، هزینه و زحمت زیادی نداره. و معمولا شرکت های سئو برای بهبود کیفیت کارشون این کارو رو رایگان برای شما انجام میدن.

  4. تیم ما در حوزه هوش مصنوعی فعالیت میکنه و فرآیند تولید محتوا در حوزه کاری ما به شدت تخصصی و مشکل هست. ترجیح میدیم خودمون برای وب سایت تولید محتوا انجام بدیم. تیم شما مشکلی با این مسئله نداره ؟

    1. پشتیبان اتود

      سلام روزتون بخیر، نخیر مشکلی نیست. در این حوزه ها ما استقبال میکنیم که تولید محتوا توسط خودتون انجام بشه. اما حتما نیروهای شما یک یا دو جلسه آموزشی تولید محتوا سئوشده پشت سر بزارن.

  5. سلام، شما در زمینه آموزش سئو هم فعالیت میکنین ؟ اگر آره در خصوص پشتیبانی دوره های آموزشی هم لطفا توضیح بدید.

    1. پشتیبان اتود

      سلام روزتون بخیر، در خصوص آموزش سئو تنها به صورت حضوری فعالیت داریم و هزینه دوره های آموزشمون بستگی به سطح دانش شما در حوزه سئو داره. نحوه آموزشمون هم کاملا به صورت عملی خواهد بود که در دوره آموزشتون یک سایت رو به صورت عملی سئو کنید و بعد از دوره هم به عنوان مشاوره و راهنما در کنار شما خواهیم بود تا به نتیجه مطلوب برسید.

  6. سلام روزتون بخیر، سبک قراردادی شما فقط رشد و حضور کلیدواژه های هدف در صفحه اول است و یا درخصوص افزایش کلیک وبسایت هم تعهد میدید ؟

    1. پشتیبان اتود

      سلام ممنون، پشینهاد ما به شما اینکه با هر شرکتی براساس کلیدواژه هایی که از میزان سرچ و تجاری بودن اونها مطمئن هستید قرارداد امضا کنید. اما اگر تمایل داشته باشید ما در خصوص افزایش رشد کلیک هم قرارداد امضا میکنیم که معمولا تعرفه این خدمات پایین تر هست.

  7. سعید رمضانپور

    سلام و درود
    ما یک شرکت طراحی و معماری در مشهد هستیم. حدود ۵ سال هست که وبسایت داریم ولی بازدهی و راندمانی خوبی از سایتمون نداریم، سوالی از خدمتتون داشتم اینه که از کجا میتونیم بفهمیم که مقوله سئو و بهینه سازی برای وبسایت ما و حوزه ما میتونه مناسب باشه یا نه ؟ ممنون میشم یک راهنمایی بفرمایید

  8. سلام وقتتون بخیر.
    از اونجایی که همه الان درباره سئو کردن وب سایت ها صحبت می کنن، میشه توضیح بدین تاثیر مثبتی که سئو میتونه روی وب سایت داشته باشه چیه؟

    1. پشتیبان اتود

      سلام روزتون بخیر
      خیلی خلاصه بخوام توضیح بدم خدمتتون، سئو سه اثر مستقیم روی وب سایت شما خواهد داشت. اول اینکه اگر کلیدواژه های هدف به درستی انتخاب شده باشد و وب سایت از نظر طراحی گرافیکی و محتوایی مشکلی نداشته باشد، تاثیر فوق العاده ای روی فروش محصولات و خدمات شما خواهد گذاشت که برخلاف سایر راه های بازاریابی اینترنتی تاثیرش بلندمدت خواهد بود. و دوم اینکه سئو منجر به بهینه سازی وب سایت و بالا رفتن اعتبار دامنه شما خواهد شد که طبیعتا ارزش دامنه شما رو بسیار افزایش خواهد داد. سوم هم اینکه بسته به حوزه به فعالیت شما، عموما به اگاهی از برند شما کمک شایانی خواهد کرد.

    1. سلام روزتون بخیر، هدف از فرآیند سئو افزایش بازدید از وب سایت هست تا منجر افزایش فروش خدمات شود. بنابراین در این فرآیند هیچ فرقی بین مارکتینگ b2b یا b2c و حتی b2g وجود ندارد. مهمترین تفاوت در این سبک های مارکتینگ مربوط به بحث تولید محتوا می شود، که به عنوان زبان کسب و کار شما باید تفاوت رو ایجاد کنه. براساس تجربه باید عرض کنم خدمتتون که سئو اتفاقا برای کسب و کارهای b2b عمدتا میتونه مفیدتر باشه چون کلیدواژه های این حوزه معمولا رقابت کمتری دارند و در بازه های زمانی کوتاه تری به صفحه اول گوگل میرسند.

    1. سئوکار برای موفقیت باید یک سری ویژگی های ذاتی داشته باشه که صبور بودن، برنامه ریزی و علاقه به یادگیری در هر مرحله ای از کار مهمترین اونها هست. صبور بودن مهمترین پارامتر هست چون اساسا فرآیند سئو در بلندمدت اتفاق می افته پس اگر دوست دارین که نتیجه کارتون رو در لحظه مشاهده کنید سئو نمیتونه حرفه ای خوبی برای شما باشه، و حوزه های مثل طراحی سایت و یا گرافیک شاید براتون مفیدتر هست. سئو مجموعه از کارهای متفاوت در زمان های مختلف هست و گاها به عنوان یک سئوکار حرفه ای مجبورید که چندتا پروژه رو مدیریت کنید، بنابراین بدون برنامه ریزی عملا در سئو موفق نخواهید بود. و اما با توجه به تغییرات و آپدیت های مداوم گوگل در سئو، همیشه باید اماده R&D باشید تا به روز باشید. اگر نتونید دانش خودتون رو براساس نوع فعالیت الگوریتم های گوگل به روز نگه دارید عملا ممکنه خودتون با دانش قدیمی و منسوخ به پروژه ضربه بزنید و اقدامادتون نتیجه معکوس داشته باشه.
      توصیه ما اینکه اگر در اوایل کار هستید حتما آموزش ببنید، اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، آموزش های فوق العاده و به روزی در یوتوب و وب سایت های معتبری مثل search engine land می تونید دسترسی داشته باشید و اگرنه پکیج های خوبی هم به فارسی می تونید تهیه کنید. اما در ذهن داشته باشید که سئو رو باید مفهومی آموزش دید.

  9. علیرضا محمد زاده

    درود
    ما یک شرکت در زمینه طراحی و توسعه نرم افزارهای حسابداری هستیم تو نمونه کار هاتون دیدم که در این حوزه هم فعالیت داشتید. ما بصورت دوشعبه فعال در مشهد و تهران هستیم سوالی که از خدمتتون داشتم اینه که ایا تفاوتی وجود داره بین خدمات شرکت سئو در مشهد یا تهران و اینکه ایا بصورت حضوری میتونیم برای کسب یه سری و اطلاعات و نکات مزاحمتون بشیم

    1. سلام روزتون بخیر
      اینکه یک شرکت سئو در مشهد و یا در تهران باشه، از نظر فنی سئو هیچ تفاوتی ایجاد نمیکنه. نکته تعیین کننده اینکه شرکتی که برای همکاری مدنظر دارید آیا نمونه کارهای قوی و مشابه با حوزه فعالیت شما دارد یا نه. توصیه ما اینکه تا جای ممکن تلاش کنید با شرکت های مستقر در شهر خودتون همکاری داشته باشید تا جلسات اولیه و آشنایی به صورت حضوری انجام بشه. این جلسات حضوری به شما کمک میکنه تا درک بهتری نسبت به نوع پاسخگویی، توانایی فنی و تعهد شرکت طرف قرارداد خود بدست بیارید. بله البته اگر نیاز به جلسه با مشاوران مجموعه رو دارید میتونید در ساعت های اداری تشریف بیارید و اگر درخواست جلسه با مدیریت رو دارید لطفا با پشتیبانی مجموعه در تماس باشید تا وقت ملاقات تنظیم کنند.

  10. سلام وقت بخیر
    ما یک مجموعه فعال در زمینه آرایش زیبایی در مشهد هستیم وبسایت هم داریم ولی هیچ کاربردی برای ما نداره. تو اینترنت سرچ کردم یکی از راه های که میتونیم سایتمونو رو بهینه کنیم اینه که سایت رو سئو کنیم تا با کلمات و کلید واژه های که سرچ میشه تو گوگل سایت ما دیده بشه. سوالی که از تون داشتم اینه که برای شروع پروسه سئو سایت چه کاری باید انجام بدیم. این کلید واژه ها رو خودمون باید به شما بدیم یا خودتون انالیز می کنید. ممون میشم یک راهنمایی داشته باشید چون اطلاعاتی تو این زمینه ندارم به اون صورت
    ممنون

    1. سلام روزتون بخیر، ممنونم
      توصیه ما اینکه اجازه بدید ما کلیدواژه های پر مخاطب کسب و کار شما رو پیدا کنیم و یک آنالیز پیشنهادی خدمتتون ارسال کنیم، چرا که کارفرماها معمولا کلیدواژه هایی رو انتخاب میکنن که متناسب با مشتریانی هست که به صورت حضوری بهشون مراجعه می کنن. همون مراجعه کننده حضوری، ممکنه با یک کلیدواژه دیگه در گوگل به دنبال محصول خودش باشه، که صاحبان کسب و کار اطلاعی ازش ندارن. اما ممکنه یک سری محصولات و کلیدواژه های خاص براش شما حاشیه سود بیشتری داشته باشه، بنابراین توصیه میکنیم که اون محصولات رو برای همکاران پشتیبانی ما ارسال کنین، تا کلیدواژه های مربوط به اون محصولات نگاه دقیقتری داشته باشن

  11. سلام روزتون بخیر، من دوره های پایه سئو رو مثل سئو محتوا یاد گرفتم، به نظرتون میتونم یک سایت در زمینه لوازم آرایشی رو شروع کنم؟

    1. سلام، ممنونم
      سئو محتوا یا فعالیت های on page برای استارت یک پروژه سئو میتونه برای قدم های اولیه کافی باشه، تا به کلیک های اول برسید. اما سه تا پیشنهاد در کنار این مسئله به شما ارائه می کنم که خیلی می تونه راهگشا باشه. اول، کلیدواژه های بلند و آسون تر که رتبه گرفتن در اوناها آسون تر هست، و یا با ایزارهای مختلف مثل ahrefs و Semrush، گپ های محتواهایی رقبا رو پیدا کنید و ابتدا روی اوناها کار کنین. دوم اینکه، حتما سبک های جدید تولید محتوا سایت فروشگاهی مثل محتواهای سبک هاب و محتواهای توضیحات محصول رو دستور کار قرار بدید. سوم، در کنار فعالیت های بالا حتما روی آموزش مهارت های ساخت بک لینک و off page وب سایت تمرکز داشته باشید. چون که با تولید محتوا میتونین کلیدواژه های کم رقابت رو بدست بیارید اما برای کلیدواژ ه های با رقابت بیشتر حتما باید off page کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن