- %آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود%

انواع طراحی سایت

علیرغم اینکه تعداد زیادی از سایت های امروزی در شبکه جهانی وب وجود دارد، باید خاطر نشان کرد که هیچ دو موردی واقعا معادل هم نیستند. طیف گسترده ای از طبقه بندی سایت ها وجود دارد که هر کدام طرحی جایگزین داشته و هزینه های ساختاری متفاوتی را به همراه دارند. در ادامه به بررسی انواع طراحی سایت می پردازیم. در این مقاله از مقالات آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود قبل از آنکه به شرح انواع طراحی سایت بپردازیم، به بررسی گروه بندی های مختلف وب سایت ها بر اساس معیار های مختلف می پردازیم. با ما همراه باشید.

در عصر دیجیتال امروزی، اینترنت مملو از انواع مختلف ‌سایت‌ها با انواع طراحی سایت مختلف است و هر روز تعداد زیادی سایت‌ جدید ظاهر می‌شوند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱/۲۵ میلیارد وب سایت وجود دارد. این سایت‌ها مانند ستاره‌های کهکشان در شبکه جهانی وب پراکنده هستند. زمانی بود که سایت‌ها فقط مبتنی بر متن بودند و فقط توسط سازمان‌های دولتی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شدند اما در حال حاضر حتی کوچک‌ترین کسب‌وکارها نیز سایت خود را دارند. اگرچه ممکن است تعداد این سایت ها بسیار زیاد باشد، اما بر طبق روش‌ها و انواع طراحی سایت ، خصوصیات منحصر به فردی می گیرند و به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

مطالعه بیشتر: طراحی وبسایت در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارها در این شهر می کند ؟

طراحی سایت در مشهد

انواع طراحی سایت از نظر مدیریت

  1. وبسایت ایستا یا استاتیک
  2. وبسایت پویا یا داینامیک

۱. وب سایت ایستا یا استاتیک

وب سایت های ایستا به صورت تک صفحه ای هستند که توسط کد های HTML و CSS ساخته می شوند. این نوع وب سایت ها پایگاه داده ای به منظور ویرایش محتوا به صورت آنلاین ندارند و در صورتی که بخواهید یک وب سایت ایستا را به روز رسانی کنید باید دانش برنامه نویسی داشته باشید. در حقیقت کسانی از این دسته از انواع طراحی سایت استفاده می کنند که نمی خواهند تغییرات زیادی در وب سایت خود ایجاد کنند مانند وب سایت های بیوگرافی و یا معرفی کسب و کار. در ادامه برخی از مزایای وب سایت های ایستا را بررسی می کنیم:

  • کم هزینه بودن طراحی و ساخت
  • ساخت وب سایت در مدت زمان کوتاه
  • بارگذاری سریع تر
  • امنیت بالا و بازیابی اطلاعات و کد های آسان تر

۲. وب سایت پویا یا داینامیک

طراحی سایت دینامیک در مشهد

وب سایت های پویا دارای صفحات زیاد، برگه و نوشته های فراوان هستند و به دلیل دارا بودن پایگاه داده، شما می توانید هر زمان که میخواهید محتوای این دسته از انواع طراحی سایت را ویرایش کنید. وب سایت های داینامیک دارای یک پنل مدیریتی هستند و نیازی نیست که شما دانش برنامه نویسی داشته باشید زیرا می توانید تغییرات خود را از طریق همان پنل مدیریتی ایجاد کنید. این دسته از وب سایت ها با CMS یا سیستم های مدیریت محتوا ایجاد می شوند که به روز رسانی و ویرایش محتوای آن ها را بسیار آسان و سریع می کند. در ادامه با برخی از مزایای وب سایت های پویا آشنا می شویم:

  • صفحات جذاب تر و وب سایتی کاربردی تر
  • تعامل با کاربر
  • دریافت و ذخیره منظم اطلاعات کاربران

انواع طراحی سایت از نظر کاربرد

  1. طراحی سایت شرکتی
  2. طراحی سایت شخصی
  3. طراحی سایت پزشکی
  4. طراحی سایت املاک
  5. طراحی سایت آموزشی
  6. طراحی سایت فروشگاهی
  7. طراحی سایت گردشگری

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی در مشهد

یکی از انواع طراحی سایت، طراحی سایت شرکتی است. امروزه با گسترش حضور مخاطبان و مشتریان در دنیای گسترده آنلاین، حضور و فعالیت شرکت‌ها در این فضا نسبت به گذشته افزایش یافته است. یکی از اقدامات مهم شرکت‌ها جهت برند سازی آنلاین، استفاده از انواع طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای است. چرا که از این طریق می‌توانند بدون داشتن واسطه به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند و با مخاطبان ارتباطی دو سویه برقرار کنند.

گرافیک طراحی سایت شرکتی

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های رسمی در جهت جلب اعتماد مخاطب و کمک به مشتریان در سریعترین زمان و ساده‌ترین شکل از اصول مشترک گرافیکی سایتهای شرکتی می باشد. هدف اصلی در هنگام طراحی سایت شرکتی، تامین نیاز مشتریان است و نباید موارد دیگر مانع رسیدن به این هدف شود به همین علت میزان خلاقیت گرافیک سایت های شرکتی کم است.

نحوه طراحی سایت شرکتی

در انواع طراحی سایت شرکتی با توجه به امکانات پرکاربرد آن، استفاده از سیست مهای مدیریت محتوا مانند وردپرس قابل اجرا است.

امکانات سایت شرکتی

لازم به ذکر است که امکانات این نوع سایت‌ها تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود از دیگر امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه
  • دریافت سفارش خرید
  • فرم استخدام
  • بخش ویدئو و پادکست

طراحی سایت شخصی

وبلاگ ها برای افراد و خانواده‌هایی که می‌خواهند رویدادهای بزرگ زندگی خود را بایگانی کنند، محبوب‌ترین و ارجح‌ترین انتخاب از بین سایت‌ها است. در انواع طراحی سایت، سایت شخصی ابزاری کارآمد برای ارائه نمایش سبک خصوصی مانند به اشتراک گذاشتن علاقه‌مندی‌ها یا ارائه نمایش سبک تجاری مثل خدمات و محصولات است. معمولاً سایت‌های شخصی به روز می شوند. دریافت پیام از طریق ایمیل، اطلاعات تماس، شبکه‌های اجتماعی و… از خدمات قابل ارائه در سایت شخصی میباشد.

نحوه طراحی سایت شخصی

رایج ترین راه برای ساختن سایت شخصی استفاده از یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) مانند وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو، گوست و… است که معروف ترین آن‌ها وردپرس می باشد.

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی در مشهد

امروزه در دنیای گسترده اینترنت، فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی سبب تحول و توسعه کارهای پزشکی شده است و همچنین دستاوردهای آن در جهت زندگی بهتر و بهبودی حال بیماران تاثیرگذار بوده است. در انواع طراحی سایت، طراحی سایت پزشکی یک پایگاه ارتباطی مناسب برای معرفی پزشکان، کلینیک، توضیح انواع بیماری ها و راه‌های درمان آن و… است. همچنین این روش برای بیماران در جهت ارتباط بهتر با پزشکان و رزرو وقت بسیار آسان می‌باشد.

گرافیک سایت پزشکی

از مهم‌ترین ارکان هر سایتی در هر زمینه کسب و کاری گرافیک آن می باشد. اگر سایتی گرافیک مناسبی نداشته باشد کاربران خود را از دست می‌دهد و همین علت سبب نزول رتبه سایت می‌شود. در طراحی گرافیک سایت پزشکی عواملی چون چشم نواز بودن، متناسب بودن رنگ سازمانی با جامعه هدف، لوگو متناسب با سایت پزشکی، چیدمان صحیح المان‌ها، عکاسی منحصر به فرد از محصولات، رعایت اصول استانداردهای جهانی و… به جذب بیشتر مخاطبان کمک می‌کند.

نحوه طراحی سایت پزشکی

انتخاب یک پلتفرم مناسب اولین قدم برای راه اندازی سایت پزشکی است. همان طور که در مقالات قبلی شرح دادیم مناسب‌ترین سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت، وردپرس است. علت محبوبیت این سیستم، قدرت فوق العاده، امکانات زیاد و قابلیت راه اندازی سایت در مدت زمان کوتاه است. استفاده از وردپرس در طراحی سایت پزشکی با قالب‌های پزشکی و دارویی و افزونه‌های نوبت دهی می‌توان سایت را راه اندازی کرد.

طراحی سایت املاک

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مداوم مردم در جهت رفع نیازهای خود از طریق اینترنت روش‌های سنتی در زمینه یافتن ملک یا خرید خانه جای خود را به جست و جو در اینترنت داده است. طراحی سایت املاک که یکی از انواع طراحی سایت است باید از خصوصیاتی از جمله ظاهر جذاب، مسائل سئو و… برخوردار باشد چرا که مشتریان هنگام مراجعه به سایت باید جذب آن شده و علاقه‌مند به سرچ گزینه‌های بیشتری شوند.

مطالعه بیشتر: سئو در مشهد چه کمکی به توسعه کسب و کارهای اینترنتی در این شهر می کند ؟

امکانات طراحی سایت املاک

استفاده از ویژگی‌های زیر در انواع طراحی سایت املاک می توان گفت که تاثیر زیادی بر گیرایی سایت و در نتیجه افزایش درآمد خواهد داشت.

  • قرار دادن قابلیت ثبت مسکن جدید با اطلاعاتی از جمله عکس، ویدیو، متن و موقعیت جغرافیایی
  • قابلیت پرداخت بیعانه توسط مشتری
  • قرار دادن پنل ارتباط با اپراتور و پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • قرار دادن قسمتی از سایت برای تبلیغات دیگر اصناف در جهت درآمدزایی

رسپانسیو بودن طراحی سایت در مشهد

ریسپانسیو بودن سایت یکی از موارد مهمی است که باید در هنگام انواع طراحی سایت توجه ویژه‌ای به آن شود. برای آنکه اطلاعات سایت شما به صورت کامل بر روی همه دستگاه‌های الکترونیکی نشان داده شود باید به ریسپانسیو بودن آن توجه شود.

طراحی سایت آموزشی

یک ‌سایت آموزشی در محدودترین تعریف خود، سایتی است که یک مؤسسه آموزشی مانند مدرسه، کالج یا دانشگاه سنتی را نشان می‌دهد. همچنین ممکن است نشان دهنده آموزش خصوصی از جمله معلم خصوصی یا یک کالج مجازی باشد که دوره های آنلاین و از راه دور را ارائه می‌دهد. سایت‌های آموزشی باید به گونه‌ای طراحی شوند که ارائه دهندگان، آموزش خود را تا حد امکان حرفه‌ای به نمایش بگذارد و با استقبال دانش آموزان روبرو شود. و هم دانش آموزان و هم والدین در مورد کیفیت آموزش اطمینان حاصل کنند.

ویژگی طراحی سایت آموزشی

سایت آموزشی باید از گرافیک خوبی برخودار باشد به این علت که کاربران زمان زیادی را در سایتهای آموزشی می‌گذارنند. گرافیک و محتوای آن‌ها باید طوری باشد که از آسیب چشم و خستگی کاربر جلوگیری کند.

همچنین مورد دیگری که در هنگام طراحی گرافیک باید در نظر داشت این است که کاربر به امکانات و مطالب سایت دسترسی راحت و سریع داشته باشد.

ویژگی‌ها و امکانات طراحی سایت آموزشی

امکاناتی که در زیر به آن اشاره شده بر طبق اهداف طراحی سایت و سلیقه صاحبان سایت قابل تغییر میباشد.

  • برگزاری آزمون
  • سیستم نظرخواهی منسجم
  • فروش بسته‌های آموزشی
  • ارائه مشاوره آموزشی
  • دسته بندی آموزش‌ها
  • سیستم جست و جوی پیشرفته
  • امکان ثبت نام آنلاین
  • ایجاد صفحات گفت و گو
  • اخبار و اطلاع رسانی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی در مشهد

یکی از عوامل مهم در موفقیت یا شکست پروژه هنگام انواع طراحی سایت فروشگاهی، طراحی بصری و نحوه چیدمان محصولات است. علیرغم مهم بودن پلتفرم و زبان برنامه نویسی سایت باید در نظر داشت که سایت فروشگاهی همانند یک فروشگاه در فضای فیزیکی مورد توجه یا عدم توجه مخاطبین و مشتریان قرار می‌گیرد.

نکات کاربردی طراحی سایت فروشگاهی

یکی از عوامل مهم در انواع طراحی سایت سرعت سایت است. طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که در شرایطی مانند سرعت اینترنت کم، سایت برای شما لود شود. لود شدن در مدت زمان کم سبب می‌شود که بازدیدکننده صفحه را ترک نکند و موجب افت ترافیک سایت نشود. نکته دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی باید دقت شود استفاده از رنگ‌های گرم و دلپذیر است که حس اعتماد به کاربر می‌دهد. در قسمت محتوای داخل سایت از فونت‌های مناسب (۲ الی ۳ فونت) استفاده شود چرا که موجب راحتی بیشتر کاربران در برقراری سایت می‌شود.

نحوه طراحی سایت فروشگاهی

طراحان در طراحی سایت فروشگاهی تقریبا از تمامی تکنولوژی‌های طراحی و برنامه نویسی وب استفاده میکنند. به طور مثال از Ajax، Jquery، Javascript، CSS3، HTML5 و… در طراحی این سایت استفاده می‌کنند و از تکنولوژی ASP.Net و زبان سی‌شارت در برنامه نویسی و همچنین از SQL Server به عنوان پایگاه داده بهره می‌گیرند.

طراحی سایت گردشگری

آژانس های گردشگری به دلیل شرایط کاری آن‌ها از جمله ارائه تورها، رزرواسیون و… جزو مشاغلی محسوب می‌شوند که داشتن سایت حرفه‌ای جزو اولویت های آن‌ها می‌باشد. مهم‌ترین مسئله در طراحی سایت گردشگری ارائه اطلاعات آژانس و سابقه کار است. در مرحله بعد سیستم مدیریت راحت و آسان آن می‌باشد. ارائه تورهای گردشگری باید همراه با گرافیکی زیبا و به همراه داشتن اطلاعاتی از جمله تاریخ رفت و برگشت، لوازم مورد نیاز، هزینه ها، تخفیف‌های لحظه‌ای و… باشد.

مهم‌ترین اصلی که باید انوع طراحی سایت مشهد در نظر داشت اصل سئو و قدرت سایت در زمینه موتورهای جست وجو به ویژه گوگل است. هر سایت گردشگری که بتواند در کلمات کلیدی رتبه اول گوگل قرار بگیرد به موفقیت ۵۰ درصدی خواهد رسید. ۵۰ درصد دیگر موفقیت نگه داشتن کاربر در سایت است که این کار از طریق گرافیک زیبا و امکانات سایت میسر خواهد بود.

امکانات سایت گردشگری

  • قرار دادن تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در سایت
  • نمایش جزئیات تورها
  • قراردادن عکس‌ها و اطلاعات کامل از جاذبه‌های گردشگری هر شهر
  • ارائه آفرها و کد تخفیف جهت برگزاری تورهای مسافرتی
  • نمایش تصاویر جذاب از مکان‌های بکر و زیبا
  • نمایش تور مجازی

امروزه داشتن سایت کار دشواری نیست. همه صاحبین کسب و کارها در هر زمینه‌ای می‌توانند به کمک طراحان و سئوکاران بهترین سایت‌ها را بسازند. به طور خلاصه باید در نظر داشته باشید پیش از طراحی سایت مشهد خود ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. محتوا سایت خوب علاوه بر این که مورد پسند کاربر قرار بگیرد باید مورد قبول گوگل هم واقع شود. رعایت اصل سئو و ایندکس شدن باعث نمایش داده شدن در جست و جوی گوگل می‌شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود در کنار بهره‌مندی از نیروهای متخصص و با دانش در حوزه دیجیتال، با خدمات گسترده در فضای دیجیتال در تلاش است تا به بهترین شکل ممکن نیاز مشتری را از لحاظ تکنیکال، زمان و حتی از نظر اقتصادی متناسب با بودجه مشتری آن را طراحی کند. کارشناسان ما در زمینه انواع طراحی سایت مشهد روش‌هایی را به کار می‌برند که منجر به سوق مشتریان به سطوح بالاتری از درآمد نسبت به قبل شده‌اند.

شما می‌توانید برای طراحی سایت مشهد خود از طریق تماس با کارشناسان ما اقدام به تهیه بهترین سایت نمایید. مجموعه اتود در طی این مسیر همراه با شماست و لحظه به لحظه به رشد کسب و کار شما می‌اندیشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن